برای متقاضیان بین المللی و از جمله ایرانی ها که قصد تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور خود را دارند، آگاهی از فهرست بهترین دانشگاه های جهان می تواند به آن ها سرنخ های مهمی در مورد تحصیل در این دانشگاه ها بدهد. ما مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در این مقاله به ارائه دانشگاه های معتبر و برتر جهان در سال 2023 پرداختیم. با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اهمیت رتبه بندی دانشگاه های جهان

رتبه بندی و رنکینگ دانشگاه های معتبر جهان همانطور که از نام آن پیداست، دانشگاه ها را بر اساس معیارها و شاخص های خاص رتبه بندی می کند. با این حال، هر سازمان و سیستم رتبه ‌بندی، دانشگاه ها را به روش ‌های مختلف و با استفاده از معیارهای متفاوت و مشابه ارزیابی و بررسی می ‌کند. رتبه ‌بندی به بررسی کیفیت پژوهش و تحقیق، نظرسنجی از دانشگاهیان و کارمندان، نسبت کارکنان به دانشجویان و آمار جمعیت ‌شناسی مانند تعداد دانشجویان بین ‌المللی می پردازد. به طور کلی 5 سیستم رتبه بندی دانشگاهی معتبر و مطرح وجود دارد که در بیشتر مقاله های علمی جهان به آن ها استناد می شود و در این مقاله نیز به ارائه شاخص ها و بهترین دانشگاه های جهان در این سیستم ها می پردازیم:

  • سیستم رتبه بندی QS
  • سیستم رتبه بندی THE
  • سیستم رتبه بندی CWUR
  • سیستم رتبه بندی S. News College
  • سیستم رتبه بندی ARWU

سیستم رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان  QS

رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ ها QS (Quacquarelli Symonds) عملکرد دانشگاه ‌ها را در تحقیقات، تدریس، اشتغال ‌پذیری و بین ‌المللی ‌سازی با استفاده از  6شاخص عملکرد ارزیابی می ‌کند که هنگام محاسبه نمرات کلی وزن متفاوتی دارند. در سیستم رتبه بندی QS بسیاری از بهترین دانشگاه جهان در رشته های خاص مانند بهترین دانشگاه های علوم پزشکی، بهترین دانشگاه روانشناسی دنیا، بهترین دانشگاه مهندسی، علوم انسانی و بهترین دانشگاه های مد و فشن جهان بر اساس معیارهای خاص رتبه بندی شده اند.

6 شاخص و معیار مهم رتبه بندی در سیستم QS عبارت است از:

  • شهرت علمی دانشگاه (40%)
  • استنادات به ازای هر کالج (20%)
  • نسبت دانشجو به استاد (20%)
  • شهرت کارفرما (10%)
  • نسبت هیئت علمی بین المللی (5%)
  • نسبت دانشجویان بین المللی (5%)

سیستم رتبه بندی علمی دانشگاه های جهان  (ARWU)

رتبه ‌بندی علمی دانشگاه‌ های جهان Academic Ranking of World Universities (ARWU) که قبلاً به ‌عنوان شاخص شانگهای جیائو تونگ شناخته می ‌شد، عملکرد دانشگاه ها را با معیارهای سنتی اعتبار در تحقیقات و شناخته ‌شده ‌ترین محققان جهان، عمدتاً در زمینه‌ های علوم و مهندسی ارزیابی می ‌کند.

6 شاخص و معیار رتبه بندی جهانی ARWU عبارت است از:

  • تعداد فارغ التحصیلان برنده جوایز نوبل و مدال های فیلدز (10%)
  • تعداد کارکنان برنده جوایز نوبل و مدال های فیلدز (20%)
  • تعداد محققین پراستناد در 21 دسته موضوعی وسیع (20%)
  • تعداد مقالات منتشر شده در Nature and Science (20%)
  • تعداد مقالات نمایه شده در نمایه استنادی علوم، نمایه استنادی گسترده و علوم اجتماعی (20%)
  • سرانه عملکرد تحصیلی یک موسسه (20%)

 

بهترین دانشگاه های جهان

سیستم رتبه بندی دانشگاه های جهان آموزش عالی تایمز THE

بر اساس رتبه ‌بندی دانشگاه ‌های جهان آموزش عالی تایمز Times Higher Education World University نتایج این رتبه بندی تنها ارزیابی است که دانشگاه‌ ها را در تمام زمینه ‌های تدریس، تحقیق، انتقال دانش و چشم ‌انداز بین ‌المللی بررسی می‌ کند. این سیستم رتبه بندی از 13 شاخص و عملکرد مجزا برای همه دانشگاه‌ های جهان در برابر همه مأموریت‌ های کلیدی‌ شان، از جمله آموزش و پژوهش با استفاده از استانداردهای سخت ‌گیرانه و جهانی استفاده می‌ کند. در سیستم رتبه بندی THE بهترین دانشگاه پزشکی جهان، بهترین دانشگاه روانشناسی دنیا، بهترین دانشگاه های مد و فشن جهان، بهترین دانشگاه مهندسی جهان و بهترین دانشگاه جهان در رشته تحصیلی خاص رتبه بندی شده اند.

5 شاخص رتبه بندی THE عبارت اند از:

  • تدریس (30%)
  • تحقیق (30%)
  • استنادهای تحقیق (30%)
  • چشم انداز بین المللی (7.5%)
  • درآمد صنعت (2.5%)

بهترین دانشگاه های جهان در سیستم رتبه بندی QS 2023

رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان بر اساس سیستم QS World University Rankings® 2023   و بر طبق 8 شاخص انجام می شود. رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2023 تقریباً 1500 موسسه از سراسر جهان را شامل می شود. در این رتبه بندی فقط دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی نمادین نیستند که رتبه های برتر را به خود اختصاص می دهند؛ بالاترین رتبه های سال 2023 شامل دانشگاه هایی از مکان های مختلف در سراسر قاره های اروپا، آسیا و آمریکای شمالی است. شاخص های رتبه بندی این سیستم از شهرت علمی تا تعداد دانشجویان بین المللی ثبت نام شده را مد نظر قرار می دهد.

بهترین دانشگاه های جهان در سیستم QS 2023کشور رتبه جهانی در سیستم QS 2023
موسسه فناوری ماساچوست Massachusetts Institute of Technologyکمبریج، ایالات متحده آمریکا1
دانشگاه کمبریج University of Cambridgeکمبریج، بریتانیا2
دانشگاه استنفورد Stanford Universityاستنفورد، ایالات متحده3
دانشگاه آکسفورد University of Oxfordآکسفورد، بریتانیا4
دانشگاه هاروارد

Harvard University

کمبریج، ایالات متحده آمریکا5
موسسه فناوری کالیفرنیا

California Institute of Technology (Caltech)

پاسادنا، ایالات متحده آمریکا6
امپریال کالج لندن

Imperial College London

لندن، انگلستان7
UCLلندن، انگلستان8
ETH زوریخ Zurichزوریخ، سوییس9
دانشگاه شیکاگو

University of Chicago

شیکاگو، ایالات متحده آمریکا10
دانشگاه ملی سنگاپور

National University of Singapore (NUS)

سنگاپور، سنگاپور11
دانشگاه پکن

Peking University

پکن، چین12
دانشگاه پنسیلوانیا

University of Pennsylvania

فیلادلفیا، ایالات متحده آمریکا13
دانشگاه Tsinghuaپکن، چین14
دانشگاه ادینبورگ

The University of Edinburgh

ادینبورگ، بریتانیا15

بهترین دانشگاه های جهان در سیستم رتبه بندی Times Higher Education

رتبه بندی دانشگاه های جهان که توسط Times Higher Education منتشر می شود، رتبه بندی سالانه موسسه های آموزش عالی و برترین دانشگاه های جهان است. این فهرست به شما نشان می ‌دهد که کدام دانشگاه ‌ها در رتبه ‌بندی های جهانی امتیازهای بالایی کسب کرده ‌اند و به دانشجویان کمک می ‌کند تا بر اساس شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشند. دانشگاه های زیر بر اساس رتبه بندی Times Higher Education در سال 2023 انتخاب شده اند.

دانشگاه آکسفورد University of Oxford

دانشگاه آکسفورد در بریتانیا به عنوان قدیمی ترین و بهترین دانشگاه جهان به زبان انگلیسی، یک موسسه آموزش عالی منحصر به فرد و تاریخی است. هیچ تاریخ مشخصی برای تأسیس آن وجود ندارد، اما تدریس در آکسفورد به شکلی از سال 1096 وجود داشت و از سال 1167، زمانی که هنری دوم دانشجویان انگلیسی را از حضور در دانشگاه پاریس منع کرد، به سرعت توسعه یافت. آکسفورد بیش از 350 برنامه تحصیلات تکمیلی مختلف ارائه می دهد. تحقیقات انجام شده توسط کارکنان، دانشجویان و فارغ التحصیلان آکسفورد در طول قرن‌ ها تأثیر زیادی بر فرهنگ، تجارت، سیاست، محیط زیست و سلامت گذاشته است.

نام دانشگاهرتبه جهانی در سال 2023تعداد دانشجویانتعداد دانشجویان خارجیتعداد برنامه های کارشناسی ارشدنوع دانشگاهمدرک زبان و آزمون های مورد نیاز
دانشگاه آکسفورد

University of Oxford

یک20.835 نفر8.751 نفر248 برنامهموسسه آموزش عالی دولتیمدرک زبان: ILELS، TOEFL، TOEFL IBT و PTEA و دولینگو

آزمون ها: SAT یا ACT

بهترین دانشگاه جهان

دانشگاه هاروارد Harvard University

هاروارد که در سال 1636 تاسیس شد، قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در آمریکا است. دانشگاه هاروارد به تعالی در آموزش، یادگیری و تحقیق و توسعه رهبران در بسیاری از رشته ها که در سطح جهانی تفاوت ایجاد می کنند، اختصاص داده شده است. این دانشگاه که در کمبریج و بوستون، ماساچوست مستقر است، بیش از 20.000 دانشجوی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ثبت نام کرده است. هاروارد بیش از 360.000 فارغ التحصیل در سراسر جهان دارد. برای دانشجویانی که مشتاق بررسی بزرگ ‌ترین مسائل قرن 21 هستند، هاروارد یک تجربه دانشجویی بی‌نظیر و یک برنامه کمک مالی سخاوتمندانه را با بیش از 160 میلیون دلار به بیش از 60 درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی اهدا می‌کند.

نام دانشگاهرتبه جهانی در سال 2023تعداد دانشجویانتعداد دانشجویان خارجیتعداد برنامه های کارشناسی ارشدنوع دانشگاهمدرک زبان و آزمون های مورد نیاز
دانشگاه هاروارد

Harvard University

221.574 نفر5.178 نفر96 برنامهموسسه آموزش عالی خصوصیمدرک زبان: ILELS، TOEFL، TOEFL IBT و CPE

آزمون ها: CAT، MAT، PAT و BMAT

دانشگاه استنفورد Stanford University

دانشگاه استنفورد از بهترین دانشگاه های جهان در سیلیکون ولی کالیفرنیا واقع شده و یکی از دانشگاه های برتر آموزشی و تحقیقاتی در جهان است. از زمان افتتاح آن در سال 1891، استنفورد به یافتن راه‌ حل‌ هایی برای چالش‌ های بزرگ و آماده ‌سازی دانشجویان برای رهبری دنیای جدید اختصاص یافته است. این دانشگاه حوزه های برتر از علوم انسانی گرفته تا علوم اجتماعی تا مهندسی و علوم را در بر می گیرد. از برندگان جایزه نوبل گرفته تا فارغ التحصیلان، همه اعضای جامعه استنفورد درگیر ایجاد دانش جدید هستند. فرهنگ همکاری استنفورد باعث اکتشافات نوآورانه در زمینه ‌های حیاتی برای جهان، سلامت و زندگی فکری همه جهانیان شده است.

نام دانشگاهرتبه جهانی در سال 2023تعداد دانشجویانتعداد دانشجویان خارجیتعداد برنامه های کارشناسی ارشدنوع دانشگاهمدرک زبان و آزمون های مورد نیاز
دانشگاه استنفورد

Stanford University

 

316.319 نفر3.753 نفر89 برنامهموسسه آموزش عالی خصوصیمدرک زبان: ILELS، TOEFL، TOEFL IBT و AP

آزمون ها: ACT، SAT و GRE

دانشگاه کمبریج University of Cambridge

در دانشگاه کمبریج از بهترین دانشگاه های جهان با بیش از 18.000 دانشجو از همه ملیت ها و کشورهای جهان، با نزدیک به 9.000 کارمند، 31 کالج و 150 گروه، کالج، مدرسه و دیگر موسسه های آموزشی، هیچ دو روزی یکسان نیست. کمبریج به عنوان بهترین دانشگاه دنیا به دنبال فراهم کردن یک محیط خلاقانه و حمایتی است که در آن ایده ها تولید و شکوفا شوند. تعالی و تنوع تحقیقات در کالج های هنر و علوم انسانی، علوم پزشکی و اجتماعی، پزشکی بالینی، فناوری، علوم فیزیکی و علوم زیستی به عنوان کمک های قابل توجه در دستور کار جهانی نوآوری است که با انتقال پیامدهای تحقیقات در تدوین سیاست مشارکت دارند.

نام دانشگاهرتبه جهانی در سال 2023تعداد دانشجویانتعداد دانشجویان خارجیتعداد برنامه های کارشناسی ارشدنوع دانشگاهمدرک زبان و آزمون های مورد نیاز
دانشگاه کمبریج

University of Cambridge

 

319.681 نفر7.676 نفر166 برنامهموسسه آموزش عالی دولتیمدرک زبان: ILELS، TOEFL، TOEFL IBT و C2 Proficiency و C1 Advanced

آزمون ها: ACT، SAT و GRE

 

بهترین دانشگاه دنیا

موسسه فناوری ماساچوست Massachusetts Institute of Technology (MIT)

موسسه فناوری ماساچوست از بهترین دانشگاههای جهان در حوزه فناوری و تکنولوژی است. ماموریت MIT پیشرفت دانشجویان در علم، فناوری و دیگر زمینه های تحصیلی است که در قرن 21 به بهترین وجه به کشور و جهان خدمت کنند. این موسسه آموزشی در سال 1861 یک نوآوری آموزشی بود، جامعه ای متشکل از محققان که مشتاق بودند دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنند. زمینه های تحقیق و آموزش فعلی شامل آموزش دیجیتال، فناوری نانو، انرژی پایدار، محیط زیست، سازگاری با آب و هوا، امنیت جهانی آب و غذا، کلان داده، امنیت سایبری، روباتیک و هوش مصنوعی؛ سلامت انسان از جمله سرطان، HIV، اوتیسم، آلزایمر، نارساخوانی، مهندسی بیولوژیکی و فناوری  CRISP، فقرزدایی، ساخت پیشرفته فناوری، نوآوری و کارآفرینی است. هدف تحقیق در MIT توسعه راه حل های نوآورانه برای چالش های ترسناک جهان از نیاز به انرژی فردا تا بهبود درمان‌ سرطان و همکاری ‌های خلاقانه با مؤسسه های تحقیقاتی و کنسرسیوم‌ های پیشرو در سراسر جهان است.

 

نام دانشگاهرتبه جهانی در سال 2023تعداد دانشجویانتعداد دانشجویان خارجیتعداد برنامه های کارشناسی ارشدنوع دانشگاهمدرک زبان و آزمون های مورد نیاز
موسسه فناوری ماساچوست

Massachusetts Institute of Technology (MIT)

511.934 نفر5.250 نفر50 برنامهموسسه آموزش عالی خصوصیمدرک زبان: ILELS، TOEFL، PTE و C1 و C2 و  دولینگو

آزمون ها: ACT، SAT

خدمات موسسه اصطهباناتی در مورد راهیابی به دانشگاه های برتر جهان

به منظور راهیابی به بهترین دانشگاه های جهان و اخذ پذیرش تحصیلی دارا بودن اطلاعات لازم در مورد نحوه اخذ ویزای تحصیلی و شرایط پذیرش تحصیلی این کشورها الزامی است. مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با آگاهی از شرایط تحصیل در این دانشگاه ها و همچنین آگاهی از میزان هزینه های تحصیلی، شهریه و شرایط اخذ پذیرش این دانشگاه ها می توانند راهنمایی های سودمندی به متقاضیان ارائه دهند. موسسه مهاجرتی ما با دارا بودن سوابق طولانی در اخذ ویزای تحصیلی از دانشگاههای برتر جهان روند اخذ ویزای تحصیلی را با اطمینان و قدرت طی می کند. موفقیت های پی در پی در روند اخذ ویزای تحصیلی، اقامتی، توریستی، سرمایه گذاری، کاری و خانوادگی بهترین کشورهای جهان نشان از تبحر و مهارت گروه کاری مجموعه مهاجرتی ما دارد. برای تضمین یک آینده درخشان با تحصیل در یک دانشگاه برتر همین امروز با کارشناسان و مشاوران موسسه ما تماس بگیرید.

 

موسسه تکنولوژی کالیفرنیا California Institute of Technology – Caltech

Caltech یک مؤسسه علمی و مهندسی مشهور جهانی و از بهترین دانشگاه های جهان است که برخی از باهوش ‌ترین ذهن ‌ها و خلاقانه ‌ترین ابزارهای جهان را برای رسیدگی به سؤالات علمی اساسی و چالش ‌های اجتماعی به کار می ‌گیرد. نزدیک به 1000 دانشجوی مقطع کارشناسی این دانشگاه می توانند از بین 28 گزینه در 6 بخش دانشگاهی رشته خود را انتخاب کنند. دانشمندان و مهندسان Caltech ابزارهای تحقیقاتی پیشرفته، ابررایانه‌ها و آزمایشگاه ‌های تحلیلی پیشرفته را اختراع می ‌کنند که به آنها اجازه می‌ دهد بزرگ فکر کنند و برنامه ‌های تحقیقاتی خارق ‌العاده را ایجاد کنند. تلسکوپ ها و رصدخانه های برتر در سراسر جهان، رصدخانه امواج گرانشی تداخل سنج لیزری  LIGO، آزمایشگاه رانش جت و تلسکوپ های فضایی  Spitzer، NuSTAR، WISE، به علاوه  IPAC، یک مرکز علمی و داده برای نجوم و برخورد دهنده بزرگ هادرونی در نزدیکی ژنو سوئیس و آزمایش‌ های فیزیک با انرژی بالا از موارد تحقیق و نوآوری این دانشگاه است.

نام دانشگاهرتبه جهانی در سال 2023تعداد دانشجویانتعداد دانشجویان خارجیتعداد برنامه های کارشناسی ارشدنوع دانشگاهمدرک زبان و آزمون های مورد نیاز
موسسه تکنولوژی کالیفرنیا

California Institute of Technology – Caltech

 

62.233 نفر759 نفر18 برنامهموسسه آموزش عالی خصوصیمدرک زبان: ILELS، TOEFL، PTE و C1 و C2 و  دولینگو

آزمون ها: ACT، SAT

 

دانشگاه های برتر جهان

دانشگاه پرینستون Princeton University

دانشگاه پرینستون از دانشگاه های برتر دنیا یک جامعه پر جنب و جوش از دانشجویان مختلف و با اعطای بورسیه های تحصیلی عالی است. دانشگاه پرینستون که در سال 1746 به عنوان کالج نیوجرسی؛ نامی که به مدت 150 سال با آن شناخته می شد، منصوب شد، چهارمین کالج بریتانیایی آمریکای شمالی بود. کالج نیوجرسی که به مدت یک سال در الیزابت و سپس به مدت 9 سال در نیوآرک واقع شده بود، در سال 1756 به پرینستون نقل مکان کرد. پرینستون یک مؤسسه آموزش عالی مستقل، مختلط و غیر مذهبی است که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و مهندسی آموزش می دهد. از محاسبات با کارایی بالا گرفته تا میکروسکوپ الکترونی، دانشگاه پرینستون دسترسی به امکانات و تجهیزات پیشرفته را برای محققان فراهم می کند.

نام دانشگاهرتبه جهانی در سال 2023تعداد دانشجویانتعداد دانشجویان خارجیتعداد برنامه های کارشناسی ارشدنوع دانشگاهمدرک زبان و آزمون های مورد نیاز
دانشگاه پرینستون

Princeton University

 

77.753 نفر1.783 نفر12 برنامهموسسه آموزش عالی دولتیمدرک زبان: ILELS، TOEFL، PTE و AP و   PTE

آزمون ها: ACT، SAT

 

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی University of California, Berkeley

دانشگاه کالیفرنیا در لیست بهترین دانشگاه های جهان در سال 1868 تأسیس شد و برگرفته از دیدگاهی در قانون اساسی ایالتی دانشگاهی بود که «حتی بیش از طلای کالیفرنیا در شکوه و شادی نسل‌ های آینده کمک می ‌کند». دانشگاه کالیفرنیا از بهترین دانشگاه های دنیا با ادغام کالج خصوصی کالیفرنیا در اوکلند و یک مؤسسه جدید اعطای زمین دولتی به نام هنرهای کشاورزی، معدن و مکانیک تأسیس شد. دانشگاه کالیفرنیا برکلی از 10 عضو هیئت علمی، 40 دانشجو و 3 رشته تحصیلی در زمان تأسیس خود به بیش از 1600 هیئت علمی، 35.000 دانشجو و بیش از 350 رشته تحصیلی در 130 بخش دانشگاهی و 80 واحد تحقیقاتی میان رشته ای افزایش یافته است. برکلی به بزرگترین چالش های روز برای ایجاد دنیایی بهتر می پردازد؛ از پاهای روباتیک گرفته تا منشأ کیهان. تحقیقات در برکلی رشته‌ ها را تلاقی می ‌کند و ایده‌ های جدید را اجرا می ‌کند.

نام دانشگاهرتبه جهانی در سال 2023تعداد دانشجویانتعداد دانشجویان خارجیتعداد برنامه های کارشناسی ارشدنوع دانشگاهمدرک زبان و آزمون های مورد نیاز
دانشگاه کالیفرنیا، برکلی University of California, Berkeley

 

813.317 نفر2.797 نفر125 برنامهموسسه آموزش عالی خصوصیمدرک زبان: ILELS، TOEFL، PTE و AP و   PTE

آزمون ها: ACT، SAT

دانشگاه ییل Yale University

دانشگاه ییل از بهترین دانشگاه های جهان در نیوهیون، ایالات متحده آمریکا واقع شده است. ییل از زمان تأسیس در سال 1701 به گسترش و به اشتراک گذاری دانش، الهام بخشیدن به نوآوری و حفظ اطلاعات فرهنگی و علمی برای نسل های آینده اختصاص داشته است. تاریخچه ییل از بهترین دانشگاههای دنیا به دهه 1640 می ‌رسد، زمانی که روحانیون استعماری تلاش ‌هایی را برای ایجاد یک کالج محلی برای حفظ سنت آموزش لیبرال اروپایی در دنیای جدید رهبری کردند. همه دانشجویان مقطع کارشناسی در کالج ییل، در یک محیط آموزشی ایده آل به آموزش هنرها و علوم مختلف می پردازند. مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی ییل به طور خاص بر موضوعات بین المللی از جمله مطالعات منطقه ای، زبان ها، حقوق، علوم، هنرها و علوم انسانی و غیره متمرکز هستند.

نام دانشگاهرتبه جهانی در سال 2023تعداد دانشجویانتعداد دانشجویان خارجیتعداد برنامه های کارشناسی ارشدنوع دانشگاهمدرک زبان و آزمون های مورد نیاز
دانشگاه ییل

Yale University

 

943.307 نفر7.968 نفر71 برنامهموسسه آموزش عالی دولتیمدرک زبان: ILELS، TOEFL، PTE و AP و   PTE

آزمون ها: ACT، SAT

 

بهترین دانشگاه های دنیا

امپریال کالج لندن Imperial College London

فارغ التحصیلان امپریال کالج لندن در سراسر جهان مورد احترام هستند. امپریال کالج یکی از 10 دانشگاه برتر جهان در رتبه ‌بندی دانشگاه ‌های جهانیQS  و رتبه‌ بندی دانشگاه‌ های جهانی آموزش عالی تایمز و رتبه سوم در فهرست بهترین دانشگاه‌ های بریتانیا توسط The Times و Sunday Times Good University Guide  است. امپریال یک دانشگاه در سطح جهانی با تخصص در بسیاری از زمینه های مهندسی، علوم، پزشکی و تجارت می باشد.

نام دانشگاهرتبه جهانی در سال 2023تعداد دانشجویانتعداد دانشجویان خارجیتعداد برنامه های کارشناسی ارشدنوع دانشگاهمدرک زبان و آزمون های مورد نیاز
 

امپریال کالج لندن Imperial College London

 

1017.000 نفر10.540 نفر159برنامهموسسه آموزش عالی دولتیمدرک زبان: ILELS، TOEFL، PTE و ESOL و   PTE و دولینگو

آزمون ها: MAT و BMAT

بهترین دانشگاه های جهان در سیستم رتبه بندی  U.S. News College2023

در سیستم رتبه بندی U.S. News College2023 دانشگاه های آمریکا و بیش از 90 کشور دیگر بر اساس 13 شاخص رتبه‌ بندی شده ‌اند که عملکرد پژوهشی دانشگاهی و شهرت جهانی و منطقه ‌ای آن‌ ها ارزیابی می شود. دانشجویان بین المللی می ‌توانند از این رتبه ‌بندی برای کشف گزینه‌ های آموزش عالی و دانشگاه های برتر فراتر از مرزهای کشورشان و برای مقایسه جنبه‌ های کلیدی پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها استفاده کنند.

بهترین دانشگاه های جهان

در سیستم رتبه بندی  U.S. News College

 کشور رتبه جهانی در در سیستم رتبه بندی  U.S. News College
موسسه فناوری ماساچوست Massachusetts Institute of Technology (MIT)ایالات متحده /کمبریج (ایالات متحده آمریکا)1
دانشگاه استنفورد

Stanford University

ایالات متحده / استنفورد2
دانشگاه کالیفرنیا برکلی

University of California Berkeley

ایالات متحده / برکلی3
دانشگاه آکسفورد

University of Oxford

انگلستان / آکسفورد4
دانشگاه واشنگتن سیاتل

University of Washington Seattle

ایالات متحده / سیاتل5
دانشگاه کلمبیا

Columbia University

ایالات متحده / شهر نیویورک6
دانشگاه کمبریج

University of Cambridge

بریتانیا / کمبریج (بریتانیا)7
موسسه فناوری کالیفرنیا

California Institute of Technology

ایالات متحده / پاسادنا8
دانشگاه جان هاپکینز

Johns Hopkins University

ایالات متحده / بالتیمور9
دانشگاه ییل

Yale University

ایالات متحده / نیوهون10
دانشگاه کالج لندن

University College London

بریتانیا / لندن (بریتانیا)11

بهترین دانشگاه های جهان در سیستم رتبه بندی CWUR 2023

مرکز رتبه ‌بندی دانشگاه‌ های جهانی CWUR  رتبه‌ بندی دانشگاه ‌های جهانی خود را برای سال 2023 منتشر کرد. در این سیستم رتبه بندی دانشگاه های جهان از لحاظ شاخص های رتبه تحصیلی، رتبه اشتغال بلافاصله پس از فارغ التحصیلی، رتبه دارا بودن هیئت علمی و رتبه پژوهشی مورد ارزیابی قرار می گیرند. در فهرست رتبه بندی سال 2023 استرالیا بار دیگر ثابت کرد که یکی از بهترین سیستم‌ های آموزشی در جهان را دارد. در این لیست بهترین دانشگاه های جهان، دانشگاه هاروارد و موسسه فناوری ماساچوست در بالاترین رتبه می درخشند.

بهترین دانشگاه های جهان

در سیستم رتبه بندی  CWUR2023

رتبه ملیرتبه تحصیلیرتبه اشتغال پس از فارغ التحصیلیرتبه هیئت علمیرتبه پژوهشی
دانشگاه هاروارد Harvard University1AAAA
موسسه فناوری ماساچوست

Massachusetts Institute of Technology

2AAAA
دانشگاه استنفورد

Stanford University

3AAAA
دانشگاه کمبریج

University of Cambridge

4AAAA
دانشگاه آکسفورد

University of Oxford

5AAAA
دانشگاه پرینستون

Princeton University

6AAAA
دانشگاه شیکاگو

University of Chicago

7AAAA
دانشگاه کلمبیا

Columbia University

8AAAA
دانشگاه پنسیلوانیا

University of Pennsylvania

9AAAA
دانشگاه ییل

Yale University

10AAAA

سخن آخر

در این مقاله در مورد دانشگاه های معتبر و برتر جهان در سال 2023-2024 اطلاعات جالبی ارائه شد. علاوه بر این شاخص ها و معیارهای سیستم های رتبه بندی معتبر و برتر جهان توضیح داده شد. برای آگاهی از شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه جهان و همچنین هزینه های تحصیلی این دانشگاه ها می توانید با مشاوران موسسه اصطهباناتی مشاوره کنید. مشاوران موسسه ما با ارائه خدمات مشاوره ای رایگان شما را در مسیر تحصیل در برترین و معتبرترین دانشگاه های جهان تنها نمی گذارند.

سوالات متداول در مورد دانشگاه های معتبر و برتر جهان در سال 2023-2024

  1. معیارهای رتبه بندی و انتخاب بهترین دانشگاه دنیا چیست؟

رتبه ‌بندی به بررسی کیفیت پژوهش و درآمد، نظرسنجی از دانشگاهیان و کارمندان، نسبت کارکنان به دانشجویان و آمار جمعیت ‌شناسی مانند تعداد دانشجویان بین ‌المللی می پردازد.

  1. برترین سیستم های رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال 2023 کدامند؟

سیستم رتبه بندی QS، سیستم رتبه بندی THE، سیستم رتبه بندی  CWUR، سیستم رتبه بندی  U.S. News Collegeو سیستم رتبه بندی  ARWUمی باشند.

  1. شاخص های رتبه ‌بندی جهانی دانشگاه‌ ها QS (Quacquarelli Symonds) کدامند؟

این سیستم عملکرد دانشگاه ‌ها را در تحقیقات، تدریس، اشتغال ‌پذیری و «بین ‌المللی ‌سازی» با استفاده از  6شاخص عملکرد ارزیابی می ‌کند.

  1. شاخص های رتبه بندی دانشگاه های جهان آموزش عالی تایمز THE کدامند؟

این سیستم دانشگاه‌ ها را در 13 شاخص و در تمام زمینه ‌های تدریس، تحقیق، انتقال دانش و چشم ‌انداز بین ‌المللی بررسی می‌ کند.

  1. بهترین دانشگاه های جهان در سیستم رتبه بندی QS 2023 کدامند؟

موسسه فناوری ماساچوست Massachusetts Institute of Technology، دانشگاه استنفورد، و دانشگاه کمبریج می باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *