پیدا کردن شغل و کاریابی در آلمان

اگر شما قصد پیدا کردن شغل و کاریابی در آلمان را در سر دارید، ما راهنمایی های لازم را در خصوص شغل دلخواه، بازارهای شغلی فعلی، شرایط شغلی و اخذ مجوز کار در آلمان در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اگر شما انتظارات متعددی از شغل مورد نظر دارید، باید بدانید که در خصوص پیدا کردن شغل و کاریابی در آلمان مورد نظر با دشواری هایی مواجه خواهید شد. اگر شما فردی صلاحیت دیده هستید، تجارب شغلی کافی دارید و قادر به تکلم به زبان آلمانی می باشید لذا فرصت بیشتری برای پیدا کردن شغل و کاریابی در آلمان مورد نظر (در بخش های خاص) در آلمان خواهید داشت. علاوه بر موارد ذکر شده در فوق کشور آلمان به عنوان بزرگترین مرکز اقتصادی در کشور اروپا شناخته خواهد شد و از این جهت رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. همانطور که انتظار می رود پیدا کردن شغل و کاریابی در آلمان های عالی، کسب مهارت های خاص را می طلبد این درحالیست که اخذ برخی از مشاغل بسیار راحت می باشد و به تجربه ای خاص نیاز ندارد.

شرایط و وضعیت پیدا کردن شغل و کاریابی در آلمان

همانطور که از متقاضیان انتظار می رود، قبل از هرگونه اقدام شما ملزم به انجام تحقیقات گسترده در خصوص شغل دلخواه خواهید بود. باید بدانید که کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شغل مورد نظر در آلمان و مکان های شغلی در این مقاله امکان پذیر خواهد بود.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ ویزای کار در کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه دیگر راه های مهاجرت به آلمان به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

پیدا کردن شغل و کاریابی در آلمان

مهاجرت کاری و شریط اخذ ویزای کار آلمان

یکی از راه های مهاجرت به آلمان از طریق کار در آلمان می باشد، که پس از اخذ اقامت آلمان از طریق کار نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی آلمان میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به آلمان می باشد روش های دیگر نظیر اخذ ویزای تحصیلی جهت مهاجرت تحصیلی در آلمان و سرمایه گذاری در آلمان نیز وجود دارند. تابعیت آلمان از طریق تولد فرزند در آلمان در این کشور وجود ندارد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت، هزینه زندگی در آلمان و شرایط ویزای کار، حقوق کار در آلمان و شرایط اقامت از طریق کار یا تخصص به آلمان میتوانید با موسسات مهاجرت به آلمان مراجعه کنید.

با مطالعه این مقاله اطلاعت مفیدی راجع به اداره کار آلمان ، قانون کار آلمان ، اجازه کار آلمان ، کار دانشجویی در آلمان ، شرایط کار در آلمان آشنا خواهید شد.

پیدا کردن کار حقوقی در آلمان و دیگر کشور های اروپایی و آمریکایی بسیار مشکل می باشد، کار حسابداری در آلمان و کار رشته IT در آلمان جزو مشاغلی است که نسبت به دیگر مشاغل دارای فراوانی بیشتری می باشد. به طور کلی دانشجویان پس از اخذ پذیرش و اقامت تحصیلی میتوانند اجازه کار تمام وقت یا اجازه کار نیمه وقت را در کنار تحصیل خود داشته باشند.

بازار کار در آلمان

کشور آلمان یکی از کشورهایی است که نرخ بیکاری آن در میان دیگر کشورهای اروپایی بسیار کم می باشد، نرخی که به 6.4 درصد نیز رسیده است. ناگفته نماند که تعداد افراد بیکار در شهرهای جنوب آلمان نظیر: باواریا (مکانی در مونیخ) به صورت چشمگیری کم خواهد بود. آمار و ارقام بدست آمده از سمت موسسه فدرال تحقیقات جمعیت آلمان نشان می دهد که کشور آلمان رتبه سوم جهانی را از جهت اعطای شغل مورد نظر به مهاجران غیر اروپایی بدست آورده است. اگر شما فردی کاملا صلاحیت دیده هستید، مدرک دانشگاهی معتبری را در اختیار دارید، در دوره های کارآموزی شرکت کرده اید، تجارب کاری کافی را کسب کرده اید و اطلاعات جامعی در خصوص شغل مورد نظر کسب کرده اید لذا باید بدانید که پیدا کردن شغل و کاریابی در آلمان دلخواه (شغلی با ارزش و معتبر) به راحتی برای شما امکان پذیر خواهد بود. کسب اطلاعات بیشتر در وب سایت www.destatis.de موجود می باشد.

مشاغل موجود در آلمان

باید بدانید که کمبود افراد ماهر در بسیاری از حرفه های موجود در آلمان به وضوح مشاهده می شود، چرا که این امر در مشاغلی نظیر: مهندسی (مکانیک، خودرو، برق و ساختمان)، بخش های مرتبط با علوم، ریاضیات، IT، بخش های تخصص تر نظیر: پزشکی و GPs به راحتی احساس می گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کمبود نیروی کار ماهر در شغل های عالی به فهرست مشاغل در وب سایت های موجود مراجعه نمایید. ناگفته نماند که از دلایل کمبود نیروی کار مواردی نظیر: افزایش جمعیت پیر، کار کردن در بخش سالمندان، بخش سلامت و پرستاری را در بر خواهد گرفت. به خاطر داشته باشید که تدریس زبان انگلیسی، مشاغل غیر مهم و مشاغل مرتبط با بخش مهمانداری به وفور در این کشور مشاهده خواهد شد.

محیط کار و مدیریت فرهنگ در آلمان

به خاطر داشته باشید که حد متوسط ساعات کاری در کشور آلمان بیش از 38 ساعت در هفته خواهد بود، این درحالیست که 18 روز در سال به تعطیلات اختصاص داده شده است. فرهنگ موجود در آلمان به صورت ریاستی می باشد و مدیریت قوی بر فرهنگ این کشور حکمفرماست. مبحث کار در کشور آلمان به صورت دقیقی برنامه ریزی شده است و انجام وظایف به صورت صریحی مشخص شده است لذا افراد ملزم به رعایت قوانین و مقررات خواهند بود. علاوه بر این تمامی جلسات موجود در شرکت های آلمان به صورت کارآمد می باشند و از قبل برنامه ریزی های لازم برای آن ها صورت گرفته است. باید بدانید که تصمیمات اهم تنها در حضور تمامی جمع گرفته می شود و نتیجه نهایی به تمامی افراد اعلام خواهد شد. همچنین مبحث زمان در تمامی مشاغل آلمان به صورت واضحی تعریف شده است و به همین دلیل افراد در این خصوص بسیار دقیق و منظم می باشند. باید بدانید که در سال 2014 حداقل دستمزد تعریف شده برای هر ساعت کاری حدود 8.50 یورو خواهد بود.

اخذ ویزای کار و مجوز اقامت در آلمان

اگر شما متعلق به اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و یا سوئیس می باشید، جهت کارکردن در کشور آلمان نیازی به اخذ مجوز کار نخواهید داشت این در حالیست که شما ملزم به ارائه گذرنامه ای معتبر و کارت شناسایی می باشید. اگر شما متعلق به کروآتی می باشید، باید بدانید که در خصوص پیدا کردن شغل و کاریابی در آلمان مناسب با محدودیت هایی رو به رو خواهید شد و جهت سال اول کاری به اخذ مجوز کاری نیاز خواهید داشت.

شهروندان متعلق به استرلیا، اسرائیل، کانادا، ژاپن، نیوزیلند، کره جنوبی و آمریکا قادر به آمدن به کشور آلمان بدون اخذ ویزا و درخواست دادن جهت اخذ مجوز کار از اداره بومی افراد بیگانه خواهند بود.

باید بدانید که اشخاص متعلق به سایر کشورها جهت کار و اقامت در کشور آلمان به اخذ مجوز و دادن درخواست نیاز خواهند داشت. ناگفته نماند که اخذ مجوز اقامت پیدا کردن شغل و کاریابی در آلمان تا حد بسیاری بستگی به صلاحیت شما و بخشی که قصد کارکردن در آن را دارید خواهد داشت. درست است که اخذ مجوز اقامت جهت کارکردن در کشور آلمان امری دشوار است اما باید بدانید که انجام دادن کارهای غیرقانونی در این کشور هیچگونه ارزشی نخواهد داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ مجوز کار در آلمان و مهاجرت، راهنمایی های پیشنهادی ما در خصوص پیدا کردن شغل و کاریابی در آلمان را مطالعه نمایید.

زبان

باید بدانید که جهت اخذ مشاغل در کشور آلمان افراد ملزم به کسب حداقل مهارت زبان آلمانی خواهید بود. ناگفته نماند درصورتی که شما تمایل به تدریس زبان انگلیسی دارید از این قاعده مستثنی می باشید. به خاطر داشته باشید که در صورت کسب مهارت های زبان آلمانی در حد عالی شما قادر به اخذ مشاغل مورد نظر به آسانی خواهید بود.

شرایط صلاحیت ها و تخصص

به طور کلی حدود 60 حرفه (تابع قوانین و مقررات خاص) در کشور آلمان وجود دارد مشاغلی که مواردی نظیر: دبیری، پزشکی و بینایی سنجی را در بر خواهد گرفت. اگر شما جزء یکی از آن افراد می باشید، شما ملزم به مراجعه کردن به سازمان مشاغل حرفه ای در آلمان، سازمانی که صلاحیت و توانایی های شما را مورد سنجش قرار می دهد خواهید بود. باید بدانید که شما قادر به بررسی شغل خود در سازمان تشخیص خواهید بود، همچنین امکان برقراری ارتباط با اداره مرکزی آموزش خارجی (ZAB) برای شما وجود خواهد داشت. کشورهایی که در فرایند بولونیا عضو هستند ملزم به ارزیابی صلاحیت های خود نخواهند بود چرا که این کشورها نزد آلمان به رسمیت شناخته شده اند.

پیدا کردن شغل و کاریابی در آلمان

شرح مشاغل

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاغل آلمان به وب سایت مشاغل موجود برای مهاجران مراجعه نمایید. باید بدانید که تمامی اطلاعات موجود در این وب سایت به روز رسانی شده اند و اطلاعات کافی را در اختیار انگلیسی و یا بومی زبانان قرار خواهند داد.

EURES

اگر شما متعلق به کشور اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و یا سوئیس می باشید، باید بدانید که شما قادر به مشاهده مشاغل مورد نظر در وب سایت EURES (سازمان استخدام اروپا) خواهید بود. EURES یک شبکه شغلی می باشد که توسط انجمن اروپایی حفظ و نگهداری می شود و امکان دسترسی آن برای افراد متعلق به منطقه اقتصادی اروپا به صورت رایگان خواهد بود. اگر شما به دنبال پیدا کردن شغل و کاریابی در آلمان دلخواه هستید، شما قادر به ارسال رزومه خود به سازمان حقوقی و مدیریتی مشاغل آلمان خواهید بود.

سایت های عمومی

سازمان فدرال استخدام (Bundesagentur fur Arbeit, BA) یکی از بزرگترین سازمان ها در خصوص ارائه دهنده خدمات به بازار مشاغل خواهد بود. باید بدانید که این شبکه بیش از 700 سازمان و اداره در اطراف کشور را در خود جای داده است. خدمات مشاغل بین المللی (ZAV) اطلاعات دقیقی در خصوص فرصت های شغلی و مشاغل غیر حرفه ای در اختیار شما قرار خواهد داد. ناگفته نماند که شما قادر به ارسال رزومه، ارائه نمونه کار و رزومه خود به این سازمان خواهید بود.

وب سایت مشاغل

وب سایت های پیشنهادی در خصوص مشاغل موجود در کشور آلمان به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود:

عمومی:

  • Graigslist – مشاغل غیر مهم و معمول.
  • مشاغل مرتبط با خلبانی.
  • مشاغل پلکانی.
  • Monster
  • The local
  • Praktikum
  • Stellenboersen

خصوصی:

  • آکادمیک – مشاغل آکادمی و تحقیقی
  • Jobware – مشاغل مدیریتی و تخصصی.
  • Staufenbiel – کارآموزی و مشاغل پس از فارغ التحصیلی.
  • Stepstone – کارآموزی و در نظر گرفتن جایگاهی برای فارغ التحصیلان.
  • مشاغل مرتبط با زبان های مختلف – انگلیسی (و یا دیگر زبان ها) – مشاغل زبانی.

سازمان های استخدام در برلین

در صفحه زرد رنگ آلمانی مشاهده نمایید (Gelben seiten). در صورتی که سازمان ها در فدرال استخدام اشخاص و ارائه دهنده خدمات (Bundesarbeitgeberverbandder personaldienstleister, BAP) عضو باشند شهرت خواهند یافت. انتظار می رود که قبل از هرگونه اقدام و ثبت نام افراد شرکت های مورد نظر، حقوق و مزایا و … را مورد ارزیابی قرار دهند.

تدریس زبان انگلیسی

فرصت های بسیاری برای انگلیسی زبانان بومی جهت تدریس انگلیسی به آلمانی در نظر گرفته شده است. این درحالیست که آنان قادر به تدریس در مدارس کودکان، مدارس بزرگسالان، مدارس زبان، تدریس به صورت خصوصی، آموزش زبان به صورت تخصصی به کارمند شرکت های بین المللی خواهند بود. ناگفته نماند که شما ملزم به در اختیار داشتن مدرک زبان و کسب صلاحیت طبق TEFL خواهید بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاغل زبان به سازمان TEFL مراجعه نمایید.

روزنامه ها

باید بدانید که بسیاری از مشاغل با کیفیت و آکادمیک در سطح ملی، در روزنامه روز شنبه برلین به چاپ خواهند رسید. به علاوه شما قادر به مشاهده روزنامه هایی نظیر: Zeitung, Suddeutsche zeiting, Frankfurter Allgemeine, Die Welt, Handelsblatt(Dusseldorf), Frankfurter Rundshau, BerlinOnline, Berliner zeitung به صورت آنلاین خواهید بود.

وب سایت شرکت ها

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شرکت ها مراجعه نمایید، باید بدانید که برخی از این شرکت ها تبلیغات خود را به زبان انگلیسی و آلمانی در اختیار افراد قرار می دهند. معمولا تمامی مشاغل تحت نظارت Stellenangebote, Karriere, Vakanzen خواهند بود. شرکت های آلمانی برتر به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود:

Adidas, Aldi, BASF, Bayer, BMW, Bosch, Daimler, Deutsche, Bank, E.ON, Lidi, Merck, SAP, Siemensand Volkswagen و …

بخاطر داشته باشید که شرکت های کوچک و یا متوسط (SMEs) به عنوان اصلی ترین مرکز اقتصادی کشور آلمان به حساب خواهند آمد.

سفارت و کنسولگری

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاغل موجود در آلمان شما قادر به مراجعه کردن به سفارت و یا کنسولگری آلمان در کشور مادری خود خواهید بود. جهت اخذ این مشاغل شما ملزم به کسب مهارت های کافی در خصوص تکلم و نوشتن به زبان آلمانی خواهید بود.

شبکه سازی

برای بسیاری از افراد آلمانی بر این باورند که شبکه سازی به معنای رخ دادن چیزی مابین دوستان و هم کالجی های نزدیک خواهد بود. مبحث شبکه سازی در کشور آلمان بسیار مهم می باشد و کشور آلمان اصطلاحات بسیاری را در این خصوص به کار برده است. پیشنهاد می شود که متقاضیان آینده نگر در سایت Xing، که یکی از مشهورترین سایت ها در خصوص شبکه های تجاری در آلمان می باشد ثبت نام نمایند و اطلاعات کامل تری را در شبکه شغلی آلمان بدست آورند.

اولین اقدام

به طور کلی نظریه شرکت کردن متقاضیان خارجی در شرکت های آلمانی امری قابل قبول می باشد اما از افراد انتظار می رود که قبل از هرگونه اقدام آگاهی کافی را نسبت به صلاحیت و تجارب مورد نیاز و مکانی که قرار است در آن مشغول به کار شوند بدست آورند.

آموزش، کارآموزی و داوطلبان موجود در آلمان

داوطلبان و متقاضیانی که قصد شرکت در دوره های کارآموزی را در سر دارند قادر به شرکت در دوره ها تحت نظارت اداره کاریابی (Bureau de stage) و یا یافتن جایگاه خود در AIESEC (مکانی برای تازه فارغ التحصیلان) و IAESTE ( دانشجویان گرایش علوم، مهندسی و هنرهای کاربردی) خواهند بود. باید بدانید که دوره های کارآموزی پیشنهادی (داخلی و یا خارجی) در وب سایت های ذکر شده آورده شده است.

به خاطر داشته باشید که شما قادر به کارکردن در خارج از کشور و در مراکز غذایی، بیمه و اماکنی که به اخذ مجوز نیازی ندارد خواهید بود. برای افرادی که سن آنان مابین 17 تا 30 سال می باشد برنامه ای 12 ماهه و ارائه خدماتی از سوی EVS (سازمان ارائه خدمات به داوطبان) در نظر گرفته شده است. به خاطر داشته باشید که سازمان Concordia از دیگر سازمان های در نظر گرفته شده برای داوطلبان خواهد بود.

درخواست جهت پیدا کردن شغل و کاریابی در آلمان

پس از اینکه شما تصمیمات لازم را در جهت شغل مورد نظر در آلمان گرفتید، پس از آن ملزم به دادن درخواست بر اساس انتظارات کشور آلمان خواهید بود. در کشور آلمان این امر به معنای ارسال فایل رزومه، ارائه کپی از مدارک تحصیلی، ارائه نمونه کار (در صورت در اختیار داشتن) و … خواهد بود. همچنین شما ملزم به ارسال نامه کاور شده ای که بایستی به فایل درخواستتان ضمیمه شود خواهید بود. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق، شما ملزم به شرکت در مصاحبه می باشید لذا از متقاضیان انتظار می رود که انتظارات شغلی در مصاحبه، مواردی که بایستی گفته شود و یا بالعکس را در طول دوران مصاحبه مد نظر داشته باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی دادن درخواست جهت پیدا کردن شغل و کاریابی در آلمان مورد نظر در آلمان، نحوه ارسال رزومه و شرکت در مصاحبه شغلی تمامی راهنمایی های ما را مد نظر داشته باشید.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر از معتبرترین موسسات حقوقی کشور در شیراز، آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پیدا کردن شغل و کاریابی در آلمان و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به کار در آلمان برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط اخذ ویزای کار در آلمان و پیدا کردن شغل و کاریابی در آلمان به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکیل مهاجرت به آلمان، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات به راحتی و در کمترین زمان ویزای کار در آلمان را دریافت کرده و به کار در آلمان بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین آگاهی از قوانین جدید مهاجرت به آلمان می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل و پیدا کردن شغل و کاریابی در آلمان، شرایط مهاجرت از طریق تولد فرزند ، شرایط مهاجرت از طریق کار یا تخصص، شرایط مهاجرت از طریق خرید ملک اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج، نحوه مهاجرت  مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج با موسسه حقوقی توسعه گران مهر یا سفارت آلمان نظر تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

71 دیدگاه برای “پیدا کردن شغل در آلمان

  1. محسن گفت:

    با سلام 31 سالمه مهندسی مکانیک خودرو دارم.
    و همچنین ارشد مهندسی شیمی با سابقه ۹ سال کار در پتروشیمی رو دارم.
    خانمم دیپلم و خانه دار و یک بچه کوچک هم دارم.
    با چه روشی میتونم به آلمان مهاجرت کنم و باید چه مدرکی از زبان آلمانی رو داشته باشم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      ویزای جست و جوی کار آلمان بیشتر برای رشته های مهندسی طراحی شده است که با ارائه مدرک زبان حداقل b1 می توانید جهت اخذ این ویزا اقدام نمایید.

  2. پویا گفت:

    سلام، من برنامه نویس وب هستم و مدرکم کارشناسی از دانشگاه علمی کاربردی هست، سابقه کار و نمونه کار (وبسایت های انگلیسی و المانی) دارم اما سابقه با بیمه ندارم، المانی رو هم تقریبا خوب بلدم، به نظرتون میتونم اقدام کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای اخذ ویزای کاری آلمان سن شما مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتیکه شرایط سنی مناسبی داشته باشید، با ارائه مدرک زبان آلمانی می توانی ویزای جست و جوی کاری آلمان را دریافت نمایید.

      1. پویا گفت:

        ممنون از پاسختون، در حال حاضر من 28 سالمه، حداکثر چقدر وقت دارم برای اقدام کردن که از لحاظ سنی به مشکل نخورم…

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          با سلام و احترام
          محدودیت سنی ویزای جست و جوی کار آلمان 40 سال است.

  3. الناز گفت:

    سلام خسته نباشيد من دكتر دامپزشك هستم الان ٥ ماه هست كه وارد فرانسه شدم و مشغول يادگيري زبان آلماني هستم آيا براي كار كردن من در آلمان شرايط خاصي وجود داره؟ اگر اطلاعاتي دارين ممنون ميشم از راهنماييتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای کار در آلمان باید تاییدیه مدارک تحصیلی خود را دریافت نمایید و در ازمون ورودی نیز شرکت نمایید.

  4. ساره شاهمیری گفت:

    با سلام و خسته نباشید من 40 ساله 11 سال سابقه کار در زمینه کامپیوتر بخش شبکه میباشم و در حال حاضر نیز در یک موسسه دولتی در بخش انفورماتیک مشغول به کار میباشم در حال گذراندن دوره های زبان آلمانی گوته در سطح a2 میباشم. آیا امکان اقدام از طریق ویزای کاری آلمان را دارا میباشم و یا نه؟
    در ضمن من دارای یک فرزند 18 ماهه میباشم . آیا امکان به همراه بردن فرزندم از ابتدا را دارم یا نه؟
    ممنون از سایت جامع شما

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      خیر، تحت عنوان ویزای جاب سیکر نمی توانید از ابتدا فرزند خود را همراه ببرید.

  5. Sale salah گفت:

    سلام من ۳۶سالمه فوق لیسانس عمران دارم حدود۱۳سال سابقه کار با بیمه وخانومم لیسانس پرستاری با ۱۳سال سابقه کاری هست میخواستیم درخواست ویزای کاری کنیم کدوممون اقدام کنیم بهتره و هزینه اخذ ویزا چقدرمیشه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      رشته پرستاری و عمران جزء رشته هایی است که آلمان به فارغ التحصیلان این رشته ویزای کاری ارائه می دهد.

  6. محمد گفت:

    با سلام
    من لیسانس الکترونیک هستم و الان در مقطع ارشد هستم و ۲۴ سال سن دارم و مدرک زبان A1 دارم.
    برای ویزا کار میشه اقدام کرد ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام روزتون بخیر
      بله، برای ویزا جست و جوی کار آلمان میشه اقدام کرد.

  7. مصطفی گفت:

    سلام
    من 25 ساله فارغ التحصیل مهندسی برق گرایش الکترونیک هستم،دوسال سابقه بیمه دارم که مرتبط با رشتم نیست، مدرک زبان B1 آلمان رو دارم، رزومه کاری مرتبط با رشته خودم ندارم به علت اینکه تحصیل و خدمتم پیوسته شد، یه راهنمایی بفرمایین من چگونه میتونم مهاجرت کنم به آلمان. با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شرایط شما برای اخذ ویزای جاب سیکر و تحصیلی آلمان مناسب است.

  8. فائزه گفت:

    سلام
    من 28 ساله، لیسانس گرافیک، دارای 10 سال سابقه کار مرتبط و در زمینه چاپ هستم.
    در حال گذروندن کلاس های زبان آلمانی هم هستم.
    میخواستم بدونم شرایط کار برای رشته ی گرافیک در آلمان به چه شکل هست؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      نرخ بیکاری در آلمان به نسبت بسیاری از کشور ها پایین تر است.

  9. مسعود گفت:

    درود و سپاس.من مربی جوشکاری در فنی و حرفه‌ای هستم با چهارده سال سابقه.همچنین مربی طرح هیجده ماهه ایران و آلمان.حال تقاضای مهاجرت به آلمان رو دارم…

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  10. بنیامین گفت:

    با سلام بنده لیسانس مهندسی معدن رو دارم و حدودا دوسال هم سابقه مرتبط با معدن ولی شغل خودم تو ایران تولید سیستم های گرمایشی و تابشی هستش و مرتبط ا اون مدارک فنی حرفه ای جوشکاری و برقکاری صنعتی رو هم دارم و سه سالی هستش مشغولم تو این ضمینه میخواستم بدونم با توجه به اینکه علاقه مندیم به صنعت و این حوزه هستش ولی رشته تحصیلیم نامرتبط آیا شانسی برا کاریابی با این موارد رو دارم یا خیر ؟
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شما می توانید برای اخذ ویزای جاب سیکر اقدام نمایید و سپس با کارفرما در حوزه ذکر شده ارتباط برقرار کرده و کار مورد نظر خود را دریافت نمایید.

  11. نگین فخاری گفت:

    سلام همسر من فوق دیپلم مکانیک خودرو هست در حال حاضر و ۸ سال سابقه با بیمه به عنوان کارشناس فنی درجه ۱ ایرانخودرو دارد..دارای مدرک کوتچ از رنو و چندین دوره ی تخصصی برگزار شده در ایرانخودرو را گذرانده….شانس ایشون برای پیدا کردن شغل در آلمان چقدر هست و چطوری باید اقدام کنند و اینکه وضعیت من به عنوان همسر چطور خواهد بود…بعد از مستقر شدن میتونم برم یا همراه ایشون…ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      در صورتیکه به زبان آلمانی مسلط باشند و شرایط سنی خوبی داشته باشند، شانس زیادی برای پیدا کردن کار دارند. در ابتدا همسرتان با ویزای جاب سیکر به آلمان می روند و سپس بعد از پیدا کردن کار برای ویزای همراه اقدام می نمایید.

  12. کیان قائدی گفت:

    با سلام.من ۲۹ ساله،دارای مدرک لیسانس مدیریت صنعتی از دانشگاه شیراز دارم.دو سال سابقه کار و بیمه به عنوان مدیر فروش در یک کارخانه صنعتی دارم.ضمن اینکه رشته من در لیست مشاغل اصلی نیست،میتونم برای job seekers اقدام کنم و موفق بشم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      در صورت آشنایی به زبان آلمانی شانس دریافت ویزای جاب سیکر آلمان را دارید.

  13. مهران گفت:

    سلام من 35 سالمه لیسانس شیمی دارم و مسول کنترل کیفیت تو صنعت چاپ می باشم با 11 سال سابقه کاری و بیمه ای امکان پیدا کردن شغل رو در آلمان دارم البته کلاس زبان آلمانی رو هم دارم میرم برای b1

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شما می توانید برای ویزای جاب سیکر آلمان اقدام نمایید.

  14. محمدعلی گفت:

    باسلام وخسته نباشید بنده دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرزی دانشگاه فردوسی هستم ودارای مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک گرایش حرارت وسیالات هستم ودارای سوابق کاری 18 سال مرتبط با رشته درزمینه شبکه های گازرسانی وتاسیسات ساختمانی فعالیت دارم وحتی 3 سال از مدت اشتغال را دریکی از شرکتهای abb المان در ایران کار کرده ام و44 ساله ام وبه زبان انگلیسی مسلط هستم برای اخذ ویزای کاری چه پیشنهاد میکنید واگه از طرق شرکت abb اقدام کنم بهتر هست یا در زمینه گازرسانی اقدام کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای اخذ ویزای کاری آلمان شرایط سنی شما حائز اهمیت است.

  15. عبدالعظیم گفت:

    با سلام بنده نقشه بردار حرفه ای هستم ولی بصورت تجربی یاد گرفتم مدرکم دیپلم هست حدود ۱۰ سال هم سابقه کار دارم ،میخام از طریق پروژه های المان پذریرفته شوم برا کار ایا امکانش هست و چطور میتونم از طریق شرکتی که خواهان نقشه بردار باشد قبول شم و دعوتنامه برام بفرستند ،ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه برای اخذ ویزای کاری آلمان حداقل باید مدرک تحصیلی کارشناسی داشته باشید.

  16. علی رضا امیری گفت:

    سلام و عرض ادب
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل هستم با 18 سال سابقه بیمه و همسرم هم کارشناس ارشد و آموزگار با دو فرزند 5 و 9 ساله
    همچنین داری مهارتهایی از قبیل تراشکاری با مدرک فنی و حرفه ای و معرق کار و منبت کاری و سازنده کارهای هنری با چوب و فلز و همچنین طراح جلد کتب و نشریات دانشگاهی در کشور و مسلط به نرم افزارهای گرافیکی با کامپیوتر و طراحی و تبلیغات و سازده تابلوهای تبلیغاتی تجاری و صنعتی و مربی فوتبال در جه D از فدراسیون فوتبال . لطفاً برای مهاجرت راهنمایی بفرمایید با تشکر از شما

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام و وقت بخیر
      شما با مدرک دانشگاهی که فرمودید می توانید برای مهاجرت و گرفتن ویزای جستجوی اقدام کنید.
      پیشنهادم این است که ابتدا شما برای رفتن اقدام کنید، بعد از پیدا کردن کار همسر و فرزندان به شما می پیوندند.

  17. مهدی حیدری گفت:

    سلام وقت بخیر
    من 34 سال دارم مهندسی مکانیک گرایش سیالات
    داری مدارک کامل فنی حرفه ایی در زمینه تهویه مطبوع و 6 سال هست در این زمینه فعالیت تجربی دارم
    در در حال حاضر زبان آموز آلمانی هستم برای گرفتن مدرک B1
    می تونم امید وار باشم برای گرفتن ویزای کار در کشور المان.؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام، روز بخیر
      بله شما برای دریافت این ویزا شرایط خوبی دارید، پیشنهاد می کنم سریعتر تشکیل پرونده بدهید، چون وقت سفارت لبنان در حال حاضر حدود ۱۸ ماه است.

  18. بهروز جهانگیری گفت:

    سلام
    من ۳۷ ساله و متاهل هستم فوق دیپلم عمران دارم ولی ۱۵سال سابقه کار به همراه بیمه در زمینه ورقکاری دارم و تخصصم تو زمینه برنامه نویسی ماشینهای لیزر cnc هست. اگر تا دو سال آینده زبان آلمانی رو یاد بگیرم امکان مهاجرت کاری به کشور آلمان هست؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام، برای ویزای جای سیکر آلمان حداقل مدرک لیسانس لازم است.

  19. محسن نفریه گفت:

    سلام
    من ۳۸ ساله لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی و فوق مدیریت صنعتی گرایش تکنولوژی و نوآوری دارم و ۱۵ سال سابقه کار در زمینه لجستیک خرید و تامین در شرکت های بین المللی دارم زبان انگلیسی عالی و آلمانی در حال یادگیری هستم همین طور همسرم بنده لیسانس حسابداری و فوق لیسانس مدیریت بازاریابی بین الملل و زبان انگلیسی متوسط و آلمانی در حال یادگیری و ۸ سال سابقه در زمینه حسابداری دارند شانس ما برای دریافت ویزای کار و پیدا کردن کار در المان چقدر هست

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام، روز بخیر
      هر دوز شما شرایط ویزای جای سیکر یا جستجوی کار در آلمان را دارید، پیشنهاد می کنم برای تأیید مدارک و گرفتن وقت سفارت سریعتر تشکیل پرونده بدهید. چون وقت سفارت آلمان در حال حاضر ۱۸ ماهه است.

  20. نوشین مجاهد گفت:

    سلام،من کارشناس مامایی هستم،وده ساله کاشت مو انجام میدم،آیا میتونم در آلمان کار پیدا کنم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله برای شغل و تخصص شما قطعا کار در این کشور موجود است که لازمه آن ارسال رزومه کاری و تحصیلیتان به کارفرماهای بومی این کشور است.

  21. مظلومی گفت:

    با سلام. من لیسانس طراحی صنعتی هستم. چجوری میتونم آلمان کار پیدا کنم؟ سایتی یا چیزی هست که بشه اپلای کرد؟
    با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      رزومه کاری خود را برای کارفرمای آلمانی ارسال کنید تا در خواست کار برای شما ارسال شود و بر همین اساس اقدامات مربوط به ویزا را انجام دهید.

  22. پیمان گفت:

    با سلام کارگرساده هم میپذیرند؟?

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      طبق آخرین اطلاعات ما، بله کارگر ساده هم مورد پذیرش برای ویزای کار بوده اند

  23. امین رحیمیان گفت:

    با سلام
    همسر من ۳۹سالشه ومدرک دکترای دامپزشکی دارن وشغل اصلیشون گرافیک وتایپیست هستن ومدرک بین المللی اشپزی دارن وانبارداری وهتل داری وغواصی دوستاره مدرک icdl.offic.corel Draw
    سابقه ۲۰سال کار چاپ و۸سال حفاظت وحراست ۵سال مدیر حج وزیارت ایا امکان مهاجرت دارن؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با توجه به تخصص هایی که فرمودید در صورتی که دریافت یک پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای داخلی روسیه را داشته باشید می توانید نتیجه خوبی را کسب کنید.
      بدین صورت شما می توانید درخواست ویزای کار را به انضمام دعوتنامه کاری، بدهید.

  24. بهروز گفت:

    درود بر شما
    من افسر دوم کشتی های تجاری با ۵ سال سابقه بیمه و کار در شرکت ملی نفتکش ایران هستم.۲۸ سالمه و میخواستم مهاجرت مهاجرت کنم.
    الان نیروی کار دریانورد نیاز داره؟

  25. آزیتا علی پور گفت:

    سلام
    من و همسرم قصد مهاجرت به آلمان رو داریم….
    همسرم لیسانس مکانیک خودرو رو دارن و مدارک کلاسهایی مرتبط با رششتشون و مدیر فنی یک کارخونه تو زمینه ساخت ماشینهای جنتکس و لجن کش و غیررو دارن که همش طراحی خودشون هست و بیش از ۱۰ سال سابقه کار دارن تو زمینه صنعت و سنشون هم ۳۳ هستش،من هم لیسانس طراحی و نقشه کشی صنعتی دارم یک سال و نیم سابقه کار تو شرکت معتبر دارم،و دارم دوره مربیگری شنارو هم میگذرونم و به زودی مدرک میگیرم و ۳۲ سال هم سن دارم،ولی جفتمون زبان آلمانی بلد نیستیم و تو زبان انگلیسی هم متوسطیم،و در ضمن در حال طراحی یه دستگاه همبرگر ساز جدید هستیم که تقریبا مراحل آخره ساختشه و تو آزمایشات اولیه عملکردش قابل قبول بوده،آیا ما میتونیم اقدام برای مهاجرت بکنیم که سریع به نتیجه برسیم…..

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      برای مهاجرت کاری و تحصیلی به آلمان، می بایست به زبان آلمانی مسلط باشید.
      در صورتی که نمره بالای آیلتس جنرال داشته باشید، می توانید برای مهاجرت به استرالیا، نیوزیلند و کانادا اقدام، نمایید.
      روش های زیادی برای مهاجرت به کشورهای اروپایی و کانادا وجود دارد که در قالب هایی مثل: تحصیل، دوره زبان در کشور مقصد، خرید ملک، ثبت شرکت و سرمایه گذاری انجام می پذیرد.

  26. مائده آلاشتی گفت:

    با سلام
    من لیسانس مهندسی مواد و فوق لیسانس مهندسی مالی دارم ده سال سابقه کاردارم که 3 سال مهندسی و بقیه در یک موسسه مالی و اعتباری است آیا امکان بدست آوردن موقعیت شغلی مناسبی دارم؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      در صورتی که موفق به اخذ ویزای جستجوی کار آلمان شوید، این امکان برای شما فراهم است.

  27. مریم صبوری گفت:

    عرض سلام و احترام . من دکترای شیمی دارم و در حال خواندن زبان المانی هستم حدود هفده سال سابقه کاری مدیریتی و تدریس و تعدادی مقاله بین المللی دارم . به نظر شما چقدر شانس پیدا شغل در المان دارم و چگونه باید اقدام کنم ؟ متشمرم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      قطعا تسلط شما به زبان آلمانی در کنار تخصص شما راهگشا خواهد بود.
      لازم به ذکر است برای سهولت در مسیر کاریابی در این کشور ، قبل از رسیدن به خاک آلمان، بهتر است با کمپانی ها ، مجموعه ها و گزینه های کاری خود ، مکاتباتی انجام دهید. این کار برای آشنایی بیشتر با آلمان هم، موثر است.

  28. بابک بهرامی یاراحمدی گفت:

    سلام من ۲۹ساله هستم.لیسانی برق قدرت دارم همچنین دارای دو مدرک از معمولی و پیشرفته تعمیراتecu(کامپیوتر ماشین)از دانشگاه صنعتی شریف هستم.ایا میتونم ویزای کار بگیرم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      باید سابقه ی کار به همراه بیمه نیز داشته باشید، به زبان آلمانی هم مسلط باشید.تقریبا در حد ب1 زبان آلمانی.

  29. حدیث گفت:

    سلام
    همسر من 42,سال سن و سابقه ی 16 سال کار با بیمه ی تامین اجتماعی در زمینه ی قطار شهری اهواز رو داره و مدیر پروژه ی بخش شمالی این پروژه بوده و به دلیل مهاجرت به تهران حدود سه سال مهندس ناظر یک پروژه در تهران میباشد. ایشون دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مهندسی عمران -عمران هستن و قصد مهاجرت داریم با توجه به رشته و زمینه ی کاری همسرم آلمان رو به ما از راه ویزای کاری پیشنهاد کردن ممنون میشم راهنمایی کنید وآیا امکان پذبر هست مهاجرتمون.

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      رزومه ی ایشان با توضیحاتی که فرمودید اغنا کننده است, اگر تسلط به زبان آلمانی هم وجود داشته باشد امکان اخذ ویزای جستجوی کار شش ماهه آلمان برای ایشان فراهم است.

  30. بهروز برزگرزاده گفت:

    سلام
    من ۲۹ ساله مجرد لیسانس ابزار دقیق گرایش برق کنترل هستم و در سیستم های برق ساختمانی و صنعتی و دوربینهای مداربسته و …. که با برق سر و کار دارن اشنایی دارم و مهارتم کسب کردم
    لطفا منو راهنمایی کنید

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      برای اخذ ویزای جستجوی کار در آلمان نیاز به تسلط به زبان آلمانی دارید.
      با توجه به توان مالی خود میتوانید برنامه ریزی کنید که از چه طریقی به کدام کشور مهاجرت کنید.
      میزان تسلط شما به زبان های دیگر بسیار موثر است.

  31. نوید رضایی گفت:

    سلام من 35 ساله متاهل دارای مدرک مهندسی برق و در همین زمینه 5 سال سابقه فعالیت پیمانکاری میباشم همسرم نیز 5 سابقه آرایشگری حرفه ای رو دارن آیا امکان مهاجرت کاری برای هر دو یا یکی از ما وجود داره سرمایه در حدود 150 میلیون تومان هم داریم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      در صورت تسلط به زبان آلمانی, این امکان برای شما فراهم است.
      پیشنهاد میشود در سایت , مقالات مرتبط با هزینه های زندگی در آلمان را جهت برنامه ریزی بهتر مطالعه بفرمایید.

  32. Akram گفت:

    سلام و عرض ادب، بنده 30 ساله و دارای مدرک کارشناسی معماری و دارای پروانه نظام مهندسی در شاخه اجرا و نظارت در پایه 2 (از مدت اخذ پروانه 5سال میگذرد) آیا فعالیت های ثبت شده در این حیطه سابقه کار محسوب میشود بدون داشتن سابقه رسمی بیمه؟ میتوونم برای ویزای کار اقدام کنم؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      اگر در هنگام مصاحبه سفارت , بتوانید کارشناس را با اسناد مستدل متقاعد فرمایید که چند سال سابقه ی کار داشته اید ضمان است.
      یادآور میشود که تسلط به زبان آلمانی جهت اخذ ویزا ضروری می باشد.

  33. شهباز گفت:

    با سلام
    در زمینه گاز و گاز رسانی آیا شرایط کاری در آلمان وجود دارد؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با عرض سلام
      شرایط کار , مخصوصا شغل های صنعتی در کشور آلمان فراهم است.
      تنها مسئله ی مهم برای رسیدن به این فضا حل مسئله ی تسلط به زبان آلمانی و استطاعت مالی جهت تامین هزینه ها تا به درآمد رسیدن است.اگرچه هزینه های جاری در این کشور به نسبت کشور ما بالاتر است ولی باید در نظر داشت درآمد هم بالاتر است
      و این اختلاف درآمد, جدا از بحث رفاه اجتماعی حاکم بر این کشور, قطعا رفاه بیشتر را برای شخص به همراه خواهد داشت.

  34. Behnam asayesh گفت:

    باسلام
    من 35 ساله متاهل و کارشناس پرستاری مذکر میباشم.
    بنده 10سال سابقه کار در رشته پرستاری با رزومه مناسب میباشم.
    لطفا جهت مهاجرت به آلمان بنده را راهنمایی بفرمایید
    سپاس

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      بهتر است با توجه به رشته از طرق دیگر بجز روش کاری نسبت به مهاجرت به آلمان اقدام فرمایید.

  35. مهرناز گفت:

    با سلام….من در حال حاظر دارم داروسازی مجارستان شهر دبرسن میخونم.اگر بخوام واسه کار به المان برم شرایط چجوریه؟؟؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      با توجه به اینکه فارغ التحصیل دانشگاه های اتحادیه اروپا هستید، مشکلی از جهت تایید مدرک نیست و فقط باید دنبال کار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *