مدارس آمریکایی در ترکیه

در زیر لیستی از محبوب ترین مدارس آمریکایی در ترکیه و مدارس بین المللی آورده شده است. این مدارس شامل مهد کودک، مدارس ابتدایی و متوسطه و مدارس مناسب برای مدرک لیسانس بین المللی در ترکیه است. بعضی از مدارس برنامه های درسی آمریکایی یا بریتانیایی را با برنامه های زبان انگلیسی دنبال می کنند که شاید شما هم مشتاق به تحصیل در آنها باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در مدارس آمریکایی در ترکیه

تحصیل در ترکیه شامل یک شبکه مدارس ابتدایی و متوسطه می باشد که بودجه آن توسط دولت تامین و مدیریت می شود. مدارس رایگان و اجباری برای 12 سال است که معمولا “4 + 4 + 4” نامیده می شود. این به معنی است که 4 سال تحصیلات ابتدایی (سطح اول)، 4 سال ابتدایی (سطح دوم) و 4 سال آموزش متوسطه است. دانش آموزان به طور کلی به زبان ترکی آموزش می بینند. کودکان در ماه سپتامبر پس از ششمین سالگرد تولد، تحصیلات ابتدایی خود را آغاز می کنند. دیپلم تحصیلات ابتدایی در سن 14 سالگی اعطا می شود. در پایان تحصیلات متوسطه، دانشجویان دیپلم لیز دیپلماسی را دریافت می کنند که بدین معنی است که می توانند در امتحان ملی برای تحصیلات عالی شرکت کنند.

مدارس بین المللی در ترکیه

مدارس بین المللی می توانند راه حل مناسب برای یک دانشجوی مهاجر (مدیران شرکت های چند ملیتی، کودکان دیپلمات ها، کارکنان غیر دولتی) در ترکیه باشد. ممکن است برخی از افراد محلی نیز در این مدارس وجود داشته باشند، اما مدارس برای دانشجویان بین المللی طراحی شده اند.

مدارس بین المللی در ترکیه

مدارس معمولا از یک برنامه درسی از ایالات متحده، انگلستان یا فرانسه پیروی می کنند و طبق دستورالعمل اولیه چندین زبان معمولا آموزش داده می شود، اما معمولا آموزش ها به زبان انگلیسی است. بسیاری از مدارس استانداردهای مشابهی از تحصیل در سراسر جهان را ارائه می دهند و برای انتقال آسان بین مدارس هم در فرانسه یا در ویتنام قرار می گیرند. مدارس اغلب مدارک بین المللی پذیرفته شده مانند مدرک لیسانس بین المللی را ارائه می دهند.

پذیرش در مدارس آمریکایی ترکیه

مراحل پذیرش و تحصیل در ترکیه 2018 از مدرسه به مدرسه ی دیگر متفاوت است. هزینه تحصیلات براساس استانداردهای محلی گران است، اما استانداردهای بالایی را برای یادگیری فراهم می کند. امکانات شبانه روزی در برخی از مدارس در دسترس است، اما اکثرا کلاس های روزانه را ارائه می دهند. برای اینکه دانش آموزان ما از مدرسه ما فارغ التحصیل شوند و یک مدرک دیپلم دبیرستانی آمریکا کسب کنند، آن ها باید در دوره های 9 تا 12 درس از درس های زیر موفق باشند:

  • ریاضی
  • علوم
  • انگلیسی
  • مطالعات اجتماعی
  • عربی
  • مطالعات اسلامی
  • تاریخچه اسلامی
  • تربیت بدنی
  • کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • هنر، موسیقی

آموزش در مدارس آمریکایی ترکیه

برنامه دبیرستان ما یک برنامه آموزشی کالج است، که به این معنی است که ما مفاهیم و مهارت هایی را آموزش می دهیم که باعث می شود افراد در آزمون های ورودی خاصی که اکثر کالج ها در ایالات متحده آمریکا و کانادا مانند SAT و TOFEL می گیرند، قبول شوند. ما یک مشاور دانشگاهی داریم که با دانش آموزان کلاس 9-12 کار می کند تا اطلاعات و مشاوره در مورد روند پذیرش کالج و الزاماتی که شامل توصیه نامه، رونویسی و امتحانات استاندارد شده مورد نیاز است، ارائه دهد.

علاقه مندان ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر ترکیه می توانند با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در مدت زمانی کوتاه و به صورت تضمینی پذیرش از دانشگاه های ترکیه را دریافت نمایند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “مدارس آمریکایی در ترکیه

  1. محمد باقری گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    من میخوام در مدرسه زبان انگلیسی در ترکیه،زبان انگبیسیم رو ادامه بدم و مدرک زبا رو بگیرم برم کانادا برای تحصیل و کار.
    میتونید بهم کمک کنید؟

    من نیاز به راهنمایی و مشاوره دارم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      مدارس ترکیه مورد کشورهایی کانادا و استرالیا است. بعد از دریافت مدرک زبان و دیپلم خود می توانید برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *