رشته مکاترونیک در آلمان

کشور آلمان قطب صنعتی اروپا محسوب می شود و در نتیجه تحصیل رشته های مهندسی در این کشور می تواند فرصتی بی نظیر برای دانشجویان باشد. رشته مکاترونیک در آلمان از جمله رشته های پرتقاضا می باشد. هزینه تحصیل رشته مکاترونیک در این کشور بسیار مقرون به صرفه است. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

رشته مکاترونیک

رشته مکاترونیک ترکیبی از اصول مکانیک، الکترونیک، مهندسی کامپیوتر، رباتیک و کنترل خودکار است. مهندسان مکاترونیک طیف گسترده ای از ماشین های خودکار مانند سیستم های صنعتی، هوش مصنوعی و تجهیزات پزشکی و نیز محصولات مصرفی را طراحی، توسعه و آزمایش می کنند. دانشجویان این رشته تحصیلی باید مهارت های ریاضی و فنی، تجزیه و تحلیل منطقی، مدیریت پروژه و توانایی کار در تیم را داشته باشند. مسئولیت های شغلی مهندسان مکاترونیک عبارتند از:

  • بتوانند با استفاده از فرایندهای مکانیکی و الکترونیکی و فناوری رایانه، راه حل های جدیدی برای مشکلات صنعتی ایجاد کنند؛
  • با تلفیق فناوری های مختلف مانند توسعه وسایل نقلیه رباتیک برای اکتشاف زیر آب، محصولات کاملاً جدیدی را طراحی و بسازند؛
  • طراحی، توسعه، نگهداری و مدیریت سیستم های مهندسی با فناوری بالا برای اتوماسیون کارهای صنعتی را انجام دهند؛
  • از فرآیندهای الکترونیکی و مکانیکی و رایانه برای کارهایی که ممکن است استفاده از نیروی انسانی خطرناک باشد، استفاده کنند (مانند اکتشاف زیر آب، استخراج معادن یا جنگلداری)؛
  • توانایی امکان سنجی، پیامدهای هزینه و برآورد عملکرد تجهیزات جدید را داشته باشند؛
  • بتوانند با استفاده از رایانه، مدلسازی، شبیه سازی و تجزیه و تحلیل سیستم های پیچیده مکانیکی، الکترونیکی یا سایر سیستم های مهندسی را انجام دهند؛

تحصیل مکاترونیک در آلمان در مقطع کارشناسی

فرصت تحصیل رشته مکاترونیک در آلمان در این مقطع تحصیلی محدود است. ممکن است برخی از دانشگاه ها فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را در اختیار دانشجویان قرار دهند. شرط تحصیل در این مقطع داشتن مدرک دیپلم و نیز مدرک زبان می باشد. تحصیل در این رشته در کشور آلمان هفت ترم زمان خواهد برد. زمان شروع تحصیل از ترم زمستان است و فرصت تحصیل در آلمان رایگان برای دانشجویان بین المللی مهیا می باشد.

تحصیل مکاترونیک در آلمان در مقطع کارشناسی

تحصیل مکاترونیک در آلمان در مقطع کارشناسی

تحصیل مکاترونیک در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل دوره کارشناسی ارشد مکاترونیک برای فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی در رشته های مهندسی برق، مکاترونیک، مهندسی مکانیک و رشته های مرتبط امکان پذیر است. مدت زمان تحصیل در رشته مکاترونیک دو ساله است و برای مهاجرت به آلمان باید به زبان های آلمانی و انگلیسی تسلط داشته باشید. روش های آموزش شامل رویکردهای مبتنی بر مسئله و کار تیمی یکپارچه می باشد.

شرایط تحصیل رشته مکاترونیک در آلمان

جهت اخذ پذیرش در رشته مکاترونیک در آلمان، دانشجویان باید مهارت زبان خود را به اثبات برسانند. رشته کارشناسی ارشد مکاترونیک هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی ارائه می شود. شرایط ورود به این رشته در آلمان با توجه به دانشگاه انتخابی و دوره تحصیلی دانشجویان متفاوت خواهد بود. در مجموع دانشجویان بین المللی که قصد درخواست برای رشته مکاترونیک را دارند، باید مدارک زیر را ارسال نمایند:

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات
  • اثبات مهارت زبان
  • سابقه شغلی و حرفه ای مرتبط
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • رزومه
  • تمکن مالی

شرایط زبانی

زبان تحصیل در اکثر دانشگاه ها آلمانی است اما در سال های اخیر تقاضا برای تحصیل در رشته مکاترونیک به زبان انگلیسی افزایش یافته است. دانشگاه ها معیارهای زبانی مختص به خود را دارند. به طور کلی، آزمون های زبان قابل قبول جهت تحصیل رشته مکاترونیک در کشور آلمان به شرح زیر می باشند:

  • آزمون DSH
  • آزمون TestDaF
  • آزمون تافل
  • آزمون آیلتس

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده ارائه هر گونه مشاوره و راهنمایی به متقاضیان در خصوص تحصیل رشته مکاترونیک در کشور آلمان و به صورت کلی، مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل می باشند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مکاترونیک در آلمان

کیفیت بالای آموزشی در دانشگاه های این کشور باعث شده تا هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا جهت تحصیل در کشور آلمان با یک دیگر به رقابت بپردازند. رشته مکاترونیک در آلمان یکی از پرطرفدارترین رشته ها است. از بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته مکاترونیک در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانشگاه بایرت (University of Bayreuth)

دانشگاه بایروت در میان برترین دانشگاه های دولتی کشور آلمان قرار دارد. این دانشگاه دوره کارشناسی ارشد رشته مکاترونیک را ارائه می دهد. مأموریت این دانشگاه بر ادامه تحقیقات و علوم میان رشته ای است. این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه های آلمان جهت تحصیل در رشته مکاترونیک می باشد.

دانشگاه بایرت (University of Bayreuth)

دانشگاه بایرت (University of Bayreuth)

دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich)

دانشگاه فنی مونیخ جزو برترین دانشگاه ها در جهان شناخته می شود. این دانشگاه یکی از ارزان ترین دانشگاه های آلمان است که در آن می توان تحصیل کرد. این دانشگاه رشته مکاترونیک را به دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می دهد.

دانشگاه فنی آخن (RWTH Aachen University)

این دانشگاه یکی دیگر از مشهورترین دانشگاه های آلمان است که در میان دانشگاه های برتر این کشور نیز قرار دارد و همچنین در بین دانشگاه های برتر دنیا نیز شناخته می شود. این دانشگاه کارشناسی ارشد رشته مکاترونیک را ارائه می دهد.

دانشگاه علمی کاربردی اسلینگن (Esslingen University of Applied Science)

این دانشگاه نیز جزو قدیمی ترین دانشگاه های آلمان است و از شهرت خوبی در میان دانشگاه های برتر کشور برخوردار است. این دانشگاه فرصت تحصیل در رشته مکاترونیک در آلمان را ارائه می دهد.

دانشگاه اشتوتگارت (University of Stuttgart)

دانشگاه اشتوتگارت در سال 1829 تأسیس شد و دارای شهرت عالی به عنوان پیشروترین دانشگاه تحقیقاتی در آلمان می باشد. این دانشگاه دارای 167 دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد است. دانشگاه اشتوتگارت دانشجویان را برای ورود به بازارهای کار جهانی آماده می کند.

دانشگاه اشتوتگارت (University of Stuttgart)

دانشگاه اشتوتگارت (University of Stuttgart)

هزینه تحصیل مکاترونیک در آلمان

هزینه تحصیل این رشته در دانشگاه های دولتی کشور آلمان رایگان است و دانشجویان تنها مبلغی در حدود 250 تا 300 یورو در هر ترم را به عنوان سهم ترم جهت انجام کارهای ادارای و خدمات دانشجویی پرداخت خواهند کرد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان به مراتب بیشتر از هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور می باشد.

هزینه های زندگی

دانشجویان بین المللی که به تحصیل مکاترونیک در آلمان مشغول هستند، علاوه بر هزینه تحصیل با هزینه های دیگری نیز در این کشور رو به رو خواهند بود. برآورد هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان به شرح زیر می باشد:

اقامت در خوابگاه دانشگاه300 یورو
اقامت خارج از محیط دانشگاه420-400 یورو
کتاب و لوازم تحصیل30 یورو
خورد و خوراک200-165 یورو
اینترنت و تلفن35 یورو
حمل و نقل عمومی82 یورو
هزینه های متفرقه70 یورو

رتبه دانشگاه های مکاترونیک آلمان

همان طور که بارها به آن اشاره شده است، دانشگاه های آلمان جزو بهترین دانشگاه های دنیا هستند. هر ساله دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته مکاترونیک را دارند به این کشور مهاجرت می کنند. رتبه بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته مکاترونیک به شرح زیر می باشد:

نام دانشگاهرتبه بر اساس QS
دانشگاه فنی مونیخ50
دانشگاه فنی برلین148
دانشگاه فنی آخن145
دانشگاه بایرث521
دانشگاه اشتوتگارت333
دانشگاه ارلانگن نورنبرگ317

هر گونه سوال در رابطه با تحصیل در رشته مکاترونیک در کشور آلمان را با کارشناسان موسسه حقوقی اصطهباناتی در میان بگذارید.

بورسیه تحصیلی مکاترونیک در آلمان

سه نوع بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در آلمان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که عبارتند از: بورسیه های دولتی، بورسیه های خصوصی و بورسیه های خاص دانشگاه. سازمان های دیگری از جمله سازمان DAAD (حداکثر 1000 یورو در ماه) نیز بورسیه های گوناگونی را در اختیار دانشجویان این کشور قرار می دهند. دانشجویانی که قصد تحصیل رشته مکاترونیک در آلمان را دارند، می توانند درخواست بورسیه تحصیلی را به این سازمان داشته باشند.

بورسیه تحصیلی مکاترونیک در آلمان

بورسیه تحصیلی مکاترونیک در آلمان

کار دانشجویی حین تحصیل در آلمان

دانشجویانی که در دانشگاه های این کشور به ادامه تحصیل در رشته مکاترونیک مشغول هستند، می توانند جهت کاهش هزینه های زندگی خود به کار دانشجویی بپردازند. کشور آلمان دارای پایین ترین نرخ بیکاری در کل اروپا است و در نتیجه دانشجویان بین المللی در یافتن مشاغل نیمه وقت مشکلی نخواهند داشت.

مدت زمان کار دانشجویی در آلمان

دانشجویان رشته مکاترونیک که خارج از اتحادیه اروپا هستند، می توانند در هنگام تحصیل در کشور آلمان به مدت 120 روز به صورت تمام وقت تا 240 روز به صورت نیمه وقت به کار دانشجویی مشغول شوند.

درآمد کار دانشجویی در کشور آلمان

دانشجویان رشته مکاترونیک در کشور آلمان می توانند حداکثر 450 یورو ماهانه درآمد داشته باشند. اگر درآمد آن ها بیش از این مقدار باشد، شماره مالیات بر درآمد دریافت خواهند کرد و مالیات از حقوق آن ها کسر خواهد شد.

ویزای دانشجویی برای تحصیل در آلمان

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل رشته مکاترونیک در آلمان را دارند به ویزای دانشجویی نیاز خواهند داشت. هزینه درخواست ویزای دانشجویی این کشور در حدود 75 یورو می باشد. ویزای تحصیلی به دانشجویان اجازه اقامت در آلمان را می دهد. مدارک لازم برای درخواست ویزای دانشجویی کشور آلمان شامل موارد زیر می شود:

  • تکمیل فرم درخواست همراه با نامه ای حاوی هدف و مدت اقامت
  • گذرنامه معتبر
  • عکس
  • نامه پذیرش از دانشگاه های آلمان
  • ریز نمرات تحصیلی
  • مدرک زبان معتبر
  • بیمه درمانی
  • گواهی اثبات تمکن مالی

مزایای تحصیل رشته مکاترونیک در آلمان

رشته مکاترونیک یکی از پرطرفدارترین رشته ها در سراسر جهان است و دانشگاه های مهندسی در آلمان جزو بهترین ها هستند.

مزایای تحصیل رشته مکاترونیک در آلمان

مزایای تحصیل رشته مکاترونیک در آلمان

در این جا مهم ترین دلایل تحصیل رشته مکاترونیک در آلمان آورده شده است:

هزینه زندگی پایین و تحصیل رایگان

دانشگاه های دولتی مهندسی در آلمان رایگان می باشند. برخی از آن ها حداقل هزینه درخواست و هزینه های ترم را دارند. هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور نیز در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر می باشد.

بورسیه تحصیلی

بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی برای رشته مکاترونیک در آلمان راهی عالی جهت تأمین هزینه تحصیل در خارج از کشور است. بورسیه های تحصیلی زیادی در کشور آلمان برای کمک به دانشجویان در زمینه هزینه تحصیل وجود دارند.

فرصت های شغلی مناسب

دانشجویانی که در دانشگاه های برتر آلمان به تحصیل مکاترونیک پرداخته اند، می توانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

تسلط به زبان آلمانی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور آلمان ضروری نیست. دانشگاه های آلمان تقریباً تمام دوره های مهندسی را برای کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی برگزار می کنند.

سخن آخر

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا و اقامت آماده ارائه مشاوره تخصصی در رابطه با تحصیل رشته مکاترونیک در آلمان می باشد. هم وطنان عزیز می توانند جهت راهنمایی و مشاوره حضوری به شعب این موسسه در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و رشت مراجعه کنند. همچنین شما می‌توانید در صورت تمایل به آگاهی از شرایط اعزام دانشجو به آلمان به دیگر مقالات وبسایت ما مراجعه نمائید. همچنین، یکی از رشته‌های محبوب برای تحصیل در آلمان پزشکی است. علاقمندان به تحصیل پزشکی در آلمان نیز می‌توانند از طریق موسسه ما برای دریافت پذیرش اقدام کنند.

سوالات متداول در رابطه با رشته مکاترونیک در آلمان

  1. آیا تحصیل مکاترونیک در آلمان می تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان ایرانی باشد؟

    بله، کشور آلمان به دلیل کیفیت بالای آموزشی، مقصدی عالی برای تحصیل در رشته مکاترونیک می باشد.

  2. تحصیل مکاترونیک در آلمان چگونه است؟

    مهندسان مکاترونیک طیف گسترده ای از ماشین های خودکار مانند سیستم های صنعتی، هوش مصنوعی و تجهیزات پزشکی و نیز محصولات مصرفی را طراحی، توسعه و آزمایش می کنند.

  3. زبان تحصیل رشته مکاترونیک در آلمان چیست؟

    زبان تحصیل رشته مکاترونیک در این کشور آلمانی و انگلیسی می باشد.

  4. بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته مکاترونیک در آلمان کدامند؟

    بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته مکاترونیک در آلمان دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه فنی آخن، دانشگاه اشتوتگارت و غیره می باشند.

  5. آیا امکان تحصیل رشته مکاترونیک در آلمان به زبان انگلیسی وجود دارد؟

    بله، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته مکاترونیک در آلمان فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را خواهند داشت.

  6. هزینه تحصیل مکاترونیک در آلمان چقدر است؟

    هزینه تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی کشور آلمان رایگان است و دانشجویان مبلغی را به عنوان سهم ترم جهت انجام کارهای ادارای و خدمات دانشجویی پرداخت خواهند کرد.

  7. آیا امکان دریافت بورسیه جهت تحصیل رشته مکاترونیک در آلمان وجود دارد؟

    بله، دانشجویان می توانند در هنگام تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مکاترونیک در آلمان برای این بورسیه های تحصیلی درخواست دهند.

  8. هزینه اخذ ویزای دانشجویی جهت تحصیل در آلمان چقدر است؟

    هزینه اخذ ویزای دانشجویی جهت تحصیل رشته مکاترونیک در آلمان در حدود 75 یورو می باشد.

  9. مدت زمان تحصیل مکاترونیک در آلمان چقدر است؟

    مدت زمان تحصیل مکاترونیک  برای مقطع کارشناسی سه سال و برای مقطع کارشناسی ارشد دو ساله می باشد.

  10. مدارک لازم برای پذیرش مکاترونیک از دانشگاه های آلمان چیست؟

    مدارک لازم برای پذیرش مکاترونیک از دانشگاه های آلمان شامل ریز نمرات تحصیلی، مدرک زبان، تمکن مالی و سایر موارد دیگر می شود.

  11. آزمون های زبان قابل قبول برای تحصیل رشته مکاترونیک در آلمان کدام است؟

    آزمون های زبان قابل قبول برای تحصیل رشته مکاترونیک شامل آیلتس، تافل، DSH و TestDaF می شود.

  12. رتبه دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته مکاترونیک چگونه است؟

    دانشگاه های آلمان جزو برترین دانشگاه های دنیا بوده و از جایگاه خوبی در دنیا برخوردارند.

  13. مزایای تحصیل مکاترونیک در آلمان چیست؟

    مزایای تحصیل رشته مکاترونیک شامل امکان تحصیل به زبان انگلیسی، دریافت بورسیه تحصیلی، کار دانشجویی و غیره می شود.

  14. آیا دانشجویان مکاترونیک در آلمان اجازه کار دانشجویی را دارند؟

بله، دانشجویانی که در دانشگاه های این کشور به ادامه تحصیل در رشته مکاترونیک مشغول هستند، می توانند جهت کاهش هزینه های زندگی خود به کار دانشجویی بپردازند.

3/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

1 دیدگاه برای “رشته مکاترونیک در آلمان | بهترین دانشگاه ها + شرایط تحصیل

  1. رضا حسینی گفت:

    با عرض سلام خیلی مطالب عالی و راهنمایی بود و کیف کردم ببخشید دستم خورد امتیاز کم دادم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *