دانشگاه های هامبورگ

دانشگاه های هامبورگ به خاطر امکانات رفاهی سطح بالا و سیستم آموزشی بسیار موفق، انتخاب بسیاری از  کسانی می باشد که قصد تحصیل در آلمان را دارند. اگر شما می خواهید در دانشگاه های این شهر آلمان ثبت نام کنید ولی اطلاعات کافی را درباره آن ندارید، به سایت موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید تا اطلاعات کاملی را به دست بیاورید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

در صورتی که مایلید بیشتر در رابطه با دانشگاه های هامبورگ آلمان بدانید، پیشنهاد می کنیم این پادکست را گوش کنید!

 

معرفی دانشگاه های هامبورگ آلمان

در مورد سطح تحصیلات پس از متوسطه، 16 موسسه در سطح دانشگاه، دولتی و خصوصی وجود دارند که تصمیم گیری های متنوع و چالش برانگیزی را برای آینده دانشجویان ارائه می دهند. هامبورگ به همان اندازه که یک شهر جهانی و فرهنگی است، می تواند علمی هم باشد. از فلسفه گرفته تا پزشکی و رسانه های اجتماعی و غیره … هامبورگ یک گزینه عالی برای دانشجویانی که می خواهند افق دید خود را در حالی که در هامبورگ زندگی می کنند گسترش می دهد.

دانشگاه هامبورگ بزرگترین موسسه تحقیقاتی و آموزشی در شمال آلمان و یکی از گسترده ترین دانشگاه های آلمان است. پردیس اصلی در منطقه مرکزی Rotherbaum واقع شده است، موسسات وابسته، دانشگاه های شهر هامبورگ و مراکز تحقیقاتی وابسته در ایالت شهر گسترش یافته اند. دانشجویان می توانند از میان 149 رشته مختلف که توسط شش دانشکده ارائه می شود، یکی را انتخاب کنند. دانشجویان با تقریباً 700 استاد مشغول به تدریس و تحقیق می باشند. دانشگاه هامبورگ بزرگترین دانشگاه شهر هامبورگ آلمان است. علاوه بر این، بیش از 3600 کادر علمی و 6،100 کادر اداری و فنی در دانشگاه مشغول به کار هستند.

دانشگاه هامبورگ سومین دانشگاه بزرگ آلمان است. در حال حاضر بیش از 40،000 دانشجو در دانشگاه هامبورگ تحصیل می کنند. این دانشگاه ها 170 رشته مختلف را در شش دانشكده مختلف ارائه می دهند. اگر به دنبال دانشگاهی هستید که بر روی تحقیق متمرکز باشد، ممکن است کالج ها و دانشگاه های هامبورگ همان چیزی باشند که به دنبال آن می گردید. از زمان طرح ابتکاری دولت فدرال در سال 2007، این دانشگاه هسته اصلی تحقیقات آب و هوایی در آلمان بوده است. کیهان شناسی، علوم اعصاب و زبان شناسی نیز از گزینه محبوب تحصیل در دانشگاه هامبورگ هستند.

لیست دانشگاه های هامبورگ_ دانشگاه علمی کاربردی هامبورگ

دانشگاه علمی کاربردی هامبورگ در سال 1970 با نام Fachhochschule Hamburg تأسیس شد. چهار آموزشگاه مهندسی و شش آموزشگاه حرفه ای با هدف ایجاد شکل جدیدی از آموزش عالی گرد هم آمدند. تمرکز دانشگاه بر استفاده از دانش، با برنامه های پایه ای بود که شامل استقرار در صنعت، کارهای آزمایشگاهی و پروژه های مرتبط با کار بود.

دانشجویان می توانند از بین دانشکده های زیر یکی را انتخاب کنند:

  • مهندسی و علوم کامپیوتر
  • علوم زیستی
  • طراحی، رسانه و اطلاعات
  • مدیریت بازرگانی و عمومی
  • مددکاری اجتماعی و پرستاری

دانشگاه علوم کاربردی در هامبورگ انواع مختلفی از رشته های مدرن مانند رسانه، فناوری اطلاعات، اقتصاد و ارتباطات را ارائه می دهد. این دانشگاه به شبکه ای از دانشگاه های جهان متصل است و فرصت های مختلفی را برای دانشجویانی که تصمیم به تحصیل در خارج از کشور در هامبورگ دارند، فراهم می کند. این دانشگاه به دلیل تحصیلات با کیفیت و بین المللی شناخته شده است. در حال حاضر، بیش از 2000 نفر از 13000 دانشجو که در حال حاضر ثبت نام کرده اند، دارای گذرنامه خارجی هستند.

لیست دانشگاه های هامبورگ _ دانشگاه فنی هامبورگ

دانشگاه فنی هامبورگ (دومین دانشگاه بزرگ از دانشگاه های شهر هامبورگ می­باشد) در آن طرف بندر دانشگاه هامبورگ واقع شده است. این مکان در منطقه کارگری و سنتی شهر هاربورگ واقع شده است. دانشگاه فنی هامبورگ به دلیل رشته های خود در ساخت کشتی، مهندسی، شهرسازی و مهندسی برق شناخته شده است. دانشگاه فنی هامبورگ همیشه با رویکرد بین رشته ای آینده نگرانه خود شناخته شده است. این دانشگاه در سال 1978 تأسیس شد و اولین دانشگاه در آلمان بود که یک نهاد با بودجه عمومی را ایجاد کرد که محققان را با سرمایه گذاران و شرکت های خصوصی مرتبط می کرد (معروف به یک شرکت انتقال فناوری). دانشگاه فنی هامبورگ با موسسه فناوری شمال در ارتباط است که به آنها امکان می دهد MBA نیز ارائه دهند.

دانشگاه هلموت اشمیت

موسسه آموزشی نظامی آلمان که در سال 1973 به ابتکار وزیر دفاع وقت فدرال، هلموت اشمیت تأسیس شد، به عنوان دانشگاه نیروهای مسلح فدرال شناخته می شود. در دانشگاه هلموت اشمیت علاوه بر تقسیم بندی بین حوزه های آموزش و مدیریت، که در همه دانشگاه ها مشترک است، یک ساختار سازمانی خاص وجود دارد. بخش آکادمیک از آموزش و تحقیق مراقبت می کند ، به همین منظور 4 دانشکده را حفظ می کند.

  • دانشکده مهندسی برق
  • دانشکده مهندسی مکانیک
  • دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی
  • دانشکده اقتصاد

دانشگاه هافن ستی

دانشگاه هافن ستی هامبورگ تنها دانشگاه در نوع خود در اروپا است. هدف از تحصیل و تحقیق در­ دانشگاه هافن ستی هامبورگ تأمل و انضمام آنچه آینده کلان شهرها می تواند باشد، است. کنار آمدن با این آینده، به یک رویکرد بین رشته ای و همچنین میان رشته ای منظم نیاز دارد. به همین دلیل، دانشگاه هافن ستی طیف وسیعی از رشته های مورد نیاز برای درک و طراحی محیط شهری را ارائه می دهد:

  • معماری، مهندسی عمران، ژئوماتیک، برنامه ریزی شهری
  • فرهنگ شهری
  • طراحی شهری و بهره وری از منابع در معماری و برنامه ریزی

دانشگاه های رایگان هامبورگ

تحصیل در هامبورگ، آلمان برای دانشجویان بین المللی که مجبورند با شهریه و هزینه زندگی در یک سرزمین خارجی سر و کار داشته باشند، از نظر مالی چالش برانگیز است. در اینجا دانشگاه های رایگان هامبورگ را نام می بریم.

"<yoastmark

  • دانشگاه هامبورگ (University of Hamburg)
  • دانشگاه صنعتی هامبورگ (Hamburg University of Technology)
  • دانشگاه علمی کاربردی هامبورگ (Hamburg University of Applied Sciences)
  • دانشگاه هنرهای زیبا هامبورگ (The University of Fine Arts of Hamburg)
  • آکادمی موسیقی و تئاتر هامبورگ (Academy of Music and Theatre Hamburg)
  • دانشگاه هافن ستی (HafenCity University Hamburg)

دانشگاه پزشکی هامبورگ

دانشگاه پزشکی هامبورگ (MSH) یک دانشگاه خصوصی و دولتی است که در شهر آزاد و هانزه ای هامبورگ مستقر است و در هان سیتی مدرن واقع شده است. در سال 2009 توسط مدیر عامل Ilona Renken-Olthoff تأسیس شد و در سال 2010 با شش دوره شروع به کار کرد. از آن زمان، دامنه دوره ها گسترش یافته است و شامل تعداد زیادی از دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین دوره آزمون دولتی پزشکی است که معتبر شناخته شده اند. بنابراین دانشگاه پزشکی هامبورگ بالاترین سطح کیفیت را تضمین می کند.

دانشگاه های هنر هامبورگ

دانشگاه هنرهای زیبا هامبورگ

دانشگاه هنرهای زیبا هامبورگ یکی دانشگاه های رایگان و دولتی هامبورگ است که روی رشته های مختلف هنری متمرکز است. این دانشگاه در سال 1767 تأسیس شد و در ابتدا Hamburger Gewerbeschule نام داشت. این دانشگاه بعداً به Landeskunstschule Hamburg تغییر نام یافت. این دانشگاه در سال 1970 به یک دانشگاه معتبر تبدیل شد.

این دانشگاه برای دانشجویانی که می خواهند کارهای هنری خود را به نمایش بگذارند، برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد.

آکادمی موسیقی و تئاتر هامبورگ

از دیگر دانشگاه های هنر هامبورگ آکادمی موسیقی و تئاتر هامبورگ یا Hochschule für Musik und Theater Hamburg یک کالج عمومی موسیقی در آلمان است. این یکی از بزرگترین کالج های موسیقی در کشور اروپایی است. این آکادمی در سال 1950 تأسیس شد و بیشتر در هنرها و علوم انسانی متمرکز است.

شرایط کلی اخذ پذیرش از دانشگاه های هامبورگ

  • صلاحیت ورود به آموزش عالی

شرط اصلی پذیرش در دانشگاه های هامبورگ (گواهی ترک مدرسه متوسطه آلمان) یا سایر مدارک صلاحیت ورود به آموزش عالی است.

  • تسلط به زبان خارجی

برخی از دوره های تحصیلی علاوه بر واجد شرایط بودن ورود به آموزش عالی، به تسلط به زبان خارجی نیز نیاز دارند.

  • شرایط خاص پذیرش

علاوه بر واجد شرایط بودن ورود به تحصیلات عالی و تسلط احتمالی به زبان خارجی، برخی از دوره های تحصیلی ممکن است شرایط پذیرش ویژه برنامه خاص را داشته باشند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه های هامبورگ

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورت
  • ویزا یا اجازه اقامت شما
  • فرم درخواست تکمیل و امضا شده است
  • مدارک تحصیلی (مدارک اصلی یا کپی های معتبر)
  • نامه پذیرش
  • اثبات بیمه درمانی در آلمان
  • رسید پرداخت هزینه

اخذ ویزای تحصیلی

اگر متقاضی تحصیل در دانشگاه های هامبورگ هستید، یا به ویزای دانشجویی متقاضی یا به ویزای دانشجویی نیاز دارید. برای درخواست ویزای دانشجویی، باید نامه پذیرش/ پیشنهاد پذیرش از دانشگاه (Zulassungsbescheid)  را ارائه دهید. اگر به دانشگاه های این شهر مراجعه کرده و تأییدیه درخواست خود را دریافت کرده باشید، می توانید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.

 شرایط خوابگاه و هزینه های زندگی در دانشگاه های هامبورگ

اجاره محل زندگی در دانشگاه های هامبورگ گرانترین کاری است که دانشجو باید انجام دهد. اجاره آپارتمان و آپارتمان در هامبورگ به موقعیت مکانی بستگی دارد، زیرا آپارتمان در مرکز شهر گرانتر از مناطق حاشیه ای است. با این وجود خوابگاه های دانشجویی ارزان تر و بهتر از خوابگاه های خصوصی است که برای مدیریت هزینه های ماهانه خود محدودیت دارید.

"شرایط

قیمت اجاره آپارتمان در مرکز شهر هامبورگ

  • هزینه یک آپارتمان یک خوابه 500-800 یورو است.
  • هزینه آپارتمان سه خوابه 1500-2000 یورو است.

قیمت اجاره آپارتمان در حومه هامبورگ

  • هزینه یک آپارتمان یک خوابه 400-600 یورو است.
  • هزینه آپارتمان سه خوابه 800-1400 یورو است.

اگر دانشجویان در دانشگاه های بخش دولتی آلمان تحصیل کنند، مجبور به پرداخت شهریه نیستند. با این حال، مبلغ 300 یورو به عنوان کمک هزینه ترم توسط دانشجویان پرداخت می شود که به آنها امکان می دهد از امکانات دانشگاه آلمان و حمل و نقل عمومی در تمام سال استفاده کنند. دانشجویان بین المللی نیز قبل از ورود به آلمان برای اهداف تحصیلی باید یک حساب بانکی مسدود شده باز کنند. بورسیه های تحصیلی آلمان در دسترس دانشجویان بین المللی است که محل اقامت رایگان، هزینه زندگی و تحصیلات رایگان را برای آنها فراهم می کند.

موقعیت کار پس از تحصیل در آلمان

بهترین دانشگاه های هامبورگ توانسته است دانشجویانی فارغ التحصیل کند که هم اکنون با بزرگترین شرکت ها در کشورهای مختلف همکاری می کنند. این شرایط نوید بخش این است که برای هر فارغ التحصیل دانشگاه های هامبورگ یک شغل با درآمد خوب در بازار کار آزاد بدست آورد؛ زیرا این موسسه دارای اعتبار عالی در داخل و خارج از آلمان است.

مهارت زبان برای دانشجویان در دانشگاه های هامبورگ

تمام رشته های دوره لیسانس و برخی از برنامه های کارشناسی ارشد به زبان آلمانی ارائه می شود. از این رو، دانشجویان بین المللی متقاضی باید برای ثبت نام یکی از گواهینامه مهارت در زبان آلمانی را نشان دهند.

آن ها همچنین باید مهارت زبان انگلیسی را در قالب نمرات آزمون مانند TOEFL ، IELTS را ارسال کنند. حداقل مورد نیاز برای اکثر برنامه های کارشناسی ارشد: آیلتس: 6.5 و تافل 90 می باشد.

کار دانشجویی هنگام تحصیل

اگر تصمیم به تحصیل در بهترین دانشگاه های هامبورگ گرفته اید، یکی از سوالات ممکن است این باشد که آیا قادر به انجام کار دانشجویی هستید یا خیر؟ بستگی دارد اگر ویزای قانونی دارید، بله، باید بتوانید کار کنید. توجه داشته باشید، آنها در مورد نیازهای کاری خود کاملاً سختگیرانه عمل می کنند. اگر هر یک از این قوانین را نقض کنید، ممکن است دچار مشکلات زیادی شوید و حتی از کشور اخراج شوید. شما می توانید به طور کلی 20 ساعت در هفته کار دانشجویی کنید.

سخن پایانی

به طور کلی، اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، شهر هامبورگ دارای چندین هامبورگ کالجها و دانشگاه ها است که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. در این مقاله درباره دانشگاه های این شهر آلمان و رشته هایی که در آن تدریس می شوند و همچنین هزینه های تحصیل و زندگی در هامبورگ صحبت کردیم. دانشگاه های هامبورگ یک انتخاب عالی برای تحصیل در خارج از کشور است.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لیست دانشگاه های این شهر با موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی ارتباط برقرار کنید. تا بتوانید بهترین راهنمایی ها را از مشاوران حرفه ای ما دریافت نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه های هامبورگ

  1. دانشگاه های هامبورگ چند رشته و چند دانشکده دارند؟

149 رشته مختلف دارند که توسط شش دانشکده ارائه می شوند.

  1. نمره آیلتس و تافل برای دانشگاه هامبورگ باید چند باشد؟

نمره آیلتس باید 6.5 و نمره تافل 90 باشد.

  1. کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه هامبورگ آلمان به چه زبانی تدریس می شود؟

تمام رشته های دوره لیسانس و برخی از برنامه های کارشناسی ارشد به زبان آلمانی ارائه می شوند.

  1. شهریه دانشگاه های شهر هامبورگ آلمان چقدر می باشد؟

برای تحصیل در یک موسسه آموزش عمومی در هامبورگ هیچ شهریه ای پرداخت نمی شود. با این وجود دانشجویان موظفند مبلغی در حدود 300 یورو را به عنوان کمک هزینه ترم پرداخت کنند.

  1. هزینه اجاره منزل در هامبورگ چقدر می باشد؟

میزان اجاره به طور عمده به منطقه آن بستگی دارد، از 400 تا 2000 یورو متغیر می باشد.

  1. زندگی در شهر هامبورگ چگونه می باشد؟

این شهر پر از مکان های تاریخی و سایر مناظر دیدنی است که آن را به یک شهر جالب در زندگی تبدیل کرده است.

  1. چه رشته هایی از پزشکی در دانشگاه هامبورگ ارائه می شود؟

تمام رشته های پزشکی از جمله، دندان پزشکی، داروسازی، پیراپزشکی در دانشگاه های شهر هامبورگ آلمان ارائه می شود.

  1. موقعیت کار پس از تحصیل در دانشگاه های شهر هامبورگ آلمان چگونه می باشد؟

به دلیل سابقه و اعتبار بسیار خوب، بازار کار برای دانشجویان پس از تحصیل بسیار خوب می باشد.

  1. میزان کار دانشجویی هنگام تحصیل در هامبورگ کالجها و دانشگاه ها چقدر می باشد؟

شما می توانید در بهترین دانشگاه های هامبورگ به طور کلی 20 ساعت در هفته کار دانشجویی داشته باشید.

  1. دانشگاه های هنر هامبورگ چه می باشند؟

دانشگاه هنرهای زیبا هامبورگ و آکادمی موسیقی و تئاتر هامبورگ.

  1. بزرگترین دانشگاه شمال آلمان چه می باشد؟

دانشگاه هامبورگ بزرگترین موسسه تحقیقاتی و آموزشی در شمال آلمان می باشد.

 

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *