رشته ژنتیک پزشکی در کانادا

دانشجویان رشته ژنتیک پزشکی در کانادا بر بیماری هایی نظیر: سرطان، دیابت، چاقی، اختلالات نوروژنیک و عصبی و سایر بیماری های ژنتیکی تمرکز خواهند داشت. فرایند تحقیق فرایندی بسیار تعاملی می باشد که شامل همکاری محلی، ملی و بین المللی خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در کانادا ابتدا این مطالب را مطالعه کرده و در ادامه می توانید با مشاوران موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته ژنتیک پزشکی در کانادا

ژنتیک علم و وراثت زندگی موجودات زنده است. از نظر پزشکی، به آن متخصص پزشکی می گویند که شامل تشخیص و مدیریت اختلالات وراثتی است. نمونه هایی از شرایطی که در محدوده ژنتیک پزشکی قرار می گیرند، شامل نقایص زایمان، اوتیسم، اختلالات متابولیک و میتوکندریایی، و ژنتیک سرطان می باشد. آزمایشات و تحقیقات ژنتیکی در پیشرفت علمی و درمان پزشکی نقش مهمی دارند. متخصصان سلامت که سلول ها را مطالعه می کنند، نیاز به تجزیه و تحلیل کروموزوم ها، RNA، DNA، با استفاده از انواع روش های آزمایشگاهی و ابزار دقیق، دارند.

تحقیقات و آزمایش ژنتیک نه تنها کمک می کند که پزشکان بهترین درمان را در نظر بگیرند بلکه همچنین به پیشگیری از بیماری ها نیز کمک می کند. با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، دوره های ژنتیک در دانشگاه های کانادا به دانشجویان درک کامل از هر دو تئوری ژنتیک و آزمایش را آموزش می دهند. ژنتیک مولکولی DNA) و( RNA و سیتوژنتیک (کروموزوم ها ) اغلب تمرکز این دوره ها می باشد. سایر موضوعات دوره شامل (اما نه محدود به) موارد زیر است:

  • تکنیک ها و روش های آزمایشگاهی
  • تفسیر نمونه های آزمایشگاهی
  • آماده سازی اسلایدها
  • تست های عیب یابی

دانشجویان همچنین مهارت های تفکر انتقادی و توجه را توسعه می دهند. هر دو مورد نیاز است تا به عنوان یک تکنسین ژنتیک موفق شوند. دوره های ترکیبی در تکنیک های آموزشی (از جمله مطالعات موردی) شبیه سازی بالینی و قرار دادن بالینی می باشد. دانش آموزان دانش خود را به شرایط پیچیده زندگی واقعی تحت نظارت متخصصان پزشکی در صنعت اعمال خواهند کرد.

شرایط اخذ پذیرش رشته ژنتیک پزشکی از دانشگاه های کانادا

الزامات پذیرش و تحصیل پزشکی در کانادا بین دانشگاه ها و دوره های خاص متفاوت است. در بیشتر موارد، دیپلم دبیرستان (OSSD) یا معادل آن مورد نیاز است. دوره های مدرک کارشناسی ارشد نیاز به یک گواهی قبلی دانشکده و یا دانشگاه، دیپلم و یا مدرکی برای پذیرش دارند. علاوه بر این، دانشکده ها ممکن است شرایط پذیرش دوره را مشخص کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این الزامات لطفا وب سایت های دانشگاه را بازدید کنید.

متقاضیان مسئول اطمینان از برآورده شدن معیارهای تحصیلی و تکمیل هر پیش شرط لازم برای پذیرش (مانند دوره های خاص، مقاله ها، فرم های پزشکی یا آزمون) هستند. این الزامات به عنوان شرایط پذیرش در تقویم دانشگاه شخصی ذکر شده است. دفتر ثبت نام کننده، هرگونه تغییر در شرایط پذیرش اگر در نشریات اخیر و وب سایت های دانشکده موجود نباشد، به متقاضیان اعلام می کنند. دوره های بسیار رقابتی متفاوت از دوره های غیر رقابتی در نظر گرفته می شوند. پذیرش در یک دوره کارشناسی نیاز دارد که دوره دبیرستان را با مقاطع مورد نیاز 12 ساله (زیست شناسی، شیمی، ریاضیات و فیزیک) به اتمام برسانید. بطور کلی، یک میانگین B مورد نیاز است.

شرایط اخذ پذیرش رشته ژنتیک پزشکی از دانشگاه های کانادا

شرایط اخذ پذیرش رشته ژنتیک پزشکی از دانشگاه های کانادا

دوره های ژنتیک دانشگاه نیز سطح کارشناسی ارشد را ارائه می دهند. متقاضیان باید یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

  • متخصص آزمایشگاه پزشکی معتبر (MLT) یا
  • لیسانس در رشته علوم

بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته ژنتیک پزشکی

بهترین دانشگاه ها برای مهاجرت به کانادا برای تحصیل رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک، توانایی خود را در ارائه تحقیقاتی درباره موضوعات گوناگون مرتبط با ژنتیک پایه و کاربردی و همچنین سلول های عملکردی نشان داده اند. موضوعات شامل:

  1. زیست شناسی پذیرنده (receptor biology )،
  2. کنترل ژن (regulation of gene expression )،
  3. مهندسی زیست پزشکی،
  4. ژنتیک بالینی،
  5. الگوهای ارثی و
  6. ژنتیک مولکولی می باشند.

بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک عبارتند از:

  1. دانشگاه تورنتو
  2. دانشگاه مک گیل
  3. دانشگاه بریتیش کلمبیا
  4. دانشگاه مونترال
  5. دانشگاه مك مستر
  6. دانشگاه اوتاوا
  7. دانشگاه لاوال
  8. دانشگاه سایمون فریزر
  9. دانشگاه کلگری
  10. دانشگاه آلبرتا
  11. دانشگاه وسترن
  12. دانشگاه دالهاوزی
  13. دانشگاه گئلف
  14. دانشگاه مانیتوبا

رتبه و رنکینگ دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته ژنتیک پزشکی

بیش از 60 موسسه در این امتیاز بندی شرکت داده می شوند که در آن بر اساس 13 شاخص عملکرد آکادمیک پژوهشات موسسات و شهرت جهانی و منطقه ای آن ها را اندازه گیری می کنند و دانش آموزان می توانند از این رتبه بندی ها برای کشف گزینه های تحصیلی که در آن سوی مرزهای کشورشان وجود دارد و مقایسه س جنبه های کلیدی پژوهشات مدارس، استفاده کنند.

  1. دانشگاه تورنتو رتبه 20
  2. دانشگاه مک گیل رتبه 43
  3. دانشگاه بریتیش کلمبیا رتبه 29
  4. دانشگاه مونترئال رتبه 136
  5. دانشگاه مک مستر رتبه 130
  6. دانشگاه اوتاوا رتبه 208
  7. دانشگاه لاوا رتبه 299
  8. دانشگاه سیمون فراسر رتبه 288
  9. دانشگاه کالگری رتبه 178
  10. دانشگاه آلبرتا رتبه 137
  11. دانشگاه وسترن رتبه 276
  12. دانشگاه دالهاوسی رتبه 307
  13. دانشگاه گوئلف رتبه 423
  14. دانشگاه مانیتوبا رتبه 397

هزینه تحصیل رشته ژنتیک پزشکی در کانادا

دوره های گسترده ای در ژنتیک از جمله رشته های مرتبط با زیست شناسی سلولی و مولکولی وجود دارد. در رابطه با مشورت با مشاور دانشکده، دانشجویان می توانند یک دوره کلی را انتخاب کنند یا دوره های خود را در رشته هایی مانند زیست شناسی مولکولی، زیست شناسی سلولی، زیست شناسی توسعه، ژنتیک، یا ژنتیک کشاورزی متمرکز کنند. این دوره دانشجویان را برای کارشناسی ارشد در زیست شناسی سلولی یا مولکولی و ژنتیک از قبیل ژنتیک بالینی و مشاوره ژنتیکی واجد شرایط می کند و زمینه عالی را برای شغلی در بیوتکنولوژی و سم شناسی، کشاورزی و تحقیقات پزشکی فراهم می کند.

  • لیسانس علوم در زیست شناسی مولکولی و ژنتیک:
  • 20،000 دلار کانادا ( حدود 14894.25 دلار آمریکا) در سال /  50،000 دلار کانادا( حدود 37235.63 دلار آمریکا) در سال
  • کارشناسی ارشد و دکترای علوم در زیست شناسی مولکولی و ژنتیک:
  • 9000 دلار کانادا (حدود 6702.41 دلار آمریکا) در سال / 20000دلار کانادا ( حدود 14894.25 دلار آمریکا ) در سال
هزینه تحصیل رشته ژنتیک پزشکی در کانادا

هزینه تحصیل رشته ژنتیک پزشکی در کانادا

موقعیت شغلی و درآمد رشته ژنتیک پزشکی در کانادا

فارغ التحصیلان می توانند شغل هایی با عنوان تکنسین ژنتیک یا MLTs پیدا کنند و با متخصصان در دیگر بخش های پزشکی همچون غده شناسی، عصب شناسی و پیش از زایمان کار کند. همچنین آموزشات تخصصی لازم برای کار با ژنتیک مولکولی یا سیتوژنتیک را دیده اند.

بعضی از محل های استخدام فارغ التحصیلان ژنتیک

  • بیمارستان
  • آزمایشگاه قانونی
  • تسهیلات پژوهشی
  • موسسات تحصیلی

بعضی از مشاغل مربوط به رشته ژنتیک

  1. بیوانفورماتیک
  2. کارمند مراقبت از خانه
  3. بیوتکنولوژی
  4. دستیار پرستار
  5. تکنسین بانک خون
  6. تکنسین آزمایشگاه پزشکی
  7. تکنسین قلب و عروق
  8. معلم خصوصی
  9. دستیار ژنتیک
  10. دستیار فیزیوتراپی
  11. سرپرست بهداشت
  12. نویسنده فنی علوم

فارغ التحصیلان دوره های رشته ژنتیک پزشکی در کانادا به عنوان تکنسین آزمایشگاه پزشکی شناخته می شوند ( MLTs ). متوسط حداقل حقوق MLTs و تکنسین های ژنتیک بین 50000 تا 60000 دلار در سال است. این حقوق با توجه به سطح تجربه و جایگاه شغلی بیشتر نیز می تواند باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه تحصیل در کانادا با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *