جواهرسازی در کانادا

صنعت جواهرسازی در کانادا پس از گذراندن بحران پاندمی کرونا در حال تغییر و تحول است. پس از کاهش تقریبا 2.5 درصدی بازار صنعت جواهرسازی در کانادا بین سالهای 2018 تا 2021 انتظار می رود این صنعت در سال های آینده رشد قابل توجه ای داشته باشد. در ادامه به بررسی تمام جنبه های شغل جواهر سازی در کانادا و بازار کار جواهر سازی در کانادا می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

شغل جواهر سازی در کانادا

شغل جواهر سازی در کانادا ( ناک 6344) شامل ساخت، مونتاژ، تعمیر و ارزیابی کیفیت جواهرات می شود. افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند وظیفه انجام امور زیر را برعهده دارند:

  • ساخت و تعمیر جواهرات قیمتی و نیمه قیمتی مثل انگشتر، گردنبند، ساعت و غیره
  • برش و شکل دهی سنگ های گرانبها با استفاده از به روزترین دستگاه ها
  • مهارت شناخت و ارزیابی سنگ های گران قیمت و کمیاب و آشنایی با ویژگی های تاثیر گذار بر ارزش سنگ
  • مهارت قراردادن سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در جواهرات با توجه به ویژگی های سنگ ها
  • نظارت بر کار دیگر جواهرسازها

تعمیرکاران ساعت و افرادی که در زمینه ساخت، مونتاژ و تعمیر قطعات ساعت مهارت دارند توسط سازندگان، تعمیرگاه ها و فروشگاه های جواهرات ساعت و جواهرات استخدام می شوند. این افراد به انجام وظایف زیر می پردازند:

  • ساخت و سوار کردن قطعات ساعت
  • بررسی ساعت ها و جدا کردن قطعات خراب و زنگ زده
  • تعویض و تعمیر قطعات شکسته
  • تست و تنظیم عقربه های ساعت
  • تمیز کردن و خشک کردن قطعات ساعت با استفاده از محلول های مخصوص
  • نظارت بر کار دیگر تعمیرکاران ساعت

جواهرسازان تحت عناوین شغلی زیر می توانند در کانادا مشغول به کار شوند:

  • تعمیرکننده ساعت
  • تراش دهنده الماس
  • تراش دهنده سنگ های گرانبها
  • جواهرشناس
  • جواهر نشان
  • طراح جواهر
  • ساعت ساز

 

دوره طراحی جواهرات در کانادا

طراحی جواهرات به یکی از رشته های محبوب در صنعت جواهرسازی تبدیل شده است. دوره طراحی جواهرات در کانادا توسط چهار دانشگاه ارائه می شود. در ادامه لیست این دانشگاه ها را مشاهده می کنید:

دوره طراحی جواهرات در کانادا

 

1 . کالج لسل ونکوور ( Lassale College Vancouver )

دوره طراحی جواهرات در کالج لسل ونکوور شامل سه ترم، 15 هفته در هر ترم و در کل 45 هفته آموزش می شود. در مجموع، پس از گذراندن 900 ساعت (به عبارتی 300 ساعت در هر ترم – 20 ساعت در هفته ) آموزش،مدرک دیپلم را دریافت می کنید.در این دوره با تاریخچه، مفاهیم، ابزار، اصول و تکنیک های جواهرسازی آشنا می شوید و همچنین مهارت طراحی و تولید جواهرات را کسب می کنید.هزینه این دوره 17.820.00 دلار در سال است.

 

2 . دانشگاه هنر و طراحی نوا اسکوشیا ( NSCAD University )

دانشگاه هنر و طراحی نوا اسکوشیا  دوره لیسانس هنرهای زیبا گرایش طراحی جواهرات و تراش فلز را ارئه می کند. در این دوره دانشجویان با طیف وسیعی از مفاهیم دوران های مختلف برای ساخت و طراحی مدل های جواهرسازی آشنا می شوند. هزینه این دوره تمام وقت 19.740.00 دلار در سال است. دانشجویان پس از گذراندن دو سال تحصیل در کانادا در رشته هنرهای زیبا می توانند گرایش طراحی جواهرات را انتخاب کنند.

 

3 . کالج دولتی ونکوور ( Vancouver Community College )

دوره طراحی و هنر جواهرسازی  کالج دولتی ونکوور آموزش های عملی و کاربردی در زمینه طراحی و ساخت جواهرات ارائه می کند. این دوره با هدف ارائه آموزش های جامع برای دانشجویان با استعداد در زمینه طراحی جواهرات با قابلیت امکان تجاری سازی مهارت ها شکل گرفته است. هزینه این دوره 19.645.00 دلار در سال است.

 

4 . کالج نورت آیلند ( North Island College )

دوره طراحی جواهرات کالج نورت آیلند، یک دوره بسیار عالی برای افرادی است که علاقه مند به شروع و یا توسعه مهارت های خود در زمینه طراحی و ساخت جواهرات هستند. در ترم اول شما با اصول طراحی جواهرات از آنالیز یک طرح تا طراحی کلیات جواهر آشنا می شوید. شما همچنین مجموعه ای از مهارت  و تکنینک های اولیه ریخته گری، فلزکاری و لحیم کاری را خواهید آموخت. هزینه این دوره 8.445.00 دلار در سال است.

 

 

دوره طراحی جواهرات در کانادا

مهاجرت کاری طراح جواهر به کانادا

به منظور واجد شرایط بودن برای مهاجرت کاری به کانادا به عنوان طراح جواهر و جواهرساز باید معیارهای زیر را داشته باشید:

  • داشتن حداقل مدرک دیپلم
  • گذراندن دوره های کارآموزی یا دانشگاهی در حیطه ساخت و تعمیر جواهرات و ساعت یا جواهر شناسی
  • تجربه کاری در زمینه جواهرات و ساعت سازی
  • ارائه مدرک Gemsetter ( برای کار در استان انتاریو )

 

 الزامات مهاجرت کاری طراح جواهر به کانادا

افرادی که برای مهاجرت به کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام می کنند، در ابتدا باید پروفایل شخصی خود را در این سیستم ایجاد کنند. سپس بر اساس فاکتورهای تعیین شده در سیستم(سن، مدرک تحصیلی، مهارت زبان، سابقه کار، پیشنهاد کاری) و طبق اطلاعاتی که وارد می کنند امتیاز کسب می کنند. میزان امتیاز  شما در سیستم اکسپرس اینتری مشخص می کند که آیا درخواست شما پذیرفته می شود یا نه. اگر می خواهید به عنوان طراح و سازنده جواهر و ساعت برای مهاجرت به کانادا درخواست دهید، باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • داشتن حداقل 18 و حداکثر 35 سال سن
  • مدارکی مبنی بر داشتن مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی ( مدارکی مثل آیلتس، تافل و سلپیپ )
  • ارائه مدارکی مبنی بر داشتن تمکن مالی
  • داشتن جاب آفر ( در صورت نیاز)
  • ارائه گواهی نامزد استانی ( در صورتی که از طریق برنامه نامزد استانی درخواست داده باشید)

 

شغل جواهر سازی در کانادا

بهترین روش برای مهاجرت جواهرساز به کانادا

اگر به عنوان جواهرساز یا طراح جواهر در خصوص بهترین روش مهاجرت به کانادا نگران هستید، نگرانی شما بعد از خواندن این مطلب به طور کامل برطرف خواهد شد. اشخاصی که در صنعت جواهرسازی مشغول به کار هستند از طریق برنامه نیروی کار  متخصص فدرال در سیستم اکسپرس اینتری( FSTP )، و برنامه نامزد استانی ( PNP ) می توانند برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

برنامه نیروی کار متخصص فدرال ( FSTP )

به عنوان طراح، سازنده و تعمیرکننده جواهرات و ساعت می توانید از طریق برنامه نیروی کار متخصص فدرال برای مهاجرت به کانادا درخواست دهید. اولین مرحله در این سیستم، ایجاد صفحه شخصی در سیستم اکسپرس اینتری و وارد کردن اطلاعات شخصی، مدارک تحصیلی به همراه گزارش ECA، مدارک تمکن مالی، مدرک زبان و در صورت داشتن پیشنهاد شغلی ارایه نامه جاب آفر است.

برنامه های نامزد استانی ( PNP )

جواهرسازان از طریق 11 برنامه نامزد استانی می توانند برای مهاجرت به کانادا درخواست دهند. در ادامه لیست استان های کانادا که دارای برنامه نامزد استانی هستند ارائه شده است:

1- آلبرتا

2- بریتیش کلمبیا

3- مانیتوبا

4- نیوبرانزویک

5- نیوفاندلند و لابرادور

6- سرزمین های شمال غربی

7- نوا اسکوشیا

8- انتاریو

9- جزیره پرنس ادوارد

10- ساسکاچوان

11- یوکان

 

مراحل مهاجرت به کانادا به عنوان جواهرساز

مرحله اول- در ابتدا باید بررسی کنید که آیا واجد شرایط درخواست برای برنامه اکسپرس اینتری یا برنامه نامزد استانی هستید یا خیر.

مرحله دوم- در صورتی که از طریق برنامه اکسپرس اینتری می خواهید اقدام کنید، باید نمایه شخصی خود را در سیستم ایجاد کنید، فیلدهای مورد نیاز را تکمیل و آنها را ارسال کنید.

اگر از طریق برنامه نامزد استانی درخواست داده اید، باید الزامات مهاجرت به استان مورد نظرتان را برآورده کنید.

مرحله سوم- در این مرحله، سازمان مهاجرت، تابعیت و پناهندگان کانادا ( IRCC ) دعوتنامه ای (  ITA ) برای شما ارسال می کند. پس از دریافت نامه در کمتر از 60 روز باید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

مرحله چهارم-  تا پایان زمان پردازش باید برای مطلع شدن از وضعیت درخواست خود صبر کنید. مدت زمان پردازش در سیستم اکسپرس اینتری تقریبا 19 ماه و در برنامه نامزد استانی 6 ماه است.

 

جواهرسازی در کانادا

 

درآمد جواهر سازی در کانادا

متوسط درآمد جواهرسازی در کانادا در سال 2022 تقریبا 43.000 دلار در سال یا به عبارتی 22.00 دلار در ساعت است. افراد تازه وارد در این صنعت تقریبا 40.000 دلار در سال درآمد دارند، در حالیکه که افراد با تجربه سالانه 51.000 دلار دریافت می کنند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که درآمد جواهرسازی در کانادا در استان های مختلف متغیر است. به طور مثال در استان آلبرتا 60.000 دلار در سال، استان انتاریو 40.000 دلار و استان بریتیش کلمبیا 52.000 دلار در سال است.

 

بزرگترین کمپانی های جواهرسازی در کانادا

صنعت جواهرسازی در کانادا و طراحان جواهرات کانادایی در دنیا توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند. هر کدام ازین جواهرات مظهر زیبایی و خلاقیت هستند. در لیست زیر، نام بزرگترین کمپانی های جواهرسازی در کانادا ارائه شده است:

  • جواهرات NOGU
  • جواهرات Dean Davidson
  • جواهرات Jenny Bird
  • جواهرات Biko
  • جواهرات Leah Alexandra
  • جواهرات  Mejuri

 

سخن پایانی

با توجه به رونق دوباره جواهرسازی در کانادا، انتظار می رود در سال های آینده تقاضا برای نیروی کار در این صنعت افزایش چشمگیری پیدا کند. علاوه بر این، دوره طراحی جواهرات در کانادا با استقبال ویژه ای رو به رو شده است و افراد زیادی تمایل دارند در این دوره ها شرکت کنند. اگر به شغل طراحی جواهرات در کانادا علاقه دارید، مشاوران موسسه حقوقی اصطهباناتی شما را تا رسیدن به هدفهایتان همراهی می کنند.

 

سوالات متداول

 

1- آیا بازار کار جواهر سازی در کانادا از شرایط مطلوبی برخوردار است؟بله، بازار کار جواهرسازی در کانادا پس از گذراندن بحران های پاندمی کرونا در حال توسعه و پیشرفت است.

2- دوره طراحی جواهرات در کانادا در کدام دانشگاه ها ارائه می شود؟ کالج لسل ونکوور ، دانشگاه  هنر و طراحی نوا اسکوشیا،  کالج دولتی ونکوور و کالج نورت آیلند دوره های طراحی جواهرات را ارائه می دهند.

3- آیا مهاجرت کاری طراح جواهر ساز به کانادا امکان پذیر است؟ بله، طراحان جواهر از طریق سیستم اکسپرس اینتری و برنامه نامزد استانی می توانند برای برای مهاجرت درخواست دهند.

4- متوسط حقوق جواهر سازی در کانادا چقدر است؟حقوق جواهرسازی در کانادا تقریبا 52.000 دلار در سال است.

5- آیا بدون داشتن جاب آفر می توان به عنوان طراح جواهر برای مهاجرت درخواست داد؟ بله، از طریق سیستم اکسپرس اینتری این امکان وجود دارد.

6- آیا شرایط سنی خاصی برای مهاجرت به کانادا به عنوان جواهرساز وجود دارد؟ بله، افراد باید حداقل 18 سال و حداکثر 35 سال سن داشته باشند

7- مدت زمان پردازش درخواست برای مهاجرت کاری طراح جواهر به کانادا چقدر است؟ مدت زمان پردازش در سیستم اکسپرس اینتری تقریبا 19 ماه و در برنامه نامزد استانی کانادا 6 ماه است.

8- آیا بدون مدرک زبان میتوان برای  شغل جواهرسازی در کانادا درخواست داد؟ بله، اما داشتن مدرک زبان شانس شما را برای  پذیرش درخواست به طور چشمگیری افزایش می دهد

9-  هزینه تحصیل در دوره طراحی جواهرات در کانادا چقدر است؟  هزینه تحصیل در دوره طراحی جواهرات در کانادا بین 5.000 تا 15.000 دلار در سال متغیر است.

10- برای مهاجرت کاری طراح جواهر به کانادا به چه مدرک تحصیلی نیاز دارید؟ داشتن حداقل مدرک دیپلم الزامی است.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *