اعزام دانشجو به فیلیپین

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با اعزام دانشجو به فیلیپن صحبت کنیم. دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیلات خود، کشور های مختلف را مورد بررسی قرار می دهند تا بتوانند مقصد مناسبی برای تحصیلات خود انتخاب کنند. البته به دلیل شرایط مختلف به وجود آمده روش های بسیار زیادی برای مهاجرت پیش روی افراد است و هر شخصی می تواند با توجه به شرایط شخصی خود برای مهاجرت اقدام نماید.‌ در این مقاله به دلیل محوریت موضوع اعزام دانشجو به فیلیپین، بحث ما در ارتباط با تحصیل در این کشور و مهاجرت تحصیلی به فیلیپین خواهد بود. از این رو قصد داریم در ابتدای راه کمی‌ با این کشور آشنایی پیدا کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

فیلیپین کشوری است که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته و به اقیانوس آرام و دریای جنوبی چین راه دارد. این کشور از هفت هزار و ششصد و چهل و یک جزیره تشکیل شده و سه بخش جغرافیایی دارد.‌ پایتخت این کشور، شهر مانیل است و البته بزرگ ترین شهر این کشور، کرون سیتی می باشد. مساحت کشور فیلیپین سیصد هزار کیلومتر نربع است ک از این حیث در رتبه هفتاد و دوم دنیا قرار دارد. جمعیت این کشور بیش از صد میلیون نفر است و زبان رسمی مردم فیلیپینی و انگلیسی است.‌ واحد پولی در کشور فیلیپین پزو است که با PHP نشان داده می شود. افراد زیادی برای مهاجرت به فیلیپین اقدام می کنند و راه های زیادی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد.

برای مهاجرت یه فیلیپین می توان از روش هایی همچون کار در فیلیپین و اخذ ویزای کاری فیلیپین، تحصیل در فیلیپن و مهاجرت تحصیلی به فیلیپین، سرمایه گذاری در فیلیپین و مهاجرت سرمایه گذاری در فیلیپین و … اشاره نمود.‌ برای مهاجرت به این کشور می توان از کمک متخصصان بهره گرفت و در این زمینه با موفقیت پیش رفت. از این رو بهتر است که به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه شود تا روند مهاجرت به راحتی صورت گیرد.‌ نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز فعال هستند و پاسخگوی شما خواهند بود.

اعزام دانشجو به فیلیپین

همان طور که گفتیم برای اقامت در فیلیپین و مهاجرت به این کشور می توان از روش های مختلفی اقدام نمود. یکی از این روش ها مهاجرت تحصیلی به کشور فیلیپین است. در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با روند تحصیلی در فیلیپین و مهاجرت تحصیلی به این کشور صحبت کنیم. ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چطور می توان برای مهاجرت تحصیلی به فیلیپین اقدام کرد؟! و یا آیا تحصیل در فیلیپین مناسب است؟! دانشگاه های فیلیپین معتبر هستند؟! تمام این سوالات در روند اعزام دانشجو به فیلیپین تاثیر دارند و شما می توانید با بررسی این روند به سوالات خود پاسخ دهید.

ما تا جای ممکن این کار را برای شما آسان کرده و به سوالاتتان در این مقاله پاسخ داده ایم و صد البته توصیه ما مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی است. اما باید بدانید که روند اعزام دانشجو به کشور های مختلف با شرایط متفاوتی روبرو است. برای اعزام دانشجو به فیلیپین در ابتدا می بایست برای اخذ پذیرش تحصیلی اقدام نمود‌. در این راستا داشتن اطلاعات در ارتباط با شرایط تحصیلی در فیلیپین و دانشگاه های فیلیپین بسیار کمک کننده می باشد.

پس از اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های این کشور، دانشحویان می بایست برای اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین اقدام کنند. ما سعی داریم این موارد را به طور کامل بررسی کنیم. پس در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا با روند اعزام‌ دانشجو به فیلیپین آشنایی پیدا کنید.

شرایط تحصیلی در فیلیپین

طبق بررسی های که صورت دادیم و نکاتی که در ارتباط با شرایط اعزام دانشجو به فیلیپین‌ گفتیم، یکی‌ از مهم ترین مسائل مورد بررسی ما شرایط تحصیلی در این کشور است.‌ ممکن است هر فرد متقاضی تحصیلی در این کشور با سوالات مختلفی مواجه شود. از جمله این که تحصیل در فیلیپن به جه زبانی است؟! آیا دانشگاه های این کشور معتبر هستند؟! آیا باید برای ورود و اخذ پذیرش در ازمون خاصی شرکت کرد و سوالاتی از این دست.‌ از این رو در این بخش با بررسی شرایط تحصیلی سعی داریم به این سوالات پاسخ دهیم. فیلیپین در حقیقت یکی از بهترین مکان ها برای دانشجویانی است که می خواهند در خارح از کشور خودشان و با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا تحصیل کنند.

تحصیل در فیلیپین

تحصیل در فیلیپین

سیستم اموزشی در این کشور پیشرفت های زیادی داشته است و سالانه بیش از هشت هزار دانشجویی بین المللی در دانشگاه های فیلیپین تحصیل می کنند. اغلب دانشجویان از کشور هند وارد فیلیپین می شوند و برای ادامه تحصیلات خود اقدام می نمایند. فیلیپینی ها معمولا در تمامی فعالیت ها و کار های خود با زبان انگلیسی صحبت می کنند و صرفا صحبت های عادی و روزمره شان با زبان فیلیپینی است. حال ببینیم شرایط دوره های تحصیلی در کشور فیلیپین چگونه است؟! دقت کنید که در دانشگاه های فیلیپین تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می می شوند.

دوره لیسانس در کشور فیلیپین چهار سال به طول می انجامد. البته برخی از رشته ها مانند داروسازی و کشاورزی تحصیل پنح ساله خواهد داشت. در حقیقت برای تحصیل داروسازی در فیلیپین می بایست پنج سال زمان گذاشت. دقت کنید که برای تحصیل در فیلیپین و در مقطع لیسانس می بایست در یک آزمون ورودی شرکت کنید و سپس برای تحصیل در دانشگاه اقدام‌ نمایید. برای تحصیل در مقطع لیسانس می بایست مدرک دیپلم خود را ارائه دهید و ریز نمرات شما نیز تاثیر بسیار زیادی در روند پذیرش خواهد داشت.

حال بیینیم شرایط تحصیل فوق لیسانس در این کشور چگونه است؟! کارشناسی ارشد در کشور فیلیپین دو ساله است و می بایست دو سال تحصیلات تمام وقت در این کشور داشته باشید. برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های فیلیپین لازم است تا مدرک زبان آیلتس با نمره حداقلی شش را ارائه کنید. چرا که تحصیل در این مقطع به زبان انگلیسی است. پس از پایان دوره های درسی در این مقطع، لازم است تا به ارائه پایان نامه و طرح پژوهشی پرداخته شود.

برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه ها کشور فیلیپین نیاز به چهار تا پنج سال زمان است و بیشتر روند تحصیل در مقطع دکتری در این کشور، به صورت پژوهشی می باشد. دقت کنید که برای تصحیل دکتری در فیلیپین نیاز به مدرک آیلتس با حداقل نمره هفت خواهد بود. اما بهتر است کمی هم درباره تحصیل پزشکی در فیلیپین یا تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین اطلاعات داشته باشیم. تحصیل پزشکی در دانشگاه های فیلیپین برای هشت سال زمان شما را آماده خوهد کرد و این در صورتی است که شما بخواهید برای دو مرحله تحصیل وارد این رشته شوید. تحصیل یک مرحله ای این رشته پنج سال پیوسته خواهد بود.

یکی از نکات مهم دیگر در ارتباط با فیلیپین این است که هزینه زندگی در کشور فیلیپین نسبت به سایر کشور ها بسیار پایین تر است. از این رو می توان گفت که دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در فیلیپین هستند می توانند در طول اقامت خود در این کشور منتظر یک تحربه دلپذیر و با ارزش باشند‌.

دانشگاه های فیلیپین برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به معرفی دانشگاه های کشور فیلیپین بپردازیم. کسب اطلاعات در ارتباط با این دانشگاه ها باعث می شود تا بتوانیم به راحتی برای اخذ پذیرش اقدام کمیم. دانشگاه های فیلپیین اعتبار بسیار بالایی در کل دنیا دارند و برخی از دانشگاه های این کشور در رنکینگ جهانی از رتبه بالایی برخوردار هستند.

از جمله دانشگاه های این کشور می توان به دانشگاه ادامسون، دانشگاه آراوالو، دانشگاه آرلانو، بنیاد دانشگاه آنجلس، دانشگاه کامپیوتر AMA ، دانشگاه ایالتی آکلان، بنیاد کالج آسیا، دانشکده بین المللی هوانوردی و فناوری آسیا، موسسه مطالعات دریایی آسیا، دانشگاه آتنه دو مانیلا، دانشگاه مرکزی بایکو، دانشگاه بالیوآگ، دانشگاه ایالتی شبه جزیره بااتان، دانشگاه ایالتی یاتانگاس، دانشگاه ایالتی بنگوت، دانشگاه بیکول، دانشگاه مرکزی بول سیتی، دانشگاه ایالتی بولکان، دانشگاه ایالتی کاپیز، دانشگاه ایالتی کاراگا، دانشگاه پزشکی سبو، دانشگاه ایالتی کاویت، دانشگاه ایالتی لوزون مرکزی، دانشگاه مرکزی فیلیپین، دانشگاه مالابون و … اشاره نمود.

برخی از دانشجویان تمایل دارند پس از پایان تحصیلات خود به کشور ایران بازگردند. از این رو باید دید کدام یک از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم هستند و کدام یک مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. در ادامه قصد داریم این دانشگاه های مورد تایید را معرفی کنیم.

از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در کشور فیلیپین عبارتند از دانشگاه آتنو د مانلیا در شهر کوزون، دانشگاه د سالا در مانیل؛ دانشگاه فیلیپین در مانیل، دانشگوه فیلیپین در کوزون و دانشگاه فیلیپین در لوس بانوس. برخی از دانشکاه های این کشور تیز مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. در حقیقت می توان گفت تحصیل در دانشگاه های فیلیپین مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله این که در این کشور می توان به زبان انکلیسی تحصیل کرد و هزینه تحصیل در فیلیپین بسیار کم تر از سایر کشور ها می باشد. نکته مهم دیگر این است که سیستم آموزشی در فیلیپین مانند سیستم آموزشی در کشور آمریکا می باشد.

دانشگاه های فیلیپین

دانشگاه های فیلیپین

نکات خاص در ارتباط با تحصیل در فیلیپین

در این بخش از مقاله قصد داریم برخی از نکات خاص در ارتباط با تحصیل در فیلیپین را برای شما بیان کنیم. ممکن است شخصی برای تحصیل وارد کشور فیلیپین شود و نتواند هزینه های تحصیلی خود را شخصا پرداخت کند. از این رو در این بخش از مقاله به بحث مهم کار در زمان تحصیل در فیلیپین می پردازیم و به این مسئله اشاره می کنیم که چطور می توان در زمان تحصیل به کار در کشور فیلیپین پرداخت و آیا این مسئله امکان پذیر است؟!

برای کار در زمان تحصیل در دانشگاه های این کشور می بایست اطلاعات کافی در این زمینه داشت. شما وابسته به مقطع تحصیلی که دارید می توانید در فیلیپین برای کار دانشجویی اقدام نمایید. به طور مثال در مقطع دکتری در فیلیپین شما اجازه بیست و هشت ساعت کار در هفته را خواهید داشت.‌ برای مقطع کارشناسی ارشد بیست ساعت در هفته اجازه کار خواهد بود و برای کارشناسی اجازه کار ده ساعت در هفته می باشد. اغلب شعل های مربوط به برنامه نویسی و نویسندگی می توانند به راحتی در این کشور برای کار های دانشجویی مشغول شوند‌.

علاوه بر این ها با داشتن رزومه قوی می توان برای دریافت بورسیه های تحصیلی کشور فیلیپین اقدام نمود‌. برخی از بورسیه های تحصیلی در این کشور فول فاند هستند و تمام هزینه های تحصیلی در فیلیپین و کمک هزینه زندگی در فیلیپین را در بر می گیرند. پس دانشجویان می توانند با ارسال رزومه خود در زمینه دریافت بورسیه تحصیلی اقدام کنند.

اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین

در این بخش از مقاله قصد داریم آخرین مرحله از سری مراحل اعزام دانشجو به فیلیپین را بررسی کنیم. در حقیقت می خواهیم در ارتباط با مدارک لازم جهت دریافت ویزای فیلیپین برای تحصیل صحبت کنیم. مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی فیلیپین عبارتند از: فرم درخواست ویزا، عکس، مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی، گذرنامه معتبر، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی پذیرش از دانشگاه مقصد و … .‌

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به فیلیپین

  1. تحصیل در دانشگاه های فیلیپین رایگان است؟

    خیر برای تحصیل در دانشگاه های فیلیپین نیازمند پرداخت شهریه و هزینه های تحصیل است.

  2. آیا دانشگاه های فیلیپین در دنیا معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های کشور فیلیپین در کل دنیا اعتبار و جایگاه دارند و مدارک معتبری ارائه می دهند.

  3. آيا کشور فیلیپین برای تحصیل و زندگی مکان مناسبی است؟

    بله فیلیپین کشوری است که به دلیل شرایط علمی و فرهنگی خاص، محل مناسبی برای زندگی و تحصیل می باشد.

  4. در دانشگاه های فیلیپین زبان تحصیل چیست؟

    زبان تحصیل در دوره های مختلف دانشگاه های فیلیپین انگلیسی می باشد.

  5. آیا در فیلیپین می توان در زمان تحصیل کار کرد؟

    بله در این کشور می توان در زمان تحصیل کار کرد. هر مقطعی ساعات خاصی اجازه کار خواهد داشت.

  6. امکان دریافت بورسیه های تحصیلی در فیلیپین وجود دارد؟

    بله دولت فیلیپین و دانشگاه های این کشور بورسیه های تحصیلی مختلفی ارائه می دهند.

  7. زبان رسمی مردم در فیلیپین چیست؟

    در فیلیپین مرذم به زبان فیلیپینی و گاها انگلیسی صحبت می کنند.

  8. آیا دانشگاهی در فیلیپین مورد تایید وزارت بهداشت ایران است؟

    بله برخی از دانشگاه ها در کشور فیلیپین مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

  9. کدام یک از دانشگاه های غیلیپین مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در کشور فیلیپین عبارتند از دانشگاه آتنو د مانلیا در شهر کوزون، دانشگاه د سالا در مانیل؛ دانشگاه فیلیپین در مانیل، دانشگوه فیلیپین در کوزون و دانشگاه فیلیپین در لوس بانوس.

  10. اولین اقدام در زمینه اعزام دانشجو به فیلیپین چیست؟

    برای اعزام دانشجو به کشور فیلیپین در ابتدای راه می بایست برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام نمود.

  11. چه مدارکی برای دریافت ویزای تحصیلی فیلیپین لازم است؟

    مدارک عبارتند از: فرم درخواست ویزا، عکس، مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی، گذرنامه معتبر، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی پذیرش از دانشگاه مقصد و … .‌

2.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *