شرایط تولد فرزند در بلغارستان

بلغارستان ارزان ترین کشور اروپایی است، کشور گل های رز. پنیرهای خوشمزه ای که هر روز صبح با صبحانه مصرف می کنیم، به شیوه پنیرهای گوارای بلغاری تهیه شده است.صوفیه، پایتخت این کشور از زیباترین شهرهای اروپایی محسوب می شود. از دیگر ویژگی های این کشور زیبا این است که با تولد نوزاد در این کشور می توانید اخذ شهروندی و تابعیت آن را به دست آورید.این مقاله که به کمک مشاوران برجسته و مجرب موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی تهیه و تدوین شده است، به شرح چگونگی اخذ این تابعیت و شرایط آن می پردازد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شروط تولد نوزاد در بلغارستان و اخذ اقامت

در بلغارستان بیمارستان ها و کلینیک های زایمان دولتی و خصوصی وجود دارد. براساس این که آیا بیمارستان با صندوق بیمه درمانی ملی NHIF قرارداد منعقد کرده است، هزینه های زایمان به طور کامل یا جزئی توسط بیمه درمانی مادر پوشش داده می شود. هزینه برخی از خدمات اضافی انتخابی والدین یا در صورت عدم همکاری کلینیک پزشکی با صندوق بیمه خدمات درمانی ملی، توسط والدین پرداخت می شود. رزرو بیمارستان یا کلینیک از قبل به هنگام زایمان استاندارد و طبیعی الزامی نمی باشد. وقتی زمان زایمان فرا می رسد، مادر در زایشگاه بستری می شود و گروه پزشکی کار تولد نوزاد را انجام می دهند.

با این حال، تعداد بیشتری از مادران تصمیم می گیرند به اصطلاح خدمات “VIP” را انتخاب کنند که شامل یک اتاق زایمان خصوصی، گزینه حضور پدر در هنگام تولد و انتخاب پزشک یا تیم خاص برای زایمان نوزاد می باشد. این خدمات باید در بیمارستان یا کلینیک مورد نظر از قبل رزرو و هزینه آن پرداخت شود. گزینه دیگر انتخاب یک کلینیک خصوصی است که نیاز به رزرو از قبل دارد. اگر مادر از طریق NHIF بیمه شود، هزینه های زایمان را نیز تحت پوشش قرار می دهند؛ اما مادر باید هزینه های پزشک و هزینه اتاق خصوصی را بپردازد.

  • زایمان در خانه

زایمان خانگی در بلغارستان رایج نیست. بر خلاف برخی از کشورهای دیگر، هیچ مامای تحصیل کرده ای در بلغارستان وجود ندارد که برای کمک به مادران در طی مراحل زایمان در خانه آموزش دیده باشد. اگر مادر تصمیم بگیرد زایمان کودک را در خانه انجام دهد، مسئولیت کامل سلامت و زندگی کودک را به عهده می گیرد.

  • زایمان در آب

زایمان در آب روش نسبتاً جدیدی برای زایمان در بلغارستان است و در حال حاضر امکانات برای زایمان در آب فقط در دو بیمارستان وجود دارد؛ بیمارستان شهر صوفیه و بیمارستان شهر پلودیف.

هزینه تولد فرزند در بلغارستان

زایمان در بلغارستان که مطابق با صندوق بیمه خدمات درمانی ملی قرار بود رایگان باشد، ممکن است برای مادران بلغاری تا 3000 BGN(معادل 1700 دلار ) هزینه داشته باشد. این امر به واسطه نظرسنجی “مجله نه ماه” روشن شد که شامل نظرات 400 مادر جوان از 34 شهر در سراسر این کشور بود. پیشنهاد میکنیم دیگر شرایط و نکات مربوط به هزینه زندگی در بلغارستان را در همین وبسایت مطالعه کنید.

 این نظرسنجی نشان می دهد که بیشتر مادران بابت خدمات مختلف مربوط به زایمان حدود 1000 BGN( معادل 570 دلار ) پرداخت می کنند. هر چند در صوفیه، این مبلغ می تواند به 3000 BGN(معادل 1700 دلار ) برسد.

 بیمارستان ها و پزشکان بیشتر این پول را به روش های قانونی یا نیمه قانونی دریافت می کنند، اما 11 درصد از مادران اعلام کردند که پرداختشان غیرقانونی بوده است. علاوه بر این، تعداد زیادی از مادران جوان در این بررسی بیان کردند که از قانونی بودن درخواست پول از آن ها به ازای خدمات مختلف هنگام تولد نوزادشان اطمینان نداشتند. اغلب اوقات والدین جوان به بیمارستانها مبلغی می پردازند تا اطمینان حاصل کنند كه پزشك مسئول زایمان، نوزاد را به دنیا آورد، چرا که به پزشك کشیک اعتماد ندارند.

طبق بررسی های انجام شده شهرهای وارنا و ولیکو ترنوو از ارزان ترین شهرها برای زایمان به شمار می آیند. نمایندگان صندوق بیمه درمانی ملی در نتیجه این نظرسنجی اظهار داشتند که انتظار دارند هر مادری که معتقد است بابت زایمان به صورت غیرقانونی از او پولی دریافت شده است، به مسئولین مربوطه اطلاع دهد.

هزینه تولد فرزند در بلغارستان

هزینه تولد فرزند در بلغارستان

شرایط پس از تولد فرزند و زایمان در بلغارستان

پس از زایمان طبیعی، حداقل مدت بستری در بیمارستان 3 شب و بعد از سزارین، 5 شب است. اتاق های استاندارد معمولاً دو تا چهار نفره هستند. اتاق های خصوصی نیز معمولاً در دسترس هستند اما باید از قبل رزرو شوند. به منظور بستری باید حداقل دو لباس راحتی، دمپایی و لوازم بهداشتی به همراه داشته باشید. بعضی از بیمارستان ها پد بهداشتی برای مادر و پوشک بچه را در اختیار بیمار قرار می دهند، در حالی که در برخی بیمارستان ها ناچار به همراه داشتن این گونه وسایل هستید. در این مورد باید از پزشک خود سوال کنید.

هر بیمارستان در مورد مدت زمان بستری نوزادان و مادران، قوانین مختلفی دارد. اگر در یک اتاق مشترک هستید، ممکن است بتوانید کودک خود را در کنار خود بخوابید. اگر می خواهید وقت بیشتری را با کودکتان بگذرانید، ممکن است مجبور شوید درخواست یک اتاق خصوصی VIP دهید. شایان ذکر است که ساعات بازدید به طور کلی کوتاه و یک تا دو ساعت در روز می باشد و به خانواده شما یا سایرین اجازه ملاقات خارج از این ساعات را نمی دهند. اگر می خواهید فرد خاصی در طی چند روز اول در کنار شما و کودکتان باشد باید هزینه همراه بیمار را نیز در نظر بگیرید.

تابعیت و اقامت بلغارستان از طریق تولد فرزند

شهروند بلغارستان از طریق تولد یا مطابق قانون خاک، فردی است که در قلمرو جمهوری بلغارستان متولد شده است، مگر این که این فرد از طریق وراثت تابعیت دیگری را بدست آورده باشد. کودکی که در قلمرو جمهوری بلغارستان پیدا شده است و والدین وی ناشناخته هستند، متولد شده در قلمرو بلغارستان در نظر گرفته می شود.

چه مدارکی جهت درخواست گواهی اصالت بلغاری باید ارائه شود؟

  • فرم درخواست؛
  • شناسنامه؛
  • کپی مدارک شناسایی که ملیت فرد را آشکار می کند؛
  • اثبات اصالت بلغاری اجداد متقاضی؛
  • تایید آگاهی ملی بلغارستان.

مدارک دیگری نیز برای ارتقاء تقاضای خود می توانید ارائه دهید. که این مدارک می توانند اسنادی باشند که توسط مقامات بلغاری یا خارجی صادر شده اند، اسنادی که توسط کلیسای ارتدکس بلغارستان صادر شده یا گواهی مبنی بر اصالت بلغاری شما که توسط سازمان بلغاری های ساکن خارج از کشور صادر شده است.

بیمارستان های موجود برای تولد فرزند در بلغارستان

  1. پلون
  2. بیمارستان دانشگاه دکتر جورجی استرانسکی
  3. صوفیا
  4. کلینیک آسی بادم سیتی بیمارستان تکودا
  5. بیمارستان دانشگاه الکساندرو وسکا
  6. بیمارستان لوزنتز
  7. بیمارستان پیروگوف
  8. بیمارستان کویین خیوانا
  9. بیمارستان سنت اکاترینا
  10.  مرکز ملی آنکولوژی
  11. ورنا
  12. بیمارستان دانشگاه سنت مارینا، ورنا
بیمارستان های موجود برای تولد فرزند در بلغارستان

بیمارستان های موجود برای تولد فرزند در بلغارستان

مدارک لازم برای تولد فرزند در بلغارستان

  • گواهی کامل ثبت جمعیت (حاوی همه اطلاعات خانواده)
  • گواهی اسم معادل (متعلق به مادر و یا پدر)
  • گواهی ازدواج در صورت ازدواج والدین (اگر مادر و پدر ازدواج نکرده اند، باید گواهی سرپرستی صادر شود)
  • گواهی ثبت تولد کودک
  • فتوکپی گذرنامه و کارتهای شناسایی مطابق با شهروندی والدین
  • فتوکپی گذرنامه بلغاری و کارت شناسایی با توجه به ملیت والدین

در صورتی که فقط یکی از والدین قصد ارائه درخواست دارد، والد دیگر باید به متقاضی رضایت بدهد. کلیه اسناد ارائه شده برای درخواست باید اصلی و معتبر باشند. این کار باید در اداره کل جمعیت بلغارستان انجام شود. مادر یا پدر، شهروند بلغارستان، باید به اداره جمعیت منطقه این استان مراجعه کنند.

مراحل ارائه درخواست:

کلیه اسناد باید توسط وزارت امور خارجه بلغارستان تأیید شده و پس از آن به زبان بلغاری ترجمه شود و در نهایت به تایید رسمی برسد. با مراجعه به وزارت دادگستری بلغارستان شماره شناسایی (EGN-Acquired Grajdan Ski Nomer) برای شخصی صادر می شود که شناسنامه را دریافت خواهد کرد.

اداره کل جمعیت منطقه، شناسنامه ای با شماره شناسایی شخص (Akt za Rajdane) صادر می کند. سپس می توانید اسناد خود را دریافت کنید. پس از دریافت سند می توانید مراحل باقی مانده برای دریافت شهروندی را دنبال کنید. این سند یکی از شرایط دریافت تابعیت بلغارستان را فراهم می کند.

وکلا و کارشناسان برجسته موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در دو شعبه تهران و شیراز با بهترین گزینه های مهاجرت تحصیلی و شغلی و دانشجویی در بهترین دانشگاه های اروپایی و آسیایی در خدمت همه افرادی است که در پی آینده ای روشن و درخشان برای خود و خانواده خود هستند. این مشاوران از ابتدای کار تا رسیدن به مقصد در کنار شما خواهند بود تا این مسیر سخت و دشوار را برای شما سهل و هموار سازند. با ما در تماس باشید.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *