بازار کار طراحی وب سایت در کانادا

با توجه به این نکته که در دهه های اخیر کسب کارهای دیجیتال در کشورهای پیشرفته مورد توجه قرار گرفته اند، باید گفت که بازار کار طراحی وب سایت در کانادا به طور چشمگیری رونق یافته است. آمارها نشان می دهد که میانگین رشد مشاغل دیجیتال در کانادا بین سالهای ۲۰۳۰-۲۰۲۰ حدود ۱۳ درصد است که سریعتر از میانگین رشد بقیه مشاغل است.  در ادامه به بررسی کامل بازار کار طراحی وب در کانادا و درآمد طراحی وب در کانادا می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

شغل طراحی وب در کانادا

طراحان وب سایت و توسعه دهندگان وب وظیفه طراحی، تولید و  توسعه وب سایت های اینترنتی و اینترانت را بر عهده دارند.  طراحان وب سایت در کانادا در شرکت های تولید نرم افزار، شرکت های فناوری اطلاعات و واحدهای مشاوره آی تی در بخش های خصوصی و دولتی  استخدام می شوند و یا می توانند به صورت مستقل مشغول به کار شوند. طراحان وب سایت تحت عناوین زیر می توانند در کانادا کار کنند:
• – توسعه دهنده وب کسب و کار الکترونیک (  Electronic Business (E-Business) Web Site Developer )

  • توسعه دهنده وب تجارت الکترونیک ( Electronic Commerce (E-Commerce) Web Site Developer
  • توسعه دهنده وب سایت اینترنتی (Internet Site Developer )
  • توسعه دهنده وب سایت اینترانتی (Intranet Site Designer )
  • طراح وب ( Web Designer )
  • توسعه دهنده وب ( Web Developer)
  • یکپارچه سازی وب (Web Integrator )
  • مدیر وب ( Web Manager )
  • طراح وب سایت ( Web Site Designer)
  • توسعه دهنده وب سایت (Web Site Developer )

 

وظایف شغلی طراح وب سایت در کانادا

وظایف شغلی طراح و توسعه گر وب در کانادا شامل موارد زیر می شود:
– ارائه مشاوره به مشتریان در خصوص توسعه و طراحی وب سایت
– آماده سازی ماکت و استور بورد
– توسعه معماری وب سایت و تعیین سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز
– انتخاب و سازماندهی اطلاعات برای طراحی پوسته و لایه های سایت
– تولید و بهینه سازی محتوا برای وب سایت با استفاده از انواع مختلف گرافیک، دیتابیس، انیمیشین و دیگر نرم افزارها
– برنامه ریزی، طراحی، پیاده سازی، اصلاح، ادغام و تست کدهای مربوط به وب سایت
– آزمایش و کنترل کیفیت و امنیت وب سایت
– همکاری با تیم های تولید محتوا، طراحان گرافیک و تیم های چند رشته ای
– تحقیق و ارزیابی محصولات رسانه های تعاملی

 

درآمد طراحی وب در کانادا

بازار کار طراحی وب در کانادا

پیش بینی می شود بازار کار طراحی وب سایت در کانادا با توجه به توسعه تجارت های الکترونیک رشد سریعتری نسبت به مشاغل دیگر داشته باشد و استخدام طراحان وب سایت و توسعه دهندگان وب  افزایش یابد. طبق آمار، انتظار می رود در بین سالهای ۲۰۳۰- ۲۰۲۰ تقریبا ۱۷۹۰۰ فرصت شغلی جدید برای طراحان وب در کانادا ایجاد شود. پس اگر به دنبال مهاجرت به کانادا به عنوان طراح وب هستید، شما فرد خوش شانسی هستید، زیرا طراح وب سایت و توسعه دهنده وب در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا ( ناک شغلی ۲۱۷۵) قرار دارد و بازار کار طراحی وب سایت در کانادا از شرایط مطلوبی برخوردار است.

 

بازار کار طراحی وب سایت در استان های کانادا

طراحی وب سایت در بین مشاغل پر تقاضا در کانادا قرار دارد. با این حال در برخی از استانها،  بازار کار طراحی وب سایت از شرایط بهتری برخوردار است و فرصت های شغلی با درآمد بالا در این استان ها وجود دارد. در ادامه لیست استان های برتر کانادا برای کار به عنوان طراح وب را مشاهده می کنید:

۱- انتاریو

بیش از ۵۰۰۰ موقعیت شغلی در استان انتاریو برای طراحان وب وجود دارد که بیشتر این مشاغل در شهر تورنتو قرار دارند. خیلی از افراد، تورنتو را بهترین شهر کانادا برای زندگی می دانند. این شهر فرصت های شغلی زیادی را در زمینه تکنولوژی ارائه می کند. بنابراین طراحی وب سایت تورنتو یک انتخاب عالی برای تمام افراد است.

۲- بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا یکی از بهترین استان های کانادا برای طراحان و توسعه دهندگان وب است.  ونکوور به عنوان بزرگترین شهر بریتیش کلمبیا با بیش از ۲۰۰۰ موقعیت شغلی، یکی از پویاترین بازار کار طراحی وب سایت در کانادا را داراست. بازار کار طراحی وب سایت در ونکوور پذیرای بسیاری از متخصصان حوزه فناوری است.  بریتیش کلمبیا برنامه مهاجرتی ویژه ای با نام تک پایلوت (Tech Pilot) برای متخصصان حوزه تکنولوژی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، در نظر گرفته است.

۳- کبک

تنها در شهر مونترال کبک بیش از ۱۷۰۰ موقعیت شغلی برای طراحان وب وجود دارد. شما با ارسال مدارک و تطبیق آنها با استانداردهای کانادا می توانید در این استان مشغول به کار شوید.

۴- آلبرتا

در حال حاضر حدود ۵۰۰ موقعیت شغلی جدید برای طراحان وب سایت در استان آلبرتا وجود دارد، اما پیش بینی می شود بازار کار طراحی وب سایت در کانادا با موقعیت های جدید شغلی در مناطق مختلف رو به رو باشد. علاوه بر این، استان آلبرتا دارای برنامه مهاجرتی Accelerated Tech Pathway است که مهاجرت متخصصان در زمینه فناوری را سرعت می بخشد.

 

رشته طراحی وب و اپلیکیشن موبایل در کانادا

مهاجرت به کانادا به عنوان طراح وب

با در نظر گرفتن این مسئله که بازار کار طراحی وب سایت در کانادا از شرایط بسیار خوبی برخوردار است، حال این سوال مطرح می شود که چگونه به عنوان طراح وب می توان به کانادا مهاجرت کرد؟ راه های مختلفی برای مهاجرت به کانادا به عنوان طراح وب وجود دارد. در ادامه به بررسی مسیرهای مهاجرت به کانادا می پردازیم:

۱- سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry)

بهترین راه برای دریافت اقامت دائم کانادا، ارسال درخواست از طریق سیستم اکسپرس اینتری است. سیستم اکسپرس اینتری یک برنامه مهاجرتی آنلاین است که در پنج مرحله میتوانید درخواست مهاجرت خود را ارسال کنید:

مرحله اول: بر اساس شش عامل سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار، مهارت زبان، عامل سازگاری و پیشنهاد شغلی امتیاز خود را در سیستم اکسپرس اینتری محاسبه کنید.
مرحله دوم: پورتال شخصی خود را در سیستم ایجاد کنید و اطلاعات اولیه خود( سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری و مدارک دیگر ) را وارد کنید.
مرحله سوم: اطلاعاتی اضافی  همچون مدارک پزشکی، نامه های پشتیبانی، گواهی عدم سوء پیشینه پلیس، نامه جاب آفر و مدارک زبان را ارائه کنید.
مرحله چهارم : درخواست خود را ارسال کنید.
مرحله پنجم: در صورت دریافت امتیاز مورد نیاز، نامه ای مبنی بر تایید درخواست برای مهاجرت به کانادا دریافت می کنید.
مرحله ششم: آماده سفر به کانادا شوید، از زمان دریافا دعوتنامه ۶۰ روز زمان دارید که وارد کانادا شوید.

 

شما به عنوان طراح وب تحت برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP)  که توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می شود درخواست خود را ارسال می کنید.

به منظور درخواست از طریق برنامه فدرال باید  شرایط زیر را داشته باشید:

– داشتن حداقل یک سال تجربه کاری در زمینه مرتبط در ده سال گذشته در یکی از مشاغل نوع 0, A یا B

– دریافت حداقل نمره مورد قبول زبان در CLB کانادا در چهار مهارت زبان رسمی کانادا

 

۲- برنامه های نامزد استانی (Provincial Nomination Programs)

برنامه نامزد استانی کانادا به استان های مختلف این اجازه را می دهد که بر اساس نیازهای بازار کار خود، نیروی های کار جدید استخدام کنند‌. درخواست از طریق برنامه های نامزد استانی شانس شما را برای دریافت اقامت دائم کانادا افزایش می دهد. همانطور که گفته شد بازار کار طراحی وب سایت در کانادا در استان های مختلف متفاوت است. بنابراین استانی را که انتخاب کنید که به مهارت شما نیاز دارد. به طور مثال استان های مانند بریتیش کلمبیا و آلبرتا برنامه هایی مخصوص مهاجرت نیروهای متخصص در زمینه تکنولوژی ارائه می کنند.

 

۳- برنامه تک پایلوت بریتیش کلمبیا (British Columbia PNP Tech Pilot)

برنامه تک پایلوت بریتیش کلمبیا به منظور جذب نیروی متخصص در زمینه تکنولوژی طراحی شده است. در صورتی که پیشنهاد شغلی معتبری دارید می توانید از طریق این برنامه برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

 

۴-برنامه AATP آلبرتا (Alberta Accelerated Tech Pathway)

برنامه AATP  آلبرتا با هدف تبدیل استان آلبرتا به یک شهر مدرن و تشویق متخصصان حوزه فناوری برای مهاجرت به این استان، معرفی شده است. برای درخواست از طریق برنامه AATP باید الزامات زیر را داشته باشد:
– حداقل امتیاز در سیستم امتیازدهیCRS  (امتیاز ۳۰۰) را کسب کرده باشید.
– از وضعیت مهاجرتی معتبری برخوردار باشید.
– پیشنهاد شغلی تمام وقت از استان آلبرتا دریافت کرده باشید.
– حقوق شما الزامات حداقل دستمزد در کانادا را داشته باشد.
– باید در استان آلبرتا زندگی کنید یا قصد کار یا زندگی در این شهر را داشته باشید.

 

بازار کار طراحی وب سایت در کانادا

درآمد طراحی وب در کانادا

  متوسط درآمد طراحی وب در کانادا ۵۰.۰۰۰ دلار در سال (۲۵.۰۰ دلار در ساعت) است. طراحان وب تازه کار ۳۹.۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند، درحالیکه افراد با تجربه حدود ۶۵.۰۰۰ دلار در سال دریافت می کنند. باید به این موضوع توجه کنید که درآمد طراحی وب در کانادا در استان های مختلف متفاوت است. به طور مثال ، متوسط درآمد طراح وب در استان بریتیش کلمبیا ۵۳.۰۰۰ دلار در سال، استان اونتاریو ۵۳.۰۰۰ دلار، استان آلبرتا ۵۱.۰۰۰ دلار، استان کبک ۴۹.۰۰۰ دلار و استان نوا اسکوشیا ۴۱.۰۰۰ دلار در سال است.

 

درآمد طراحی وب در کانادا بر اساس میزان تجربه

سطح تجربه یک فاکتور مهم در تعیین میزان حقوق طراحان وب در کانادا است. بر این اساس هر چه سطح تجربه شما بیشتر باشد، حقوق بیشتری دریافت می کنید. برای مثال، طراحان وب که کمتر از دو سال تجربه کار دارند ۵۸.۰۰۰ دلار در سال دریافت می کنند، افراد با تجربه کار بین دو تا پنج سال تقریبا ۸۳.۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند که ۴۲ درصد بیشتر از افراد با کمتر از دو سال تجربه کاری است. در جدول زیر میزان درآمد طراحی وب در کانادا بر اساس سطح تجربه مشاهده می کنید:

مدت تجربه کاریدرصد افزایشیمیزان حقوق سالانه
۲-۰ سال۵۷.۰۰۰ دلار
۵-۲ سال۴۲ درصد۸۳.۰۰۰ دلار
۱۰-۵ سال۳۱ درصد۱۰۹.۰۰۰ دلار
۱۵-۱۰ سال۲۳ درصد۱۳۴.۰۰۰ دلار
۲۰-۱۵ سال۶ درصد۱۴۳.۰۰۰ دلار
بیشتر از بیست سال۱۰ درصد۱۵۷.۰۰۰ دلار

درآمد طراحی وب در کانادا بر اساس میزان تحصیلات و جنسیت

همه ما می دانیم که میزان تحصیلات یک عامل موثر در  تعیین میزان حقوق افراد است. اما مدرک تحصیلی تا چه اندازه در میزان درآمد طراح وب در کانادا تاثیر گذار است؟ طراحان وب با مدرک دیپلم ۷۲.۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند، این در حالی است که طراحان وب با مدرک لیسانس سالانه ۱۱۶.۰۰۰ دلار درآمد کسب می کنند که تقریبا ۵۹ درصد بیشتر از طراحان وب با مدرک دیپلم است. علاوه بر این طراحان وب که دارای مدرک فوق لیسانس هستند ۱۵۵.۰۰۰ دلار در سال حقوق دریافت می کنند که ۳۳ درصد بیشتر از افراد با مدرک لیسانس است. جنسیت یکی دیگر از عواملی است که در میزان حقوق طراحان وب در کانادا موثر است. طراحان وب مرد به طور میانگین ۱۰۷.۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند، در حالیکه طراحان وب زن سالانه ۱۰۲.۰۰۰ دلار حقوق می گیرند که چهار درصد کمتر از طراحان وب مرد است.

 

رشته طراحی وب و اپلیکیشن موبایل در کانادا

امروزه، طراحان وب نقش کلیدی در دنیای فناوری ایفا می کنند‌. به همین دلیل تقاضا برای رشته طراحی وب و اپلیکیشن موبایل تا حد زیادی افزایش یافته است‌. با در نظر گرفتن اینکه کانادا کشور پیشرفته با به روزترین تکنولوژی های دنیا است، دانش آموزان از سراسر جهان، دوره های طراحی وب در دانشگاه های این کشور را برای ادامه تحصیل در کانادا انتخاب می کنند. دوره های طراحی وب توسط کالج های کانادا در دو سطح College diploma  و Post Graduate Diploma ارائه می شود.  هزینه این دوره ها بین ۷.۰۰۰ دلار تا ۳۰.۰۰۰ دلار در سال متغیر است. کالج کانستوگا، کالج فنشاوی، کالج لانگارا، کالج الگونکویین و کالج جورج بروان از کالج های برتر کانادا برای تحصیل در رشته طراحی وب هستند.

 

شرایط  کار طراح وب سایت در کانادا

طراحان وب  سایت برای شروع به کار در کانادا به مدارک زیر نیاز دارند:

  • ارائه مدرک لیسانس در رشته علوم کامپیوتر، ارتباطات یا کسب و کار و یا تکمیل دوره های کالج در رشته علوم کامپیوتر، هنرهای گرافیکی، طراحی وب یا کسب و کار
  • داشتن تجربه کاری به عنوان برنامه نویس کامپیوتر یا طراح گرافیک

 

 

طراحی وب سایت تورنتو

مهارت های مورد نیاز طراحان وب در کانادا

برای فعالیت به عنوان طراح وب در کانادا به مهارت های زیر نیاز است:

کار با ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته

. عیب یابی و تعمیر سیستم های فنی

. نصب و تنظیم  برنامه های اصلی

مدیریت

. توانایی همکاری و سازماندهی

تجزیه و تحلیل

. بررسی و آزمایش کردن

. برنامه ریزی کردن

.  آنالیز اطلاعات

. تحقیق و جستجو

توانایی برقراری ارتباط

. ارائه مشاوره و راهکار

مدیریت اطلاعات

خلاقیت

. خلاقیت در طراحی

.خلاقیت در تولید محتوا

 

سخن پایانی

بازار کار طراحی وب سایت در کانادا به دلیل افزایش کسب و کارهای دیحیتال در دهه های اخیر، رشد چشمگیری داشته است. افراد زیادی از سراسر جهان جویای کار در بازار کار طراحی وب سایت در کانادا هستند. شهرهایی مانند تورنتو و وونکوور به قلب تکنولوژی در این کشور تبدیل شده اند‌. متخصصان این حوزه بسته به میزان تحصیلات و سطح تجربه درآمدهای متفاوتی کسب می کنند. درآمد طراحی وب در کانادا در میان درآمدهای بالا در این کشور قرار دارد. اگر به عنوان یک مهندس کامپیوتر جویای کار در بازار کار طراحی وب در کانادا هستید، مشاوران حقوقی موسسه اصطهباناتی شما را تا رسیدن به هدفهایتان همراهی می کنند.

 

سوالات متداول

  • بازار کار طراحی وب سایت در کانادا چگونه است؟ با توجه به افزایش بیزینس های اینترنتی ، بازار کار طراحی وب سایت در کانادا از شرایط بسیار خوبی برخوردار است.
  • بهترین شهرهای کانادا برای طراحان وب سایت کدام است؟ طراحی وب سایت در تورنتو و طراحی وب سایت در ونکوور دو قطب اصلی طراحی وب در کانادا هستند.
  • میزان درآمد طراح وب در کانادا چقدر است؟ متوسط درآمد طراح وب در کانادا ۵۰.۰۰۰ دلار در سال است.
  • درامد طراح وب در کانادا به چه عواملی بستگی دارد؟ درآمد طراح وب به فاکتورهایی همچون سطح تحصیلات و میزان تجربه کاری بستگی دارد.
  • به عنوان طراح وب چگونه می توان به کانادا سفر کرد؟ طراحان وب از طریق سیستم اکسپرس اینتری و برنامه های نامزد استانی کانادا می توانند به این کشور مهاجرت کنند.
  • آیا بدون داشتن جاب آفر می توان به عنوان طراح وب به کانادا مهاجرت کرد؟ بله از طریق سیستم اکسپرس اینتری بدون داشتن جاب آفر می توانید برای مهاجرت اقدام کنید.
  • برای کار به عنوان طراح وب در کانادا به چه مدارکی نیاز است؟ داشتن حداقل مدرک لیسانس در شته های مرتبط و حداقل یکسال تجربه کاری الزامی است.
  • آیا بدون داشتن مدرک زبان می توان به عنوان طراح وب به کانادا مهاجرت کرد؟ بله، اما مدرک زبان شانس شما را برای دریافت ویزا به طور چشمگیری افزایش می دهد.
  • برای ورود به بازار کار طراحی وب سایت در کانادا به چه مهارتهایی نیاز است؟ شما به عنوان طراح وب به مهارتهای همچون. مدیریت، آنالیز داده، خلاقیت، توانایی برقراری ارتباط و کار گروهی نیاز دارید.
  •  کدام دانشگاه های کانادا رشته طراحی وب و  اپلیکیشن موبایل در کانادا  ارائه می دهند؟ کالج کانستوگا، کالج فنشاوی، کالج لانگارا، کالج الگونکویین و کالج جورج بروان برترین دانشگاه ها در زمینه طراحی وب هستند.

 

 

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *