مزایای تحصیل در بنگلادش

دانشگاه عاوم پزشکی بنگلادش دارای شهریه های بسیار پایین به نسبت کشورهای همسایه مانند هند و نپال است که برای دانشجویان و والدین آنها معامله ای سودمند در برابر آموزش عالی خواهد بود. از مزایای تحصیل در بنگلادش می توان به این مورد اشاره کرد که تدریس در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی هم صورت می گیرد،دانشگاه های بنگلادش از سوی شورای پزشکی هند به رسمیت شناخته شده است. شما می توانید از آموزش با کیفیت دانشگاه ها و همچنین هزینه زندگی بنگلادش که بسیار مقرون به صرفه است استفاده کنید و با راهنمایی هایی که مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران به شما می دهند در جهت بهره از مزایای تحصیل در بنگلادش گام بردارید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مزایای تحصیل در بنگلادش

اتباع زیر نیازی به دریافت ویزا جهت بازدید از بنگلادش ندارند:

شهروندان آنتیگوا و باربودا، باهاما، بوتان، دومینیکا،فیجی، گامبیا، گرانادا گینه بیسائو، جامائیکا گویان، هندوراس، لستو مالاوی مالدیو مونتسرات پاپوا گینه نو، سنت کیتس و نویس سنت لوسیا، سنت وینسنت وگرنادین، سیشل جزایر سلیمان، اروگوئه، واتیکان و زامبیا برای اقامت تا 90 روز مجاز میباشند. رای ورود به بنگلادش شهروندان کشورهای زیر نیاز به ویزا دارند. آنها ترجیح میدهند که آن را در کشور خود به دست آورند.اما این نیز ممکن است در چند سفارتخانه و کنسولگری ها و در کشورهای همسایه باشد.

ویزا در هنگام ورود تنها در صورتی امکان پذیر است که کشور شما هیچ ماموریت دیپلماتیک در بنگلادش در کشور خود نداشته باشد. یا اگر شما یک سرمایه گذار ممتاز دعوت شده توسط یک سازمان بازرگانی صادرات بنگلادشی هستید.آمادگی برای نشان دادن کارهای مربوط به دعوت از سازمان های دولتی باشد.اگر در کشور خودتان انجام میدهید معمولا میتوانید یک ویزای سه ماهه را در صورت ورود به فرودگاه یا 15 روز در صورت ورود به مرز عبور از زمین دریافت کنید.

هزینه های مختلف بسته به ملیت و طول مدت ویزا درخواست میشود. در اکثر موارد شهروندان باید از کشور خودشان ویزا دریافت کنند، مگر آنکه کمیسیون سفارت/ کمیسیون در آن کشور وجود نداشته باشد. در مورد دوم در صورت ورود، ویزا در بنگلادش صادر میشود.

  •  پول

پول رایج در کشور بنگلادش TAKA(TK) میباشد.در سپتامبر 2010 یک دلار برابر با71.30 (TK) را میتوان در اکثر مناطق شهری پیدا کرد.  بنگلابانک دارای بزرگترین شبکه خودپرداز در بنگلادش می باشد.و پیدا کردن یکی سخت نیست( در فرودگاه های دوکا و چیتاتونگ وجود دارد.)  این شبکه های خودپرداز تمامی کارت های مستر کارت و کارت های اعتباری را قبول میکند. اکثر بانک های بین المللی در کشور مانند بانک شهر نیز به شبکه خودپرداز نکسوز هلند بانگلا بانک به مشتریان خود اعتماد میکنند. HSBC ATMدر اکثر هتلها واقع شده است اما فقط کارتهای اعتباری و دبیت کارت ( و نه مستر کارت) را قبول میکند.

  • بهداشت( سلامت)

آب بطری توصیه می شود،زیرا آب شیرین اغلب برای معده های خارجی خطرناک است.  برخی از چاه های لوله کشیده با آرسنیک به طور طبیعی آلودگی دارند.این به راحتی از طریق فیلترهایی طراحی شده است که فقط برای خارج کردن باکتری از آنها استفاده میکنند. یکی از گزینه های سازگار با محیط زیست این است که آب خود را جوش داده یا از قرص های تصفیه شده استفاده کنید. با این حال، هیچ چیز از تقطیر آرسنیک را حذف نخواهد کرد.

  •  ایمنی

کشور بنگلادش مردم خوش برخورد و روشنفکری دارد. با این وجود به علت فقر زیاد افراد فقیر نشینی دارند که ممکن است راهی برای سوء استفاده از یک خارجی/ گردشگری پیدا کنند.  از اقدامات احتیاط معمول استفاده کنید مانند: راه رفتن غیر ضروری یا به تنهایی بعد از تاریکی هوا خودداری کنید.

  • حمل و نقل عمومی

سفر هوایی در بنگلادش بسیار مقرون به صرفه و راحت است. اتوبوس های محلی بنگلادشی عموما شلوغ هستند اغلب به میزان افرادی که سوار بر مراحل اتوبوس( ورودی) و گاهی حتی سقف هستند. اتوبوس های دولتی بنگلادش حمل و نقل جاده ای(BRTC) معمولا در این دسته قرار میگیرند. جدا از تمام اتوبوس های کم هزینه که با شرایط سخت آسان می شوند، حوادث مرگبار روزانه مربوط به آنها وجود دارد.

اگر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنید.معمولا به اندازه ای کاهش می یابند تا مسافران مجبور شوند از وسیله نقلیه دیگری استفاده کنند. علاوه براین، اگر نتوانید به زبان بنگلادشی صحبت کنید ممکن است فقط بتوانید از وسیله نقلیه اتوبوس استفاده کنید. قطارها به طور کلی راحت هستند. تعداد مسافران در قطار بیشتر از اتوبوس است.اگرچه واگن ها به طور کلی تمیز نمی باشند. صندلی های AC و 1 کلاس قابل کنترل هستند.  قطار کلاس سولوب بالاترین نوع صندلی های ذخیره شده است و بسیار متفاوت از کلاس 1( به جز قیمت میباشند.)

آموزش عالی در بنگلادش

آموزش عالی در بنگلادش

آموزش عالی در بنگلادش

آموزش عالی در بنگلادش بر رشته های عمومی، رشته های تجاری، مهندسی، پزشکی و یا تکنولوژی متمرکز است. رشته های متعدد دیگری نیز در این کشور تدریس می شوند اما رشته های عمومی و پزشکی بیشتری میزان تقاضا پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در بخش های خصوصی را دارند. نظام آموزش عالی به سه بخش و سه نوع کالج مختلف تقسیم می شوند:

  • کالج های عمومی – مالکیت دولتی و تامین هزینه های آن با دولت است
  • کالج های خصوصی – مالکیت با بخش های خصوصی
  • کالج های بین المللی – هزینه های آن توسط سازمان های بین المللی تامین میشوند.

در گذشته بیشتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی توسط دولت اداره می شدند. در سالهای اخیر، تعداد آموزشگاه های خصوصی که بیشتر تمرکز آنها بر رشته های لیبرال مانند مطالعات زنان و سیاست است، به شدت افزایش یافته است. با اینکه اقتصاد این کشور همیشه در حالت فقر بوده است، مردم این کشور به سختی کار می کنند و در تلاش اند که جایگاه خود را حفظ کنند تا بتوانند به شهروندان خود و همچنین دانشجویان بین المللی این کشور، آموزش و تحصیلات خوبی ارائه دهند. مردم بنگلادش بر این باورند که یک آموزش خوب و تحصیلات بالا برای رشد فردی و موقعیت ها ضروریست و تلاش می کنند که از هر طریقی کشور خود را بهبود و توسعه بخشند.

تحصیل در بنگلادش

برای تحصیل در کشور بنگلادش دلایل متعددی وجود دارد. از زمان استقلال بنگلادش از پاکستان در سال 1971، این کشور توانسته است تا حد زیادی پیشرفت کنند و به کشوری حائز اهمیت تبدیل شود. فرهنگ و هنر بنگلادشی بر تکامل فرهنگ در آسیای جنوبی تاثیرات فراوانی داشته است. کشور بنگلادش خود تحت تاثیر سایر کشور هاست و تاثیرات هند و نپال را می توان در آشپزی، هنر، زبان و فستیوال های این کشور به وضوح دید.

بنگلادش علاوه بر موارد ذکر شده به آب و هوای خود نیز مشهور است، زمستان های معتدل و تابستان های گرم استوایی که به بارش های موسمی معروف خود منجر میشود از مشخصه های این کشور است. در خصوص زندگی دانشجویی باید گفت که بهترین و معروف ترین دانشگاه در کشور بنگلادش دانشگاه داکا University of Daka می باشد.

دانشگاه داما در سال 1921 تاسیس شده است و به عنوان قدیمی ترین دانشگاه کشور بنگلادش شناخته می شود. در میان فارغ التحصیلان این کشور می توان به افراد معروف و برندگان جوایز نوبل مانند محمد یونس و اولین رئیس جمهور بنگلادش شیح موجیبور رحمان اشاره کرد. بیش از 10 تن از رئیس جمهوران سابق این کشور و همچنین معاونین رئیس جمهور در این دانشگاه به تحصیل پرداخته اند.

افرادی که به دنبال تجربه ای جدید و با ارزش در کشوری با فرهنگی متفاوت و چالش برانگیز هستند می توانند از تحصیل در بنگلادش بهره ببرند. تمرکز اصلی در دانشگاه های این کشور بر مشاغل پزشکیست چرا که در این کشور میزان تقاضا برای افرادی که در رشته های پزشکی تبحر دارند بسیار بالاست. دانشگاه های کشور بنگلادش امیدوارند بتوانند افرادی ماهر در زمینه پزشکی تربیت کنند که به این کشور در این راستا خدمات کنند. میزان نیاز و تقاضا برای این رشته به حدی بالاست که این فرصت را خواهید داشت که در صورتی که سخت تلاش کنید، بتوانید پس از فارغ التحصیلی به راحتی در این کشور کار پیدا کنید.

چند کالج پزشکی در این کشور وجود دارند که تمامی آنها تحت نظارت و کنترل وزارت بهداشت فعالیت می کنند. تا اوایل دهه 1990، تمامی کالج های پزشکی توسط دولت تاسیس و مدیریت میشدند. از آن زمان، چند کالج پزشکی خصوصی تاسیس شده اند که پاسخگوی نیازهای روزافزون این کشور باشند. بسیاری از کالج ها با دانشگاه داکا و سایر دانشگاه ها همکاری می کنند تا بتوانند بهترین آموزش ممکن را به پزشکان آینده و پرسنل پزشکی این کشور ارائه دهند. در کشور بنگلادش مردمی وجود دارند که در معرض بیماری های متعددی هستند. بنابراین تحصیل در این رشته به شدت توصیه میشود. هر فردی که به تحصیل در رشته پزشکی علاقه مند باشد و قصد داشته باشد تجربه ای منحصر به فرد و چالش برانگیز داشته باشد و یا در زمینه علم پزشکی کار کند می تواند از تحصیل در این کشور لذت ببرد. 

دانشجویانی که دوست دارند به یکی از فقیرترین کشورهای دنیا کمک کنند می توانند از تحصیل در بنگلادش لذت ببرند و احساس رضایت کنند. پس از اینکه تحصیل در این رشته را به پایان رساندید می توانید تصمیم بگیرید که در این کشور بمانید و به نیازهای این کشور پاسخ دهید و یا به کشور محل زندگی خود بازگردید و از مهارت های خود در کشور خودتان استفاده کنید.

در هر دو صورت تحصیل در بنگلادش یک تجربه چند فرهنگی است که به افرادی که میخواهند در دنیا تغییری ایجاد کنند و درد افرادی که در کشوری پر فراز و نشیب زندگی می کنند را تسکین دهند این فرصت را می دهد که این کار را انجام دهند. در هر صورت تحصیل در این کشور تجربه ایست که تمام مدت زندگیتان آن را به یاد خواهید داشت. 

شرایط ویزای دانشجویی در بنگلادش

شرایط ویزای دانشجویی در بنگلادش

شرایط ویزای دانشجویی در بنگلادش

دانشجویانی که قصد تحصیل در یکی از دانشگاه های کشور بنگلادش را داشته باشند می بایست از یک نفر در کشور محل زندگی خود نامه اسپانسرشیپ دریافت کنند، تمکن مالی کافی و لازم برای تحصیل در این کشور را داشته باشند و برای اثبات این مساله از بانک اظهارنامه دریافت نمایند. علاوه بر آن داشتن گواهی ارزیابی ملک و بدهی نیز ضروریست. در صورتی که مدارک شما نقصی داشته باشند ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های بیشتری شوید، بنابراین مطمئن شوید که تمامی مدارک شما صحیح و به روز هستند. برای تحصیل در این کشور می بایست گواهی تمکن مالی قوی ای داشته باشید. این مسئله برای دولت کشور بنگلادش بسیار حائز اهمیت است چرا که در صورتی که شما موفق به پرداخت قبوض خود و یا تامین سایر مخارج خود در این کشور نباشید، دولت هیچ مسئولیتی در قبال شما نخواهد داشت. به منظور جلوگیری از کلاهبرداری تمامی مدارک شما می بایست محضری و رسمی باشند.

تحصیل MBBS در بنگلادش دارای مزایای فراوانی است و شما می توانید فرصت های تحصیلی خود را از دانشگاه های بنگلادش کسب کنید اما چنانچه اطلاعات کافی را از این مطلب دریافت نکردید، می توانید هر سوالی که در ضمینه تحصیلی و همچنین تابعیت و اقامت بنگلادش دارید از مشاورین ارشد ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) با تماس تلفنی یا به صورت حضوری بپرسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *