معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا

اگر تصمیم به تحصیل در رشته‌های بسیار کارآمد و مقبول در کل دنیا یعنی پزشکی و داروسازی در کشور کانادا را دارید، برای کسب آگاهی‌های لازم و راهنمایی در مورد معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا هوشمندانه ترین کار این است که با متخصصان مجرب موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در دفاتر تهران، شیراز و اصفهان مشورت نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط معادل سازی مدرک رشته داروسازی در کانادا

با افزایش تعداد زیادی از داروخانه های آنلاین و پست الکترونیکی و نیز بازار مشترک مرزی، صنعت داروسازی کانادا قوی است. این گواهی برای شغل تکنسین داروسازی کانادا مورد نیاز نیست. در همه استان های کانادا، به جز کبک، متقاضیان تحصیل داروسازی در کانادا باید گواهی نامه تایید شده از (PEBC) کانادا را داشته باشند. این گواهی نیاز اصلی برای صدور مجوز در هر استان است، اما این گواهی به تنهایی به این معنا نیست که شما حقکار و ادامه تحصیل دارید.

علاوه بر گواهی PEBC مقدماتی، هر استان الزامات مجوز اضافی دارد. این می تواند شامل تجربه عملی، مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسوی، و امتحانات حقوق باشد. شما به عنوان یک فارغ التحصیل داروسازی بین المللی باید۲ مرحله روش ارزیابی را قبل از اینکه بتوانید آزمون واجد شرایط را بنویسید، دنبال کنید. هنگامی که شما دو مرحله را به پایان رساندید، پس از آن صلاحیت بررسی واجد شرایط را خواهید داشت. با این حال، اغلب کارفرمایان به دنبال کاندیداهایی هستند که یا در مدارس فنی داروخانه ثبت نام کرده اند و یا مدرک خود را گرفته اند.

گواهینامه داروسازی در کانادا

برای اینکه گواهی رشته داروسازی در کانادا به شما داده شود باید در امتحان گواهی صلاحیت دانشکده داروسازی این کشور (PEBC) قبول شوید. و برای واجد شرایط بودن در امتحان باید الزامات واجد شرایط را برآورده کنید. معیارهای واجد شرایط برای آزمون ارزیابی شامل ۲۰۰۰ ساعت کار و یا سابقه تدریس در ۳۶ ماه گذشته می شود. به محض قبول شدن، شما می توانید امتحان انتخابی را شرکت کنید. شایستگی مستقیم – به این معنی که شما مجبور نیستید آزمون ارزیابی را قبول کنید – برای گرفتن آزمون انتخابی شامل تکمیل و یا گذراندن از یکی از موارد زیر است:

  • تکمیل یک شورای کانادایی برای اعتبار بخشیدن به برنامه داروسازی (CCAPP)
  • قبول شدن ازمون دانشکده داروسازی انتاریو (OCP)
  • از سوی هیات صدور گواهی نامه صلاحیت کارشناسی در آلبانی مورد پذیرش قرار بگیرند.
  • تکمیل موفقیت آمیز آزمون ارزیابی (Pharmacist (PEBC
  • اتمام یک برنامه دانشگاهی معتبر در کانادا و یا ایالات متحده
  • منابع آنلاین

گواهینامه داروسازی در کانادا

انجمن Technicians Pharmacy یک سازمان غیر انتفاعی و حرفه ای برای متخصصان داروسازی و بهترین منبع برای هر کسی است که به تخصص داروسازی در کانادا علاقه مند باشد. دانشکده پزشکی بیمارستان کانادا : یک حامی قوی برای بهبود عملکرد دارویی است. آن ها در هر استان شعبه دارند و یک منبع عالی برای داروسازان و تکنسین های داروخانه در کانادا هستند.

شرایط کار رشته داروسازی در کانادا

دو نوع محیط برای کار در کانادا به عنوان داروساز وجود دارد. محیط های در تعامل با بیماران: داروسازان در ارتباط با مردم در سازمان هایی مانند، بیمارستان: بعضی از داروسازان در بیمارستان ها کار می کنند و به بیماران سرپایی یا بیماران بستری خدمت می کنند. داروخانه های شهری: اکثر داروسازان در داروخانه های شهری کار می کنند. اینها سازمان های مستقل هستند که به طور مستقیم به عموم مردم خدمت می کنند.

مراقبت های طولانی مدت و امکانات کمک به بیماران: داروسازان در این مراکز در کنار پزشکان، پرستاران و سایر متخصصان بهداشت مشغول به کار هستند، که به افرادی که نیاز به مراقبت طولانی مدت به علت پیری یا معلولیت دارند خدمات رسانی می کنند. کلینیک های پزشک خانواده: این کلینیک ها برای همه سنین خدمت می کنند. این سازمان ها بر پیشگیری و درمان بیماری ها و ارتقای سلامت تمرکز می کنند.

محیط کاری داروسازان در کانادا

داروسازان در کنار پزشکان، پرستاران و سایر متخصصان سلامت به عنوان اعضای یک تیم کار می کنند. داروسازان بر پخش دارو، موجودی دارو و بسته بندی نظارت می کنند. آنها همچنین اعضای تیم را در مورد داروهای جدید و یافته های تحقیقاتی جدید در زمینه دارو آموزش می دهند. نیروهای مسلح کانادا: داروسازانی که شهروندان کانادایی هستند ممکن است با نیروهای مسلح کانادایی – بخش نظامی دولت فدرال کار کنند.

داروسازان در این محیط، درمان صدمات، داروهای اضطراری و درمان فشرده را ارائه می دهند. علاوه بر داشتن سطح تحصیلات و مهارت های مورد نیاز، داروسازان با نیروهای مسلح کانادا باید با استانداردهای فیزیکی و روانی بالا روبرو شوند. محیط های غیر بیمار: داروسازان در این بخش های کاری، به ندرت با مردم ارتباط برقرار می کنند. این محیط ها عبارتند از:

  • دانشگاه ها
  • ادارات دولتی
  • شرکتهای دارویی

تنها تعداد کمی از داروسازان در محیط های غیر بیمار کار می کنند، جایی که در مطالعات تحقیقاتی و درسی شرکت می کنند. برای کسب اطلاعات در خصوص درآمد داروسازان در کانادا می توانید با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به گفت و گو بنشینید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *