مسیر اقتصادی مهاجرتی کانادا در دوران کرونا ۲۰۲۱

مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی مواجه شد و در این روند بسیاری از متقاضیان نتوانستند مهاجرت به کانادا را در مسیر خود داشته باشند. در واقع کانادا در این سال به دلیل همه گیری ویروس از شرایط مهاجرتی خود بسیار قاصله داشته است. اما به تازگی شرایطی معرفی شده است که مسیر اقتصادی مهاجرتی کانادا در سال ۲۰۲۱ را ترسیم می کنند. البته شرایط دقیق این خبر و اطلاعیه در هفته های آتی منتشر می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مسیر اقتصادی مهاجرتی کانادا ۲۰۲۱

همان طور که می دانید کانادا کشوری مهاجر پذیر است و مهاجرت به این کشور از روش های بسیاری مانند تحصیل در کانادا یا مهاجرت کاری به کانادا امکان پذیر می باشد. کانادا تصمیم دارد به برنامه قبل از شیوع بیماری کووید ۱۹ خود مبنی برا هدف قرار دادن بیش از ۳۴۱ هزار مهاجر حدید در سال ۲۰۲۱ هم ادامه دهد. کانادا به زودی اعلامیه بزرگی را منتشر می کند که مسیر اقتصادی آن را برای سال های آینده شکل می دهد. در روز های آتی مارکو مندیچینو ، وزیر مهاجرت ، از طرح جدید سطح مهاجرت کانادا رونمایی خواهد کرد که جزئیات تعداد تازه واردانی را که این کشور به دنبال استقبال در سال ۲۰۲۱ میلادی است، شرح می دهد.

مهاجرت به کانادا به جبران تأثیرات اقتصادی و مالی منفی ناشی از پیر شدن جمعیت کانادا و پایین بودن میزان زاد و ولد کمک می کنند. با این حال در سال ۲۰۲۰ هیچ چیزی طبق برنامه پیش نرفت. به صورت شهودی، ممکن است فکر شود که هدف قرار دادن سطح قابل مقایسه ای از مهاجرت در سال آینده دیگر منطقی نیست. مرز ها برای مهار ویروس بسته شده اند. اقتصاد کانادا ضعیف تر و بیکاری بیشتر شده است. اما در واقع شرایط به این صورت نخواهد بود. از این رو می توان گفت که شرایط مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا در سال ۲۰۲۱ میلادی بسیار بهتر از قبل خواهد بود. 

اهداف دولت کانادا برای مهاجرت ۲۰۲۱

با وجود شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن این مطلب نباید مانع از عدم حضور مهاجران جدید برای جبران بیش از نه میلیون کودک و نوجوان که در سال ۲۰۳۰ به سن بازنشستگی می رسند شود. از این رو دولت کانادا می گوید: برای تأمین نیاز های آینده نیروی کار ما باید به پیشرفت های تکنولوژی بیشتر اعتماد کنیم اما هنوز به کانادایی ها و مهاجران با استعداد برای پشتیبانی از پیشرفت فناوری نیاز داریم. بعلاوه ، اقتصاد کانادا تنها در صورت رشد نیروی کار که توسط مهاجرت قبل از همه گیری ایجاد می شد، می تواند بسیار رشد کند.

می توان پرونده ای را مطرح کرد که اکنون مهاجرت از اهمیت بیشتری برخوردار است. در واقع شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن شرایط را سخت تر از قبل هم کرده است و نیروی کار را با کاهش قابل توجهی مواجه کرده است. از این رو ، استقبال از مهاجران بیشتر برای حمایت از رشدی که برای چرخاندن ثروت های اقتصادی و مالی پس از COVID موجود خواهد بود امری حیاتی است.

به طور قانونی ممکن است استدلال شود که استقبال از تعداد بیشتری از مهاجران در یک دوره بیکاری زیاد عاقلانه نیست. تکذیب این استدلال این است که مهاجرت باعث ایجاد شغل در کوتاه مدت می شود زیرا تازه واردان هزینه می کنند تا در کانادا مستقر شوند. و البته با پایان یافتن همه گیری ، اشتغال زایی سرعت می گیرد. اکنون باید آماده سازی برای بهبود اقتصادی پس از COVID را آغاز کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *