شغل های مورد نیاز سوئد

سوئد کشوری با زمستان های سرد و مردمانی سردتر. این کشور که چهارمین کشور بزرگ قاره اروپا می باشد از امن ترین کشورهای جهان محسوب می شود. پایین بودن میزان جرم و جنایت، اهمیت حقوق شهروندی، پایین بودن نرخ بیکاری و مزیت های دیگر موجب مهاجرت افراد بسیاری به این کشور اروپایی سردسیر شده است. بیشترین تعداد مهاجران کشور سوئد را ایرانیان تشکیل می دهند. اگر درپی مهاجرت به این کشور ثروتمند و امن هستید، باید از مشاغل مورد نیاز این کشور آگاهی داشته باشید. در این مقاله که به کمک مشاورین موسسه حقوقی وکلای برجسته اصطهباناتی تهیه شده است، به همه سوالات شما پاسخ داده می شود. سوالاتی مانند: پردرآمدترین شغل های کشور سوئد کدامند؟ مورد نیازترین شغل های کشور سوئد کدامند؟ و… با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شغل های مورد نیاز سوئد

کمبود عمده ای برای نیروی کار واجد شرایط در بازار کار سوئد وجود دارد. آژانس استخدام عمومی کشو (Arbetsförmedlingen) گزارشی جدید ارائه داده است که در آن 200 شغل نیازمند نیروی کار حرفه ای می باشند. پس در حال حاضر داغ ترین شغل ها در سوئد کدامند؟

طبق گفته ی آژانس استخدامی این 200 حرفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و با کمبود پرسنل واجد شرایط مواجه است و بنابراین شانس بالایی برای افراد واجد شرایط جهت یافتن شغل وجود دارد، یعنی چیزی در حدود سه چهارم از کل این تعداد افراد. بیشتر این افراد نیازمند تحصیلات عالی یا آموزش تخصصی دیگر می باشند. براساس تجزیه و تحلیل مطابق با مطالعات قبلی، افرادی که به عنوان معلم، توسعه دهنده IT و یا در حرفه پزشکی آموزش دیده اند، شانس بالایی برای یافتن کار دارند. به گفته اوله آگلبرگ، تحلیلگر آربتسفورمدلینگن، کمبود در این مشاغل هم ادامه دارد و هم افزایش یافته است و بهترین راه برای افزایش شانس حضور در بازار کار، تحصیلات متوسطه یا تحصیلات دانشگاهی است. آهبرگ همچنین بر اهمیت افزایش نرخ اشتغال در بین افراد خارجی در سوئد تأکید کرد. در طی چند سال گذشته، بیشتر مشاغل جدید به نیروهای کار خارجی داده شده است، اما همچنان فاصله بین اشتغال متولدین سوئد و کسانی که در دیگر کشورها متولد شده اند، با اختلاف قابل توجهی همراه است.به نظر می رسد همه کشورهای نوردیک در حال ساخت و ساز بی پایان ساختمان های جدید هستند، در سوئد نیز شرایط این گونه است. بنابراین، شرکت های ساختمانی نیز تقاضای زیادی برای کارگران (خارجی) دارند. شغل ذکر شده دیگر، کار در رستوران است. با این حال باید در نظر داشته باشید که اکثر مشاغلی که با تماس زیادی با مشتریان همراه هستند، حداقل به مهارت های زبان سوئدی نیاز دارند.

کار در زمینه IT می تواند درهای بسیاری را برای شما در سراسر جهان باز کند و این امر در مورد سوئد نیز درست است. اگر رشته ای را به اتمام رسانده اید که ارتباطی با IT دارد، باید صلاحیتهای خود را ارزیابی کرده و بدین ترتیب مهاجرت کاری به سوئد جهت کار در این کشور نیز برای شما بسیار ساده تر خواهد بود. اگر معلم یا فارغ التحصیل از دانشگاه تربیت معلم هستید نیز باید همین کار را انجام دهید. فعالان فناوری اطلاعات در راس این لیست قرار دارند، به عنوان افرادی که دارای محبوب ترین حرفه هستند. با توجه به گسترش اینترنت و فناوری طی چند سال گذشته، افراد متخصص در زمینه فناوری اطلاعات رشته خوبی را انتخاب کرده اند زیرا ممکن است به سرعت کار پیدا کنند.

گروه دیگر که در سوئد تقاضای کار فراوان دارند معلمان هستند. گفته می شود سوئد فاقد پرسنل مجرب و فرهیخته در زمینه آموزش و تدریس است، بنابراین اگر از دانشگاه تربیت معلم فارغ التحصیل شده اید، شانس زیادی دارید.

مدیریت مالی از شغل های مورد نیاز سوئد

مدیر ارشد سرمایه گذاری ( اجرایی و مدیریتی)

مسئولیت ها:

مدیر ارشد سرمایه گذاری شغلی برای ریاست هیئت مدیره سرمایه گذاری در یک سازمان می باشد. هدف وی درک، نظارت و مدیریت مجموعه دارایی شرکت، تدوین استراتژی های رشد، ارتباط با سرمایه گذاران و شناسایی و جلوگیری ازهرگونه خطرات احتمالی است.مهارت ها و ویژگی های اصلی: آن ها نیاز به توانایی های استثنایی تحلیلی خلاق، درک عملکردی و عملیاتی قوی و نیز توانایی های بی نظیر رهبری دارند.

مدیریت مالی مورد نیاز سوئد

مدیریت مالی مورد نیاز سوئد

تحصیلات:

مدرک کارشناسی در یک برنامه تجارتی مانند مدیریت کسب و کار یا سایر دوره های سرمایه گذاری. بیشتر افراد برای افزایش شانس خود دارای مدرک تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد در امور مالی و سرمایه گذاری هستند و کسب چندین سال تجربه نیز لازم است.فردی که در سمت اجرایی و مدیریتی در سوئد کار می کند به طور معمول در هر ماه 159,000 SEK معادل (16618 دلار ) درآمد دارد.میانگین حقوق و دستمزد از 79,000 SEK معادل (8257 دلار) با (کمترین) تا 259,000 SEK معادل ( 27073 دلار ) با (بالاترین) میزان می باشد. این میانگین حقوق ماهیانه شامل حمل و نقل، مسکن و سایر مزایا است. حقوق و دستمزد در میان شغل های مختلف اجرایی و مدیریتی بسیار متفاوت می باشد.

حقوق شغل های خاص:

عنوان شغل میانگین حقوق

هماهنگ کننده ی حساب دلار 11186 = SEK 107000

مدیریت اجرایی دلار 14218 = SEK136000

مدیریت منطقه دلار 12963 = SEK 124000

متصدی حفاظت از دارایی دلار 15575 = SEK 149000

( معاون) دستیار مدیر دلار 14320 = SEK 137000

کارشناس آمار و ریاضی از مشاغل مورد نیاز سوئد

کارشناس ریاضی:

مسئولیت ها:

ریاضیدانان از ریاضیات پیشرفته برای توسعه و درک اصول ریاضیات، تجزیه و تحلیل داده ها و حل مشکلات دنیای واقعی استفاده می کنند.

مهارت ها / ویژگی های اصلی:

ریاضیدانان به مهارت های تحلیلی احتیاج دارند، زیرا در تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده ها باید دقیق و ریزبین باشند. آن ها همچنین باید بتوانند راه حل های جدیدی را برای مسئله ها ابداع کرده و راه حل هایی را برای افرادی پیشنهاد دهند که ممکن است دانش گسترده ای در زمینه ریاضیات نداشته باشند.

تحصیلات :

براساس نوع صنعت و کارفرما، حداقل مدرک لیسانس ریاضیات به اضافه چند سال سابقه کار مرتبط لازم است. اگر یک موقعیت شغلی علمی را دنبال می کنید، مطمئناً به یک مدرک دکترا در یک حوزه مرتبط با ریاضیات نیاز خواهید داشت. ریاضیدان کاربردی سطح اولیه (1-3 سال سابقه) به طور متوسط حقوق 482.705 کرون (50.120 دلار) را کسب می کند. از طرف دیگر، یک ریاضیدانان کاربردی سطح ارشد (8+ سال سابقه) حقوق متوسطی معادل 864.346 کرون (89.747 دلار) کسب می کند.

میزان حقوق:

حقوق اجرایی و مدیریتی در سوئد بین 79,100 SEK معادل 8213 دلار در هر ماه (حداقل حقوق ) تا 259,000 SEK معادل 26892 دلار در هر ماه (حداکثر حقوق) می باشد.

حقوق متوسط:

حقوق و دستمزد متوسط 156,000 SEK معادل 16197 دلار در هر ماه است، بدین معنی که نیمی از (50%) افرادی که در بخش های اجرایی و مدیریتی مشغول به کار هستند کمتر از 156,000 SEK درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 156,000 SEK درآمد دارند. حقوق و دستمزد متوسط نشان دهنده ارزش متوسط درآمد می باشد. به طور کلی حتما شما می خواهید در سمت راست نمودار باشید و جزو آن گروهی باشید که بیشتر از حد متوسط، درآمد کسب می کنند.

درصد ها:

در ارتباط نزدیک با متوسط حقوق، دو مقدار وجود دارد: صدک های 25 ام و 75 ام. از نمودار توزیع حقوق متوجه می شوید که 25% از افرادی که در بخش مدیریت و اجرایی مشغول به کار هستند کمتر از 106,000 SEK معادل 11006 دلار درآمد کسب می کنند در حالی که 75 % از آن ها بیش از 106000 SEK درآمد دارند. همچنین با توجه به نمودار، 75 % افرادی که در بخش های اجرایی و مدیریت مشغول به کار هستند کمتر از 199,000 SEK معادل 20662 دلار درآمد کسب می کنند. در حالی که 25 % آن ها بیش از 199,000 SEK درآمد کسب می کنند.

مهندسی نرم افزار از مشاغل پر درآمد سوئد

مهندسی نرم افزار در سوئد:

توصیف شغلی مهندسی نرم افزار با یک پاراگراف مقدماتی درباره شرکت و محیط کار، بهترین راه تمایز شرکت خود از سایر شرکت های دیگر است. دو یا سه جمله را در نظر بگیرید تا توسعه دهندگان بدانند که شما برای استخدام های جدید چه چیزی را مد نظر دارید تا مطمئن شوید که بهترین ها را جذب می کنید.

مسئولیتهای شغلی مهندس نرم افزار:

  • با طراحی، توسعه و نصب راه حل های نرم افزاری سیستم های اطلاعاتی را گسترش دهند.
  • با ارزیابی تحلیل ها، تعریف مسئله، الزامات توسعه راه حل، و راه حل های پیشنهادی، عملیات های کاری را تعیین کنند.
  • با مطالعه نیازهای اطلاعاتی کاربران و با مطالعه ی روند سیستم، داده ها، و فرآیند های کاری، راه حل های نرم افزاری را توسعه دهند.
  • زمینه های مشکل را بررسی کنند.
  • چرخه توسعه نرم افزار را دنبال کنند.
  • با ایجاد اسناد، نمودارها، چیدمان ها، کد نظرات و کد های واضح، راه حل های موجود را نشان دهند.
  • با تعیین و طراحی مشخصات سیستم، استانداردها و برنامه نویسی، راه حل ها را آماده و نصب کنند.
  • با انجام تجزیه و تحلیل سیستم ها و توصیه تغییر در سیاست ها و رویه ها عملکرد ها را بهبود بخشند.
  • با بدست آوردن اطلاعات لازم از فروشندگان، توصیه خرید و آزمایش و تایید محصولات، نرم افزار را دریافت و دارای مجوز کنند.
  • با محرمانه نگه داشتن اطلاعات عملیات را محافظت کنند.
  • با جمع آوری، تجزیه و تحلیل، خلاصه سازی مسائل مربوط به خدمات و توسعه اطلاعات را ارائه دهند.
  • با انجام نتایج مرتبط ماموریت های مهندسی و سازمانی را در صورت لزوم انجام دهند.
مهندسی نرم افزار پر درآمد سوئد

مهندسی نرم افزار پر درآمد سوئد

شخصی که به عنوان مهندس نرم افزار در سوئد مشغول به کار است به طور معمول در هر ماه 113,000 SEK معادل 11703 دلار درآمد دارد. میزان حقوق از 48,400 SEK معادل ۵۰۱۲ دلار (پایین ترین) تا 171,000 SEK معادل 17708 دلار (بالاترین) مبلغ است. این میانگین حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و مزایای دیگر می باشد. حقوق مهندس نرم افزار ممکن است بر اساس تجربه، جنسیت، مهارت یا مکان متفاوت باشد. در زیر تجزیه و تحلیل مفصلی بر اساس بسیاری از معیارهای مختلف مشاهده خواهید کرد.
متوسط، حداکثر، حداقل و میزان حقوق:

میانگین حقوق:

میانگین حقوق مهندس نرافزار در سوئد بین 48,400 SEK در هر ماه (حداقل حقوق) تا 171,000 SEK در هر ماه (حداکثر حقوق) است.

حقوق متوسط:

حقوق متوسط ماهانه 115,000 SEK معادل 11904 دلار است، به این معنی که نیمی از افرادی (50%) که به عنوان مهندس نرم افزار کار می کنند کمتر از 115,000 SEK درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 115,000 SEK کسب می کنند. حقوق متوسط نشان دهنده ارزش حقوق میانگین می باشد. به طور کلی شما حتما می خواهید در سمت راست نمودار باشید و جزو گروهی که بیشتر از درآمد متوسط، حقوق دارند.

درصد ها:

در ارتباط نزدیک با متوسط حقوق، دو میزان وجود دارد: صدک های 25 ام و 75 ام. براساس نمودار توزیع حقوق 25% از افرادی که به عنوان مهندس نرم افزار مشغول به کار هستند کمتر از 73,400 SEK معادل 7597 دلار درآمد کسب می کنند در حالی که 75 % از آنها بیش از 73,400 SEK درآمد دارند. همچنین با توجه به نمودار 75 % افرادی که به عنوان مهندس نرم افزار مشغول به کار هستند کمتر از 149,000 SEK معادل 15425 دلار درآمد کسب می کنند. در حالی که 25 % آنها بیش از 149,000 SEK درآمد کسب می کنند.

مدیریت بازاریابی از مشاغل مورد نیاز در سوئد

توضیحات شغل بازاریابی در سوئد:

مشاغل بازاریابی افراد خلاق و پر تحرک را جذب می کند. گرچه بیشتر مشاغل بازاریابی تخصصی هستند، اما بازاریابی به طور معمول توانایی شما را در جهت مطابقت درک بازار با برنامه های عملی قابل دستیابی ارزیابی می کند.برای مبتدیانی که می توانند چندین کار را مدیریت کنند، بهترین شغل یک کار در حیطه بازاریابی می باشد، که البته مستلزم ساعت های طولانی کار و اغلب درگیر رفت و آمدهای شغلی فراوان می باشد؛ اما در این زمینه شایستگی و عملکرد صحیح را کسب می کنند. توضیحات شغل بازاریابی را در این مقاله بخوانید تا از تنوع این شغل و آموخته هایتان پس از کسب مدرک، مطلع شوید.

بازاریابی در واقع یک مهارت برای ارتقاء سازمان یا محصولاتی است که برای مشتریان خود یا کاربران نهایی ایجاد کرده اید. بنابراین همیشه به یک مدیر بازاریابی نیاز می باشد که به اندازه کافی برای ارائه و تبلیغ محصولات در بازار مهارت داشته باشد تا بتواند سهم عظیمی از بازار را به خود اختصاص دهد.معمولاً مبلغ پرداختی مدیران بازاریابی بین 32,000 SEK 34,000 -SEK معادل 3313- 3519 دلار است. همچنين آن ها از شركت ها پاداش هایی از جمله انعام و وسايل نقليه براي مسافرت به همراه هزینه هاي سوختي نیز دریافت می کنند. این نقش به عنوان یکی از بهترین مشاغل از نظر پرداختی برای سال 2019 در سوئد در نظر گرفته شده است.

مشاوران و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی وکلای برجسته اصطهباناتی با سابقه صدها پرونده موفق مهاجرتی و آگاهی کامل به جدیدترین قوانین حقوقی و مهاجرتی، بهترین گزینه ممکن را در اختیار افرادی می گذارند که خواستار تحقق رویاهایشان در آن سوی آب ها و مرزها هستند.این موسسه برتر در سطح کشور با داشتن شعبه های مختلف در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان و مشهد بهترین خدمات مشاوره ای مهاجرتی و حقوقی را به شما ارائه می دهند. با ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “شغل های مورد نیاز سوئد

  1. حامد لطفی گفت:

    سلام و خسته نباشی . من و همسرم شاغل هستیم همسرم پرستاره و من خودم کارمند بانک هستم و یه دختر 6 ساله داریم . همسرم لیسانس پرستاری داره و من خودم فوق دیپلم مددکاری اجتماعی و هرجفتمون سابقه 15 ساله داریم در صورت مهاجرت ایا من میتونم شغلی برای خودم پیدا کنم . لطفا راهنمایی کنید. ممنون میشم بابت راهنماییتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      شما می توانید از طریق ویزای کاری گروه درمان سوئد اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *