مهاجرت پرستار به سوئد

کشور سوئد یکی از برترین کشورهای جهان برای مهاجرت و کار پرستاران می باشد. بر این اساس در این مقاله به بررسی چگونگی مهاجرت پرستاران به سوئد می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • اهمیت مهاجرت پرستاران به سوئد
  • دلایل انتخاب کشور سوئد برای مهاجرت پرستاران
  • شرایط کلی مهاجرت پرستاران به سوئد
  • شرایط لازم مهاجرت پرستاران به سوئد
  • معادل سازی مدرک تحصیلی پرستاران در سوئد
  • مراحل معادل سازی مدرک پرستاران مهاجر در سوئد
  • اهمیت زبان سوئدی در مهاجرت پرستاران به سوئد
  • مدارک لازم مهاجرت پرستاران به سوئد
  • نکات مهم در مورد مهاجرت پرستاران به سوئد
  • مهاجرت پرستاران به سوئد و اخذ ویزای همراه
  • مهاجرت پرستاران به سوئد و اخذ تابعیت
  • مهاجرت پرستاران به سوئد و خدمات موسسه اصطهباناتی
  • مزایای مهاجرت پرستاران به سوئد
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد مهاجرت پرستاران به سوئد

اهمیت مهاجرت پرستاران به سوئد

کشور سوئد که سومین کشور وسیع و پهناور اتحادیه اروپا می باشد بنا به دلایل فراوانی در بالاترین مقاصد مهاجرتی پرستاران قرار دارد. این کشور به دلیل وجود امنیت و رفاه اجتماعی و بالا بودن سطح درآمد، بالا بودن کیفیت زندگی، وجود طبیعت بکر و دست نخورده و عدالت و برابری اجتماعی و مدنی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی می باشد.میزان حقوق و دستمزد دریافتی در این کشور بالاترین میزان حقوق در کشورهای اروپایی است. در واقع با مشغول به کار شدن یک عضو خانواده، هزینه های زندگی همه اعضا خانواده تامین می شود.کشور سوئد با دارا بودن اقتصاد قدرتمند و بالاترین میزان درآمد در بین کشورهای اروپایی و همچنین پایین بودن نرخ بیکاری و وجود تعطیلات طولانی مدت در تقویم این کشور و امکان برخورداری از مزایای شهروندی کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن از برترین کشورهای جهان برای مهاجرت شغلی محسوب می شود.بالا بودن امنیت اجتماعی و رفاه و بالا بودن استانداردهای زندگی و عدم تبعیض نژادی و رعایت برابری و عدالت اجتماعی و رواج زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم را می توان از دیگر دلایل مهاجرت پرستاران به این کشور ذکر کرد.متقاضی در صورت اخذ شهروندی و تابعیت سوئد به دلیل اعتبار پاسپورت سوئد در میان دیگر کشورهای جهان که دارای رتبه چهارم می باشد، می تواند بدون نیاز به اخذ ویزا به ۱۲۷ کشور جهان سفر کند.

متخصصان مهاجرت و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به بررسی چگونگی مهاجرت پرستاران به سوئد پرداخته اند. اگر قصد مهاجرت کاری به کشور سوئد را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

دلایل انتخاب کشور سوئد برای مهاجرت پرستاران

به منظور انتخاب کشور سوئد برای مهاجرت پرستاران باید موارد فراوانی را مورد بررسی قرار داد. از مهم ترین این موارد معادل سازی می باشد. کشور سوئد به منظور پذیرش مدرک پرستاران مدارک تحصیلی آن ها را معادل سازی می کند. معادل سازی شامل شرکت در آزمون ها و دوره های تخصصی و ارزیابی مدرک تحصیلی می باشد.دیگر موارد مهم در انتخاب کشور سوئد برای مهاجرت پرستاران این است که کشور نیازمند پرستار مهاجر می باشد و شرایط ادامه تحصیل پرستاران مهاجر در سوئد فراهم باشد و پرستاران بتوانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد در رشته های تخصصی مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند.
علاوه بر این شرایط کار و اشتغال پرستاران مهاجر در کشور سوئد امکان پذیر باشد و پرستاران مهاجر بتوانند با اخذ مجوز کار در این کشور مشغول کار شوند.یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت پرستاران به سوئد این است که امکان همراهی خانواده پرستار مهاجر در سوئد وجود دارد. پرستاران متاهل با همراهی همسر و خانواده خود بهتر می توانند به ادامه تحصیل و کار بپردازند.
همچنین کشور سوئد برای کار پرستاران دارای شرایط سنی نمی باشد. برخی کشورها دارای محدودیت سنی برای کار پیراپزشکی می باشند. نکته دیگر این که کشور سوئد دارای همه مقاطع تحصیلی پرستاری برای ادامه تحصیل پرستاران مهاجر می باشد.

شرایط کلی مهاجرت پرستاران به سوئد

پرستارانی که قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارند، باید دارای مدرک مورد تائید و معتبر از نظر کشور سوئد باشند. در واقع معادل سازی مدرک پرستاری از جمله شرایط مهم در کار و اشتغال این قشر تحصیل کرده در این کشور می باشد.سوئد شرایط معادل سازی را برای پذیرش مدرک پرستاران ایرانی ارائه می دهد. پرستاران در این کشور زمانی می توانند به کار بپردازند که مدارک آن ها معادل سازی شده باشد.به طور کلی کشورهای اروپایی برای مهاجرت پرستاران ایرانی بهترین گزینه می باشند. شرط دوم در مهاجرت و کار و اشتغال پرستاران در سوئد آشنایی با زبان رسمی سوئدی می باشد. یکی از مهم ترین موارد در برقراری ارتباط و تعامل با افراد یک جامعه آشنایی با زبان آن اجتماع می باشد که از لحاظ ارتباط مستقیم پرستاران با مردم عادی جامعه دارا بودن مدرک مهارت زبان سوئدی حائز اهمیت فراوانی است.برخی از کشورها برای گذراندن روند معادل سازی برای پرستاران ویزا صادر می کنند. برخی از کشورها در صورتی این ویزا را برای پرستار صادر می کنند که پرستار دارای مجوز اقامت آن کشور باشد.

شرایط کلی مهاجرت پرستاران به سوئد

شرایط کلی مهاجرت پرستاران به سوئد

شرایط لازم مهاجرت پرستاران به سوئد

کشور سوئد از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی برای پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران ایرانی محسوب می شود. یکی از مهم ترین امتیازهای کشور سوئد در تسهیل روند مهاجرت پرستاران به این کشور صدور ویزا برای پرستاران در جهت آماده سازی فرآیند معادل سازی می باشد.به منظور معادل سازی متقاضی در ابتدا باید مدارک تحصیلی و رزومه و سوابق کاری با حداقل ۳ سال سابقه حرفه ای خود را ارسال کنند.در صورتی که مدارک مورد تائید اداره مهاجرت سوئد قرار گیرد، برای متقاضی ویزای ورود به کشور سوئد صادر می شود. متقاضی پس از ورود به این کشور تا یک سال فرصت دارد تا به زبان سوئدی مسلط شود و به سطح C1 سوئدی برسد.تسلط به زبان سوئدی از لحاظ ارتباط و تعامل پرستاران با مردم عادی جامعه اهمیت فراوانی دارد.هزینه شرکت در دوره های یک ساله آمادگی زبان سوئدی در حدود ۸۰۰۰ یورو می باشد.در صورتی که متقاضی پس از شرکت در دوره های آمادگی زبان سوئدی مهارت زبانی لازم را کسب کرد، باید در دوره های ۶ ماهه تئوری و عملی دوره پرستاری شرکت کند و پس از اخذ مهارت لازم در بیمارستان ها و مراکز درمانی سوئد مشغول کار شود. به طور کلی حقوق و درآمد پرستاران در کشور سوئد ماهانه در حدود ۹۸.۰۰۰ کرون سوئد می باشد.

معادل سازی مدرک تحصیلی پرستاران در سوئد

پرستارانی که قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارند، باید مدرک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی کنند. معادل سازی به طور کلی به ارزیابی مدرک تحصیلی و شرکت در آزمون ها و مصاحبه های علمی اطلاق می شود. در مرحله اول متقاضی باید مدارک تحصیلی خود را به کشور سوئد ارسال کند. در صورتی که کشور سوئد صحت علمی مدارک متقاضی را مورد ارزیابی و تائید قرار داد، متقاضی می تواند با اخذ ویزای معادل سازی به کشور سوئد وارد شود.البته برخی کشورها ویزای معادل سازی را صادر نمی کنند و متقاضی باید از طریق ویزای کاری و یا مجوز اقامت اقدام کند.به طور کلی پس از اخذ ویزای معادل سازی متقاضی باید در دوره های آمادگی زبان کشور سوئد شرکت کند و مهارت زبانی لازم را فراگیرد. طول مدت دوره آمادگی زبانی در هر کشور متفاوت و از ۶ ماه تا یک سال متغیر است. پس از کسب مهارت زبانی و اخذ نمره لازم در آزمون زبان سوئدی متقاضی می تواند در مراکز درمانی کشور مقصد مشغول کار شود.البته در برخی از کشورها متقاضی پس از کسب مهارت زبانی لازم باید در دوره های تئوری و عملی درسی شرکت کند.از جمله مدارک مورد نیاز برای معادل سازی، مدرک تحصیلی لیسانس پرستاری از دانشگاه های معتبر، گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در کشور سوئد، مدارک لازم مبنی بر تمام شدن دوره طرح پرستاری، سند ازدواج و شناسنامه فرزندان می باشد.متقاضی برای معادل سازی مدرک پرستاری نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی نمی باشد، اما دارا بودن این مدرک به عنوان یک امتیاز در نظر گرفته می شود.

مراحل معادل سازی مدرک پرستاران مهاجر در سوئد

پرستاران برای معادل سازی مدارک تحصیلی خود در سوئد باید مراحل مختلفی را طی کنند. از جمله مهم ترین این مراحل موارد زیر را می توان ذکر کرد:

شرکت در آزمون های علمی و تئوری پرستاری و اخذ نمره لازم

پرستاران به منظور اخذ نمره لازم در این آزمون نیازمند دارا بودن مدرک زبان سوئدی C1 و سواد علمی در مورد رشته پرستاری می باشند. پرستاران برای اخذ نمره لازم از این آزمون می توانند در مدت 5 سال 3 بار در این آزمون شرکت کنند.

شرکت در دوره انترنی پرستاری در مراکز درمانی کشور سوئد

پرستاران پس از اخذ نمره لازم از آزمون تئوری پرستاری باید در دوره انترنی مراکز درمانی سوئد شرکت کنند و به صورت عملی به کارآموزی بپردازند. مدت زمان دوره انترنی پرستاری سوئد در حدود 3 ماه می باشد.

شرکت در دوره انترنی پرستاری در مراکز درمانی سوئد

شرکت در دوره انترنی پرستاری در مراکز درمانی سوئد

شرکت در دوره نیم ترمی دانشگاه اومئو سوئد

پرستاران پس از شرکت در دوره انترنی پرستاری در سوئد باید در دوره نیم ترمی دانشگاه اومئو شرکت کنند که معادل گذراندن 15 واحد دانشگاهی می باشد. پرستاران می توانند به صورت آنلاین و حضوری در این دوره شرکت کنند.زبان تحصیل این نیم دوره دانشگاهی زبان سوئدی می باشد. ذکر این نکته ضروری است که پرستاران می توانند مراحل دوم و سوم معادل سازی را به طور همزمان با هم طی کنند. پس از اخذ مدرک لازم از مراحل معادل سازی پرستاران می توانند مدرک معادل سازی و مورد تائید پرستاری را از سازمان نظام پزشکی سوئد دریافت کنند.

اهمیت زبان سوئدی در مهاجرت پرستاران به سوئد

فراگیری زبان سوئدی و یا دارا بودن مدرک مهارت زبان سوئدی از جمله شرایط بسیار مهم در مهاجرت پرستاران به سوئد می باشد. پرستاران باید در مدت اقامت خود در سوئد مدرک مهارت زبان سوئدی در سطح C1 را اخذ کنند.در واقع در صورتی پرستاران مجاز به شرکت در دوره ها و آزمون های معادل سازی می باشند که دارای مدرک مهارت زبان سوئدی باشند. بدین منظور پرستاران باید در حدود 540 ساعت کلاس آموزش زبان سوئدی را بگذرانند. هزینه دوره های آمادگی زبان سوئدی در کالج های سوئد از حدود 8000 یورو به بالا می باشد.

مدارک لازم مهاجرت پرستاران به سوئد

پرستاران برای اخذ اقامت یک ساله سوئد و شرکت در برنامه های معادل سازی مدرک پرستاری باید مدارک لازم را ارائه دهند. از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای اقامت سوئد برای پرستاران موارد زیر را می توان نام برد:

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمره های تحصیلی پرستاری
  • ارائه رزومه و سوابق کاری و حرفه ای
  • ارائه بیمه درمانی
  • ارائه پاسپورت معتبر با 2 سال اعتبار
  • ارائه گواهی تمکن مالی کافی برای اثبات تامین هزینه های زندگی و تحصیل زبان سوئدی در سوئد در مدت اقامت یک ساله در این کشور به منظور معادل سازی مدارک تحصیلی. از سال 2019 میزان تمکن مالی برای هر ماه اقامت پرستار در سوئد در حدود 8370 کرون تععین شده است. میزان تمکن مالی برای همسر پرستار ماهانه در حدود 3500 کرون و به ازای هر فرزند در حدود 2100 کرون می باشد.
مدارک لازم مهاجرت پرستاران به سوئد

مدارک لازم مهاجرت پرستاران به سوئد

نکات مهم در مورد مهاجرت پرستاران به سوئد

پرستاران برای مهاجرت به سوئد موارد فراوانی را باید در نظر بگیرند. در این جا برخی از نکات مهم و ضروری برای مهاجرت به سوئد برای قشر تحصیل کرده پرستاران را ارائه می دهیم:

  1. کشور سوئد برای مهاجرت پرستاران دارای محدودیت سنی نمی باشد.
  2. به منظور مهاجرت به سوئد ارائه مدرک مهارت زبان سوئدی و زبان انگلیسی آیلتس الزامی نمی باشد. اما ذکر این نکته ضروری است که آشنایی به زبان سوئدی قبل از مهاجرت موجب تسهیل و تسریع روند اخذ مدرک زبان سوئدی C1 می شود.
  3. اگر پرستار مهاجر در کشور خود اقدام به اخذ مدرک مهارت زبان سوئدی سطح C1 کند، به محض ورود به کشور سوئد می تواند مراحل معادل سازی را انجام دهد.
  4. پرستاران می توانند در مدت یک ساله روند اخذ ویزای سوئد به فراگیری زبان سوئدی بپردازند.
  5. پرستار مهاجر می تواند برای همسر و فرزندان خود در کشور سوئد ویزای همراه را دریافت کند.
  6. فرزندان زیر 18 سال پرستار مهاجر با اخذ ویزای همراه می توانند در کشور سوئد به رایگان تحصیل کنند.
  7. پرستاران می توانند با دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی پرستاری، دارا بودن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای سوئدی و پذیرش در آزمون های تعیین صلاحیت پرستاری ویزای کار سوئد را دریافت کنند.
  8. همسر و فرزندان همراه پرستار مهاجر در کشور سوئد مجوز کار و اشتغال در این کشور را ندارند، مگر این که پرستار مهاجر دارای مجوز کار از طرف کارفرمای سوئدی باشد که در این صورت همراه وی می تواند مجوز کار موقت سوئد را اخذ کند.
  9. ارائه سوابق کاری حرفه ای و بیمه درمانی در جهت اخذ ویزای اقامت کاری برای پرستاران در سوئد موجب تسهیل در روند اخذ ویزا می شود.
  10. در صورتی که پرستار مهاجر در مدت زمان یک ساله ویزای اقامت معادل سازی مدرک پرستاری در سوئد نتواند شرایط لازم را برای اخذ ویزای کار فراهم کند، می تواند ویزای یک ساله اقامت را تمدید کند.
  11. کشور سوئد برای گذراندن دوره های زبان سوئدی و معادل سازی مدرک تحصیلی به پرستاران ویزای اقامت یک ساله اعطا می کند.
  12. پرستاران با مهاجرت به سوئد می توانند ماهانه در حدود 149.000 کرون سوئدی تا 51.000 کرون سوئدی دریافت کنند.
  13. کشور سوئد از برترین کشورهای جهان برای مهاجرت پرستاران محسوب می شود، چرا که به پرستاران ویزای یک ساله اقامت اعطا می کند و نیاز شدیدی به پرستاران مهاجر دارد.

مهاجرت پرستاران به سوئد و ویزای همراه

کشور سوئد در راستای اهمیت به اتحاد خانواده شرایط لازم را برای اعطای ویزای همراه به همسر و فرزندان پرستار مهاجر فراهم می کند. بر این اساس همسر و فرزندان زیر 18 سال پرستار مهاجر می توانند در کشور سوئد پرستار مهاجر را همراهی کنند.فرزندان بالای 18 سال پرستار که وابسته باشند نیز می توانند برای اخذ ویزای همراه اقدام کنند. همسر پرستار مهاجر می تواند با اخذ ویزای همراه در سوئد به کار و اشتغال بپردازد. فرزندان پرستار مهاجر نیز می توانند به طور رایگان در این کشور تحصیل کنند.

مهاجرت پرستاران به سوئد و اخذ تابعیت

پرستاران با کار و اشتغال در کشور سوئد می توانند اقامت این کشور را اخذ کنند. در واقع کار و اشتغال راه دریافت اقامت را راحت تر می کند. پرستار مهاجر با ۵ سال کار و اشتغال و اقامت در سوئد می تواند در صورتی که همه مالیات ها و بیمه را به طور منظم پرداخت کرده باشد، اقامت دائم سوئد را دریافت کند.پس از گذشت ۵ سال از اخذ اقامت دائم، در صورتی که متقاضی هنوز در کشور سوئد اقامت داشته باشد و واجد شرایط خاصی باشد، می تواند تابعیت و شهروندی این کشور را اخذ کند.از مهم ترین شرایط اخذ تابعیت سوئد، زندگی و اقامت به مدت ۵ سال در این کشور و پرداخت به موقع مالیات می باشد. متقاضیان برای اخذ شهروندی و تابعیت سوئد باید دارای مدرک مهارت زبان سوئدی باشند. متقاضی در صورت اخذ شهروندی و تابعیت سوئد به دلیل اعتبار پاسپورت سوئد در میان دیگر کشورهای جهان که دارای رتبه چهارم می باشد، می تواند بدون نیاز به اخذ ویزا به ۱۲۷ کشور جهان سفر کند.دانشجویان با تمام شدن دوره تحصیلی خود و یافتن کار و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری می توانند پس از ۵ سال کار و اشتغال تابعیت این کشور را دریافت کنند. متقاضیانی که از طریق ازدواج با تبعه سوئدی اقامت این کشور را اخذ کرده اند، پس از ۵ سال زندگی مشترک با همسر سوئدی می توانند برای تابعیت و شهروندی سوئد اقدام کنند.

مهاجرت پرستاران به سوئد و اخذ تابعیت

مهاجرت پرستاران به سوئد و اخذ تابعیت

مهاجرت پرستاران به سوئد و خدمات موسسه اصطهباناتی

پرستارانی که قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارند، برای مهاجرت کاری و اخذ ویزای کار و اقامت این کشور اروپایی باید با مشاوره با وکلا و متخصصان مهاجرت اقدام به این کار کنند.موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با دارا بودن وکلا و مشاوران برجسته و مجرب یکی از برترین موسسه های مهاجرتی در کشور می باشد که می تواند در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی پرستاری متقاضیان را راهنمایی و کمک کند.مشاوره با وکلای مجرب و متخصصان مهاجرت از مهم ترین موارد در اخذ ویزای تحصیلی برای متقاضیان می باشد. متقاضیان برای مهاجرت به کشورهای برتر جهان خود به تنهایی نمی توانند اقدام کنند و بدون کمک و مشاوره با متخصصان مهاجرت این کار بسیار دشوار، زمان بر و پر هزینه خواهد بود.وکلا و متخصصان مهاجرت موسسه اصطهباناتی با آگاهی از چگونگی اخذ ویزای تحصیلی کشورهای اروپایی جزئیات و اطلاعات لازم و تخصصی را به متقاضیان ارائه می دهند.در واقع کارشناسان و وکلای برجسته این موسسه می توانند اطلاعات لازم در مورد چگونگی اخذ ویزا، شرایط کار و اشتغال، شرایط اخذ اقامت و موضوعات مربوط به مهاجرت را در اختیار متقاضیان بگذارند.موسسه اصطهباناتی با همکاری با وکلای متبحر و مشاوران ارشد بین المللی در جهت جلب اعتماد موکلان و مهاجران تاکنون به موفقیت های فراوانی نائل شده است. علاوه بر این متقاضیان می توانند با مطالعه سلسله مقاله های علمی و مستند این موسسه در سایت های جهانی در مورد شرایط و چگونگی مهاجرت به کشورهای برتر جهان اطلاعات لازم را کسب کنند.افتتاح شعب متعدد در داخل و خارج از کشور، موفقیت در پرونده های مهاجرت تحصیلی و شغلی و سرمایه گذاری و اعتماد و اطمینان موکلان به این موسسه تنها گوشه هایی از موفقیت این موسسه برتر در سطح کشور می باشد.

مزایای مهاجرت پرستاران به سوئد

پرستاران با مهاجرت به سوئد می توانند از مزیت های فراوان زندگی در این کشور برخوردار شود. علاوه بر مزایا هر کشوری دارای معایبی نیز می باشد.سردی آب و هوا و همچنین سردی و عدم صمیمیت مردم سوئد، دشواری و سختی های فراگیری زبان سوئدی و زندگی در یکی از گران ترین کشورهای جهان و بالا بودن سطح مالیات را می توان از جمله معایب مهاجرت به سوئد و زندگی و اقامت در این کشور ذکر کرد. از مهم ترین مزیت های مهاجرت به سوئد موارد زیر را می توان برشمرد:

  1. دارای اقتصاد قدرتمند و بالاترین میزان درآمد در بین کشورهای اروپایی
  2. پایین بودن نرخ بیکاری و وجود تعطیلات طولانی مدت در تقویم این کشور
  3. امکان برخورداری از مزایای شهروندی کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن
  4. بالا بودن امنیت اجتماعی و رفاه و بالا بودن استانداردهای زندگی و عدم تبعیض نژادی و رعایت برابری و عدالت اجتماعی
  5. رواج زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم مردم
  6. امکان زندگی در کشوری پیشرفته با بالاترین سرعت اینترنت، دارای رتبه پنجم در جهان
  7. بالا بودن میانگین جهانی از لحاظ کیفیت محیط زیست
  8. وجود تعادل میان کار و زندگی و وجود ساعت های کاری انعطاف پذیر و دریافت حقوق در تعطیلات
  9. امکان برخورداری مهاجران از بیمه ها و خدمات اجتماعی و زندگی در اجتماع مردم صلح طلب و ورزش دوست سوئد
  10. برابری و عدالت در محیط کار و عادت مردم به سفرهای تفریحی و کشتی سواری شبانه
  11. دارا بودن سیستم حمل و نقل منظم و دقیق و وجود جاذبه های طبیعی بکر و فوق العاده
مزایای مهاجرت پرستاران به سوئد

مزایای مهاجرت پرستاران به سوئد

سخن آخر

در این مقاله مهاجرت پرستاران به سوئد مورد بررسی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گرفت که کشور سوئد از برترین کشورهای جهان برای مهاجرت پرستاران محسوب می شود، چرا که به پرستاران ویزای یک ساله اقامت اعطا می کند و نیاز شدیدی به پرستاران مهاجر دارد. کشور سوئد به دلیل بالا بودن امنیت و رفاه اجتماعی و بالا بودن سطح درآمد، بالا بودن کیفیت زندگی، وجود طبیعت بکر و دست نخورده، مکان های تاریخی و عدالت و برابری اجتماعی و مدنی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی می باشد. میزان حقوق و دستمزد دریافتی در این کشور بالاترین میزان حقوق درکشورهای اروپایی است.

اگر در مورد مهاجرت پرستاران به سوئد نیازمند اطلاعات بیشتری می باشید، می توانید با متخصصان مهاجرت و کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برجسته اصطهباناتی تماس بگیرید. این موسسه در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد با بهترین و مجرب ترین کارشناسان راهکارهای مفید و کاربردی در جهت اخذ اقامت تحصیلی و شغلی به شما ارائه می دهند و از ابتدای تشکیل پرونده تا رسیدن به مقصد در کنار شما خواهند بود تا این مسیر سخت و ناهموار را سهل و هموار کنند.در این مقاله به چگونگی مهاجرت پرستاران به سوئد و شرایط کار در امن ترین و مرفه ترین کشور جهان پرداختیم. نیاز سوئد به تخصص کاری و حرفه ای پرستاران، امکان اخذ اقامت دائم سوئد با کار و اشتغال در این کشور و همچنین رواج زبان انگلیسی از مهم ترین دلایل انتخاب سوئد برای مهاجرت پرستاران به این کشور می باشد. یکی از مهم ترین مزیت های مهاجرت پرستاران به سوئد اخذ اقامت و تابعیت این کشور پس از کار و اشتغال می باشد. عدم محدودیت سنی، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان سوئدی یا انگلیسی و اعطای ویزای اقامت یک ساله دوره معادل سازی از برترین دلایل مهاجرت پرستاران به کشور سرد اما برتر سوئد می باشد. بالا بودن امنیت اجتماعی و رفاه و بالا بودن استانداردهای زندگی و عدم تبعیض نژادی و رعایت برابری و عدالت اجتماعی و رواج زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم مردم نیز از جمله دلایل مهم در مهاجرت شغلی پرستاران به سوئد می باشد.اگر برای مهاجرت کاری به سوئد نیاز به مشاوره با متخصصان مهاجرت دارید، می توانید از خدمات مشاوره ای موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت پرستاران به سوئد

1- مهم ترین امتیاز کشور سوئد در مهاجرت پرستاران چیست؟

صدور ویزا برای پرستاران در جهت آماده سازی فرآیند معادل سازی می باشد. به منظور معادل سازی متقاضی در ابتدا باید مدارک تحصیلی و رزومه و سوابق کاری با حداقل ۳ سال سابقه حرفه ای خود را ارسال کنند.

2- شرایط معادل سازی مدرک تحصیلی پرستاران در سوئد چیست؟

معادل سازی به طور کلی به ارزیابی مدرک تحصیلی و شرکت در آزمون ها و مصاحبه های علمی اطلاق می شود. در مرحله اول متقاضی باید مدارک تحصیلی خود را به کشور سوئد ارسال کند.

3- روش اخذ ویزای کار برای مهاجرت پرستاران به سوئد چیست؟

پیشنهاد کاری Job Offer از کارفرمای سوئدی. متقاضی باید دارای مهارت زبان سوئدی و همچنین تخصص حرفه ای و سوابق کاری مرتبط با شغل پیشنهادی باشد.

4- شرایط کلی مهاجرت پرستاران به سوئد چیست؟

پرستارانی که قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارند، باید دارای مدرک مورد تائید و معتبر از نظر کشور سوئد باشند. شرط دوم در مهاجرت و کار و اشتغال پرستاران در سوئد آشنایی با زبان رسمی سوئدی می باشد.

5- اهمیت زبان سوئدی در مهاجرت پرستاران به سوئد چیست؟

پرستاران باید در مدت اقامت خود در سوئد مدرک مهارت زبان سوئدی در سطح C1 را اخذ کنند. در واقع در صورتی پرستاران مجاز به شرکت در دوره ها و آزمون های معادل سازی می باشند که دارای مدرک مهارت زبان سوئدی باشند.

6- گواهی تمکن مالی کافی برای اخذ ویزای پرستاری سوئد چقدر است؟

از سال 2019 میزان تمکن مالی برای هر ماه اقامت پرستار در سوئد در حدود 8370 کرون تععین شده است. میزان تمکن مالی برای همسر پرستار ماهانه در حدود 3500 کرون و به ازای هر فرزند در حدود 2100 کرون می باشد.

7- آیا همسر و فرزندان پرستار مهاجر در سوئد مجوز کار دارند؟

همسر و فرزندان همراه پرستار مهاجر در کشور سوئد مجوز کار و اشتغال در این کشور را ندارند، مگر این که پرستار مهاجر دارای مجوز کار از طرف کارفرمای سوئدی باشد که در این صورت همراه وی می تواند مجوز کار موقت سوئد را اخذ کند.

8- آیا اخذ تابعیت سوئد با مهاجرت پرستاران امکان پذیر است؟

پرستار مهاجر با ۵ سال کار و اشتغال و اقامت در سوئد می تواند در صورتی که همه مالیات ها و بیمه را به طور منظم پرداخت کرده باشد، اقامت دائم سوئد را دریافت کند.

9- آیا اخذ ویزای همراه با مهاجرت پرستاران به سوئد امکان پذیر است؟

همسر و فرزندان زیر 18 سال پرستار مهاجر می توانند در کشور سوئد پرستار مهاجر را همراهی کنند. فرزندان بالای 18 سال پرستار که وابسته باشند نیز می توانند برای اخذ ویزای همراه اقدام کنند.

10- معایب مهاجرت پرستاران به سوئد چیست؟

سردی آب و هوا و عدم صمیمیت مردم دشواری فراگیری زبان سوئدی زندگی در گران ترین کشورهای جهان و بالا بودن سطح مالیات رایگان نبودن تحصیل بالا بودن شهریه دانشگاه ها

11- مزایای مهاجرت پرستاران به سوئد چیست؟

اقتصاد قدرتمند و بالاترین میزان درآمد در بین کشورهای اروپایی پایین بودن نرخ بیکاری و وجود تعطیلات طولانی مدت در تقویم این کشور برخورداری از مزایای شهروندی کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

30 دیدگاه برای “مهاجرت پرستار به سوئد

  1. محمد حسن دوستی گفت:

    سلام.من پرستار پانزده سال سابقه کار در آی سیو هستم.آیا باسن ۳۹ سال امکان مهاجرت کاری به سوئد رو دارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، باسن ۳۹ سال نیز امکان مهاجرت کاری به سوئد رو دارید.

  2. ماندانا نخعی گفت:

    من لیسانس پرستاری دارم با بیش از ده سال سابقه کار متقاضی مهاجرت به سوئد از طریق کار هستم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      کشور سوئد برای پرستاران سراسر جهان آفر کاری ارائه می دهد و فرصتی ارائه می دهد تا بتوانند ویزای گروه درمان را دریافت نمایند.

  3. زینب گفت:

    سلام من ۳۰سالمه زبان انگلیسی در حد advancedکارشنای ارشد پرستاری با۶سال سابقه کار هستم.میخام برای سوئد اقدام کنم میشه لطفا راهنمایی کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      کشور سوئد برای گروه کادر درمان آفر کاری ارائه داده است که می توانید برای اخذ این نوع ویزا اقدام نمایید. در ابتدا در دوره های زبان شرکت کرده و پس از گدراندن دوره کارآموزی وارد بازار کار می شوید.

  4. علی بختی آرانی گفت:

    با سلام و عصر بخیر ، من علی بختی آرانی هستم و 50 سال سن دارم در حال حاضر در بیمارستان روانپزشکی روزبه تهران مشغول کارهستم لیسانس پرستاری از دانشگاه تهران و فوق لیسانس مدیریت بیمارستانی و فوق لیسانس مدیریت منابع انسانی دارم و مدتی مدیر بیمارستان بوده ام . قصد کار و اقامت و تحصیل در سوئد را دارم چه پیشنهادی را برای من دارید ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      به شما توصیه می کنیم برای اخذ ویزای کاری گروه درمان اقدام نمایید که مزایای بیشتری برای شما دارد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  5. حامد گفت:

    سلام و خسته نباشید من اقای ۳۳ ساله کارشناس پرستاری با ۸ سال سابقه کار در اورژانس و همسرم کارشناس بیهوشی با ۹ سال کار خواهان مهاجرت برای سوئد هستیم ایا سوئد هم امتحان rn میخواهد بعد از معادل سازی مدرک و هزینه مهاجرت تا شروع به کار را لطفا بگویید ما یه بچه ی ۶ ساله هم داریم اگه ویزا بگیریم از چه نوعی باید باشدلطفا کمی توضیح بدهید ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      ویزایی که به شما اعطاء می شود، ویزای کاری است.

  6. ایران گفت:

    سلام میخواستم بدونم که دوسال طرح هم جز اون دوسه سال سابقه کار که خواستن محسوب میشه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، طرح شما نیز جزء سابقه کار به شمار می آید.

  7. مونا آلیانی گفت:

    سلام خسته نباشید ، من کارشناس رشته اتاق عمل هستم ، مشغول گذروندن طرح هستم ، پایان طرح واسه رزومه یا سابق کاری کافیه (حدودا ۲ سال یا یک سال ) ؟
    تصمیم جدی واسه مهاجرت به سوئد دارم لطفا درصورت امکان راهنمایی بفرمایید ، واسه دوره های زبان باید چیکار کرد ؟ چه پروسه ایو باید انجام داد و چیکارا کرد ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      اخذ ویزای کاری گروه درمان سوئد نیازی به ارائه سابقه کاری ندارد. در ابتدا دوره های زبان را گذرانده و مدرکc1 را دریافت کرده و سپس در دوره های کارآموزی شرکت نمایید.

  8. امیر رضوانی گفت:

    سلام من اقای 28ساله کارشناس پرستاری با 2 سال سابقه کار دارم میخوام از طریق شغل به کشورهایی مثل سوئد سوئیس هلند اقدام کنم ایا امکانش هست؟میشه راهنمایی کنید ؟ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، امکان اخذ ویزای کاری گروه درمان کشور هایی مانند سوئد، دانمارک و آلمان وجود دارد.

  9. منوچهر کاملپور گفت:

    سلام و درود بنده وهمسرم خواستار مهاجرت به سوئد هستیم خودم حسابدار ومدیرمالی و همسرم پرستار هست . میخواستم راهنماییم کنید. متشکرم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به رشته تحصیلی همسر خود می توانید برای اخذ ویزای کاری گروه درمان اقدام کرده و ویزای همراه نیز به طور همزمان اقدام نمایید.

  10. رقیه ابراهیم زاده گفت:

    با سلام.
    من ماما هستم باسابقه کار 18سال دارم.آیا میتوانم برای کار در سوئد اقدام کنم؟لطفا مرا راهنمایی کنید. با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، میتوانید برای اخذ ویزای کاری در سوئد اقدام کنید.

  11. فاطمه گفت:

    سلام با مدرک کارشناسی هوشبری میشه تو کشورهای اروپایی کار کرد .

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      شما می توانید برای اخذ ویزای کاری گروه درمان کشور هایی مانند سوئد، دانمارک و آلمان اقدام نمایید.

  12. خ رضایی گفت:

    سلام
    بنده فارغ التحصیل رشته شنوایی شناسی دانشگاه بهشتی هستم.۴ سال سابقه کار دارم و چند مقاله نیز دررشته خودم ارایه کردم.میخواستم ببینم امکانش هست با بورسیه در این کشور تحصیل کنم و برای تامین مخارج شاغل هم باشم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شما می توانید از طریق ویزای کاری سوئد اقدام نمایید و سپس برای تحصیل کنار کار نیز اقدام نمایید.

  13. سارا گفت:

    سلام؛ من ۲۳ سالمه و مدرک کارشناسی پرستاری دارم و ۲سال هم طرح در بیمارستان ویژه ی اطفال کار کردم که برام سابقه کار محسوب میشه.
    زبان انگلیسیم در سطح متوسطه
    میخواستم بدونم چطور میشه برای کار پرستاری در سوئد اقدام کرد؟ ممنون میشم از راهنماییتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شرایط شما برای دریافت ویزای کاری گروه درمان سوئد مناسب است. در ابتدا تاییدیه مدارک خود را باید دریافت کنید و سپس برای دریافت ویزا اقدام نمایید.

  14. سپیده گفت:

    سلام
    ۲۳ سالمه و کارشناس اتاق عمل هستم
    ۲ سال سابقه ی کاری و نمره ۷ آیلتس دارم
    میتونم برای کار اقدام کنم؟و اینکه از کجا و مراحل اقدام چگونه است؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام، وقت بخیر
      در اولین مرحله باید مدارکتون را برای بررسی و تایید اولیه ارسال کنیم. با دفتر تماس بگیرید تلفنی راهنماییتون می کنیم.

  15. کیوان حسین پناهی گفت:

    با سلام .من اقای ۲۸ ساله داری مدرک کارشناسی پرستاری سابقه ۵ سال کار دارم میخوام از طریق شغل به سوئد مهاجرت کنم میشه راهنمایم کنید ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله امکان کار برای شما در رشته کاری خودتون وجود دارد. منتهی بایستی یک سری اقدامات و تاییدیه های مدارک پیشنیاز را انجام دهید تا ویزای کار را اخذ کنید و مشغول به کار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *