پزشکی در داکا بنگلادش

بنگلادش یک کشور در جنوب آسیا است که مرزهای مشترکی با هند و میانمار دارد و هشتمین کشور پرجمعیت جهان است. داکا پایتخت بنگلادش می باشد و دومین شهر بزرگ بنگلادش چیتاگونگ (Chittagong) است. بنگلادش یک کشور با مذهب اکثریت مسلمان است و بنگالی زبان رسمی این کشور می باشد. در ادامه به پزشکی در داکا بنگلادش بیشتر پرداخته ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل پزشکی در داکا بنگلادش

آموزش و تحصیلات در پزشکی بنگلادش به طور عمده به زبان بنگالی انجام می شود، اما در چند سال گذشته بسیاری مدارس متوسطه ی زبان انگلیسی افتتاح شده اند. میزان سواد در بنگلادش حدود 65 درصد است و مدارس دولتی زیادی در سطح ابتدایی، متوسطه و بالاتر وجود دارد. این کشور دارای 5 مرحله از سطح تحصیلات می باشد:

  •  A/ کلاس 1 تا 5 = ابتدایی
  • B / کلاس 6 تا 8 = متوسطه
  • C / کلاس 9 تا 10 = دبیرستان
  • D / کلاس 11 تا 12 = بالاتر از دبیرستان
  • E / دانشگاهی

کالج پزشکی آمریکایی در بنگلادش

 

کالج پزشکی آمریکایی در بنگلادش

کالج پزشکی آمریکایی بنگلادش یک کالج مدرن پزشکی واقع در داکا این کشور می باشد. این کالج خانه ی افراد و اعضای هیات علمی ، از جمله افرادی که از بخش پزشکی بنگلادش هستند،می باشد. امکانات و زیرساخت های کالج شامل اتاق ها و آزمایشگاه های کاملا مجهز، کتابخانه ای مبله و تمامی تجهیزات تشخیصی مدرن و اتاق های عملیاتی می باشد. محوطه ی دانشگاهی پزشکی دکتر سیرجول یکی از مهمترین جاذبه های این کالج می باشد که بسیار مدرن و پیشرفته بوده و دارای 12 طبقه است. در کنار منطقه ی آموزشی، بیمارستانی مدرن 50 تخته شامل 21 طبقه با تجهیزات کامل وجود دارد. این دانشگاه در 2011 تاسیس شد.

کالج پزشکی Ad Din بنگلادش

دانشکده پزشکی زنانه ی اد-دین در سال 1980 توسط بنیاد اد-دین که یک بنیاد خیریه کمک به بخش ضعیف جامعه در بنگلادش است،در داکا تأسیس شد. در 27 سال گذشته بنیاد پروژه های زیادی را برای کمک به فقرا و نیازمندان انجام داده است.این سازمان همچنین یک یتیم خانه را در شهر جسور مدیریت می کند. بنیاد Ad-Din برای آموزش دانش آموزان در رشته های MBBS و پرستاری در شهرهای داکا، جرسور و کیشتی بنگلادش کالج هایی دارد این بنیاد به طور مرتب نیز اردوگاه های بازرسی سلامت را سازماندهی و برگزار می کند. کلینیک چشم های تلفن همراه نیز اطمینان می دهند که افراد در مناطق دور افتاده دسترسی به بهترین درمان ها را دارند.

کالج پزشکی داکا بنگلادش

دانشکده پزشکی داکا و بیمارستان مستقر آن در سال 1998 در بنگلادش تاسیس شد و این سازمان غیر انتفاعی است. کالج پزشکی داکا به دانشگاه داکا وابسته بوده و دانش آموزان آن از دانشگاه مدرک دریافت می کنند. این کالج MBBS را به زبان انگلیسی در سطح متوسط تدریس می کند و مدت دوره 6 ساله است. کالج دارای زیربنایی مدرن با کتابخانه، آزمایشگاه ها، اتاق های کامپیوتر،کلاس ها و غیره می باشد.

کالج پزشکی بنگلادش (BMC) اولین کالج پزشکی خصوصی در بنگلادش است. این کالج در سال 1986 تاسیس شد که شامل یک محوطه دانشگاهی در دانموندی(Dhanmondi)، داکا است که یک بیمارستان متصل به دانشگاست. کالج و بیمارستان توسط موسسه مطالعات و تحقیقات پزشکی بنگلادش (BMSRI) که یک سازمان غیر سیاسی و غیر سودآور است مدیریت می شوند. BMC وابسته به دانشگاه داکا است و مورد تایید شورای پزشکی و دندان پزشکی بنگلادش (BMDC) می باشد.

کالج پزشکی بین المللی IMC در بنگلادش

کالج بین المللی پزشکی (IMC) در سال 2000 تأسیس شد، بیمارستان کالج در نزدیکی بخش های تجاری بیرون از شهر واقع شده است. کالج Tongi در محدوده ی بیست و دو کیلومتری از داکا واقع شده است. IMC وابسته به دانشگاه داکا است و مورد تایید شورای پزشکی و دندان پزشکی بنگلادش (BMDC) می باشد. دانشکده پزشکی و بیمارستان شرق و غرب در سال 2000 توسط هیئت علمیه بنیاد علیم در داکا، بنگلادش تأسیس شده است. دانشکده و بیمارستان پزشکی شرق غرب یک موسسه ثبت شده است که مورد تایید وزارت بهداشت و رفاه خانواده جمهوری خلق بوده و وابسته به دانشگاه داکا می باشد.

کالج پزشکی Mainamoti در بنگلادش

کالج پزشکی و بیمارستان Mainamoti یکی از کالج های پزشکی پیشرو در ارائه خدمات آموزش و پرورش و مراقبت های بهداشتی مطابق با استانداردهای جهانی است. محدوده ی وسیعی از خدمات پزشکی عمومی و فوق تخصصی در اینجا ارائه می شود. کالج متشکل از کارکنان آموزش دیده است که از طریق آنها ما موفق به انجام ماموریتمان برای خدمت به جامعه با زیرساخت گسترده شدیم. Mainamoti خدمات خود را به صورت 24 ساعته 7 روز هفته ارائه می نماید. ادارات مانند اورژانس، واحد مراقبت های ویژه، بانک خون، آزمایشگاه تشخیصی مرکزی و آمبولانس در تمامی ساعات برای پیاده سازی نیازهای بیماران کار می کنند. کالج توسط شورای پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش تایید شده و وابسته به دانشگاه چیتاگونگ است. کالج دارای یک کتابخانه با مجموعه ای عالی از آخرین کتاب ها، مونوگراف ها، مجلات و روزنامه و همچنین کتابخانه کالج دارای اینترنت نیز می باشد.

با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر)همراه باشید،تا شما را از دانشگاه های پزشکی بنگلادش  به صورت کامل آشنا کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *