تحصیل در بلژیک

کشور بلژیک واقع در غرب اروپا و با کشورهای آلمان ، هلند، فرانسه و لوکزامبورگ همسایه است.کشور بلژیک از بنیانگذاران اصلی اتحادیه اروپا است و مقر اصلی آن در پایتخت کشور بلژیک یعنی شهر بروکسل میباشد. یکی از راه های مهاجرت به بلژیک اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد. اغلب دانشگاه های بلژیک در سطح بسیار بالای علمی می باشند و مدارک آنها در سطح جهانی قابل تایید است. هزینه های زندگی و تحصیل در بلژیک در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی کمتر است و از نظر اقتصادی وضعیت خیلی خوبی دارد. اگر شما هم یکی از علاقه مندان اخذ ویزای تحصیلی این کشور و جهت کسب اطلاع از شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در بلژیک می توانند به وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز مراجعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درباره بلژیک

زبان رسمی مردم بلژیک: هلندی، آلمانی و فرانسوی می باشد البته در مناطق مختلف متفاوت است. در شمال بلژیک مردم بیشتر به زبان هلندی صحبت میکنند، در جنوب به زبان فرانسه و در بخش والونیا که در جنوب بلژیک است اغلب مردم به زبان آلمانی صحبت میکنند و در پایتخت بلژیک یعنی شهر بروکسل به دو زبان هلندی و فرانسوی صحبت میکنند.

مهاجرت به بلژیک از طریق اخذ ویزای تحصیلی و سپس اخذ اقامت بلژیک یکی از روش های مهاجرت به این کشور است، البته از روش های دیگر مهاجرت به این کشور از طریق اخذ ویزای سرمایه گذاری در بلژیک و یا ویزای کار در بلژیک است، البته شایان ذکر است شرایط ویزای کار آلمان یا اتریش در اروپا در مقایسه با بلژیک بسیار مناسب تر است. ما در این مطلب به بررسی شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به بلژیک می پردازیم.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به بلژیک

دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در بلژیک میتوانند در دانشگاه ها یا موسسات آموزشی عالی به تحصیلات خود ادامه بدهند. در موسسات آموزش عالی رشته هایی همچون موسیقی، بهداشت، معماری و … تدریس میشود که شامل دو مرحله میشود. در مرحله اول آموزش ها به صورت عملی است و در مرحله دوم به صورت دانشگاهی و پژوهشی می باشد.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به بلژیک
از بابت هزینه ی تحصیل در بلژیک اینکه تحصیل در دانشگاه های بلژیک برای دانشجویان اغلب به صورت نسبتاً رایگان می باشد تنها تعداد محدودی از دانشگاه ها و رشته های تحصیلی از دانشجویان هزینه دریافت میکنند. در کشور بلژیک دوران تحصیلی قبل از ورود به دانشگاه شامل 3 مقطع: ابتدایی، متوسطه و دبیرستان میشود که دانش آموزان پس از اتمام این مقاطع و اخذ مدرک دیپلم میتوانند وارد دانشگاه شوند.

البته قابل ذکر است که علاقه مندان به تحصیل در بلژیک در رشته های : پزشکی و دندانپزشکی بلژیک و همچنین مهندسی میبایست در آزمون ورودی دانشگاه ها نیز شرکت کنند. همین مسئله باعث شده عده ی زیادی که قصد تحصیل رایگان را داشته باشند، تحصیل رایگان در اتریش یا آلمان را برمی گزینند یا در صورت داشتن شرایط ویزای کار اتریش یا آلمان را درخواست دهند و سپس پس از اخذ اقامت اتریش یا آلمان نسبت به ادامه ی تحصیل در این کشور ها اقدام نمایند.

در دانشگاه های بلژیک علاوه بر اینکه دروس توسط اساتید مجرب تدریس میشود امکانات بسیار زیاد و با کیفیتی جهت پیشرفت تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار میگیرد. تمامی دانشجویان به راحتی به کامپوتر دسترسی دارند حتی دانشجویان در مقاطع تکمیلی تحصیل به کامپوتر با تمامی تجهیزات از جمله پرینتر و اسکنر به صورت شخصی دسترسی دارند.

هر کدام از دانشگاه های کشور بلژیک دارای یک کتابخانه تخصصی می باشند که همگی بسیار مجهز هستند و حتی امکان ارائه خدمات به صورت آنلاین را دارند به این صورت دانشجویان میتوانند به صورت آنلاین کتاب، مقاله، پایان نامه و… مورد نظر خود را در کتابخانه دانشگاه خود یا دیگر دانشگاه ها پیدا کرده و با مراجعه به کتابخانه به راحتی قفسه مربوطه را پیدا کند حتی اگر کتاب یا مقاله درخواستی دانشجو پیش دانشجویان دیگر امانت باشد میتواند از تاریخ برگشت آنها اطلاع پیدا کند و سپس به کتابخانه مربوطه مراجعه کنند.

از شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در بلژیک این است که تشکیل کلاس ها در دانشگاه های بلژیک در ماه های سپتامبر و اکتبر میباشد. دانشجویان در پایان هر سال تحصیلی جهت ورود به مقاطع بالاتر میبایست در امتحانات پایان دوره شرکت کنند و در صورت کسب نمره قبولی میتوانند سال تحصیلی بالاتر را شروع کنند. زبان تدریس در اغلب دانشگاه های بلژیک انگلیسی میباشد.

تحصیل در مقطع لیسانس یا کارشناسی بلژیک

تحصیل در بلژیک در مقطع لیسانس بین 3 تا 4 سال زمان میبرد. در این دوره اساتید مربوطه تنها سرفصل ها و منابع را به دانشجویان آموزش میدهد و قسمت های اصلی دروس را خود دانشجویان باید مطالعه کنند و به تحقیق بپردازند. در مقطع لیسانس دانشجویان میتوانند 10 ساعت در هفته مشغول به کار شوند و مبلغی حدود 80 تا 100 یورو در هفته حقوق بگیرند که این مبلغ هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی دانشجو را به نسبت بسیار زیادی پوشش میدهد. هزینه زندگی دانشجویی در این مقطع تحصیلی در ماه مبلغی حدود 500 تا 700 یورو میباشد که شامل: بیمه، مسکن ، خوراک ، رفت و آمد و … میشود.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد بلژیک

ادامه تحصیل در بلژیک در مقطع فوق لیسانس میتواند یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی باشد که قصد ادامه تحصیل برای دوره های دکترا را دارند. دوره فوق لیسانس دانشگاه های بلژیک حدود 1 تا 2 سال به طول می انجامد. مدارکی که دانشجویان جهت اخذ پذیرش دانشگاه های بلژیک در مقطع فوق لیسانس نیاز دارند عبارتند از: سوابق تحصیلی، مدرک زبان آیلتس یا تافل، مدارک کامل شناسایی و معرفی یک حساب بانکی که نشان دهنده پشتوانه مالی دانشجو برای هزینه های یکسال میباشد. دانشجویان در مقطع فوق لیسانس میتوانند در هفته 20 ساعت کار کنند و مبلغی حدود 160 تا 200 یورو در هفته دریافت نمایند.

تحصیل در مقطع دکترا یا phd بلژیک

دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در بلژیک در مقطع دکترای یا میتوانند از بورسیه تحصیلی بلژیک استفاده کنند یا خودشان شهریه دانشگاه را پرداخت نمایند. دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی میشوند حقوق ماهانه حدود 2000 دلار دریافت میکنند به همین خاطر رقابت جهت اخذ بورسیه تحصیلی بسیار زیاد است.

قابل ذکر است کسانی که مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه های معتبر به پایان رسانده باشند و مدرک زبان آیلتس یا تافل و مقالات بین المللی داشته باشند از شانس بیشتری جهت اخذ بورسیه تحصیلی برخوردارند همچنین دانشجویان میبایست اقدام به جلب نظر یک استاد راهنما جهت تاییدیه پایان نامه خود کنند. زبان تدریس در اغلب رشته های مقطع دکترا انگلیسی میباشد. دانشجویان مقطع دکترا میتوانند 30 ساعت در هفته را مشغول کار شوند و حقوقی حدود 240 تا 300 یورو در هفته دریافت کنند که این مبلغ به راحتی هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی فرد دانشجو را پوشش میدهد. هزینه های زندگی دانشجویی در ماه حدود 600 تا 800 یورو میباشد که بخش اصلی آن مربوط به هزینه مسکن میباشد.

در دانشگاه های بلژیک دوره های تحصیلی فوق دکترا نیز برگزار میشود اما برای دانشجویان مدرک تحصیلی محسوب نمیشود.

دانشگاه های معتبر بلژیک

در اینجا به معرفی چند دانشگاه معتبر در بلژیک می پردازیم:

هزینه تحصیل در بلژیک

در بلژیک هم دانشگاه ها و موسسات دولتی وجود دارد و هم دانشگاه ها و موسسات خصوصی و هزینه های تحصیل شما تا حد زیادی بستگی به نوع دانشگاهتان خواهد داشت. اگر شهروند کشوری غیر از کشور های عضو اتحادیه اروپا هستید، می توانید انتظار داشته باشید که بین 1000 تا 4000 یورو در سال بابت شهریه دانشگاه هزینه کنید. برای مقطع ارشد و دکتری بیشتر دانشجویان باید مبلغی نیز بابت درخواست بپردازند. بدیهی است که موسسات و دانشگاه های خصوصی بیشتر از این مقدار هزینه خواهند داشت. می توانید از بورسیه های مختلف نیز استفاده کنید اما معمولا برای بورسیه ها رقابت بسیار بالاست.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی و تحصیلی بلژیک

اگر شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستید برای ورود به بلژیک و شروع تحصیلاتتان به ویزای دانشجویی نیاز خواهید داشت.
چطور درخواست ویزای دانشجویی بلژیک بدهم؟
قبل از درخواست ویزای دانشجویی بلژیک میبایست از یکی از دانشگاه های معتبر بلژیک پذیرش گرفته باشید، هزینه های ثبت نام را پرداخت کرد باشید ( اگر با ویزای شما موافقت نشود این هزینه به شما برخواهد گشت). اگر دانشجوی بین المللی هستید باید با نزدیک ترین سفارت و یا کنسولگری بلژیک در محل زندگیتان مراجعه نمایید. سفارت شما را در مورد مراحل اخذ ویزا راهنمایی خواهد کرد. به طور کلی شما باید در ابتدا یک فرم درخواست ویزا پر کنید ، مبلغی را بابت درخواست و صدور ویزا پرداخت نمایید و قبض آن را همراه با مدارک مورد نیاز به سفارت تحویل دهید.

مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی و تحصیلی بلژیک

  • فرم تکمیل شده و امضا شده ی درخواست ویزا
  • پاسپورت یا هر سند سفر دیگری که برای بیش از 12 ماه اعتبار داشته باشد و دو برگ خالی داشته باشد.
  • ارائه سندی مبنی بر اینکه شما توانایی و منبع درامد کافی برای اینکه در طول اقامتتان در بلژیک از پس مخارج خود بر بیایید را دارید. این مبلغ باید بگونه ای باشد که مراقبت های پزشکی، مخارج زندگی روزمره، تحصیل، مسکن و بلیط برگشت شما را پوشش دهد. این سند می تواند به شکل یک اظهارنامه بانکی باشد یا یک قرارداد مالی از اسپانسر یا خساب بانکی شخصی شما و یا هر چیز دیگری که نشانگر توان مالیتان باشد.
  • گواهی پزشکی ای که نشان دهد شما بیماری واگیر دار و خطرناکی ندارید ( بیماری هایی که احتیاج به قرنتینه داشته باشند )
  • گواهی عدم سوء پیشینه از پلیس
  • سندی که نشان دهد شما در یکی از دانشگاه ها ثبت نام شده است.
  • اصل و کپی مدرک دیپلم و سوابق تحصیلی
  • مدرک زبان
  • نامه ای که در آن انگیزتان را از ادامه تحصیل در بلژیک ذکر کرده باشید
  • تمامی مدارک باید به یکی از زبان های انگلیسی، فرانسوی ، آلمانی و یا هلندی و توسط یک مترجم معتبر ترجمه شده باشند.

سوالات متداول درباره شرایط مهاجرت به بلژیک

شرایط تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های بلژیک به چگونه است؟

تحصیلات تکمیلی در بلژیک در دو گروه قرار می گیرند که بین دو جامعه ی زبانی موجود در بلژیک تقسیم شده اند: جامعه ی فلیمیش (نوعی گویش هلندی) و جامعه ی فرانسوی. البته زبان آلمانی نیز از جمله زبان های رایج در این کشور است.

مدت زمان تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه های بلژیک چند سال است؟

مدرک کارشناسی حدود سه سال می باشد.

مدت زمان تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های بلژیک چند سال است؟

مدرک کارشناسی ارشد بین یک تا دو سال به طول می انجامد.

کالج های کشور بلژیک در زمینه هنر چگونه هستند است؟

کالج های هنری بین المللی و معروف بلژیک به هنرهای بصری، تئاتر، هنرهای نمایشی و موسیقی می پردازند. این کالج ها رشته های زیر را ارائه می دهند:

  • دوره های کوتاه تحصیل سازماندهی شده طی یک دوره که به مدرک کارشناسی حرفه ای منتهی می شوند (دوره اول 180 تا 240 واحد).
  • دوره های تحصیلی طولانی تر که به دو دوره تقسیم شده و به مدرک کارشناسی (دوره اول- 180 واحد) و مدرک کارشناسی ارشد (دوره دوم- 60 تا 120 واحد) منتهی می شوند.
  • در دانشگاه ها دوره ی سومی هم می تواند طی شود که ارتباط نزدیکی با موضوعات انتزاعی و تحقیقات هنری دارد که منجر به مدرک دکترا خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی بلژیک چیست؟

  • فرم درخواست ویزای تکمیل و امضا شده (ممکن است به بیش از یک فرم نیاز داشته باشید)
  • پاسپورت با اعتبار بیش از 12 ماه. برای برخی کشورها نباید بیش از ده سال از صدور پاسپورت گذشته باشد و حداقل دو صفحه خالی برای ویزا داشته باشد.
  • مدرکی مبنی بر اینکه حمایت مالی یا درآمد کافی برای مدت اقامت خود دارید. این مبلغ باید بیمه درمانی، هزینه های تحصیل، اقامت، زندگی و بلیت برگشت را تضمین کند. مدارکی نظیر تاییدیه دریافت بورسیه، توافق مالی بین دانشجو و حامی مالی یا موجودی حساب شخصی باشد.
  • تاییدیه پزشکی دال بر اینکه فاقد هرگونه بیماری ای هستید که می تواند سلامت عمومی را به خطر بیاندازد.
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک پذیرش در یکی از دانشگاه های تحصیلات عالی
  • اصل و برابر اصل مدرک دیپلم، مدرک لیسانس یا هرگونه سوابق تحصیلی دیگر
  • بیانیه کارفرما مبنی بر لزوم داشتن تحصیلات تکمیلی برای شغل شما (مخصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی)
  • مستنداتی درمورد شرح خلاصه ای از دوره های ارائه شده توسط موسسه ی انتخاب شده توسط شما همراه با مقایسه ای کوتاه بین آن موسسه و موسسات موجود در کشور شما.

آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی در کشور بلژیک وجود دارد؟

بله، برخی نمونه های بورس تحصیلی عبارتند از:

  • بورس تحصیلی استعداد درخشان توسط دولت فلاند ارائه می شود.
  • بورس تحصیلی ARES در بلژیک – برای دانشجویان از کشورهای در حال توسعه
  • بورس تحصیلی اراسموس مودوز برای دانشجویان بین المللی
  • کمک هزینه تحصیلی تحقیقاتی دانشجویان دکترا / برای دانش آموزان با استعداد

آیا برای تحصیل در دانشگاه های بلژیک, دروس به زبان انگلیسی ارائه می شوند؟

بله، در زیر لیستی از رشته هایی که امکان تحصیل به انگلیسی در آنها وجود دارد، آمده است:

  • کشاورزی و مهندسی زیستی
  • معماری و برنامه ریزی شهری
  • هنر و علوم طراحی
  • زیست پزشکی و داروسازی
  • اقتصاد و مدیریت مهندسی و تکنولوژی
  • تاریخ هنر و باستان شناسی
  • اطلاعات و ارتباطات
  • زبان ها، نامه ها و مطالعات ترجمه
  • حقوق
  • فلسفه
  • پلاستیک، هنرهای تصویری و فضایی
  • علوم سیاسی و اجتماعی
  • روانشناسی و آموزش
  • علوم
  • علوم دامپزشکی

دانشگاههای معتبر بلژیک کدامند؟

  1. دانشگاه کاتولیک لوون در بلژیک
  2. آموزش در دانشگاه وریج بلژیک
  3. تحصیل در دانشگاه آزاد بروکسل بلژیک

چه دانشگاههای در بلژیک در مقطع پزشکی و دندانپزشکی مورد تایید وزارت بهداشت هستند؟

  • دانشگاه کاتولیک لوان
  • دانشگاه گنت
  • دانشگاه لیبر بروکسل
  • دانشگاه آنتورپ
  • دانشگاه لیژ
  • دانشگاه آزاد بروکسل

زبان رسمی کشور بلژیک چیست؟

بلژیک کشوری با سه زبان رسمی (المانی، فرانسوی و هلندی) است.

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه های بلژیک چند سال است؟

اکثر برنامه های پزشکی در بلژیک شش سال طول می کشد تا دوره های تدریس به زبان آلمانی، هلندی و فرانسوی و بعضی از دروس به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

همکاران و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر واقع در تهران و شیراز راهنمای شما عزیزان در جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور بلژیک می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

84 دیدگاه برای “تحصیل در بلژیک

  1. مریم گفت:

    سلام وقت بخیر. همسرم از طریق ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی اقدام کرده و من هم از طریق اون ویزا می گیرم، می خواستم بدونم شرایط کاری من به عنوان همراه به چه صورت هست؟ من هم محدودیت ساعتی و مبلغی دارم؟ می تونم قرارداد کار داشته باشم؟
    و سوال بعدی اینکه اقامت دائم بعد چند سال قابل گرفتن هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      شما می توانید با پیدا کردن کار ویزای خود را تغییر داده و محدودیت های کاری خود را رفع نمایید.

  2. دانیال گفت:

    با سلام من لیسانس رشته حقوق از دانشگاه ازاد با معدل ۱۷ دارم و مدرک زبان و ایلتیس ۶ هم دارم ایا میتونم اقدام کنم یا خیر؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      نمره آیلتس 6 برای اخذ ویزای تحصیلی بلژیک پایین است. توصیه می کنیم نمره بالاتری را ارائه دهید.

  3. عسگر عبداللهی گفت:

    سلام وقت بخیر ممنون از سایت خوبتون
    من لیسانس عمران از دانشگاه آزاد و در حال گذروندن دوره آیلتس هستم
    همسرم هم لیسانس پرستاری از دانشگاه دولتی هستند یه دختر دو ساله هم داریم
    نیتمون از ادامه تحصیل بیشتر گرفتن اقامت دائم اروپاست
    چقدر شانس داریم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      به شما پیشنهاد می دهید از طریق رشته تحصیلی پرستاری همسرتان برای اخذ ویزای کاری سوئد، دانمارک و یا آلمان اقدام نمایید. از طریق ویزای کاری به همسر و فرزند نیز ویزای همراه تعلق می گیرد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با جزییات می توانید با ما در ارتباط باشید.

  4. علی طاهری گفت:

    سلام
    من الان سال دوازدهم رو میخونم یعنی پیش دانشگاهی سابق و میخواستم ببینم میتونم بعد کنکور بیام یه کشور اروپایی و ادامه تحصیل بدم؟زمین شناسی مد نظرمه
    هزینه دانشگاه و پشتوانه مالی رو هم اگه بگید ممنون میشم.
    من نمیخوام وایسم و لیسانسمو اینجا بگیرم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در کارشناسی می توانید به صورت رایگان در کشور هایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا و غیره اقدام نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با جزییات می توانید با ما در ارتباط باشید.

  5. مجتبی زارع گفت:

    سلام خسته نباشید.من وهمسروفرزندم قصدمهاجرت ب یکی ازکشورایی ک شرایط خوبی دارنو داریم . همسرم لیسانس it هستن.فرهنگی و۵ سال سابقه کاردارن. تجربه ۱۲ ساله کارای فنی تعمیرات کامپوتروموبایل هم دارن. شماچه کشورایی روپیشنهادمیکنید؟(بلژیک کانادا فرانسه برزیل ..)میخاستم ببینم ازچ طریق میتونیم اقامت دائم بگیریم.اگه بخاداونجاادامه تحصیل بده به هممون اقامت دائم میدن؟
    یاازطریق تولدفرزند ؟
    لطفاراهنمایی کنید ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      روش های متفاوتی برای مهاجرت به کشور های دیگر وجود دارد. با توجه به شرایط سنی و مدرک تحصیلی شما توصیه می کنیم برای اخذ ویزای تحصیلی و یا کاری این کشور ها اقدام نمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جزییات می توانید با ما در ارتباط باشید.

  6. مهسا گفت:

    سلام
    آیا برای ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به رتبه کنکور هم توجه میشه یا صرفا مدرک دانشگاهی مورد توجه هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای تحصیل کارشناسی ارشد در بلژیک مدارک تحصیلی شما حائز اهمیت است.

  7. محمد شاه حسینی گفت:

    سلام .میخواستم بدونم با مدرک پرستاری می تونم به کشور های اروپایی جهت اقامت اقدام کنم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، بهتر است از طریق مدرک تحصیلی خود برای اخذ ویزای کاری کشور هایی مانند آلمان، سوئد و دانمارک اقدام نمایید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

  8. هومن گفت:

    لطفا شرایط تحصیل در رشته IT را توضیح بدین. کدوم کشور ها برای تحصیل این رشته مناسب ترند؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      کشور های اروپایی و کانادا بازار کار خوبی را برای رشته های آی تی و مهندسی ارائه می دهند.

  9. مریم خبازی گفت:

    با سلام بنده فوق لیسانس شیمی کاربردی دارم از دانشگاه آزاد. معدلم هم ۱۸/۵ میباشد و دارای یک مقاله خارجی هستم. امکان بورسیه رایگان در کشور بلژیک برای مقطع دکترا وجود دارد؟؟ زبانم در حال تقویت میباشد.میشه راهنماییم کنید؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      در صورت داشتن سابقه علمی و پژوهشی قوی می توانید بورسیه تحصیلی از طریق استاد راهنما اقدام نمایید.

  10. ملینا گفت:

    با سلام. بنده لیسانس دانشگاه آزاد با معدل 16 و فوق لیسانس از دانشگاه تربیت مدرس با معدل 17.5 در رشته مهندسی شیمی دارم. نمره آیلتس بنده نیز 6 می باشد. آیا شرایط گرفتن بورس در مقطع دکتری را دارم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای اخذ بورسیه تحصیلی مدارک تحصیلی و رزومه پژوهشی شما به طور دقیق بررسی می شود. برای چک و بررسی دقیق شرایط بورسیه تحصیلی می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

  11. پرستو بخت خوش گفت:

    با سلام من ارشد شیمی با معدل ۱۷/۵ هستم یک مقاله isiدارم و ۵مقاله داخلی که مرتبط با رشته هستن و آیلتس ۷ دارم ایا امکان پذبرش دکترا بصورت بورس البته وجود داره برام؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شرایط شما برای تحصیل دکترا مناسب است. لطفا با ما در ارتباط باشید تا شما را از تمامی مراحل مطلع نمایید.

  12. نیلوفر گفت:

    سلام. من 26 سال سنمه. و در رشته ی هنر تحصیل کردم میخواستم بدونم میتونم در رشته های کامپیوتر در بلژیک یا آلمان مقطع کارشناسی تحصیل کنم؟ محدودیتی وجود داره؟
    منونم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل کارشناسی در کشور هایی مانند آلمان و بلژیک محدودیت سنی دارد.

  13. حسین زندی گفت:

    سلام ۲۴ سالمه مدرک کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه آزاد با معدل ۱۵ دارم و ایلتس ۶ آیا میتونم واسه ارشد در کشور بلژیک اقدام کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      باید رزومه علمی شما به طور دقیق بررسی شود.

  14. Malfoy گفت:

    سلام، من دانشجوی ترم 1 آمار دانشگاه فردوسی مشهد هستم، میخاستم بدونم تا سال آینده امکان گرفتن انتقالی ب دانشگاه بلژیک وجود داره؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه امکان انتقال دانشجویان لغو شده است.

  15. pourya گفت:

    سلام
    من دانشجوی رشته علوم ازمایشگاهی هستم مقطع کارشناسی میتونم برای رشته داروسازی اقدام کنم؟
    مدرک زبان ندارم ولی درحد مکالمه رفع نیاز بلدم میشه راهنماییم کنید
    مرسی

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل داروسازی در بلژیک باید رزومه علمی شما بررسی شود.

  16. khajavi گفت:

    سلام.بنده نماینده بیمه هستم. آخرین مدرک دانشگاهیم ارشد HSE هست که خوب ارتباطی با شغلم نداره. دارم تلاش میکنم که آیلتس بالای 6 هم بگیرم.سوال بنده اینه که آیا کشور بلژیک برای رشته بیمه یا چیزی که به بیمه مربوط باشه لیسانس داره؟ و اگر که داره آیا پروانه نمایندگی من کافیه برای ثبت نام در این رشته یا باید حتما تحصیلات دانشگاهی داشته باشم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      لطفا در نر داشته باشید که تحصیل کارشناسی در بلژیک محدودیت سنی دارد.

  17. شری گفت:

    ادامه تحصیل در رشته حقوق قضایی را لطفا توضیح بدید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      برای رشته حقوق، لازم است ریز نمرات، سابقه پژوهشی و مدرک زبانتان را بررسی کنیم، تا بتوان جواب قطعی داد.

  18. پریسا گفت:

    آیا دوره های زبان انگلیسی در بلژیک وجود داره؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      بله دوره های زبان زیادی هستند ولی معمولا سفارتش برای این دوره ها ویزا نمیده.

  19. سعید گفت:

    با سلام
    عرض ادب
    جناب من رسته حقوق خوندم
    قصد دارم بعد ارشد برای ادامه تحصیل وارد بلژیک بشم
    ایا میتونم با وجود حقوق خصوصی که رشته ارشد من هست اونجا ادامه تحصیل بدم؟
    یا اگر ازدواج کنم بخوام بیام میتونم بازم ویزای تحصیلی داشته باشم؟
    ممنونم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      باید بررسی شود که آیا رشته شما در کشور مقصد کاربرد قانونی دارد یا خیر.

  20. فاطمه ریاحی گفت:

    سلام و عرض ادب
    بعد از اتمام تحصیل دانشگاهی در بلژیک امکان گرفتن تابعیت وجود دارد؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام و احترام؛
      در صورت داشتن ویزای کار و یا پیدا کردن کار و اخذ ویزا، می توانید اقامت موقت را دریافت کنید.

    2. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بعد از اتمام تحصیل شما 1 سال فرصت اقامت دارید تا کار پیدا کنید.
      زمانی که شما کار پیدا کردید می توانید تقاضای اقامت کرده و بعد از گذشت مدتی، تابعیت را اخذ کنید.

  21. امير جليل زاده گفت:

    با سلام و احترام
    سوالي از خدمتتون داشتم
    آيا اين امكان وجود دارد كه براي سال سوم ليسانس اقدام به پذيرش از دانشگاه هاي فرانسه زبان بلژيك صورت پذيرد؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      معمولا پذیرش تحصیلی آسانتر از ادامه تحصیل و تطبیق واحد ها است. چرا که تطبیق دادن واحد همیشه مثمر ثمر نیست و ممکن است مجبور به تحصیل از ابتدا شوید.
      ما پیشنهاد می کنیم که مدارک و شرایط خود را به اطلاع ما برسانید تا بتوانیم ارزیابی مورد نیاز را برای شما انجام دهیم.

  22. معصومه عباسپور گفت:

    سلام من کارشناسی مترجمی فرانسه دارم..معدل دیپلمم ۱۴ هست میتونم برای روانشناسی در بلژیک اقدام کنم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      پذیرش تحصیل در کشور بلژیک با توجه به رشته دلخواه شما امکان پذیر است اما نیاز به بررسی های لازم توسط کارشناس مدارک تحصیلی موسسه ما دارد.

  23. عذرا حسن وند گفت:

    سلام
    لیسانس مدیریت جهانگردی دارم و یک سال و نیم سابقه بیمه دراین رشته و سابقه تورلیدری به زبان انگلیسی و فرانسه مسلط هستم امکان ادامه تحصیل رایگان و کار اونجا دارم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      تحصیل رایگان در فرانسه در شرایط خاص و مقاطع بالا امکان پذیر است که آن هم باید بر اساس ضوابط بررسی شود.
      پیشنهاد می کنم که مدارک مربوط به تحصیل و رزومه کاری خود را برای ارسال کنید تا جزئیات شرایط را به شما ارائه دهیم.
      البته باید بفرمائید که در چه مقطعی میخواهید تحصیل کنید.

  24. معین محمدی گفت:

    با سلام بنده مدرک زبان فرانسه b2 دارم و سن بنده هم 25 سال میباشد رشته برق قدرت خوانده ام بنظر شما از چه دانشگاه های فرانسوی زبانی میتوانم پذیرش بگیرم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در حال حاضر دانشگاه های مختلفی این رشته را ارائه می دهد که برای اخذ پذیرش باید شرایط شما بررسی شده و امکان تحصیل به شما اطلاع داده شود.

  25. ح گفت:

    سلام
    من کارشناس ارشد حقوق بشر با معدل 16.80 هستم.همچنین دو مقاله علمی پژوهشی در نوبت اکسپت هم دارم و همچنین در حال گذراندن دوره آیلتس نیز می باشم.
    آیا میشود در نوبت ژانویه پذیرش گرفت؟
    کدام دانشگاه در بلژیک دکتری حقوق بشر دارد؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      می بایست رزومه و مدارک تحصیلی شما را مورد بررسی قرار دهیم و متناسب با آن، دانشگاه های قابل اقدام را برای شما مشخص کنیم.
      بدون داشتن اطلاعات دقیق نمی توان گزینه ای را معرفی نمود.
      در بحث ادامه تحصیل در خارج از کشور، دانشگاه محل اخذ مدرک و نمرات و مقالات بسیار موثر است.

  26. فاطمه گفت:

    سلام
    رشته تحصیلی من ای تی هست بامعدل ۱۵ از دانشگاه پیام نورمتاهل هستم و۲۹ سالمه رشته تحصیلی همسرم نرم افراز فوق دیپلم بامعدل ۱۱ ایاامکان ادامه تحصیل خارج ازایران باهم رو داریم؟؟ چه کشورهایی ؟؟ وحدودا چقدر هزینه میبره

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان ادامه تحصیل در خارج از کشور برای شما فراهم است.
      لطفا در نظر داشته باشید بیش از 190 کشور در جهان وجود داردو هر کشور چندین دانشگاه و هر دانشگاه چندین رشته را ارائه میدهد, در نتیجه نیاز است سوال خود را دقیق تر بفرمایید و مقدار بودجه ای که در نظر دارید برای ادامه تحصیل و هزینه زندگی در کشور مقصد تخصیص دهید را عنوان کنید.
      می توانید برای مشاوره های عمومی رایگان با شماره تماس های آورده شده در پایان صفحه نیز تماس حاصل کنید.

  27. علي گفت:

    با سلام و خسته نباشيد از سايت خوبتون
    بنده ٢٢ سالم هست و ليسانس حقوق از دانشگاه آزاد با معدل ١٨ دارم،همچين آيلتس ٦ هم دارم.وضعيت خدمتم هم مشخصه.امكان ادامه تحصيلم در مقطع ارشد تو كدوم يك از كشور هاي اروپايي هست؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان تحصیل در بسیاری از کشورها را دارید، با توجه به هزینه و شهریه سالانه، کشور، مدرک زبان و غیره دانشگاه مورد نظر خود را پیدا کنید، مشاورین موسسه نیز می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

  28. شکوفه رییسی گفت:

    سلام من ارشد مترجمی زبان انگلیسی در ایران خواندم و درحال یادگیری فرانسه هستم. خواستم بدونم برای ادامه تحصیل در رشته مترجمی انگلیسی در بلژیک شانسی هست و می توانم کمک هزینه دریافت کنم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      ارائه بورسیه تحصیلی معمولا در مقطع دکتری صورت می پذیرد و گاهی اوقات در شرایط خاص نیز می توانید برای مقطع لیسانس از دانشگاه هایی خاص اخذ بورسیه کنید.

  29. سمانه . ل گفت:

    سلام برادر من رشته مکانیک خونده ولی خیلی به موسیقی علاقه داره و حرفه ای کار میکنه
    آیا اگه بخواد واسه دانشکده موسیقی اقدام کنه باید امتحان ورودی بده؟ و با توجه به رشته خودش که مرتبط نیست میتونه موسیقی بخونه؟
    ممنون میشم جواب بدین و یه سوال دیگه اگه بشه هزینه تحصیلش چقدر میشه؟
    سپاسگذار

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      منظور شما تحصیل در کدام دانشگاه و چه مقعطی است؟ شانس صدور ویزای تحصیلی بلژیک برای مقطع پایین است.

      1. سعید ح گفت:

        سلام
        بنده فارغ التحصیل دانشگاه ازاد در مقطع ارشد معماری با معدل ۱۸/۸۵ و با نمره پایان نامه ۱۹/۶۰ و دارای سه مقاله علمی پژوهشی داخلی و ۲ مقاله isc و دو مقاله isi
        و ۲۰ همایش بین المللی و ملی هستم ولی مدرک زبان ندارم
        ولی انگلیسی رو موسسه میرم و میتونم مکالمه کنم آیا شانس اینکه بتونم در مقطع دکتری بصورت رایگان ادامه تحصیل بدم؟؟؟ در کشور بلژیک
        البته کارهای تحقیقاتی ناتمام دیگری هم دارم با یک کتاب چاپ نشده.

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          با سلام و عرض ادب
          بله، در صورت داشتن مدرک زبان، شانس اقدام برای تحصیل دکترا در بلژیک را دارید.

  30. سیفی وند گفت:

    با سلام من لیسانس برق قدرت دارم،از دانشگاه غیر انتفاعی ازقزوین،با معدل 13/38،
    با مدرک آیلتس شیش آکادمیک،به نظر شما چقدرشانس پذیرش از دانشگاه های بلژیک در مقطع ارشد رو دارم؟ با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      شانس پذیرش شما قطعی نیست، نمی توان دقیق پیش بینی کرد که چقدر شانس دارید.

  31. گلی گفت:

    سلام خسته نباشید من دختری 24 ساله هستم لیسانس مدیریت دارم
    خاستم بپرسم با دیپلم تجربی ک دارم کدوم کشور میتونم رشته دندانپزشکی بخونم؟ ک هزینه بالایی نداشته باشه
    خیلی برام مهمه لطفا منو راهنمایی کنید
    اصلا این امکان وجود داره من بتونم در خارج از کشور دندانپزشکی بخونم یا خیر؟ اگه انکانش هست چطور باید پیگیری کنم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله قطعاً این شرایط وجود داره که شما در خارج از کشور تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی داشته باشید، با توجه به فراوانی کشورها و شرایط بهتر است با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

  32. فهیمه گفت:

    با سلام
    ممنون میشم اطلاعاتی در مورد تحصیل در مقطع دکتری رشته فیزیک هسته ای به من بدید.

  33. soby گفت:

    با سلام
    آیا کشور بلژیک برای دکتری فیزیک در گرایش نجوم و گرانش مناسب می باشد؟ و شرایط فاند و بورس در این کشور چگونه است؟
    بنده فارغ تحصیل ارشد فیزیک بنیادی-گرانش هستم و چنیدن مقاله ISI با ایمپکت 3 تا 4 دارم، مدرک زبان نیز آیلتس با نمره تقریبی 6.5 به بالا و GRE سابجکت 800 تا 900، به نظر شما میزان شانس چقدر است؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      با توجه به شرایط این موسسه می تواند پذیرش تحصیل در مقطع دکترا در بلژیک به صورت رایگان اخذ کند، همچنین با توجه به شرایط شما، امکان اخذ بورسیه و فاند هم وجود دارد.

  34. pardis گفت:

    سلام هزینه تحصیل داروسازی در کشور بلژیک چقدر است؟ برای تحصیل این رشته باید امتحان ورودی داده شه؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      معمولاً قبولی در دانشگاه های پزشکی بلژیک راحت نیست و همچنین سفارت این کشور نسبت به صدور ویزا برای دانشجویان غیر از مقطع دکترا در بلژیک سخت گیر است.

  35. اامیر طیرانی گفت:

    سلام و خسته نباشید من لیسانس مهندسی شیمی با معدل 13/5 و فوق لیسانس با معدل 16/86 و دو مقالهISI و IELTS6/5 دارم میتونم برای ارشد مجدد در بلژیک اقدام کنم ؟ و احتمال پذیرشم چقدر است؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      شانس پذیرش وجود دارد ولی طبق اطلاعات این موسسه، سفارت بلژیک مقداری برای افرادی که پذیرش مقطع ارشد دارند، سختگیری می کند و ویزای تحصیلی را رد می کند.

  36. صبوری گفت:

    سلام.وقتتون بخیر…
    من 23سالمه وامسال درسم رو در رشته مامایی در دانشگاه تهران تمام کردم وقصد دارم برای ادامه تحصیل (مامایی یا پزشکی) خارج از کشور برم
    ولی متاسفانه هیچ مدرک زبانی هم ندارم
    میخواستم بپرسم چه کشورهایی برای تحصیل ودرکنارش کار میتونم اقدام کنم?باوجود عدم داشتن مدرک زبان
    وکلا از چی باید شروع کنم (منظورم این هست که در ابتدا باید چه کاری انجام بدم).؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان تحصیل رشته مامایی در همه کشورها وجود ندارد، باید رزومه شما بررسی شود و پس از آن دانشگاه و کشور انتخاب شود.

  37. سمانه گفت:

    سلام خسته نباشيد
    من دختري هستم ٢٤ ساله ليسانس روانشناسي از دانشگاه آزاد دارم ، معدلم ١٧.٥ هست آيلتس ٦ هم دارم باتوجه به شرايط بالا در كدام كشور هاي اروپا ميتوانم بورسيه شوم؟’

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      این موسسه می تواند بورسیه تحصیلی ایتالیا را برای شما اخذ کند.

  38. عدنان ابابکری گفت:

    باسلام و عرض خسته نباشید
    ارشد معماری هستم ک به تازگی از پایان نامه م با نمره19.25دفاع کردم،معدل کل هم حدود17س،مشغول گرفتن مدرک زبانم هستم و حدودا 20مقاله اکسپت شده داخلی دارم و تا اواخر امسال هم دوتاisi،و اینکه مشغول انتشار مجموعه مقالاتم بصورت کتاب و یه کتاب دیگه در زمینه معماری هستم،من باید چطور اقدام کنم برای اخذ بورسیه؟آیا شاملم میشه؟بورسیه یکی از دانشگاه های معتبر بلژیک در مقطع دکترا؟ممنون میشم پاسخ بدید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان اخد بورسیه وجود دارد، ولی قطعی نیست، معمولاً دانشگاه ها سهمیه ای برای بورسیه قرار میدهند و افراد با اولویت های مختلف مثل مقاله کنفرانس و پروپوزال و غیره شانس اخذ بورسیه و همچنین فاند را خواهند داشت.

  39. صدقی گفت:

    سلام….خسته نباشید…من لیسانس کاردرمانی دارم و شنیدم یکی ازدوستانم با لیسانس کاردرمانی درایران…ارشد فیزیوتراپی در بلژیک میخونن…من هم تصمیم داشتم حتما برم…راهنماییم میکنین؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان اقدام وجود دارد، متوجه دقیق سوال تون نشدم

  40. محمد گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید.سوالاتی داشتم که راهنمایی شما در این خصوص برایم بسیار مهم خواهد بود.رشته تحصیلی من مهندسی پلیمر گرایش صنایع پلیمر بوده که اخرین مدرک تحصیلی من در این رشته کارشناسی ارشد از دانشگاه صنعتی سهند است.برای ادامه تحصیل در این رشته در مقطع دکتری کشورهای پیشنهادی شما کدام هستند?یا بهتره بگم شانس گرفتن اقامت دائم پس از اتمام تحصیل و یافتن کار در کدام کشور برام بیشتره? به عنوان اخرین سوال ایا امکان پیگیری کارهای قبل از مهاجرت مانند نحوه ازادسازی مدرک و اقدامات مربوط به گرفتن ویزا توسط موسسه شما امکان پذیر است? باتشکر از شما

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      کشورهای بسیاری با توجه به رشته می توانید اقدام فرمایید، کشورهای اتریش آلمان فرانسه و نروژ رایگان هستند و بقیه کشور تحصیل هزینه بر است. بهتر است بیشتر تحقیق فرمایید که البته همکاران موسسه می توانند اطلاعات کاملی در این زمینه به شما دهند. اقدامات مربوط به پذیرش و ویزا بر عهده موسسه است و امورات جمع آوری مدارک بر عهده متقاضی است.

  41. Ahmad گفت:

    سلام و خسته نباشید.مرسی از سایت خوبتون.اگه میشه درمورد رشته دندانپزشکی بلژیک مثل هزینه و شرایط ورود به دانشگاه توضیح بدین ممنوتون میشم.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      تحصیل پزشکی در این کشور معمولاً با سختی و محدودیتی هایی برای دانشجویان خارجی مواجه هست، امکان اقدام برای تحصیل این رشته ها در این کشور زیاد توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *