شرایط زندگی در لتونی

کشور لتونی که با نام لاتویا نیز شناخته می شود، از کشورهای واقع در شمال اروپا می باشد. نام لتونی در زبان فارسی، مانند سایر کشورهای اروپایی، از نام رایج آن در زبان فرانسوی یعنی lettonie گرفته شده است. کشور لتونی از جمله کشورهایی است که طرفداران خاص خود را دارد. در این مقاله که به کوشش کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی نگارش شده شده است، شرایط زندگی در لتونی مورد بررسی قرار گرفته است. در این ادامه با مطالب زیر آشنا خواهید شد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • معرفی کشور لتونی
  • آب و هوای کشور لتونی
  • زبان مردم لتوی
  • راه های اقامت در لتونی
  • هزینه های زندگی در لتونی

معرفی کشور لتونی

جمهوری لتونی 64,589 کیلومتر مربع مساحت دارد و با دو میلیون و دویست هزار نفر جمعیت، یک کشور کم جمعیت و کم تراکم به شمار می آید. از جمعیت کل این کشور، حدود 62 درصد را اقوام لتونیایی و 27 درصد باقیمانده را روس ها تشکیل می دهند. در مورد مذهب مردم لتونی باید گفت که بیش از 77 درصد آن ها پیرو مسیحیت و 33 درصد دیگر، یا پیرو سایر ادیان هستند و یا بی دین می باشند.کشور لتونی قبل از اینکه به عنوان یک کشور مستقل شناخته شود، از جمهوری های اتحاد جماهیر شوروی بود و پس از فروپاشی آن در اوت 1991، استقلال خود را اعلام کرد.پایتخت لتونی شهر ریگا است که بزرگترین شهر این کشور نیز می باشد و 307.17 کیلوتر مربع مساحت و در حدود 706,413 نفر جمعیت دارد. ریگا از مهمترین مراکز تجاری، فرهنگی و صنعتی در کشور لتونی به شمار می آید. مرکز تاریخی این شهر نیز در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. از دیگر شهرهای مهم کشور لتونی می توان به شهرهای دائوگاوپیلس، لیپایا، رزکنه، کولیگا، یورمالا و یلگاوا اشاره کرد. کشور لتونی 13 ایالت دارد که در زیر به نام آن ها اشاره شده است.

  • ریگا
  • بالوو
  • بائوسکاس
  • کسو
  • جورمالا
  • والکاس
  • ونتسپلیس
  • تالسو
  • اوگرس
  • مادوناس
  • لیپایا
  • کولدیگاس
  • آلوکسنس
معرفی کشور لتونی

معرفی کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی

لتونی را می توان به عنوان یک کشور چهار فصل معرفی کرد. زیرا هر چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان را با هوا و ظاهر مخصوص به خودشان را در این کشور می توان به وضوح دید و از هرکدام لذت برد. لتونی در کل دارای آب و هوایی معتدل است و همین شرایط آب و هوایی باعث شده در این کشور شاهد پوشش های جنگلی فراوانی باشیم که باعث به وجود آمدن مناظر طبیعی بسیار زیبایی در این کشور شده است. فصل بهار در این کشور بسیار دلچسب و مطبوع است. تابستان هوا اندکی رو به گرمی می رود، اما گرمایی دلپذیر است که اصلا آزار دهنده نیست. پاییز نیز در لتونی فصلی دوست داشتنی همراه با بارش های فراوان است، اما اگر با باران رابطه خوبی ندارید، فصل پاییز را جهت سفر به این کشور انتخاب نکنید. اما زمستان های این کشور سرد و برفی است، به اندازه ای که دمای هوا در این فصل به منفی 30 درجه سانتی گراد نیز خواهد رسید.در کل بهترین فصل های سال جهت سفر به لتونی، فصل های بهار و تابستان می باشد. اما پاییز نیز در این کشور جذابیت های خاص خود را دارد که می تواند برای علاقمندان این فصل، رویایی باشد.

زبان مردم لتونی

در لتونی مردم عموما با زبان هایی از شاخه بالتیک که متشکل از زبان لتونیایی و لاتگالی است، صحبت می کنند. در طول تاریخ کشور لتونی پیوندهای پر آشوبی را با سایر کشورها از جمله روسیه، لهستان، سوئد و آلمان داشته است و همین امر سبب شده که این کشور همواره دارای چهره ای چند فرهنگه باشد. این چند فرهنگه بودن هم باعث تاثیر پذیری زبان کشور لتونی از فرهنگ های مذبور شده است. طی سال های 1940 تا 1991، کشور لتونی توسط شوروی اشغال شد و این موضوع زمینه ساز تاثیر پذیری بسیار زبان لتونیایی شد. پس از اشغال لتونی و در ادامه آن، انتقال افراد بی شماری از روسیه و اوکراین به این کشور، تعداد لتونیایی زبانان از 80 درصد به 52 درصد کاهش یافت.اما پس از آن که کشور لتونی در ماه اوت سال 1991، اعلام استقلال کرد، در جهت احیای زبان لتونیایی، سیاست های آموزشی نوینی طرح شد که به موجب آن افراد بسیاری تحت آموزش های زبان لتونیایی قرار گرفتند.

راه های اخذ اقامت در لتونی

از طریق راه های مختلف می توان نسبت به اخذ اقامت در کشور لتونی اقدام کرد که در ادامه مقاله به بهترین و مطمئن ترین آن ها اشاره شده است:

سرمایه گذاری در لتونی:

لتونی دارای یک اقتصاد پویا و در حال توسعه است. همچنین برخورداری از منابع گسترده طبیعی و غیر طبیعی، در کنار داشتن جمعیت کم، این کشور را به یکی از بهترین مکان های ممکن جهت سرمایه گذاری تبدیل کرده است. از راه هایی که به کمک آن می توانید در لتونی اقدام به سرمایه گذاری کنید، خرید ملک و یا خرید اوراق قرضه شرکت های معتبر است. به کمک این راه ها می توانید در این کشور اقامت داشته و پس از گذشت مدت زمان لازم و در صورت داشتن شرایط مورد نظر، نسبت به اخذ اقامت دائم کشور لتونی اقدام نمایید.

تحصیل در لتونی:

پایین بودن هزینه تحصیل در لتونی و همچنین وجود امکانات پیشرفته تحصیلی، این کشور را به یکی از گزینه های مناسب جهت ادامه تحصیل تبدیل کرده است. در مدت زمان تحصیل می توانید به کمک ویزای تحصیلی در لتونی اقامت داشته باشید و با پایان دوره تحصیلی خود نیز، با تبدیل ویزای تحصیل به ویزای کاری، این امکان را خواهید داشت که مدت زمان اقامت خود را تمدید نمایید.

ازدواج با یک لتونیایی:

از دیگر راه های اخذ اقامت لتونی، ازدواج با یکی از شهروندان این کشور می باشد. دقت داشته باشید که ازدواج شما حتما قانونی باشد و به ثبت برسد، زیرا در غیر این صورت با دردسرهای غیر قابل جبرانی مواجه خواهید شد. بنابر این می بایست ثابت کنید تنها برای اخذ اقامت ازدواج نکرده اید و می خواهید زندگی مشترک خود را ادامه دهید. از طریق ازدواج با یک شهروند لتونیایی می توانید به اخذ اقامت دائم این کشور نیز دست یابید.

کار در لتونی:

از دو طریق معمول می توانید جهت کار در لتونی اقدام کنید. یکی اخذ ویزای کار شش ماهه است که از طریق آن خواهید توانست به مدت شش ماه در این کشور اقامت داشته باشید و به جستجوی کار بپردازید. راه دیگر آن است که از طریق درخواست یک کارفرمای لتونیایی که به دنبال استخدام نیروی خارجی است، به این کشور سفر کرده و با ویزای کار لتونی در آن جا اقامت داشته باشید. از طریق ویزای کار نیز می توان به اقامت دائم کشور لتونی دست یافت.

هزینه زندگی در لتونی

به طور کلی باید گفت که هزینه زنگی در لتونی شبیه به سایر کشورهای اروپایی می باشد. جهت اطلاع از هزینه های زندگی در این کشور، در ادامه همراه ما باشید.

  • اجاره یک آپارتمان در مرکز شهر: به طور میانگین 424.89 دلار
  • اجاره آپارتمان یک خوابه درحومه شهر: به طور میانگین 300.19 دلار
  • اجاره سه آپارتمان در مرکز شهر: به طور میانگین 740.75 دلار
  • اجاره سه آپارتمان در حومه شهر: به طور میانگین 504.25 دلار
  • خرید نیازهای روزانه به صورت کلی: به طور میانگین 47.65 دلار
  • یک وعده غذا در رستوران معمولی: به طور میانگین 7.76 دلار
  • یک عدد ساندویچ مک دونالد: به طور میانگین 5.54 دلار
  • یک نوشیدنی ماءالشعیر داخلی: به طور میانگین 3.21 دلار
  • یک نوشیدنی ماءالشعیر خارجی: به طور میانگین 2.22 دلار
  • هزینه یک بطری آب: به طور میانگین 0.79 دلار
  • خرید لباس: به طور میانگین 323.61 دلار
  • خرید یک عدد شلوار جین: به طور میانگین 64.77 دلار
  • خرید یک عدد لباس تابستانی: به طور میانگین 34.99 دلار
  • خرید یک جفت کفش ورزشی نایک: 77.34 دلار
  • حمل و نقل با اتوبوس و مترو جهت یک نفر: به طور میانگین 55.41 دلار
  • هزینه بلیت یک طرفه اتوبوس و مترو: 1.27 دلار
  • هزینه بلیت یک ماهه اتوبوس و مترو: 55.41 دلار
  • قیمت هر لیتر بنزین: 1.38 دلار

موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی با داشتن سابقه طولانی و درخشان و در تمامی امور مهاجرتی و با داشتن شعب رسمی در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان و تبریز، راهی مطمئن در رسیدن شما به رویاهایتان جهت زندگی در خارج از کشور می باشد. اگر قصد مهاجرت به لتونی و یا هر کشور دیگر را دارید، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد شرایط زندگی در لتونی

1- راه های اخذ اقامت لتونی کدامند؟از طریق را ههای مختلفی چون کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ثبت شرکت و ازدواج، می توان اقامت کشور لتونی را اخذ کرد.

2- زبان مردم لتونی چیست؟زبان اصلی مردم لتونی، لتونیایی است، اما عده زیادی نیز به زبان روسی صحبت می کنند.

3- بهترین زمان لازم جهت سفر به لتونی، چه زمان است؟بهترین زمان از نظر آب و هوایی فصل های بهار و تابستان است. زیرا فصل پاییز در لتونی بسیار پر بارش و فصل زمستان بسیار سرد و برفی است.

4- بهترین شهرها برای زندگی در لتونی کدامند؟ریگا، دائوگاوپیلس، لیپایا، رزکنه، کولیگا، یورمالا و یلگاوا

5- آیا می توان از طریق کار به اقامت کشور لتونی دست یافت؟بله با اخذ ویزای جستجوی کار و یا درخواست یک کارفرمای لتونیایی می توانید به اقامت موقت و پس از آن در صورت داشتن شرایط لازم، به اقامت دائم کشور لتونی دست یابید.

6- خدمات درمانی در لتونی چگونه است؟با داشتن اقامت لتونی می توانید به صورت رایگان از خدمات درمانی و اجتماعی در این شهر بهره مند شوید.

7- آیا در لتونی برای اتباع خارجی امکان خرید خودرو و آپارتمان وجود دارد؟بله، اتباع خارجی می توانند به راحتی در کشور لتونی اقدام به خرید آپارتمان و خودرو کنند و پس از خرید ملک نیز جهت اخذ اقامت موقت در این کشور درخواست نمایند.

8- چه افرادی مجاز به ثبت شرکت در لتونی می باشند؟تمام افراد بالای 18 سال تمام که سابقه کیفری و مشکلات امنیتی نداشته باشند، می توانند جهت ثبت شرکت در کشور لتونی اقدام نمایند.

9- مزایای ثبت شرکت در لتونی چیست؟از مهمترین مزایای ثبت شرکت در لتونی، اخذ اقامت قابل تمدید در لتونی است که به کمک آن می توانید به راحتی به 28 کشور حوزه اتحادیه اروپا سفر کنید.

10- سیستم حمل و نقل در لتونی چگونه است؟در لتونی می توانید از قطارهای سریع السیر، مترو، اتوبوس و تاکسی، جهت حمل و نقل درون شهری استفاده کنید.

11- آیا کشور لتونی پناهندگان را می پذیرد؟بله، اما به دلایل مختلف پناهندگی کشور لتونی توصیه نمی شود.

12- آیا با اخذ اقامت لتونی می توان از ابتدا از مزایای اروپا بهرمند شد؟بله، شما با اخذ اقامت لتونی، به عنوان یک شهروند اروپایی شناخته می شوید و می توانید به کل کشورهای حوزه شنگن سفر کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *