بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل

موضوعی که در این مقاله قصد داریم در ارتباط با آن صحبت کنیم، بهترین شهر های ترکیه برای تحصیل می باشد.‌ دانشجویان و خانواده های مختلفی برای مقاصد گوناگون به کشور های مختلف مهاجرت می کنند. روش های بسیار متفاوتی هم برای مهاجرت وجود دارد. از جمله روش های مختلف می توان به مهاجرت تحصیلی ، مهاجرت کاری و … اشاره نمود. در این مقاله هدف ما بررسی شرایط مختلف شهر های ترکیه برای تحصیل در ترکیه است. از این رو اجازه دهید تا در ابتدا با شرایط عمومی این کشور آشنا شویم.‌

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ترکیه یا جمهوری ترکیه کشوری است اوراسیایی که در شمال غرب اسیا قرار دارد. این کشور، با کشور های ایران، نخجوان، ارمنستان، گرجستان، عراق، سوریه، بلغارستان و یونان مرز مشترک دارد. مساحت کشور ترکیه هفتصد و هشتاد و سه هزار و سیصد و پنجاه و شش کیلومتر مربع می باشد و دارای موقعیت جغرافیایی حساسی است. در حقیقت کشور ترکیه یک گذرگاه حساس بین ایران و اروپا به شمار می رود و کشور های زیادی برای ترانزیت از ترکیه استفاده می کنند. جمعیت این کشور حدودا هشتاد و چهار میلیون نفر است که به زبان ترکی صحبت می کنند. پایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا است اما بزرگ ترین شهر این کشور ، شهر استانبول می باشد‌. علاوه بر آن شهر های دیگر ترکیه عبارتند از ازمیر، بورسا، آدانا، آنتالیا، قونیه، قیصریه و … . برای مهاجرت به کشور ترکیه روش های مختلفی موجود است.

ایرانیان بسیاری برای زندگی و کار یا تحصیل به کشور ترکیه می روند. در حقیقت ترکیه به عنوان مقصدی برای زندگی ایرانیان تبدیل شده است. زندگی در ترکیه برای ایرانی ها با شرایط خاصی امکان پذیر است. روش های متفاوت مهاجرت به ترکیه عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به ترکیه، مهاجرت کاری به ترکیه، مهاجرت سرمایه گذاری به ترکیه و … .‌ شما می توانید برای مهاجرت به این کشور از طریق موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی اقدام کنید. نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز پاسخگوی سوالات شما هستند.

بهترین شهر های ترکیه برای تحصیل

یکی از روش های مرسوم مهاجرتی به کشور ترکیه، مهاجرت تحصیلی به ترکیه جهت تحصیل در ترکیه است. دانش جویان و داوطلبان زیادی جهت تحصیل در کشور ترکیه اقدام می کنند و ویزای تحصیلی کشور ترکیه را اخذ می کنند. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با بهترین شهر های ترکیه برای تحصیل صحبت کنیم و ببینیم کدام یک از شهر های ترکیه برای تحصیل مناسب هستند. قبل از این که به این مسئله توجه کنیم بهتر این است که اطلاعاتی هر چند مختصر در ارتباط با شرایط تحصیلی در کشور ترکیه اخذ کنیم.

در حقیقت با داشتن اطلاعات درباره شرایط تحصیلی این کشور می توانیم به راحتی در زمینه مهاجرت تحصیلی اقدام کنیم و در نهایت شهر مورد نظر خود را انتخاب نماییم. شرایط تحصیلی و علمی مناسب در دانشگاه های کشور ترکیه باعث شده تا این کشور به عنوان یکی از مقاصد جذاب علمی معرفی شود و از سرتاسر دنیا برای تحصیل وارد این کشور شوند. توجه کنید که بهترین کار برای مهاجرت مراجعه به متخصصان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی است. در ادامه ما کمی در ارتباط با شرایط تحصیلی در کشور ترکیه صحبت می کنیم و پس از ان شهر های تحصیلی را معرفی می نماییم.

شرایط تحصیل در کشور ترکیه

در ابتدای راه شناخت شهر های مختلف علمی ترکیه، شرایط تحصیلی در این کشور را بررسی می کنیم. در حال حاضر ترکیه به دلیل پیشرفت سریع در آموزش و مکان توریستی محبوب، به عنوان یکی از مکان های مناسب برای تحصیل دانشجویان بین المللی شناخته می شود. دانشگاه های ترکیه این فرصت را به دانشجویان بین المللی می دهند تا یک تحربه عالی در آموزش دانشگاهی کسب کنند.

در کشور ترکیه صد و هشتاد و سه موسسه آموزش عالی وجود دارد که از بین آن ها تعداد صد و نه عدد دانشگاه های دولتی هستند و هفتاد و چهار عدد دانشگاه های غیر انتفاعی و خصوصی می باشند‌ در این دانشگاه ها کلیه مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود. با وجود این که سیستم آموزش عالی در ترکیه یکی از جوان ترین سیستم های آموزشی در جهان است، اما در حال حاضر شهرت بسیار مناسبی کسب کرده است. بسیاری از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی جهانی QS رتبه های بسیار عالی دارند و از شهرت جهانی برخوردارند. مدارک تحصیلی در کشور ترکیه به دو زبان انگلیسی و ترکی ارایه می شوند.

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

اگر شما تحصیل به زبان انگلیسی را انتحاب می کنید، لازم است تا مدارکی مبتنی بر مهارت های زبان ‌انگلیسی خود مانند مدرک تافل و آیلتس ارایه کنید. اما با این وجود باز هم لازم است تا به زبان ترکی برای زندگی در ترکیه آشنایی پیدا کنید. نکته مهم بعدی هزینه های زندگی در ترکیه و هزینه های تحصیل در ترکیه است.‌

هزینه زندگی در ترکیه به جایی که شما زندگی می کنید و این که خوابگاه دانشجویی دارید یا نه بستگی دارد. شهر های بزرگ تر از شهر های کوچک تر گران تر هستند. نکته مهم دیگر این است که  شما اجازه کار دانشجویی در ترکیه را خواهید داشت و می توانید کار در ترکیه را به صورت پاره وفت داشته باشید. علاوه بر ان بورسیه های تحصیلی ترکیه برای دانشجویان ارایه می شوند و دانشجویان می توانند تصحیل در این کشور را به راحتی بگذرانند. حال که با شرایط تحصیل در این کشور به طور خلاصه آشنا شدیم در ادامه خواهیم دید که شهر های تحصیلی ترکیه کدام ها هستند؟!

بهترین شهر های دانشجویی ترکیه

شهر های ترکیه مکان های بسیار زیبایی برای دانشجویان هستند.‌ اگر قصد دارید یک برنامه دانشجویی در ترکیه داشته باشید، فرصت های زیادی در انتطار شما خواهد بود.

تحصیل در شهر استانبول ترکیه

استانبول مشهور ترین و شلوغ ترین شهر ترکیه است.‌ این شهر نقش اساسی در زمینه پل بین آسیا و اروپا ایفا می کند. شهر استانبول پیشینه ای تاریخی و شگفت انگیز دارد و بیش از پنجاه دانشگاه مختلف را در خود جای داده است. در حقیقیت هر دانشجو و دانش اموزی با هر سلیقه و شرایط تحصیلی می تواند در این کشور مشغول شود و رویای خود را به حقیقت تبدیل کند.

شهر استانبول دارای جشنواره ها و برنامه های فرهنگی و هنری بسیاری از جمله جشنواره های فیلم، کارناول های کتاب، کنسرت و … می باشد. از جمله دانشگاه های موجود در این شهر می توان به دانشگاه استانبول، دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه آیدین استانبول و … اشاره نمود.

تحصیل در شهر آنکارا ترکیه

آنکارا پایتخت کشور ترکیه است. شهری ست که در مرکز کشور ترکیه واقع شده. آنکارا دارای دانشگاه های ارزان قیمت تری نسبت به استانبول است و از این رو برای دانشجویان گزینه مناسبی محسوب می شود. علاوه بر این، مشهور ترین دانشگاه های ترکیه مانند دانشگاه فنی خاورمیانه یا دانشگاه بیلکنت در آنکارا واقع شده است. زندگی در شهر آنکارا بسیار ارام تر و ساکت تر از استانبول است و بسیاری از موسسات خاص در این شهر وجود دارند. از این رو شهروندان با آرامش بیشتری در این شهر زندگی می کنند.

تحصیل در آنکارا

تحصیل در آنکارا

تحصیل در شهر ازمیر ترکیه

ازمیر به خاطر آزادی های خاص خود شناخته شده است. این شهر سومین شهر بزرگ‌ کشور ترکیه است. اگر در شار ازمیر دانشحو هستید، هر مکان و خیابان بروی شما رنگارنگ و لذت بخش است. ازمیر شهری بسیار امن در هر ساعتی از شبانه روز می باشد. شما به راحتی می توانید در ساحل این شهر دوستان خود را ملاقات کنید و از شب تا اوایل صبح با ان ها ساعات خوبی داشته باشید. ازمیر نیز دارای دانشگاه های بسیار با کیفیتی است.

از جمله دانشگاه های شهر ازمیر ترکیه عبارتند از دانشگاه اجه ترکیه، دانشگاه دوکیوز ، انستیتوی فنی ازمیر و دانشگاه کاتب چلبی ازمیر. البته دانشگاه های خصوصی یاشار و دانشگاه اقتصاد ازمیر نیز در این شهر به ارائه خدمات تحصیلی به دانشحویان می پردازند.

تحصیل در شهر آنتالیا ترکیه

آنتالیا یکی از مشهور ترین شهر های گردشگری ترکیه است و حتما شما نام این شهر را شنیده اید. سواحل طولانی و شگفت انگیزی در کشور ترکیه وحود دارد. این شهر در هیج روزی از سال دارای هوای سرد نیست و حداقل درحه هوا در آنتالیا به پانزده درجه می رسد. این شهر که در کنار دریای مدیترانه واقع شده، دارای دانشگاه ها و فرصت های عدمی بسیاری است.

ار جمله دانشگاه های موحود در شهر آنتالیا می توان به دانشکاه اک دنیز ، دانشگاه بیلیم آنتالیا، دانشگاه آکو آنتالیا و … اشاره نمود. تحصیل در شهر انتالیا علاوه بر فرصت های تفریحی و گردشگری، می تواند فرصتی مناسب برای علم اندوزی و کار در ترکیه باشد.

تحصیل در شهر بورسا ترکیه

بورسا شهری با شهرت فراوان و یکی از شهر های توسعه یافته در کشور ترکیه است. این شهر دارای مکان های سبز، پارک ها، جنگل ها و … بسیاری برای تفریح دانشجویان و خانواده ها می باشد. بورسا از نظر موقعیت جغرافیایی بسیار به شهر استانبول نزدیک است و شما تنها با دو ساعت رانندگی می توانید به شهر استانبول سفر کنید. بورسا شرایط اقتصادی و زندگی راحتی را به دانشجویان می دهد.

در حقیقت زندگی در ترکیه و در شهر بورسا برای دانشحویان بسیار راحت و آسوده است. یکی از معروف ترین دانشکاه های ترکیه در شهر بورسا قرار دارد. نام این دانشکاه، دانشگاه اولودا ترکیه است. دانشگاه اولودا تحصیلاتی با کیفیت بالا به همراه دوره هایی متنوع برای دانشجویان ارائه می دهد.

تحصیل در بورسا

تحصیل در بورسا

تحصیل در شهر غازی آنتپ ترکیه

غازی انتپ شهری است که در قسمت غربی ترکیه واقع شده و بسیار محبوب و توسعه یافته می باشد. یکی از عمده دلایل معروفیت این شهر به دلیل غذا های خوشمزه و خاص آن است. علاوه بر آن در این شهر می توانید موزه ها، اماکن باستانی و اماکن تفریحی بسیاری را پیدا کنید و وقت خود را به خوبی در این شهر سپری نمایید. به عبارتی علاوه بر تحصیل در دانشگاه های غازی آنتپ، می توانید در این شهر به تفریح و سرگرمی سالم نیز بپردازید.

اگر یک دانشجو هستید و تمایل دارد در شهر عازی آنتپ ترکیه تحصیل کنید، دانشگاه GAZIANTEP گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. این دانشگاه دارای پیشینه تحصیلی بسیار با کیفیتی است.

تحصیل در شهر ترابزون ترکیه

ترابزون در ضلع شمالی ترکیه و در کنار دریای سیاع و بسیار نزدیک به منطقه جنگلی واقع شده است‌. ترابزون شهری است که هم می توانید در آن جنگل و هم دریا پیدا کنید. تحصیل در این شهر می تواند برای شما دارای مزایای بسیاری باشد که مهم‌ ترین ان ها استفاده از امکانات بهینه طبیعی است. دانشگاه ترابزون که یکی از معروف ترین دانشگاه های کشور ترکیه است، در این شهر قرار دارد.
علاوه بر این شهر ها، شهر های دیگری نیز در ترکیه وجود دارند که می تواند گزینه مناسبی برای تحصیل در ترکیه باشد.

سوالات متداول در ارتباط با بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل

  1. آیا کشور ترکیه برای زندگی و تحصیل مناسب است؟

    بله ترکیه با داشتن دانشگاه های خوب و شرایط زندگی و اقتصادی مناسب محل بسیار خوبی برای تحصیل دانشجویان و زندگی آن ها می باشد.

  2. اعتبار دانشگاه های ترکیه چگونه است؟

    دانشگاه های ترکیه در سطح جهانی و رتبه بندی دانشگاه های برتر دنیا از رتبه بسیار بالایی برخوردارند.

  3. زبان تحصیل در ترکیه چیست؟

    در کشور ترکیه می توان هم به زبان ترکی و هم به زبان انگلیسی تحصیل کرد.

  4. آیا امکان کار در زمان تحصیل در ترکیه وجود دارد؟

    بله شما با توجه به مقطع تحصیلی خود می توانید برای کار پاره وقت در زمان تحصیل خود اقدام نمایید.

  5. آیا امکان دریافت بورسیه های تحصیلی در ترکیه وجود دارد؟

    بله شما می توانید در کشور ترکیه برای بورسیه های تحصیلی اقدام کنید و لازم است تا رزومه تحصیلی خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایید.

  6. بهترین شهر در ترکیه برای تحصیل کدام است؟

    شهر های بسیاری در ترکیه مناسب تحصیل هستند اما امکانات شهر های استانبول و آنکارا بیشتر است.

  7. کدام شهر های ترکیه به عنوان شهر های دانشگاهی محسوب می شوند؟

    شهر های دانشگاهی در کشور ترکیه عبارتند از استانبول، آنکارا، ازمیر، آنتالیا، ترازبون و … .

  8. کدام دانشگاه ها در شهر استانبول ترکیه قرار دارند؟

    از جمله دانشگاه های موجود در این شهر می توان به دانشگاه استانبول، دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه آیدین استانبول و … اشاره نمود.

  9. چه دانشگاه هایی در شهر ازمیر ترکیه هستند؟

    دانشگاه های شهر ازمیر ترکیه عبارتند از دانشگاه اجه ترکیه، دانشگاه دوکیوز ، انستیتوی فنی ازمیر و دانشگاه کاتب چلبی ازمیر.

  10. آیا آنتالیا شهری مناسب برای تحصیل است؟

    بله شهر آنتالیا به دلیل دانشگاه های مناسب و شرایط تفریگاهی خوب به عنوان یکی از شهر های مناسب تحصیل محسوب می شود.

  11. آیا ترکیه برای زندگی و تحصیل کشوری گران است؟

    این مسئله کاملا به محل زندگی شما بستگی دارد و معمولا شهر های بزرگ گران تر از شهر های کوچک هستند.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *