مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از دانشگاه های بنگلادش

دانشگاه های پزشکی بنگلادش همیشه به رویکرد مناسب پذیرش توجه ویژه ای دارند. همچنین دستورالعمل های کلی برای همه متقاضیان وجود دارد تا بر اساس چارچوب، پذیرش خود را از این دانشگاه درخواست دهند. در این مقاله از موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی برآنیم تا بپردازیم به مبحث اصلی مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از دانشگاه های بنگلادش.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مدارک لازم اخذ پذیرش دانشگاه در بنگلادش

اسناد را ترجیحا با فرمت PDF ،JPG در سیستم برنامه آنلاین(soknadsweb) در مهلت برنامه بارگذاری کنید. هنگام آپلود اسناد تصدیق میکنید که دانشگاه اسلو ممکن است با موسسه صادر کننده جهت تایید تماس بگیرد. ارسال اسناد تقلب غیر قانونی است و به مراجع مناسب گزارش میشود و ممکن است منجر به اخراج و از بین رفتن حق تحصیل شود.

مسئولیت بارگذاری اسناد واقعی و غیر قابل تغییر است. اگر پذیرفته باشید باید مدارک اصلی را با خود به همراه داشته باشید زیرا ممکن است از شما خواسته شود مدارک را به دانشگاه ارائه دهید. عدم ارائه مدارک در صورت درخواست منجر به اخراج خواهد شد. برنامه های ناقص رد خواهد شد.

شرایط تحصیل:

  • گواهی پایان تحصیلات مقطع متوسطه+1 سال تحصیلات دانشگاهی+مهارت زبان انگلیسی
  •  چه چیزی ارسال شود
  • چگونه میتوان کپی گذرنامه را ارسال کرد.
  •  نسخه ای از صفحه شناسه گذرنامه خود را بارگذاری کنید.
  • گذرنامه یا کارت ویزیت فایل PDFیاJPG را نام ببرید.
  • مستندات مهارت زبان انگلیسی

لطفا توجه داشته باشید که متقاضیان زبان انگلیسی به عنوان واسطه آموزش، معاف نیستند.

 لطفا به مهارت زبان انگلیسی که برای تحصیل در مقطع لیسانس نیاز است مراجعه کنید. اسناد خود را بارگذاری کرده و پرونده PDFیاJPG را با نام تست مانند آیلتس یا تافل یا سایر نام های آزمایشی نامگذاری کنید.

  •  اسناد تغییر نام ( در صورت امکان)
  • در صورت متفاوت بودن نام در هر سندی، اسناد رسمی معتبر تغییر نام را بارگذاری کنید.
  •  آموزش متوسطه
شرایط تحصیل در دانشگاه های بنگلادش

شرایط تحصیل در دانشگاه های بنگلادش

شرایط تحصیل در دانشگاه های بنگلادش

تحصیلان عالی در بنگلادش بر تحصیلات عمومی، تجاری، مهندسی، پزشکی یا تکنولوژی تمرکز دارد. رشته های کم دیگری نیز وجود دارد اما پزشکی و تحصیلات عمومی بیشترین نیاز این کشور را در بخش های خصوصی دربر میگیرد. سیستم تحصیلات عالی به سه نوع کالج متفاوت تقسیم می شود:

  • دولتی – تحت تملک دولت و یارانه ای
  • خصوصی – با مالکیت خصوصی
  • بین المللی – تحت سازمان های بین المللی فعالیت می کند و از سوی آن ها کمک هزینه دریافت می کند.

در گذشته اغلب موسسات تحصیلات عالی تنها تحت تملک دولت بوده اند. با این حال در سال های اخیر تعداد موسسات خصوصی متمرکز بر محدوده تحصیلی لیبرال افزایش یافته است، همچون تحصیل زنان و سیاست. اگرچه اقتصاد آن ها همواره در وضعیت فقیرانه ای قرار دارد، به سختی کار می کنند تا آموزشات با کیفیتی به شهروندان خود و دانشجویان بین المللی ارائه دهند. آن ها بر این باورند که تحصیلانت خوب برای رشد و فرصت های فردی، بسیار مهم است و در تلاشند که کشورشان را به هر روش ممکن بهبود بخشند.

دلایل بسیاری برای تحصیل در کشور بنگلادش وجود دارد. از زمان جدایی از پاکستان در سال 1971، بنگلادش به کشوری قابل توجه در زمینه حقوق فردی و فرهنگ بنگلادشی توسعه یافته است و هنر تاثیر بسیاری در سیر تکاملی فرهنگ آسیای جنوبی داشته است. بنگلادش به شخصه از سایر ملت ها الهام گرفته است.

همچنین کشور بنگلادش به دلیل آب و هوایی که دارد مشهور است و دارای زمستان هایی معتدل و تابستان های گرم است و در فصل های موسمی اوج می گیرد. یکی از بهترین دانشگاه های کشور بنگلادش دانشگاه داکا می باشد.

دانشگاه داکا که در سال 1921 تاسیس شده است، قدیمی ترین دانشگاه بنگلادش محسوب می شود و دانشجویان مشهوری همچون محمد یوسف برنده جایزه صلح نوبل و اولین رئیس جمهور بنگلادش، شیخ موجیبور رحمان داشته است. بیش از 10 رئیس جمهور گذشته و چندین نخست وزیر نیز در این کشور تحصیل کرده اند.

دانشگاه های معتبر بنگلادش

  1. دانشگاه آسیایی مخصوص زنان
  2. دانشگاه کشاورزی بنگلادش ( BAU )
  3. دانشگاه مهندسی و فناوری بنگلاد
  4. دانشگاه علوم بهداشتی بنگلادش
  5. دانشگاه BRAC
  6. دانشگاه بین المللی دافُدیل ( DIU )
  7. دانشگاه جهانی بنگلادش
  8. دانشگاه مستقل بنگلادش
  9. دانشگاه جهانگیر نگار
  10. دانشگاه مهندسی و فناوری کولنا ( KUET )
  11. دانشگاه متحد بین المللی
  12. دانشگاه داکا
  13. دانشگاه راجشاهی
  14. دانشگاه جهانی بنگلادش ( WUB )

زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های بنگلادش

آموزش در بنگلادش توسط وزارت آموزش و پرورش بنگلادش نظارت می شود. وزارت آموزش ابتدایی و آموزش انبوه مسئول اجرای طرح های سیاست گذاری و دانشگاه های بودجه ای در سطح محلی می باشد. بنگلادش کاملاً با اهداف آموزش سازمان ملل (EFA) و اهداف توسعه هزاره و سایر اعلامیه های بین المللی مرتبط با آموزش مطابقت دارد.

تمام متقاضیان دانشگاه ها ( از انگلیس و خارج از کشور ) موظفند مدارکی از مهارت زبان انگلیسی نشان دهند. ویزا های انگلستان و مهاجرت (UKVI) مستلزم آن است که هر دانشجوی خارج از انگلستان و اتحادیه اروپا باید مدارکی از حداقل سطح انگلیسی را نشان دهد تا ویزای انگلستان ( ویزا درجه 4) برای تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد دریافت شود. به این سطح اغلب به ” سطح B2 ” گفته می شود.

علاوه بر این، مدارس منحصر به فرد ما ممکن است سطح ویژه مهارت زبان انگلیسی را که برای برنامه های دانشگاهی آن ها ضروری است درخواست کنند. در بیشتر موارد احتمالاً این نیازها از سطح B2 بیشتر می باشد. اطلاعات بیشتر در مورد خط مشی زبان انگلیسی ما، از جمله لیستی از برخی مدارک زبان انگلیسی که مورد قبول ماست را می توانید در اینجا بیابید.

برخی از مدارس قبل از شرکت در دوره، تقاضای نمره مناسب کسب شده را درند، در حالی که سایر مدارس پیشنهادات مشروط را به متقاضیان برای دستیابی به سطح ورود عمومی مهارت زبان انگلیسی قبل از شروع دوره ارائه می دهند. تحت شرایط خاص، دانشگاه ممکن است سطح IGCSE / O انگلیسی، یا زبان بین المللی کارشناسی ( انگلیسی ) یا زبان و ادبیات ( انگلیسی ) را در مقاطع عالی در نظر بگیرند که یک مدرک شناخته شده زبان انگلیسی می باشد. 

پذیرش کارشناسی ارشد از دانشگاه های بنگلادش

پذیرش کارشناسی ارشد از دانشگاه های بنگلادش

پذیرش کارشناسی ارشد از دانشگاه های بنگلادش

آیا پس از سال 2009 فارغ التحصیل شده اید؟ در صورتی که پس از سال 2009 فارغ التحصیلی شده اید، از شرایط عمومی ورود به دوره تحصیلی لیسانس، ارائه نمره قبولی در ریاضی می باشد.

تحصیل در مقطع ارشد

برای ورود به دوره ارشد حداقل مدرک لازم، مدرک لیسانس 4 ساله یا مدرک لیسانسی که با دوره ارشد ادامه می یابد ( مجموعه 4 سال تحصیل )، می باشد. برای ورود به بعضی از دوره های تحصیلی لازم است که مدرک اول مرتبط با دوره ارشد مورد تقاضا باشد. دانشجویانی که مدرک لیسانس 3 ساله در رشته های علوم اجتماعی یا انسانی را با افتخار به پایان رسانده اند، توجه ویژه ای دریافت می کنند.

دانشجویانی که مدرک لیسانس 3 ساله را با افتخار به پایان نرسانده اند، شرایط ورود به دوره ارشد را ندارند. دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاه هایی دریافت کرده اند که وزارت آموزش آن ها را به عنوان ” ناموفق در فراهم نمودن شرایط ” یا ” ثبت نام کنسل شده ” طبقه بندی کرده است، باید برای مورد توجه قرار گرفتن دارای مدرک ارشد باشند ( مجموع دوره تحصیل باید 4 سال باشد).

مدارک زیر برای ورود به دوره ارشد قابل قبول نمی باشند:

  • لیسانس از دانشگاه پزشکی و جراحی آیرودیک هند، سریلانکا یا بنگلادش

مدارک مورد نیاز دانشگاه

ریز نمرات و دیپلم صادر شده از سوی دانشگاه. لطفا توجه داشته باشید که کارنامه نمرات/نتایج / ریز نمرات صادر شده از سوی کالج قابل قبول نمی باشند. ریز نمرات یا کارنامه باید توسط اداره ثبت یا کنترل کننده یا اداره سنجش دانشگاه صادر شده باشد. در صورتی که ریز نمرات / کارنامه تحصیلی حاوی اسم دوره تحصیلی نباشد، برنامه آموزشی باید ارسال شود. ریزنمرات/کارنامه ای که در آن ها دوره ها به عنوان ” مدرک اول “، ” مدرک دوم ” ذکر شده اند، قابل قبول نیستند.

مدارکی که توسط موسسه صادر کننده تایید شده اند، باید توسط نماینده اداره ثبت آکادمیک، اداره سنجش یا معادل این موسسه، صادرشوند. گواهینامه های ارائه شده توسط دیگر کارمندان، همچون کارمندان دانشکده یا کالج، قابل قبول نمی باشد. 

رنکینگ دانشگاه های بنگلادش

رنکینگ دانشگاه های جهان تایمز هایر 2019 بیش از 1250 دانشگاه را در بر می گیرد. به این ترتیب بزرگترین جدول رتبه بندی تا به امروز توسط این سازمان ایجاد شده است.

این رتبه بندی تنها جدول رتبه بندی عملکرد دانشگاه های جهان است که برای قضاوت دانشگاه های متمرکز پژوهشی در مقابل ماموریت اصلی آن ها، تهیه شده است: تدریس، پژوهش، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی. این رتبه بندی از 13 شاخص عملکردی که به دقت تنظیم شده اند برای ارائه جامع ترین و متعادل ترین مقایسه قابل اعتماد از سوی دانشجویان، آکادمی های، روسای دانشگاه ها، صنعت و دولت ها تشکیل شده است.

محاسبه رنکینگ سال 2019 که توسط شرکت خدمات حرفه ای PricewaterhouseCoopers (PwC) انجام گرفته است، این رتبه بندی را به تنها رتبه بندی دانشگاه های جهان که بررسی کامل و موشکافانه مستقلی در این زمینه انجام میدهند، تبدیل کرده است.

  1. دانشگاه مهندسی و فناوری: 1895
  2. دانشگاه داکا: 1965
  3. دانشگاه راجشاهی: 2773
  4. دانشگاه شمال جنوب بنگلادش: 2889
  5. دانشگاه کشاورزی بنگلادش: 2995
  6. دانشگاه چیتاگونگ: 3054
  7. دانشگاه بارک: 3114
  8. دانشگاه جهانگیر نگار: 3116
  9. دانشگاه مستقل بنگلادش: 3218
  10. دانشگاه علوم و فناوری شاه جلال: 3236
  11. دانشگاه بین المللی دافودیل: 3500
  12. دانشگاه مهندسی و فناوری کولنا
  13. دانشگاه مهندسی فناوری راجشاهی: 3593
  14. دانشگاه کشاورزی شیخ مجیب الرحمان بنگلادش:3651
  15. دانشگاه کولنا: 3693
  16. دانشگاه مهندسی و فناوری شیکاگو: 3808
  17. دانشگاه عل.م. تکنولوژی احسن اله: 3861
  18. دانشگاه بین المللی آمریکایی، بنگلادش: 3908
  19. دانشگاه متحد بین المللی: 4173

در انتها لازم به ذکر است که مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده ارائه هرگونه راهنمایی در زمینه مهاجرت و اقامت بنگلادش به شما عزیزان هستند، پس با ما در ارتباط باشید و آنچه را در تمامی زمینه ها از جمله مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از دانشگاه های بنگلادش، بدست آورید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *