دانشگاه ویکتوریا نیوزیلند از جمله دانشگاه های نیوزلند است که دارای شهرت و اعتبار بالایی می‌باشد. این دانشگاه  در پایتخت این کشور یعنی شهر ولینگتون قرار دارد و به بیش از ۲۰ هزار دانشجو  خدمات آموزشی و تحقیقاتی می‌دهد که تقریبا ۲۸۰۰ نفر از آنها دانشجویان بین المللی هستند که از کشورهای مختلف جهان برای ادامه تحصیل خود این دانشگاه را برگزیدند.‌ در این دانشگاه محققان و اساتید مجرب و بسیار برجسته وجود دارد و به همین دلیل تحصیل در این دانشگاه فرصتی عالی برای دانشجویان می‌باشد تا از سطح بالایی علمی برخوردار گردند. بنابراین اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ویکتوریا نیوزیلند را دارید با ادامه این مقاله همراه باشید تا درباره میزان شهریه، شرایط اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی و … اطلاعات لازم را بدست آورید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درباره دانشگاه ویکتوریا نیوزلند

در سال ۱۸۹۷ دانشگاه ویکتوریا در پایتخت کشور نیوزلند و شهر ولینگتون تاسیس گردیده است و در سال‌های اخیر جزء بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته شده، به طوری که اکنون در رتبه ۲۱۹ جهان قرار گرفته است. این دانشگاه با داشتن برنامه‌های مختلف و دوره‌های وسیع خود بسیار شناخته شده می‌باشد که از جمله می‌توان به برنامه‌های حقوق، علوم انسانی و رشته‌های علمی مختلف اشاره نمود.

دانشگاه ویکتوریا دارای بزرگترین کتابخانه نیوزلند می‌باشد که در سال 1899 تاسیس گردیده است و دارای 1.3 میلیون کتاب به صورت چاپی بوده و همچنین از 700000 نسخه کتاب الکترونیکی برخوردار است و 200000 کتاب دیجیتالی دارد و از ساختمان‌های مختلفی همچون کتابخانه کلبرن، کتابخانه حقوق، کتابخانه معماری و طراحی و کتابخانه تجارت برخوردار می‌باشد.

لازم به ذکر است کتابخانه دانشگاه ویکتوریا در نیوزلند علاوه بر کتاب، انواع مجلات چاپی و الکترونیکی، صداهای ضبط شده، انواع فیلم‌ها و … را ارائه می‌دهد تا دانشجویان و اساتید به راحتی بتوانند از آنها استفاده نمایند و دانش خود را ارتقا دهند. از این دانشگاه افراد برجسته زیادی فارغ التحصیل شدند که برخی از آنها شامل نخست وزیر پیشین نیوزلند سر جک مارشال، فرماندار پیشین نیوزلند به نام سر هاردی بویز و کارگردان و فیلمنامه نویس مشهور و برنده جایزه اسکار جین کمپیون هستند.

از نکات بسیار جالب در مورد دانشگاه ویکتوریا آن است که این دانشگاه از لحاظ ارتقا و تعالی آموزشی در رتبه بندی QS Star توانسته است پنج ستاره را به خود اختصاص دهد، این دانشگاه همچنین از دانشکده‌های مختلفی برخوردار می‌باشد که مهمترین آنها به قرار زیر هستند:

  • دانشکده معماری و نوآوری در طراحی
  • مدرسه کسب و کار
  • دانشکده آموزش و پرورش
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده تحقیقات تحصیلات تکمیلی
  • دانشکده علوم انسانی و جامعه شناسی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده علوم بهداشتی

دانشگاه ویکتوریا

شرایط پذیرش دانشگاه ویکتوریا نیوزلند

زمانی که دانشجویان بین المللی رشته مورد نظر خود و دوره آن را در این دانشگاه یافتند، باید فرم‌های اداری مربوط به رشته خود را تکمیل نمایند و برای دانشگاه بفرستد، بعد از بررسی مدارک آنها، دانشگاه پیشنهادی برایشان ارسال می‌نماید تا با پرداخت هزینه‌ها، پذیرش آنها در دانشگاه تایید شود.

اگر دانشجو دارای دوره‌ای باشد که کمتر از ۱۲ هفته است یا دارای موافقت‌نامه کشور مبدا بر حضور بدون ویزا در نیوزلند باشد دیگر نیازی به ویزا نخواهد داشت، در غیر این صورت باید درخواست ویزای تحصیلی نیوزلند را داشته باشد.

دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ویکتوریا نیوزلند را دارند باید تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشند و از مدارک آیلتس با نمره قبولی ۶ برای کارشناسی برخوردار بوده و برای دوره‌های ارشد مدرک آیلتس آنها باید ۶.۵ باشد، معمولاً دوره‌های زیادی در دانشگاه ها و موسسات دولتی و  خصوصی در نیوزیلند وجود دارد تا دانشجویان بین المللی بتوانند زبان انگلیسی‌شان را به سطح مورد نظر برسانند و  صلاحیت لازم جهت پذیرش در دانشگاه های نیوزلند را کسب کنند.

بنابراین می توان برخی از مهمترین مدارک جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های نیوزلند به خصوص دانشگاه ویکتوریا به صورت زیر بیان کرد:

  •  پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، کارت ملی و شناسنامه
  •  اصل مدارک تحصیلی و ریز نمرات همراه با ترجمه رسمی آنها
  •  رزومه شغلی و تحصیلی
  • نامه انگیزه تحصیلی در صورت لازم
  • ارائه مدارک زبان آیلتس و تافل با نمره قابل قبول
  • نامه تمکن مالی
  • عکس
  • فیش پرداختی شهریه دانشگاه
  • بیمه نامه
  • ارائه اجاره‌نامه یا خوابگاه

بورسیه تحصیلی و میزان شهریه دانشگاه ویکتوریا نیوزلند

می‌توان گفت شهریه دانشگاه ویکتوریا نیوزلند با توجه به بومی بودن یا غیر بومی بودن دانشجویان، نوع مقطع تحصیلی و نوع رشته تحصیلی آنها متفاوت خواهد بود و به طور میانگین در طول یک سال بین 29 تا 40 هزار دلار نیوزلند می‌باشد.

دانشگاه ویکتوریا نیوزلند بورسیه‌های تحصیلی متعددی برای دانشجویان بین المللی خود فراهم می نماید تا کمک هزینه تحصیل آنها باشد که از مهمترین این بورس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بورس های تحصیلی تعالی دانشگاهی: آن دسته از دانشجویان بین المللی که دارای تعالی دانشگاهی هستند، می توانند از دو بورسیه تحصیلی بنابر شرایط خود استفاده کنند، بورس تحصیلی Tongarewa دارای ارزشی ۵.۰۰۰ و ۱۰ هزار دلار بوده که به عنوان کمک هزینه تحصیلی به آنها داده می‌شود و می‌توانند جهت گرفتن این بورس اقدام کنند. همچنین دانشجویان کارشناسی که حداقل یک سال کامل در مدرسه‌ی متوسطه نیوزلند تحصیل کرده باشند، امکان دریافت ۲۰ هزار دلار بورس تحصیلی عالی بین المللی از دانشگاه ویکتوریا را دارند.
  • بورس تحصیلی Postgraduate در دانشگاه ویکتوریا: این بورس تحصیلی ویژه مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی می‌باشد و در این بورس تحصیلی میزان تفاوت شهریه‌ی دانشجویان بین المللی با دانشجویان استرالیایی و نیوزلندی پرداخت خواهد شد که ارزش آن ۱۵ هزار دلار برای یک سال است و کسانی که می‌خواهند از این بورس تحصیلی استفاده کنند، باید قبل از ماه نوامبر در رشته تحصیلی‌شان ثبت نام کند.
  • بورس تحصیلی Doctorate در دانشگاه ویکتوریا: این بورس تحصیلی دارای ارزش۲۳ هزار دلار نیوزلند است و به مدت سه سال به دانشجویان بین المللی داده می‌شود که در مقطع دکترا هستند، اما آنها باید از نظر هیئت‌های اعطای بورسیه دانشگاه ویکتوریا نیوزیلند مورد تایید قرار گرفته باشند و در تاریخ ۱ جولای یا ۱ نوامبر برای دریافت این بورس ثبت نام کنند تا به آنها تعلق گردد.

دانشگاه ویکتوریا

مزایای تحصیل در نیوزلند و دانشگاه ویکتوریا

کشور نیوزلند از جمله کشورهای می‌باشد که شرایط خوبی برای دانشجویان بین المللی ایجاد کرده به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل دارند، جهت ادامه تحصیل خود به کشور نیوزلند بروند و در دانشگاه‌های نیوزلند به خصوص دانشگاه ویکتوریا در مقاطع مختلف ادامه تحصیل دهند. بنابراین با توجه به داشتن اقتصاد پویا، کیفیت زندگی بالا و همچنین امکانات بسیار گسترده‌ای که در سیستم آموزشی این کشور وجود دارد، روز به روز بر تعداد دانشجویان بین المللی آن افزوده می‌گردد.

از این رو می‌توان گفت به طور کلی تحصیل در نیوزلند ‌و دانشگاه ویکتوریا فواید بسیار زیادی برای دانشجویان به همراه خواهد داشت که برخی از آنها به قرار زیر هستند:

  • امکانات فوق العاده دانشگاه ویکتوریا از قبیل اساتید مجرب، کتابخانه پیشرفته و …
  • ثبات اقتصادی و استاندارد بالای زندگی در نیوزلند
  • داشتن زبان رسمی انگلیسی
  • اجازه کار به هنگام تحصیل
  • امکان اقامت بعد از اتمام تحصیل
  • داشتن آب و هوای عالی

جمع بندی

با توجه به این که دانشگاه ویکتوریا نیوزلند از لحاظ کیفیت آموزشی دارای بهترین شرایط در این کشور می‌باشد و مورد تایید وزارت علوم ایران نیز قرار گرفته است، به همین دلیل بسیاری از دانشجویان به دنبال مهاجرت تحصیلی به نیوزلند و پذیرش در دانشگاه ویکتوریا هستند، اما باید اطلاعات کافی در مورد نحوه پذیرش، میزان شهریه، بورسیه‌های تحصیلی و … این دانشگاه داشته باشند که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته‌ایم تا دانشجویان بتوانند اطلاعات جامعی درباره تحصیل در دانشگاه ویکتوریا نیوزلند کسب کنند و پاسخ سوال‌های خود را دریافت نمایند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *