استرالیا و نیوزلند از جمله کشورهای بسیار زیبا و هیجان انگیز می‌باشند که هر دوی آنها در نیم کره جنوبی زمین قرار گرفته‌اند و زبان رسمی آنها انگلیسی می‌باشد. امروزه بسیاری از کسانی که قصد سفر به این کشورها را دارند، معمولاً در انتخاب بین این دو کشور دچار تردید خواهند شد، بنابراین در این مقاله با مقایسه زندگی در نیوزلند و استرالیا برخی از ویژگی‌های و تفاوت‌های این کشورها را بیان می‌کنیم تا افرادی که قصد سفر و مهاجرت به این کشورها را دارند با اطلاعات بیشتر این کار را انجام دهند. پس با ادامه این مقاله همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیلی در نیوزلند و استرالیا

از آنجایی که بسیاری از مهاجرت‌ها جهت ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی انجام می‌شود، به همین دلیل به هنگام تصمیم برای مهاجرت تحصیلی به نیوزلند  یا استرالیا  می‌خواهند، بدانند کدام کشور بهتر است؟

اما باید گفت که هر دو کشور دارای نظام آموزش عالی بسیار پیشرفته و مدرن هستند و از دانشگاه‌ها و موسسه‌ها با اعتبار بین‌المللی برخوردار می‌باشند و با توجه به سیستم آموزشی با کیفیتی که دارند امکانات تحصیل راحت را برای دانشجویان بین المللی مهیا می‌نمایند تا بتوانند به آسانی از دانشگاه‌های آنها پذیرش بگیرند و در این کشورها به ادامه تحصیل بپردازند.

لازم به ذکر است که دانشگاه‌های استرالیا معمولا از رتبه و رنکینگ بهتر و بالاتری نسبت به دانشگاه های نیوزلند برخوردار هستند که با مقایسه آنها می‌توان به راحتی به این نکته پی برد، مثلا دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه ملبورن استرالیا و دانشگاه سیدنی استرالیا به ترتیب از دانشگاه‌های اوکلند نیوزلند، دانشگاه اوتاگو نیوزلند و دانشگاه فناوری اوکلند دارای رتبه بالاتری هستند.

دو کشور استرالیا و نیوزیلند برای دانشجویان بین المللی، امتیازاتی را در نظر می‌گیرند که از جمله می‌توان به ویزای پس از تحصیل، بورسیه تحصیلی  و ۲۰ ساعت کار دانشجویی همزمان با تحصیل اشاره کرد، اما باید گفت که معمولاً فرصت‌های بورسیه تحصیلی در استرالیا که برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده است، بیشتر از نیوزیلند می‌باشد و همچنین درآمد دانشجویان در استرالیا، نسبت به درآمد دانشجویان در نیوزلند بیشتر است و به همین دلیل می‌توان گفت شرایط کار در حین تحصیل یا پس از آن، برای دانشجویان در استرالیا مناسب‌تر از دانشجویان در نیوزیلند خواهد بود.

مقایسه شرایط مهاجرت نیوزلند با استرالیا

بسیاری از افرادی که می‌خواهند به نیوزلند مهاجرت کنند، به روش های مهاجرت به استرالیا هم فکر می‌نمایند، چرا که هر دو کشور به صورت جزیره‌ای هستند و دارای جمعیت کم با شرایط آب و هوای یکسان بوده و حتی دارای پرچمی مشابه هستند. به همین دلیل بسیاری از متقاضیان مهاجرت به این کشورها همواره با این سوال مواجه می‌شوند که شرایط مهاجرت به استرالیا بهتر است یا نیوزلند؟

بر اساس آمارهای منتشر شده هر دو کشور استرالیا و نیوزیلند در این سال‌ها جز کشورهای مهاجرپذیر دنیا به شمار می‌آیند، البته استرالیا به لحاظ مهاجرت محبوبیت بیشتری از نیوزلند دارد، اما کشور نیوزیلند نیز دارای جاذبه‌های گردشگری و طبیعی زیادی می‌باشد و از شرایط اقتصادی و آموزشی فراوانی برخوردار است، به همین دلیل مهاجرت به کشور نیوزلند نیز خالی لطف نیست.

کشورهای استرالیا و نیوزیلند هر دو همسایه یکدیگر هستند و دارای مناظر طبیعی فراوانی می‌باشند، اما کشور نیوزلند، کشوری بسیار آرام است و استرالیا کشوری بسیار سریع با شهرهای بزرگ می‌باشد که مدام در حال پیشرفت هستند و به همین دلیل بسیاری از مهاجرینی که دوست دارند در مکان پر جنب و جوش‌تری زندگی کنند قطعا استرالیا را برمی‌گزینند.

زبان هر دو کشور انگلیسی است و به همین دلیل افرادی که می‌خواهند به این کشورها سفر کنند، به راحتی می‌توانند با مردم آنها با زبان انگلیسی ارتباط برقرار نمایند، می‌توان گفت میسرها و راه‌های مهاجرت به نیوزلند و استرالیا یکسان است و افراد می‌توانند با استفاده از روش‌های مختلفی همچون دریافت ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای ازدواج یا والدین به کشورهای استرالیا و نیوزلند سفر کنند اما شاید در مسیر مهاجرت، قوانین کشورها با یکدیگر دارای تفاوت جزیی باشند.

مقایسه زندگی در نیوزلند و استرالیا

مقایسه هزینه‌های زندگی در نیوزلند و استرالیا

از آنجایی که نیوزلند کشوری می‌باشد که سال‌های طولانی در رکود اقتصادی به سر برده است و در سال‌های اخیر دچار دگرگونی اقتصادی گردیده، به همین دلیل می‌توان گفت یافتن شغل مناسب در این کشور هنوز مشکل است، همچنین دستمزد مردم این کشور نسبت به مردم استرالیا پایین‌تر می‌باشد.

همچنین نیوزلند یک کشور جزیره‌ای خواهد بود، به همین جهت هر ساله میزان قابل توجهی کالا به این کشور وارد می‌گردد که تأثیر فراوانی بر قیمت مواد غذایی این کشور گذاشته و قیمت این مواد بالاتر رفته است.

افرادی که ساکن نیوزلند هستند یا دارای ویزای کار این کشور می‌باشند، معمولا از خدمات بهداشتی این کشور به صورت رایگان یا با هزینه کم برخوردار می‌گردند و همچنین هزینه مسکن در این کشور پایین‌تر از دیگر کشورها همچون استرالیا است.

به طور کلی هزینه زندگی در استرالیا نسبت به نیوزلند ارزان‌تر است و در این کشور شرایط کاری، یافتن شغل مناسب و کسب درآمد نسبت به نیوزلند بهتر می‌باشد، اما اجاره خانه در شهرهای استرالیا دارای شیب بالایی است، به طوری که اگر در استرالیا ساکن شوید در حدود ۳۰ درصد از دستمزد خود را باید صرف اجاره نماید. ساکنان دائمی استرالیا از بهداشت عمومی رایگان برخوردارند اما افرادی که دارای اقامت موقت در این کشور می‌باشند باید هزینه‌های را جهت خدمات بهداشت عمومی پرداخت نمایند.

با بررسی میزان اجاره‌بها در نیوزلند و استرالیا مشخص گردید که در نیوزلند اجاره مسکن ۷.۵۸ درصد ارزان‌تر از استرالیا خواهد بود، همچنین مردم جهت استفاده از خدمات رفاهی در نیوزلند مانند روشن کردن چراغ‌ها و استفاده از آب باید در حدود ۱۸۴ دلار در ماه پرداخت کنند و مردم استرالیا جهت برخورداری از این خدمات باید ۲۸۴ دلار ماهیانه بپردازند. هزینه اینترنت در این دو کشور معمولا یکسان خواهد بود و مردم در این کشورها برای برخورداری از اینترنت باید هزینه یکسانی پرداخت نمایند.

در استرالیا مشاغل فراوانی می‌باشد چرا که دارای شهرهای بزرگ صنعتی است و به همین دلیل فرصت‌های شغلی زیادی بخصوص برای افراد مهاجر وجود دارد. در نیوزلند هم فرصت‌های شغلی زیادی برای افراد بخصوص در اطراف شهر اوکلند وجود خواهد داشت اما نسبت به استرالیا کمتر است.

سرمایه گذاری در نیوزلند بهتر است یا استرالیا؟

اگر قصد سرمایه گذاری در این کشورها را دارید تا از طریق سرمایه گذاری بتوانید ویزای نیوزلند یا ویزای استرالیا را بگیرد و به این کشورها مهاجرت کنید تاکنون با این سوال مواجه گردیده‌‍اید که سرمایه گذاری در کدام کشور مناسب‌تر است؟

می‌توان گفت این سرمایه گذاری به عوامل مختلفی وابسته است اما مهم آن می‌باشد که برای چه کسب و کاری قصد سرمایه گذاری را دارید! در این دو کشور گزینه‌های سرمایه گذاری فراوانی وجود دارد که از جمله می توان به بخش انرژی، بازرگانی، صنایع فولاد و خودروسازی، توریسم و گردشگری، فناوری های پیشرفته و برتر (High-tech)، مسکن، درمان و مراقبت‌های بهداشتی اشاره کرد.

در این دو کشور ویزاهای سرمایه گذاری زیادی وجود دارد تا به صورت میلیون دلاری در این کشورها سرمایه گذاری نمود، معمولا استرالیا دارای ویزاهای میلیون دلاری مختلف همچون ویزای 132 می‌باشد، اما نیوزلند دارای ویزاهای سرمایه گذاری با مبالغ بالاتری همچون مبالغ بالای 1.5 میلیون دلاری خواهد بود.

بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری در این کشورها را دارید، می‌توان گفت ویزای 188 استرالیا، یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود که به شما کمک می کند تا با مبلغ 200 هزار دلار هم در این کشور کسب و کاری راه بیندازید و هم بتوانید به واسطه آن اقامت استرالیا را کسب نماید.

مقایسه زندگی در نیوزلند و استرالیا

جمع بندی

استرالیا و نیوزلند از جمله کشورهای می‌باشند که دارای سطح کیفی زندگی بالایی هستند و به همین جهت از این لحاظ تفاوت چندانی با هم نخواهند داشت، در مورد تحصیل در استرالیا و تحصیل در نیوزلند می توان گفت، هر دو این کشورها دارای دانشگاه‌های معتبر با اساتید مجرب هستند، اما دانشگاه‌های استرالیا از رتبه جهانی بالاتری برخوردار بوده، هر چند که دانشگاه‌های نیوزلند نیز دارای کیفیت آموزشی بالایی می‌باشند. به طور کلی با توجه به نتایج آمارهای موجود، می‌توان گفت شرایط زندگی تحصیلی در استرالیا به مراتب بهتر از نیوزلند است، اما در برخی از موارد نیز هزینه زندگی در نیوزلند برتری زیادی نسبت به استرالیا خواهد داشت، بنابراین این که کدام کشور بهتر و مناسب‌تر است، کاملا بستگی به هدف فرد جهت مهاجرت دارد.

 

3/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *