تحصيل پزشکی لبنان

تحصیل پزشکی در لبنان

زبان رسمی کشور لبنان عربی است اگر چه بسیاری از شهروندان به صورت روان می توانند به زبان انگلیسی و فرانسه صحبت کنند. اکثر مردم در این کشور عرب هستند، 70٪ از آنها مسلمانان هستند و به دو گروه اصلی، سنی و شیعه تقسیم شده اند. همچنین 30٪ مردم در لبنان مسیحی هستند، برخی از آنها مارونی و گروههای اقلیت مانند ارمنی نیز وجود دارد. در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل پزشکی لبنان می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درباره لبنان

توپوگرافی کشور کوهستانی همراه با دو رشته کوه است. در مقابل، رشته کوه البیغ دره زمین های بارور شده در شرق وجود دارد. این سرزمین نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشاورزی لبنان در خدمت آن به عنوان منطقه اصلی کشاورزی این کشور ایفا میکند. با کمال تعجب، اقتصاد کشور منحصر به فرد است بر خلاف دیگر کشورهای عربی که دارای یک اقتصاد بازار آزاد و عادلانه سرمایه داری است.

بیروت در واقع مرکز تجاری و مالی در شرق میانه به عنوان شهری در این کشور برای شرکت های تجاری است که شبکه بزرگ در سراسر جهان به همراه دارد و مشهور است. علاوه بر این، این کشور همچنین دارای یک بخش بزرگی از نیروی کار ماهر است و اقتصاد آن سرویس گرا است. انتخابات دولتی برای رئيس جمهور و حکومت توسط اعضای پارلمان هر 4 سال یک بار انتخاب می شوند و این کشور دموکراتیک است.

دولت نیز به دنبال یک سیستم ویژه به نام کنفسیونالیسم است، که از از هر گونه درگیری بین جوامع مذهبی جلوگیری میکند و یا برای ارتقاء بخش ها و نمایندگی عادلانه میان آنها وجود تلاش میکند.

جغرافیای کشور لبنان

لبنان آب و هوای مدیترانه برخوردار است، و به مدت هشت ماه از سال آفتاب است، در حدی که در اثر نور ممکن است لباس شما فرسوده شود. فصل زمستان از نوامبر تا مارس بارانی است، با این حال، همزمان مرطوب و سرد است. اگر چه بیشتر ساختمان بیروت مجهز به هیتر، لباس گرم برای ماه های زمستان توصیه می شود.

میانگین میزان بارش سالانه 86 سانتی متر (34 اینچ) می باشد عمدتا در زمستان هنگامی که درجه حرارت ممکن است تا 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت) کاهش یابد. به جز این فصل بارانی، آب و هوا در بیروت لذت بخش است.

تحصيل پزشکی لبنان
مردم از سراسر منطقه اروپا به لبنان و پایتخت آن بیروت جذب می شوند یکی از علل آن کوه های معروف (برای اسکی بازان و کوهنوردی)، خط ساحلی مدیترانه ای، غذاهای معروف جهانی، شب زنده داری پایان ناپذیر ، آب و هوای معتدل آن، و فرهنگی غن و تاریخی آن است. دانشگاه AUB در مرکز این شهر قرار گرفته، که پیچ محله حمرا بیروت، دسترسی آسان به این دانشگاه را بیشتر فراهم می کند.

شرایط تحصیل پزشکی لبنان در دانشگاه های ملی و آمریکایی

پزشکان عرب در طول تاریخ شناخته شده اند، اما اولویت بیشتر آنها دندانپزشکی بوده است. آنها در این زمینه های مختل سرآمد روش های درمانی بوده اند که هنوز هم پایه و اساس بسیاری از تکنیک هایی است که امروزه استفاده می شود و توسعه یافته است. الحاوی با کتاب (جامع کتاب پزشکی)، در قرن 10 منتشر شد، رازی و … برخی از این پزشکان بوده اند.

پزشکان متعدد دیگر به دنبال راه این دانشمندان در قرن 11th به کار پرداختند، در میان آنها می توان به علی بن عباس و ابو قاسم ها آز-الزهراوی، و بسیاری از دانشمندان دیگر در قرن بعد می توان اشاره کرد.

دانشگاه آمریکایی پزشکی لبنان

در سال 2009، مدرسه جدید پزشکی LAU درهای خود را برای اولین بار به روی دانشجویان باز کرد. مدرسه پزشکی گیلبرت و رز ماری چاگوری در میان دانشکده های پزشکی در لبنان منحصر به فرد بود. در اصل پس از ایجاد یک “پزشک جدید” دانشجویان کیفیت بالا و آموزش پزشکی آمریکایی را عمیقا حس کردند، فارغ التحصیلان این دانشگاه مسئولیت اجتماعی در برابر جامعه خود و جهان متعهد می شوند.

در سال 2014 شاهد افتتاح مرکز علوم بهداشتی این دانشگاه  در محوطه دانشگاه بیبلوس LAU بودیم. رویایی در مفهوم، این فضا پر نور مظهر روح آموزش و پرورش پویا، میان رشته ای، و دانشجو محوربود.LAU  علاوه بر آزمایشگاه ها، کلاس های درس دارای یک مرکز شبیه سازی پزشکی می باشد، که به صورت غیررسمی و به طور خاص به منظور ارتقای تبادل ایده ها و تعامل اجتماعی ساخته شده است.

این مرکز دارای اتاق اختصاص داده شده مبتنی برای رفع مشکلات یادگیری است، که سبب پرورش کار تیمی و تفکر انتقادی در یک محیط در گروه های کوچک میگردد. مرکز علوم بهداشت و درمان در حال حاضر زیر یک سقف مدارس پزشکی، داروسازی، پرستاری می باشد.

دست‌آوردهای دانشگاه

در طول تاریخ کوتاه خود و با وجود چالش های بی ثباتی منطقه ای، این دانشگاه  تبدیل به یک نیروی محرکه برای آموزش پزشکی و دندانپزشکی در لبنان شده است.

این مدرسه دارای بسیاری از عناوین به عنوان “اولین” بوده است: برنامه ادغام علوم بالینی و پایه از سال اول پزشکی برای اولین بار در کشور، موفقیت در برنامه معرفی یادگیری مبتنی بر مشکل برای اولین بار، استفاده از شبیه سازی به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از آموزش و ارزیابی برای اولین بار در منطقه، اتخاذ یک روش ارزیابی مبتنی بر محیط کار قوی برای اولین بار.

کار قاطعانه و جلسه با مقامات ارشد برای قرار گرفتن دانشجویان و ساکنان در معرض مطالعات بالینی کافی، از طریق بهبود بیمارستان دانشگاه و تعامل با نهادها و موسسات وابسته. فارغ التحصیلان پزشکی LAU به خوبی آموزش دیده اند و در حال تبدیل شدن سفرای  SOM، در برنامه های کارشناسی ارشد به صورت محلی و خارج از کشور می باشند.

برنامه درسی Med پزشکی لبنان

در پایان طی کردن واحد های درسی مدرک پزشکی دکتر  (M.D.)به داوطلبانی که موفق شوند اعطا میگردد، این برنامه یک برنامه چهار ساله است.

ساختار پزشکی I و Med II احتمالا متفاوت از چیزی است که شما با آن در دیگر مدارس پزشکی دیگر وجود دارد. برنامه های درسی سنتی مبتنی بر نظم و انضباط، و انتقال علوم پایه پزشکی (آناتومی، فیزیولوژی، پاتولوژی، بیوشیمی، فارماکولوژی، میکروبیولوژی و ژنتیک) در دو سال اول، و تدریس بالینی در دو سال بعد می باشد. اما در برنامه درسی Med ، علوم پایه و بالینی به صورت همزمان تدریس می شوند از جمله فواید این روش یادگیری ارزیابی مطالب جدید تدریس شده می باشد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لبنان بدون مدرک زبان ممکن نیست، تحصیل در این کشور در اغلب دانشگاه ها به زبان انگلیسی نیز می باشد. شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لبنان در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشور های می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. زبان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی و فرانسوی می باشد.

شهریه و هزینه زندگی دانشجویی در لبنان

کارشناسی تمام وقت

  • 1،650.00 $ در هر سال
  • 825.00 $ در هر ترم

    3/4 زمان کارشناسی

  • 1،245.00 $ در هر سال
  • 622.50 $ در هر ترم

صورتحساب در هر ساعت واحدی ثبت نام

  •  56.00 $ در هر ساعت واحدی

برنامه های مقطع کارشناسی – 2016-2017 سال تحصیلی

شهریه کارشناسی

ترم کامل کارشناسی (12+ واحد) پاییز / بهار

  •  35،220.00 $ در هر سال
  • 17،610.00 $ در هر ترم

 3/4 کارشناسی (9-11.5 واحد) پاییز / بهار

  • 26،418.00 $ در هر سال
  • 13،209.00 $ در هر ترم

اثبات تسلط جهت تحصیل به زبان انگلیسی

از طرق زیر باید تلسط به زبان انگلیسی اثبات شود:

  • نمرات رسمی تافل؛
  • نمرات رسمی IELTS
  •  آزمون ورودی زبان انگلیسی (EEE)
  •  نمرات آزمون SAT

شما بایستی گواهی رسمی دوره متوسطه خود را ارائه کنید. اگر هنوز این نمرات در دسترس نیست، به محض دسترسی به دفتر آموزش دانشگاه ارائه کنید. دانش آموزان لبنانی با دیپلم غیر لبنانی نیز باید هم ارزی دیپلم خود را با دیپلم لبنانی از وزارت آموزش و پرورش دریافت کنند.

متقاضیان دانشکده پرستاری بایستی یک مصاحبه را نیز بگذرانند. هزینه غیر قابل استرداد $ 80 می باشد (L.L. 120،000) برای درخواست های کاغذی و 65 $ (L.L.100،000) برای درخواست های آنلاین باید پرداخت شود.

ممکن است در یک رشته خاص اما در دانشگاه های مختلف دروس دانشگاه های لبنان با یکدیگر متفاوت باشند. مدرسه و مدارس نیز برای دانش آموزانی که سنین آنها کمتر از 18 سال یا سن دانشگاه می باشد موجود است.

بورس تحصیلی لبنان AUB

بورس تحصیلی AUB توسط کمیته جمع آوری کمک صورت می گیرد و ریشه های آن به آثار بمباران کالج های این کشور در سال 1991 باز میگردد. این رویداد سبب تشکیل یک گروه اختصاصی از فارغ التحصیلان دانشگاه شد که به گرد هم آمدند و به برای بازسازی ساختمان دانشگاه پول جمع آوری کردند.

پس از موفقیت خود در کمک به بازسازی کالج هال، این داوطلبان تصمیم گرفت تا نام خود تغییر نام دهید به کمیته جمع آوری بورسیه تحصیلی AUB و برای ماموریت جدید به جمع آوری پول برای کمک هزینه تحصیلی در AUB پرداختند. از سال 2000، کمیته جمع آوری کمک هزینه تحصیلی نزدیک به 800،000 $ برای کمک هزینه تحصیلی برای بسیاری از دانش آموزان AUB جمع آوری و هزینه کرده است.

کلام آخر:

معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در لبنان در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در لبنان در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند. سطح علمی پزشکی و دندانپزشکی در لبنان با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لبنان و شرایط تحصیل پزشکی در خارج از کشور می توانید با کارشناسان آموزشی و حقوقی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *