ویزای تحصیلی فیلیپین

برای مهاجرت به کشوری جدید می توان از روش ها و راه های مختلفی اقدام نمود. از جمله این روش ها مهاجرت تحصیلی برای تحصیل در کشوری جدید است. هر نوع مهاجرتی الزامات مخصوص به خود را دارد. جهت مهاجرت تحصیلی نیز باید شرایط خاصی فراهم شود. در این مقاله هدف ما بررسی ویزای تحصیلی فیلیپین است. اخذ ویزای تحصیلی برای مهاجرت به کشوری جدید لازم و ضروری است. قبل از شروع مطالب خود در این مقاله در ارتباط یا ویزای تحصیلی فیلیپین، به معرفی کشور فیلیپین می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

فیلیپین با نام رسمی جمهوری فیلیپین، کشوری است که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته و در حقیقت متشکل از هفت هزار و ششصد و چهل و یک جزیره می باشد. این کشور بین اقیانوس آرام و دریای جنوبی قرار گرفته و دارای سه بخش لوزون، ویسایا و مندانائو می باشد. مساحت کشور فیلیپین سیصد هزار کیلومتر مربع است و پایتخت آن شهر مانیل می باشد. این در حالی است که بزرگ ترین شهر در کشور فیلیپین، کرون سیتی است. جمعیت در این کشور بیش از صد میلیون نفر است و مردم با شعار ملی برای خدا، مردم، طبیعت و کشور در این منطقه زندگی می کنند. زبان رسمی مردم کشور فیلیپین، زبان های فیلیپینی و انگلیسی می باشد. واحد پول رایج در این کشور استوایی و آتش فشانی، پزو است.

برای مهاجرت به فیلیپین می توان از روش های مختلفی اقدام نمود‌. از جمله این روش ها عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به فیلیپین، مهاجرت کاری به فیلیپین، مهاجرت سرمایه گذاری در فیلیپین، مهاجرت از طریق ازدواج در فیلیپین و … . برای این که بتوانید در زمینه مهاجرتی خود نتیجه بهتری بگیرید می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در این مسیر گام بردارید. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز نمایندگی دارد.

ویزای تحصیلی فیلیپین

روش های مختلفی جهت مهاجرت به کشوری مانند فیلیپین وجود دارد. از سفر های کوتاه و تفریحی، توریستی گرفته تا شرایط خاص مهاجرتی به دلایل مختلف‌. هر کدام از این راه ها برای خود شرایط و پیش نیاز هایی دارند‌. به دلیل افزایش روز افزون مهاجرت تحصیلی به کشور های مختلف، داشتن اطلاعات مناسب و کافی می تواند کمک بسیار زیادی به ما کند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم‌ به بررسی جزئیات در ارتباط با ویزای فیلیپین بپردازیم.

برای تحصیل در کشور آسیای شرقی فیلیپین، داشتن ویزای تحصیلی ضروری است. اما در این راستا لازم است تا اطلاعات کافی در ارتباط با شرایط تحصیل در فیلیپین، دانشگاه های فیلیپین، شرایط زندگی در فیلیپین، هزینه تحصیل و زندگی در فیلیپین و … در دست داشت. این اطلاعات باعث می شود تا به راحتی بتوانیم در مسیر خود حرکت کنیم. اما نکته بسیار مهم این است که حهت تحصیل در فیلیپین و اخذ ویزای تحصیلی این کشور، لازم است تا برای پذیرش از یکی از دانشگاه های فیلیپین اقدام کنیم. از این رو باید با سیستم آموزشی در فیلیپین و دانشگاه های این کشور آشنایی لازم را داشته باشیم.

ما در این مقاله مختصر توضیحاتی برای شما ارائه خواهیم داد اما بهترین راه مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی و مشورت با کارشناسان موسسه است.

چرا تحصیل در فیلیپین؟!

آموزش حق هر انسانی است و هر انسانی سزاوار ان است که دارای آموزشی عالی و با کیفیت باشد. امروزه تمام افرادی که قصد تحصیل دارند و واقعا می خواهند درس بخوانند، به دنبال بالا ترین کیفیت های آموزشی برای داشتن آینده ای بهتر و موفق تر هستند. اما آیا تحصیل در فیلیپین این رضایت را فراهم می آورد؟! فیلیپین یکی از بهترین کشور ها برای دانشجویانی است که قصد دارند خارج از کشور خود با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا تحصیل کنند. شاید بپرسید چرا؟! دقیقا در همین بخش از مقاله ما قصد داریم به این چرایی پاسخ دهیم و بدانیم که به چه دلیلی تحصیل در فیلیپین می تواند برای ما به عنوان یک فرد متقاضی تحصیل در فیلیپین مناسب باشد.‌

فیلیپین از نظر اموزشی بسیار رقابتی عمل می کند و می توان این گونه گفت که فیلیپینی ها هرگز از مسابقه ای که با آن روبرو می شوند، عقب نمی مانند. در گذشته هایی دور سیستم آموزش فیلیپین بر پایه سیستم آموزشی اسپانیا و ایالات متحده بود اما امروزه این سیستم پیشرفت های بسیار زیادی کرده است. این پیشرفت تا جایی ادامه یافته است که سالانه بیش از هشت هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های فیلیپین ثبت نام می کنند و دانشگاه ها و کالج های این کشور هزاران پزشک و مهندس را برای کار در ایالات متحده، انگلستان و دیگر کشور های توسعه یافته در غرب اعزام می کنند. امکانات دانشگاهی در فیلیپین به اندازه ای مناسب و عالی است که هر دانشجویی را برای تحصیل در این کشور وسوسه می کند.

تحصیل در فیلیپین

تحصیل در فیلیپین

خوابگاه های با کیفیت همراه با غذا خوری های ویژه گیاه خواران و افراد عادی گواهی بر این مسئله است. این کشور در بین کشور هایی که اموزش های دانشگاهی را به زبان‌ انکلیسی ارائه می دهند دارای رتبه و جایگاه بسیار مناسبی است. در حقیقت یکی از مزیت های بسیار مهم در زندگی و تحصیل در فیلیپین این است که در این کشور تقریبا همه به زبان انکلیسی صحبت می کنند‌. انگلیسی در این کشور زبان دولت و اولیت نوشتاری است و تقریبا همه افراد از بچه کوجک تا افراد مسن به این زبان صحبت می کنند. این اولویت بندی در مدرسه و تحارت به خوبی دیده می شود. این مسئله علاوه بر زمینه علمی به مقاصد تجاری این کشور نیز کمک بسیار زیادی کرده است.

تحصیل در فیلیپین در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های فیلیپین، می بایست ثیت تام خود را به صورت آنلاین انجام دهید.‌ تحصیل در این مقطع برای مدت زمان چهار سال طول می کشد. دانشگاه های فیلیپین بهترین روش های آموزشی را برای دانشجویان ارائه می دهند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بسته یه شرایط متفاوت است. اما دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه های فیلیپین برای مدت زمان دو سال به طول می انجامد و لازم است تا به زبان انکلیسی تسلط داشته باشید. شما پس از فارغ التحصیلی از کارشناسی ارشد، می توانید مدرک خود را به صورت بین المللی دریافت نمایید.

برای تحصیل در مقطع دکتری نیز شما باید به صورت آنلاین ثبت نام کرده و در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید. دوره های درسی دکتری دو ساله است و معمولا به زبان انکلیسی ارائه می شود.

دانشگاه های فیلیپین برای اخذ ویزای دانشجویی

همان طور که گفتیم برای اخذ ویزای فیلیپین جهت تحصیل در این کشور لازم است تا جزئیات زندگی در فلیپین، شرایط زندگی در این کشور، هزینه های زندگی در فیلیپین و … را بدانید.‌ اما نکته بسیار مهم این است که پس از بررسی ها می بایست برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های فیلیپین اقدام نمایید. از این رو آشنایی با دانشگاه های فیلیپین می تواند مزیت مناسبی محسوب شود. در این بخش از مقاله به بررسی دانشگاه های کشور فیلیپین می پردازیم.

دانشگاه های کشور فیلیپین عبارتند از: دانشگاه آدامسون، دانشگاه کامپیوتر AMA ، دانشگاه آراولو، دانشگاه آرلانو، دانشگاه آنجلس، موسسه مدیریت آسیا، موسسه مطالعات دریایی آسیا، موسسه اجتماعی آسیا، دانشگاه آتنه دو داوااو، دانشگاه آتنه دو مانیلا، دانشگاه آتنه دو ناگا، دانشگاه آتنه دو زامبوانگا، دانشگاه مرکزی باگو، دانشگاه بالواگ، دانشگاه ایالتی باتانگاس، کالج دولتی باتان، دانشگاه ایالتی بنگوت، دانشگاه بیکول، دانشگاه ایالتی بوول جزیره، دانشگاه مرکزی بول سیتی، دانشگاه ایالتی کاراگا، دانشگاه ایالتی کاویت، داتشگاه مرکزی فیلیپین، دانشگاه مرکزی اسکولار، دانشگاخ ایالتی سامر شرقی، دانشگاه ایالتی ویزای شرقی، دانشگاه فیات و … اشاره نمود.

طبق رتبه بندی های QS برخی دانشگاه های این کشور در این رتبه بتدی دارای بهترین رتبه ها هستند. از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه فیلیپین، دانشگاه آتنه دو مانیلا، دانشگاه دا لا سالا، دانشگاه سانتو توماس، دانشگاه سان کارلوس و دانشگاه سیلیمان اشاره نمود‌.‌

حال قصد داریم این مطلب را بررسی کنیم که کدام یک از دانشگاه های فیلیپین مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟! لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران هر ساله توسط این وزارت خانه منتشر می شود. اطلاع از این دانشگاه ها باعث تصمیم گیری بهتر دانشجویان در زمیته های تحصیلی خواهد شد. از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم عبارتند از: دانشگاه آتنه دو مانیلا، دانشگاه دا لا سالا، دانشگاه فیلیپین مانیلا، دانشکاه فیلیپین دیلیمان، دانشگاه فیلیپنی لوس بانوس و دانشگاه فیلیپن. دانشگاه های بسیاری در فیلیپین مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. از این رو می توان گفت که تصمیم گیری در زمینه تحصیل پزشکی در فیلیپین، تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین یا تحصیل داروسازی در فیلیپین راحت تر خواهد بود.

نکته بسیار مهم در ارتباط با دانشگاه های فیلیپین، هزینه تحصیل در فیلیپین است. دانشجویان بین المللی در این کشور می توانند بدون دغدغه و با هزینه ای بسیار کم برای تحصیلات خود اقدام گنند. هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور فیلیپین برای رشته کارشناسی به صورت میانگین چهارصد تا هشتصد دلار در هر ترم است و هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور حدودا بین هفتصد تا هزار و پانصد ذلار در هر ترم می باشد. دقت کنید که هزینه تحصیل در رشته های زیر شاخه پزشکی در کشور فیلیپین بسیار کم تر از سایر کشور ها است.

هزینه تحصیل در فیلیپین

هزینه تحصیل در فیلیپین

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین

همان طور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، برای دریافت ویزای فیلیپین جهت تحصیل در این کشور، لازم است تا فرایند های خاصی طی شود. در این مقاله تا جای ممکن در ارتباط با این فرایند ها صحبت کردیم و تمامی موارد لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های فیلیپین را به عنوان یکی از اصلی ترین پیش نیاز های اخذ ویزای تحصیلی این کشور بیان نمودیم. اما لازم است تا ببینیم چه مدارکی برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور لازم است. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی فیلیپین عبارتند از: گذرنامه معتبر، فرم درخواست ویزای دانشجویی، گواهی سلامت پزشکی، چهار قطعه عکس، گواهی تاییدیه تحصیلی، گواهی پذیرش از دانشگاه مورد نظر، گواهی عدم سو پیشینه و … . دقت کنید که بنا به درخواست سفارت فیلیپین، می بایست این مدارک ترجمه شود.

نکات مهم در ارتباط با ویزای تحصیلی فیلیپین

پس از بررسی شرایط و در نهایت ارائه مدارک لازم برای ویزای تحصیلی فیلیپین، در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با نکات مهمی برای شما صحبت کنیم. اول این که کشور فیلیپن بورسیه های تحصیلی فیلیپین را به دانشجویان بسیاری اعطا می کند و شما با داشتن رزومه ای قوی می توانید بورسیه خود را دریافت نمایید. نکته بعدی این است که هزینه زندگی در فیلیپین نسبت به برخی کشور ها بسیار مناسب می باشد و برای یک نفر می توان گفت به طور ماهیانه هزینه زندگی بین ششصد تا هشتصد دلار خواهد بود. در ادامه ذکر این نکته صروری است که شما می توانید در زمان تحصیل در فیلیپین در این کشور مشغول به کار شوید. به طور مثال برای دانشجویان دکتری اجازه بیست و هشت ساعت کار در هفته صادر می شود‌.

سوالات متداول در ارتباط با ویزای تحصیلی فیلیپین

  1. آيا فیلیپین کشوری مناسب برای تحصیل است؟

    بله کشور فیلیپین با توجه به دانشگاه های پیشرفته و امکانات دانشجویی مناسبی که ارائه می دهد مکان بسیار مناسبی برای تحصیل می باشد.

  2. آیا تحصیل در دانشگاه های فیلیپین رایگان است؟

    خیر برای تحصیل در دانشگاه های فیلیپین می بایست شهریه مربوط به هر رشته و دانشگاه را پرداخت نمود.

  3. تحصیل در فیلیپین به چه زبانی است؟

    کورس های تحصیلی در فیلیپین اغلب به زبان انگلیسی هستند.

  4. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در فیلیپین است؟

    بله دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور می توانند با ارائه رزومه خود بورسیه های تحصیلی مناسبی دریافت کنند.

  5. کدام یک از دانشگاه های فیلیپین مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم عبارتند از: دانشگاه آتنه دو مانیلا، دانشگاه دا لا سالا، دانشگاه فیلیپین مانیلا، دانشکاه فیلیپین دیلیمان، دانشگاه فیلیپنی لوس بانوس و دانشگاه فیلیپن.

  6. آيا در فیلیپین دانشگاهی مورد تایید وزارت بهداشت ایران است؟

    بله برخی از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

  7. آيا امکان کار در زمان تحصیل در فیلیپین وجود دارد؟

    بله داشنجویان بین المللی می تواند در این کشور برای کار در زمان تحصیل خود اقدام نمایند.

  8. هزینه زندگی برای دانشجویان در فیلیپین چگونه است؟

    هزینه زندگی در این کشور نسبت به برخی کشور ها بهتر است و به طور میانگین برای دانشجویان هزینه زندگی بین ششصد تا هشتصد دلار در ماه خواهد بود.

  9. مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی فیلیپین چه چیز هایی هستند؟

    این مدارک عبارتند از: گذرنامه معتبر، فرم درخواست ویزای دانشجویی، گواهی سلامت پزشکی، چهار قطعه عکس، گواهی تاییدیه تحصیلی، گواهی پذیرش از دانشگاه مورد نظر، گواهی عدم سو پیشینه و … .

  10. بهترین رشته های تحصیلی در فیلیپین کدام هستند؟

    از جمله رشته های تحصیلی مهم در فیلیپین می توان به آی تی، رشته های مهندسی،‌داروسازی،‌کشاورزی و … اشاره نمود.

  11. هزینه دریافت ویزای تحصیلی فیلیپین چقدر است؟

    این هزینه بسیته به نوع ویزا و شرایط بین صد و نجاه تا ششصد و بیست دلار می باشد.

4/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *