آزمون yds

آزمون yds راهی برای ورود به دانشگاه های این کشور می باشد. بسیاری از دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور ترکیه آزمون e yds را ملاک پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری قرار می دهند. ثبت نام آزمون yds به صورت حضوری است. متقاضیان عزیز می توانند مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

آزمون yds چیست؟

آزمون YDS که توسط شورای آموزش عالی ترکیه برگزار می شود، آزمون ارزیابی زبان انگلیسی می باشد. این آزمون دو بار در سال (در ماه های آپریل و سپتامبر) برگزار می شود. این آزمون که در حقیقت به عنوان امتحان سنجش استعداد های زبان خارجی معروف شده است، برای ورود به مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های کشور ترکیه ضروری می باشد. آزمون yds بر اساس مقررات آموزشی کشور ترکیه برگزار می شود. این آزمون در حقیقت جایگزین آزمون های KPDS و UDS  شده است.

"معرفی

نکته

ذکر این نکته ضروری است که علاوه بر آزمون ,YDS آزمون های تافل و آیلتس هم قابل ارائه می باشند. البته ناگفته نماند که آزمون YDS از دو آزمون فوق آسان تر است. باید توجه داشت که برگزاری این آزمون در ایران صورت نمی گیرد. آزمون یدس توسط OSYM در کشور ترکیه به منظور ارزیابی مهارت های زبان خارجی افراد گرفته می شود.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده ارائه هر گونه مشاوره در خصوص آزمون یدس در کشور ترکیه به هم وطنان عزیز می باشند.

شرایط ثبت نام آزمون yds

همان طور که در بخش قبل گفته شد، آزمون YDS برای ورود به دانشگاه های ترکیه یا ارتقاء سیستم اداری این کشور از دانشجویان و کارمندان گرفته می شود.‌ افرادی که قصد دارند از کشور های دیگر مانند ایران برای این آزمون اقدام کنند، نیازی به اخذ اقامت کشور ترکیه ندارند. با توجه به این که در شهر وان ترکیه هم این آزمون برگزار می شود و فاصله ای یک ساعته با ایران دارد، می توان گفت دادن آزمون در این شهر گزینه ای مناسب برای ایرانیان است.

نکاتی مهم در خصوص ثبت نام

متقاضیان می توانند برای ثبت نام در آزمون yds با داشتن مشخصات موجود در پاسپورت خود از طریق وب سایتOSYM  اقدام کنند. باید توجه داشت متقاضیانی اگر برای اولین بار قصد شرکت در این آزمون را دارند، باید به صورت حضوری مراجعه کنند‌ و به عبارتی حضور برای ثبت نام اولیه اجباری است. این در حالی است که ثبت نام های بعدی الکترونیکی می باشد و متقاضیان می توانند از ایران ثبت نام خود را انجام دهند.

ثبت نام آزمون yds به صورت حضوری

باید توجه داشت که در زمان ثبت نام اولیه برای ساخت یک پروفایل در سیستم آزمون YDS کارشناسان نمایندکی های OYSM  از متقاضیان عکس می گیرند. این پروفایل برای مدت زمان پنج سال اعتبار دارد. البته ذکر این نکته ضروری است که جدیدا شرایطی مهیا شده تا اولین ثبت نام هم به صورت غیر حضوری صورت گیرد‌ و متقاضیان باید تصویر اول پاسپورت خود را برای کارشناسان ثبت نام ارسال کرده تا آن ها بتوانند سایر مراحل ثبت نام را به راحتی انجام دهند. مدت زمان شرکت در این آزمون 150 دقیقه می باشد.

"شرایط

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون yds

برای ثبت نام در آزمون یدس نیاز به مدارکی است که این مدارک عبارتند از: ترجمه رسمی ریز نمرات دبیرستان، ترجمه رسمی دیپلم، ترجمه رسمی ریز نمرات سال آخر تحصیل، ترجمه رسمی مدرک موقت یا پیش دانشگاهی، صفحه اول پاسپورت یا ترجمه رسمی شناسنامه، عکس و آدرس کامل پستی و شماره تلفن‌ متقاضیان.

سیستم نمره دهی آزمون yds

سیستم نمره دهی در این آزمون جهت ادامه تحصیل در کشور ترکیه به شرح زیر می باشد:

  • سطح A: 100 – 90
  • سطح B: 89 – 80
  • سطح C: 79 – 70
  • سطح D: 69 – 60
  • سطح E: 59 – 50

هزینه آزمون yds

هزینه آزمون yds در حدود 240 لیر ترکیه است. مهلت ثبت نام این آزمون یک ماه قبل از برگزاری آزمون می باشد. متقاضیان باید توجه داشته باشند که اگر نمی توانند برای آزمون های تافل یا آیلتس اماده شوند و قصد ادامه تحصیل در کشور ترکیه را دارند، این آزمون برای آن ها بهترین گزینه است. این آزمون در حقیقت یک تست قوی در زمینه مهارت های انگلیسی است که بیشتر توسط کارمندان دولت، دانشگاهیان و کارمندان ارتش انجام می پذیرد.‌ در این آزمون مهارت های نوشتن، درک مطلب، صحبت کردن و گوش دادن مورد ارزیابی قرار می گیرد. متقاضیان می توانند با دانلود نمونه سوالات آزمون yds بیشتر با این آزمون آشنا شوند.

آیا آزمون yds مخصوص دانشجویان است؟

ممکن است این سوال برای خیلی ها پیش بیاید که آیا فقط در صورت دانشجو بودن می توان در این آزمون شرکت کرد؟ جواب منفی است. ثبت نام در آزمون e yds صرفاً مخصوص دانشجویان نیست. البته می توان گفت اغلب متقاضیان شرکت در این آزمون دانشجو ها هستند اما همان طور که در قسمت های قبل هم توضیح داده شد، کارمندانی که در کشور ترکیه فعالیت می کنند و قصد ارتقاء در وضعیت شغلی خود را دارند، می توانند در این آزمون شرکت کنند. فرقی ندارد که آن ها کارمند دولتی باشند یا کارمند شرکت های خصوصی.

هر گونه سوال در رابطه با ادامه آزمون یدس در کشور ترکیه را با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در میان بگذارید.

آزمون yds در کجا برگزار می شود؟

آزمون یدس تنها در کشور ترکیه برگزار می شود. این آزمون در شهر های آنکارا، ازمیر، استانبول و آلسانکاک برگزار می شود. به عبارتی شعبه های برگزار کننده این آزمون آنکارا انگلیش کورس (Ankara English Course )، استانبول انگلیش کورس ( Istanbul English Course )، ازمیر انگلیش کورس ( (Izmir English Course و نیز آلسانکاک انگلیس کورس (Alsancak English Course) می باشند.

زمان برگزاری آزمون yds

آزمون یدس ترکیه هر شش ماه یک بار برگزار می شود. این آزمون به دو صورت آنلاین و برگه ای برگزار می گردد. آزمون آنلاین را e yds می نامند‌. یدس کاغذی سالیانه دو بار برگزار می شود. اولین بار در ماه آوریل و برای دومین مرتبه در ماه سپتامبر برگزار می گردد. نتایج این آزمون بیست روز پس از امتحان به داوطلبان اعلام می گردد. اما متقاضیان توجه داشته باشند که آزمون e yds هر ماه و فقط در سه شهر کشور ترکیه انجام می گیرد. نتایج این آزمون دوازده ساعت پس از برگزاری آزمون اعلام می گردد.

سوالات آزمون yds

آزمون یدس شامل هشتاد سوال است که در 180 دقیقه داوطلبان باید به سوالات پاسخ دهند‌. این آزمون بیشتر بر گرامر زبان انگلیسی، لغات عمومی و درک مطلب عمومی متمرکز است. سوالات آزمون یدس تستی و پنج گزینه ای می باشد. این آزمون انتقادات زیادی را متوجه خود کرده است؛ چرا که بیشتر درباره سنجش مهارت ریدینگ می باشد.

"نمرات

سوالات به صورت زیر خواهند بود:

  • واژگان: 6 سوال
  • دستوز زبان: 10 سوال
  • کلوز تست: 10 سوال
  • تکمیل جمله: 10 سوال
  • ترجمه ترکی انگلیسی: 3 سوال
  • خواندن: 20 سوال
  • تکمیل گفتگو: 5 سوال
  • یافتن نزدیک ترین جمله: 4 سوال
  • تکمیل پاراگراف: 4 سوال

متقاضیان باید توجه داشته باشند که نمره هر آزمون بین صفر تا صد است و هر سوال در این آزمون 1.25 نمره دارد. میزان سختی در تمام سوالات یکسان است. آزمون یدس دارای نمره منفی نیست. به طور مثال اگر متقاضیان به شصت سوال این آزمون پاسخ صحیح دهند، امتیاز آن ها شصت ضربدر 1.25 یعنی 75 خواهد شد و سطح آن ها C خواهد بود‌ و اگر به 45 سوال این آزمون پاسخ صحیح دهند، نمره آن ها 56.25 می شود و در سطح E قرار می گیرند. مدرک آزمون YDS برای مدت زمان دو سال اعتبار دارد.

منابع آزمون yds

یقیناً هر آزمونی برای آمادگی نیاز به مطالعات زیادی دارد. آزمون یدس نیز نیز از این قاعده مستثنی نیست. کتاب های زیادی برای آمادگی این آزمون منتشر شده است. در این بخش از مقاله قصد داریم برخی از کتاب های آمادگی این آزمون را معرفی کنیم. نمونه سوالات آزمون yds را می توان به راحتی از طریق وب سایت های مختلف دریافت نمود. از جمله کتاب های این آزمون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Yds exam pack
  • Yds reader
  • Capsule for yds
  • Yds exam master
  • Yds exam pro
  • Yds projector

سخن آخر

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا و اقامت آماده ارائه مشاوره تخصصی  در رابطه با آزمون yds و نیز منابع آزمون yds می باشد. هم وطنان عزیز می توانند جهت راهنمایی و مشاوره حضوری به شعب این موسسه در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و رشت مراجعه کنند.

سوالات متداول در رابطه با آزمون yds ترکیه

  1. آزمون yds در کدام کشور برگزار می شود؟

    آزمون در کشور ترکیه برای داوطلبان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و کارمندان برگزار می شود.

  2. آزمون یدس به چه صورتی است؟

    این آزمون هم به صورت کتبی و هم به صورت آنلاین برگزار می گردد.

  3. چرا برای ثبت نام در آزمون yds باید به صورت حضوری مراجعه کرد؟

    زیرا برای ثبت نام اولیه کارشناس ثبت نام از متقاضیان عکس می گیرد و این عکس را برای ایجاد پروفایل آن ها استفاده می کند.

  4. هزینه آزمون یدس در ترکیه چقدر است؟

    هزینه ثبت نام برای این آزمون 240 یورو می باشد.

  5. نمرات آزمون یدس به چه صورت است؟

    نمرات این آزمون از A تا E طبقه بندی می شوند.

  6. آیا آزمون yds دارای نمره منفی است؟

    خیر، این آزمون نمره منفی ندارد و داوطلبان به راحتی می توانند در این آزمون سوالات را پاسخ دهند. هر سوال 25 نمره دارد.

  7. تعداد سولات آزمون yds چقدر است؟

    تعداد سوالات این آزمون 80 بوده و سوالات پنج گزینه ای هستند.

  8. آیا منابعی برای آمادگی در آزمون yds وجود دارد؟

    بله، کتاب های بسیاری برای آمادگی آزمون وجود دارد. البته نمونه سوالات زیادی برای دانلود هستند.

  9. مدت اعتبار آزمون یدس چقدر است؟

    مدت زمان اعتبار این آزمون دو ساله می باشد.

  10. آزمون یدس چه زمانی برگزار می شود؟

این آزمون دو بار در سال (در ماه های آپریل و سپتامبر) برگزار می شود.

  1. آیا آزمون yds در ترکیه می تواند جایگزین آزمون های آیلتس و تافل شود؟

بله، متقاضیانی که نمی توانند برای آزمون های تافل یا آیلتس اماده شوند و قصد ادامه تحصیل در کشور ترکیه را دارند، این آزمون برای آن ها بهترین گزینه است.

  1. مدت زمان شرکت در آزمون یدس چقدر است؟

    مدت زمان شرکت در این آزمون 150 دقیقه می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *