شغل طراحی داخلی در کانادا
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

انتظار می رود در طول سالهای 2028-2018 حدود 11900 موقعیت جدید در زمینه  شغل طراحی داخلی در کانادا ایجاد شود. فرصت های شغلی جدید در نتیجه افزایش تعداد بازنشستگان و همچنین گسترش این صنعت در کانادا ایجاد شده است. با ما همراه باشید تا با تمام جنبه های بازار کار طراحی داخلی در کانادا و درآمد طراحی داخلی در کانادا آشنا شوید.

معرفی شغل طراحی داخلی در کانادا

طراحان داخلی و طراحان دکوراسیون داخلی در کانادا وظیفه طراحی فضاهای داخلی در ساختمان های مسکونی، تجاری، فرهنگی ، سازمانی و صنعتی به صورت ایمن، کاربردی و بر اساس اصول زیبا شناختی را بر عهده دارند. طراحان داخلی می توانند در شرکت های معماری، شرکت های ساختمانی، مشاورین املاک، بیمارستان ها، خطوط هوایی، هتل ها، رستوران های زنجیره ای و دیگر موسسات در کانادا مشغول به کار شوند و یا به صورت مستقل کار کنند.

وظایف شغل طراحی داخلی در کانادا

طراحان داخلی در کانادا وظیفه انجام امور زیر را بر عهده دارند:

  • ارائه مشاوره به مشتریان برای تعیین نیازها، اولویت ها ، الزامات ایمنی و فضاهای طراحی
  • استفاده از نرم افزارهای طراحی و نرم افزارهای گرافیکی برای نمایش طراحی های دقیق و مدل های سه بعدی
  • تهیه طرح ها ، نقشه ها و نماها و ارائه مشاوره در خصوص انتخاب رنگها، مواد، پوشش های کف و دیوار، پنجره ها، نورپردازی های داخلی و خارجی ، مبلمان و بقیه موارد
  • تخمین و برآورد هزینه ها و مواد مورد نیاز و مشاوره در مورد اجاره، املاک و بازاریابی
  • ارائه نقشه ها و طراحی مطابق با آیین نامه های اجرایی
  • فعالیت در یک محیط چند رشته ای
  • نظارت بر کار پیمانکاران و دیگر نیروهای کار

 

عناوین شغلی طراح داخلی در کانادا

طراحان داخلی تحت عناوین زیر می توانند در کانادا مشغول به کار شوند:

  • دکوراتور داخلی
  • تکنسین طراح داخلی
  • طراح داخلی
  • طراح آشپزخانه
  • طراح فضاهای اداری
  • مدیر پروژه طراحی داخلی
  • استیجر محیط های مسکونی
  • دستیار طراح داخلی
  • مشاور مدیریت فضاهای داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی در کانادا

بازار کار طراحی داخلی در کانادا

آیا قصد دارید به عنوان طراح داخلی ، کانادا را به عنوان کشور دوم خود انتخاب کنید؟ کاملا تصمیم درستی گرفته اید و این بهترین انتخاب برای شما است. در بازار کار طراحی داخلی در کانادا ، این امکان را دارید که در مناطق مسکونی و تجاری کار کنید و فضای امن، زیبا و کاربردی را برای مشتریان خود ایجاد کنید. عواملی همچون فرصت های شغلی متعدد، درآمد کافی، چشم انداز شغلی ، تجربه کاری لذت بخش و انعطاف پذیری باعث شده طراحی داخلی در کانادا به یک شغل محبوب تبدیل شود.

با گسترش و رونق بازار کار املاک و مستغلات در کانادا انتظار می رود درخواست برای طراحان داخلی در کانادا افزایش پیدا کند. هر چند که در سالهای اخیر طراحان داخلی زیادی به کانادا مهاجرت کرده اند، اما هنوز هم تقاضای زیادی برای متخصصان این رشته وجود دارد. البته باید به این نکته توجه کنید که بازار کار طراحی داخلی در کانادا در تمام استان ها یکسان نیست. در جدول زیر بازار کار طراحی داخلی در کانادا در طی سه سال آینده ارائه شده است:

اسامی استان هابازار کار طراحی داخلی
آلبرتامتوسط
بریتیش کلمبیامتوسط
مانیتوباخوب
نیوبرانزویکمشخص نشده
نیوفاندلند و لابرادورمتوسط
سرزمین های شمال غربیمشخص نشده
نوا اسکوشیامتوسط
نوناووتمشخص نشده
اونتاریومتوسط
جزیره پرنس ادواردمشخص نشده
کبکخوب
ساسکاچوانخوب
یوکانمشخص نشده

درآمد طراح داخلی در کانادا

متوسط حقوق سالانه در کانادا بر اساس هزینه مسکن، بیمه، حمل و نقل و سایر هزینه ها محاسبه می شود. متوسط درآمد طراح داخلی در کانادا 48.000 دلار در سال یا به عبارتی 25 دلار در ساعت است. طراحان تازه کار تقریبا 40.000 دلار در سال دریافت می کنند در حالیکه میانگین درآمد طراحان داخلی با تجربه سالانه 72.000 دلار است. باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان درآمد طراح داخلی در کانادا بسته به میزان تحصیلات، موقعیت شغلی، تجربه کاری و استانی که در آن کار می کنید، متفاوت است. . به طور مثال: متوسط درآمد طراح داخلی در استان بریتیش کلمبیا 57.000 دلار، انتاریو 51.000 دلار، آلبرتا 45.000 دلار و استان کبک 39.000 دلار در سال است.

درآمد طراح داخلی در کانادا بر اساس سطح تجربه

افرادی که به عنوان طراح داخلی در کانادا کار می کنند بین 60.000 دلار در سال ( حداقل دستمزد) تا 188.000 دلار در سال (حداکثر دستمزد) درآمد دارند. سطح تجربه یکی از مهم ترین فاکتورها در تعیین میزان درآمد طراح داخلی در کانادا است. طبیعتا، افرادی که تجربه بیشتری دارند، درآمد بالاتری کسب می کنند. طراحان با کمتر از دو سال تجربه کار تقریبا 72.000 دلار در سال درآمد دارند. در حالیکه افراد با دو تا پنج سال تجربه ، سالانه 96.000 دلار کسب می کنند که حدودا 32 درصد بیشتر از افرادی است که کمتر از دو سال تجربه کار دارند. در جدول زیر لیست میزان درآمد طراح داخلی در کانادا بر اساس سطح تجربه را مشاهده می کنید:

سطح تجربهافزایش درصدمیزان حقوق سالانه
2-0 سال72.000 دلار
5-2 سال32 درصد96.000 دلار
10-5 سال34 درصد129.000 دلار
15-10 سال19 درصد154.000 دلار
20-15 سال8 درصد166.000 دلار
بیش از 20 سال7 درصد178.000 دلار

شغل طراحی داخلی در کانادا

درآمد طراح داخلی در کانادا بر اساس میزان تحصیلات و جنسیت

همه ما می دانیم که هر چه تحصیلات بالاتر باشد، میزان حقوق افزایش پیدا می کند؛ اما سطح تحصیلات تا چه اندازه در میزان درآمد طراح داخلی در کانادا موثر است؟ طراحان داخلی با مدرک فوق دیپلم 104.000 دلار در سال درآمد دارند، در حالیکه حقوق طراحان که مدرک لیسانس دارند سالانه به 141.000 دلار می رسد که تقریبا 36 درصد بیشتر از افرادی است که مدرک فوق دیپلم دارند. علاوه بر این، طراحان داخلی با مدرک فوق لیسانس 178.000 دلار در سال درآمد دارند که تقریبا 26 درصد بیشتر از طراحان با مدرک لیسانس است.  بر اساس جنسیت، طراحان مرد 124.000 دلار و طراحان زن 119.000 دلار در سال حقوق دریافت می کنند که تقریبا 5 درصد کمتر از طراحان مرد است.

بهترین استان ها برای طراحان داخلی در کانادا

همانطور که قبلا اشاره کردیم، چشم انداز شغل طراحی داخلی در کانادا نسبت به منطقه ای که برای کار انتخاب می کنید، متفاوت است.  به طور مثال ، در استان انتاریو آینده کاری نسبتا خوبی برای طراحان داخلی پیش بینی شده است، در حالیکه چشم انداز شغلی طراحان داخلی در استان مانیتوبا بسیار خوب است. حدود 700 طراح داخلی در استان مانیتوبا مشغول به کار هستند. به دلیل رشد اشتغال و افزایش تعداد بازنشسته ها در این حوزه، استان مانیتوبا از بازار کار خوبی برای طراحان داخلی برخوردار است.

یکی دیگر از بهترین مناطق مناسب برای مهاجرت کاری به کانادا برای طراحان داخلی، استان کبک است. در حال حاضر حدود 6.850 طراح داخلی در کبک مشغول به کار هستند. حدود 44 درصد طراحان داخلی در استان کبک در بخش های خدمات طراحی، مهندسی معماری کار می کنند و بقیه در بخش های ساخت و ساز، مشاورین املاک و تولید کنندگان مبلمان و محصولات مربوطه مشغول به کار هستند . استان ساسکاچوان یکی دیگر از استان های کانادا است که بازار کار خوبی برای طراحان داخلی فراهم کرده است. تقریبا 1.400 طراح داخلی در استان ساسکاچوان مشغول به کار هستند که 61 درصد آنها به صورت تمام وقت و 39 درصد آنها به صورت پاره وقت کار می کنند.

مزایای شغل طراحی داخلی در کانادا

در جواب این سوال که آیا شغل طراحی داخلی در کانادا یک شغل خوب محسوب می شود یا خیر؟ باید گفت که عوامل متعددی در کانادا وجود دارد که این شغل را به یک حرفه محبوب در کانادا تبدیل کرده است. در ادامه با مزایای شغل طراحی داخلی در کانادا آشنا خواهید شد:

  • درآمد مناسب

یکی از دلایل اصلی برای انتخاب هر شغل، میزان درآمد آن است. طراحان داخلی سالانه تا 188.000 دلار می توانند درآمد داشته باشند. البته طراحانی که بتوانند کسب و کار و شرکت خود را در کانادا تاسیس کنند، میزان درآمد سالانه آنها می تواند بسیار بیشتر باشد

  • فرصت های شغلی

زمانی که می خواهید شغل طراحی داخلی در کانادا را انتخاب کنید، باید دقت کنید که فرصت های شغلی اشباع نشده باشد. طراحان داخلی می توانند در طیف وسیعی از مجموعه ها از جمله شرکت های معماری، شرکتهای طراحی، هتل ها، رستوران ها و بسیاری از مراکز دیگر مشغول به کار شوند. آنها همچنین می توانند شرکت خود را راه اندازی کنند

  • آینده شغلی

 طبق آمار بانک مشاغل کانادا، بازار کار طراحی داخلی در کانادا، تنها در استان بریتیش کلمبیا تا سال 2024 ، حدود 16 درصد رشد خواهد داشت. درخواست برای طراحان داخلی در کانادا با توجه به رونق ایجاد شده در صنایع مرتبط، افزایش چشمگیری یافته است.

  • تجربه کاری لذت بخش

مهمترین اصل در انتخاب هر شغل، رضایتمندی است. به عنوان طراح داخلی در کانادا ، هیچوقت یک کار یکنواخت و کسل کننده را تجربه نخواهید کرد. طراحی داخلی یک شغل خلاقانه است که از شما می خواهد خارج از چهارچوب معمول فکر کنید و فضاها را زیباتر و کابردی تر کنید.

  • انعطاف پذیری و کنترل

به عنوان طراح داخلی در کانادا می توانید محل کار، ساعت کار، افرادی که تمایل دارید با آنها کار کنید را خودتان انتخاب کنید. شما می توانید به صورت مستقل فعالیت کنید و رئیس خودتان باشید.

درامد طراحی داخلی در کانادا

الزامات مهاجرت طراح داخلی به کانادا

طراحان داخلی در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار دارند و با ناک شغلی 5242 واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند. زمانی که تصمیم می گیرید به عنوان طراح داخلی به کانادا مهاجرت کنید باید شرایط و الزامات عمومی و تخصصی مهاجرت به کانادا را داشته باشید. تمام افرادی که می خواهند از طریق کار به کانادا مهاجرت کنند باید شرایط عمومی زیر را داشته باشند:

  • الزامات تحصیلی

به طور کلی، حداقل تحصیلات مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا به عنوان طراح داخلی ، داشتن مدرک دیپلم است. با این وجود، ارائه مدرک لیسانس و فوق لیسانس امتیاز خوبی به شمار می رود

  • الزامات سنی

بدون شک سن شما تعیین خواهد کرد که آیا واجد شرایط مهاجرت به کانادا به عنوان طراح داخلی هستید یا نه. بهترین سن برای مهاجرت به کانادا 18 تا 35 سال است.

  • الزامات زبان

قطعا برای اینکه بتوانید در کانادا زندگی و کار کنید باید توانایی زبان انگلیسی یا فرانسوی را در خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن را داشته باشید. آزمون های آیلتس، تافل، سلپیپ، آزمون PTE، آزمون CAEL، آزمون  DET، آزمون TCF ( زبان فرانسوی) و آزمون TEF ( زبان فرانسوی) مورد تایید کانادا هستند

  • قابلیت انطباق

تطبیق با محیط، آب و هوا و شرایط کاری جدید به عنوان طراح داخلی برای مهاجرت به کانادا ممکن است نیاز باشد. با این وجود، اگر نتوانید با تغییرات سازگار شوید ممکن است شانس خود برای مهاجرت را از دست بدهید.

  • تجربه کاری

برای مهاجرت به کانادا به عنوان طراح داخلی به حداقل یکسال تجربه کار تمام وقت یا معادل آن نیاز دارید. شما باید مدارکی را برای اثبات تجربیات خود ارائه کنید.

علاوه بر شرایط عمومی ذکر شده، طراحان داخلی باید شرایط تخصصی زیر را داشته باشند:

  • ارائه مدرک تحصیلی معتبر و دریافت تاییدیه از شورای تایید اعتبار طراحان داخلی کانادا (CIDA )
  • دریافت گواهی انجمن ملی صلاحیت طراحی داخلی کانادا (NCIDQ )

به منظور دریافت گواهی انجمن NCIDQ کانادا باید در آزمون شرکت کنید. افرادی که در کانادا تحصیل نکرده اند ملزم به ارائه مدرک طراحی داخلی یا مدرک معماری هستند.

  • ارائه 3520 ساعت تجربه کاری تایید شده در زمینه طراحی داخلی

بازار کار طراحی داخلی در کانادا

روش های مهاجرت طراح داخلی به کانادا

گزینه های زیادی در سیستم مهاجرت کانادا وجود دارد که به عنوان طراح داخلی می توانید آنها را انتخاب کنید. در ادامه سه روش اصلی مهاجرت به کانادا ارائه شده است:

  • اکسپرس اینتری ( Express Entry )

اگرچه سیستم اکسپرس اینتری به عنوان سریع ترین روش مهاجرت به کانادا شناخته می وشد، اما برای پردازش درخواست در این سیستم حداقل شش ماه زمان لازم است. به عنوان طراح داخلی می توانید از طریق برنامه نیرور کار ماهر فدرال (FSWP ) و برنامه تجربه کار کانادایی (CEC ) که تحت مدیریت سیستم اکسپرس اینتری قرار دارند، درخواست دهید. اکسپرس اینتری مبتنی بر یک سیستم امتیاز بندی است. در این سیستم رتبه بندی( CRS) بر اساس سن، تخصص، مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسوی، تجربه کاری و پیشنهاد شغلی امتیاز دهی می شود.

  • برنامه نامزد استانی ( Provincial Nominee Program )

متقاضیانی که نتوانسته اند امتیاز کافی در سیستم اکسپرس اینتری کسب کنند می توانند از طریق برنامه نامزد استانی (PNP) برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. این برنامه به نیروهای کار ماهر و نیمه ماهر این امکان را می دهد که به کانادا مهاجرت کنند. 11 استان کانادا دارای برنامه PNP هستند که بر اساس نیازهای بازار کار هر استان، نیروی متخصص جذب می کنند. برای دریافت اقامت از طریق برنامه نامزد استانی باید حداقل یک پیشنهاد کاری یک ساله داشته باشید. شما با دریافت 600 امتیاز در برنامه نامزد استانی می توانید از اقامت دائم خود مطمئن شوید. شما می توانید از طریق یکی از برنامه های استانی زیر درخواست دهید:

  • برنامه انتخاب استانی آلبرتا(AINP)
  • برنامه انتخاب استانی بریتیش کلمبیا(BC PNP)
  • برنامه انتخاب استانی مانیتوبا (MPNP)
  • برنامه انتخاب استانی نیوبرانزویک(NW PNP)
  • برنامه انتخاب استانی نیو فاندلند و لابرادور (NL PNP)
  • برنامه انتخاب استانی نواحی شمال غرب (NTNP)
  • برنامه انتخاب استانی انتاریو ( OINP)
  • برنامه انتخاب استانی جزیره پرنس ادوارد (PIE PNP)
  • برنامه انتخاب استانی ساسکاچوان (SINP)
  • برنامه انتخاب استانی یوکان (YNP)
  • مشاغل مورد تقاضا ( In-demand Job )

به عنوان طراح داخلی می توانید از طریق مشاغلی که در لیست کدهای طبقه بندی شده مشاغل کانادا (NOC ) قرار دارند،  برای مهاجرت درخواست دهید.

مراحل مهاجرت طراح داخلی به کانادا

برای مهاجرت به کانادا به عنوان طراح داخلی باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول- ایجاد نمایه در سیستم اکسپرس اینتری

در ابتدا باید صفحه شخصی خود را در سیستم اکسپرس اینتری ایجاد کنید. برای این کار باید وارد صفحه رسمی اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) شوید و پروفایل خود را بسازید.

مرحله دوم-  انتخاب برنامه مهاجرتی

در این مرحله باید برنامه مهاجرتی را انتخاب کنید که از طریق آن بتوانید به کانادامهاجرت کنید. شما باید شرایط لازم برای برنامه مهاجرتی انتخابی را داشته باشید

مرحله سوم- درخواست پیشنهاد شغلی

در این مرحله، اگر خوش شانس باشید می توانید از کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کنید( الزامی نیست). کارفرمای کانادایی باید برای شغل پیشنهادی نامه ارزیابی اثرگذاری بر بازار کار کانادا (LMIA ) دریافت کند و ثابت کند هیچ شهروند و مقیم کانادا مناسب این شغل نیست.

مرحله چهارم- در صورت دریافت امتیاز لازم، دعوتنامه ای برای شما ارسال می شود.

پس از دریافت دعوتنامه 60 روز زمان دارید که تمام مدارک خود را ارسال کنید. هزینه درخواست 150 دلار است.

مرحله ششم- درخواست ویزای کار

برای کار در کانادا به مجوز کار نیاز دارید. توجه داشته باشید زمان ورود به کانادا باید مجوز کار دریافت کرده باشید.

سخن پایانی

با توجه به گستردگی شغل طراحی داخلی در کانادا، همواره طیف وسیعی از فرصت های شغلی برای طراحان داخلی در کانادا وجود دارد. با گسترش و رونق بازار کار املاک و مستغلات در کانادا انتظار می رود درخواست برای طراحان داخلی در کانادا افزایش پیدا کند. درآمد طراحان داخلی در کانادا بسته به موقعیت شغلی ، میزان تجربه کاری و منطقه ای که در آن کار می کنید متفاوت است. برای اطلاع دقیق از بازار کار طراحی داخلی در کانادا و نحوه مهاجرت با مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید.

سوالات متداول

1- آیا شغل طراحی داخلی در کانادا از شرایط مطلوبی برخوردار است؟ بله، هر چند که در سالهای اخیر طراحان زیادی به کانادا مهاجرت کرده اند، اما هنوز هم تقاضای زیادی برای شغل طراحی داخلی در کانادا وجود دارد.

2- به عنوان طراح داخلی از چه طریق می توان به کانادا مهاجرت کرد؟ شما می توانید از طریق سیستم اکسپرس اینتری، برنامه نامزد استانی و مشاغل مورد تقاضا برای اقامت کانادا درخواست دهید.

3- امکان دریافت ویزا برای طراح داخلی بدون جاب آفر  وجود دارد؟ بله در سیستم اکسپرس اینتری امکان درخواست بدون جاب آفر وجود دارد.

4- آیا طراحان داخلی در کانادا از درآمد خوبی برخوردار است؟ بله متوسط درآمد طراح داخلی در کانادا 80.000 دلار در سال است.

5- طراحان داخلی تحت چه ناک شغلی می توانند درخواست دهند؟ ناک شغلی 5242 متعلق به طراحان داخلی است.

6- میزان درآمد طراح داخلی در کانادا به چه عواملی بستگی دارد؟ درآمد طراحان داخلی بسته به موقعیت شغلی، میزان تحصیلات، تجربه کاری و استانی که در آن فعالیت می کنید متفاوت است.

7- برای مهاجرت به کانادا به عنوان طراح داخلی به چه مدارکی نیاز است؟ طراحان داخلی ملزم به ارائه مدرک دانشگاهی معتبر در رشته های مرتبط ، حداقل 3250 ساعت تجربه کار و گواهی CIDA هستند.

8- شغل طراحی داخلی در کانادا چه مزیت هایی دارد؟ عواملی همچون فرصت های شغلی متعدد، درآمد کافی، چشم انداز شغلی ، تجربه کاری لذت بخش و انعطاف پذیری باعث شده طراحی داخلی در کانادا به یک شغل محبوب تبدیل شود.

9- مدت زمان پردازش سیستم اکسپرس اینتری برای ورود به کانادا چقدر است؟ زمان پردازش حداقل شش ماه است

10- هزینه درخواست برای ویزا در سیستم اکسپرس اینتری چقدر است؟ متقاضیان باید برای هر درخواست 150 دلار پرداخت کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *