تحصيل پزشکی و دندانپزشکی در لبنان

لبنان، با شهرستان های با شکوه خود و همچنین برای فرهنگ تجارت دریایی خود شناخته شده است، این کشور یک کشور کوچک واقع در امتداد سواحل بسیار معروف دریای مدیترانه است. شهرهای مهم آن عبارتند از طرابلس، بیبلوس، صیدا، صور و از جمله بیروت به عنوان پایتخت آن می باشد. این کشور زیبا دارای آب و هوای مختلف است که بستگی به منطقه دارد. کسانی که در مناطق ساحلی زندگی می کنند زمستان های معتدل و تابستان های گرم و مرطوب را تجربه می کنند که همچنین برخی اوقات بارانی است. در حالی که کسانی که در مناطق مرتفع هستند زمستان های سنگین و تابستان های گرم و خشک را تجربه می کنند. این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با پزشکی و دندانپزشکی در لبنان در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لبنان

امروز، پس از پیشرفت حیرت انگیز در دندانپزشکی، بسیاری از دانشکده های تخصصی ایجاد شده و در بسیاری از رشته های اصلی توسعه یافته است. مراجعه به دندانپزشک دیگر یک کابوس نیست، دانشکده مستقل دندانپزشکی لبنان در سال 1999 تاسیس شد. حتی دندانپزشکی در دانشگاه لبنان در سال 1983 تحت حمایت دانشکده علوم پزشکی تاسیس شد، به سرعت نام خود را در یک موقعیت برجسته در میان موسسه های علمی و پژوهشی شناخته شده کرد. توسط آموزش و پرورش بسیار موثر و مشخص، تاثیر مثبت در جامعه لبنان، این بود که مردم از خدمات پیشگیرانه و درمانی آن بهره می برند. دانشکده تمرکز زیادی بر تحقیقات علمی دارد، در نظر گرفتن نقطه شروع برای هر گونه پیشرفت در حرفه پزشکی و حرفه ای یکی از اهداف این دانشگاه است.

تحصيل پزشکی و دندانپزشکی در لبنان

شما می توانید برای کسب مشاوره رایگان تلفنی در زمینه شرایط اعزام دانشجو به لبنان به صورت تضمینی با مشاورین ما در تهران و شیراز تماس حاصل فرمائید. موسسه مهاجرت به لبنان برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) با همراهی وکیل مهاجرت در تمامی مسیر مهاجرت شما می تواند در اخذ پذیرش از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران و وزارت بهداشت به متقاضیان کمک کند.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در لبنان مورد تایید وزارت بهداشت ایران

آموزش عالی در لبنان توسط وزارت فرهنگ و آموزش عالی اداره می شود، و همه به جز یکی از 41 دانشگاه لبنان خصوصی هستند. اگر چه زبان رسمی لبنان عربی است، زبان تدریس در دانشگاه های لبنان انگلیسی یا فرانسه (زبان دوم با توجه به گذشته استعماری این کشور) است.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های لبنان بستگی به دانشگاه انتخابی شما در این کشور دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، اما حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی لبنان معمولا بالا می باشد. بورسیه تحصیلی در دانشگاه های لبنان معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های لبنان  با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان در لبنان برای شما امکان پذیر می گردد.

در مجموع 10 دانشگاه در لبنان دارای رتبه بندی QS هستند: منطقه عربی 2016، رتبه بندی خاصی به لبنان اختصاص داده شد. سه نفر از این دانشگاه های پیشرو لبنان نیز در Rankings® دانشگاه های جهان QS 2016/17 برجسته شدند. که این دانشگاه ها عبارتند از:

دانشگاه آمریکایی بیروت  (American University of Beirut) (AUB)

این دانشگاه در سال 1866 بنا نهاده شد، دانشگاه آمریکایی بیروت پایگاه فلسفه آموزشی خود را با استانداردها و شیوه های بر روی مدل های هنرهای آزاد آمریکا آموزش عالی بنا نهاده است. این دانشگاه یک دانشگاه تحقیقاتی-آموزش محور است، AUB  در حدود 80 برنامه آموزشی و حدود 8،000 دانش آموزان دارد. این دانشگاه آزادی اندیشه را تشویق می کند و به دنبال فارغ التحصیلی مردان و زنان متعهد به تفکر خلاق و انتقاد پذیر، یادگیری مادام العمر، تمامیت شخصیتی، مسئولیت مدنی، و رهبری است.

این دانشگاه، دارای مجوز رسمی و سازمانی در ژوئن 2004 توسط کمیسیون آموزش عالی از انجمن ایالات میان دانشکده ها و مدارس در ایالات متحده اعطا شده است و مجددا در سال 2016 مورد تجدید نظر قرار گرفت، این دانشگاه شامل شش دانشکده: کشاورزی و مواد غذایی علوم، هنر و علوم، مهندسی و معماری، پزشکی علوم بهداشت، (که شامل دانشکده پرستاری) و دانشکده کسب و کار نیز می شوند، می باشد.

AUB در حال حاضر بیش از 130 برنامه منجر کارشناسی، کارشناسی ارشد، MD، و دکترا را ارائه می دهد. این دانشگاه در سال 1922 مختلط شد. دانشجویان آن 50 درصد مرد و 50 درصد زن می باشند. زبان آموزش زبان انگلیسی است (به جز برای دوره های آموزشی عربی و دیگر دوره های زبان).

شرایط پذیرش دانشگاه آمریکایی بیروت لبنان

چگونگی ارسال درخواست و پذیرش در دانشگاه دانشگاه آمریکایی بیروت

با شرکت در پزشکی AUB، تحصیل و آموزش و پرورش به سبک آمریکایی تجربه می کنید. به این معنی که دانش آموز نیاز به دریافت مدرک کارشناسی در علوم دارد، و سپس برای مطالعات پزشکی می تواند اقدام کند. در مرحله اول، و به منظور انتخاب زمینه پزشکی دانشجو اقدام می کند، بهتر است یکی از رشته علوم پایه زیر را انتخاب کند: زیست شناسی، شیمی، فیزیک، آزمایشگاه های پزشکی، بهداشت محیط، و یا تغذیه جزو این رشته ها می باشند.

در سال سوم پس از مطالعات کارشناسی، دانشجو وارد دوره مقدماتی دانشکده پزشکی می شود عنوان این دوره  MED می باشد و 3 سال طول می کشد، پس از تکمیل دوره مورد نیاز، و بر اساس نمرات به دست آمده، دانش آموز را می توان در دانشکده پزشکی پذیرفته شود.

برای ثبت نام مقدماتی دوره پزشکی نیاز است مراحل زیر را طی کنید:

  1. درخواست برای ثبت نام سال اول پزشکی
  2. عکس رنگی از متقاضی که اخیر گرفته شده، در اندازه گذرنامه،
  3. یک کپی از کارت هویت متقاضی یا گذرنامه
  4. ترجمه رسمی از دیپلم دبیرستان
  5. دو توصیه نامه
  6. نمرات MCAT (نمرات رسمی به صورت مستقیم به AUB ارسال می شود و نمرات غیر رسمی ضمیمه فرم اینترنتی ثبت نام می شود)
  7. 80 دلار آمریکا هزینه درخواست

مهلت و تاریخ جواب اخذ پذیرش دانشگاه پزشکی در لبنان:

آخرین مهلت ارسال درخواست 15 ژانویه است و پاسخ پذیرش اولیه در دانشکده پزشکی تا اواسط آوریل صادر میشود و پس از اتمام درجه BS، دانشجو مشروط درجه MS، BA، و یا MA خواهد بود.

تسلط به زبان انگلیسی مورد نیاز (ELPR):

پس از ورود، متقاضی باید یک سطح از مهارت در زبان انگلیسی را به دست آورد حداقل نمره 530 یا 583 در آزمون انگلیسی ورودی (EEE)، و یا آزمون های مبتنی بر زبان انگلیسی به عنوان مثال 250 در تافل (TOEFL) یا 7.0 در آزمون آیلتس.

فارغ التحصیلان AUB و یا فارغ التحصیلان US / UK / استرالیا / کانادا از ELPR معاف هستند.

دانشگاه سنت جوزف دی بیروت

این دانشگاه دارای دانشکده پزشکی، اقتصاد، دندانپزشکی، مهندسی، فلسفه، کلام، ترجمه، و قانون می باشد. پردیس علوم اجتماعی برای مقطع کارشناسی دارای حالتی رقابتی است زیرا دانشجویان به دنبال کسب درجه کارشناسی ارشد در دانشگاههای برتر می باشند تا بتوانند به ادامه تحصیل در دانشگاه ها و کسب و کار در فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، انگلستان، ایالات متحده و کانادا پس از تحصیل بپردازند.

سالانه 12000 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام می کنند این دانشگاه دارای  1873 هیات علمی و 500 کارکنان و نیروی پشتیبانی و خدماتی می باشد. در بیروت این دانشگاه دارای بیش از 12 دانشکده خود، 24 مؤسسه و مدارس در سراسر 5 دانشگاه خود می باشد، مراکز دانشگاهی منطقه ای در صیدا، طرابلس و زهله و همچنین یک مرکز خارجی واقع در دبی می باشد.

USJ تنها دانشگاه در شرق میانه پایبند به سیستم واحد های دانشگاهی ECTS دانشگاه های اروپا است، در حالی که به طور رسمی توسط قانون آموزش عالی لبنان به رسمیت شناخته شده است.

شرایط پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در لبنان

الزامات اساسی

  • درخواست برای مقطع کارشناسی به صورت آنلاین.
  • عکس جدید با سایز مناسب پاسپورت.
  • یک فتوکپی واضح و روشن از کارت شناسایی و یا گذرنامه.

متن رسمی از مدارسی که شنا در سه سال گذشته در آنها حضور داشتید. اگر نمرات شما در سال گذشته یا ترم گذشته زمانی که شما درخواست را ارسال می کنید در دسترس نیست، باید به محض دسترس ارسال شود. اگر شما یک سال در دانشگاه تحصیل کرده اید، شما باید اطلاعات دو سال گذشته خود در مدرسه را برای دانشگاه بیاورید. رونوشت باید به دفتر پذیرش در دانشگاه انتخابی شما در یک پاکت مهر و موم شده ارسال شود. نمرات رسمی آزمون SAT یا ACT خود را آماده کنید.

هزینه زندگی دانشجویی و شهریه دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در لبنان

در زیر به تفکیک شهریه مقطع کارشناسی، هزینه های دانشجویی، هزینه های فعالیت های شخصی و همچنین فارغ التحصیل و برنامه حرفه ای به صورت جزئیات آمده است.

دوره تمام وقت پزشکی (دوره اولیه که همان پرستاری محسوب میگردد)  (12+ واحد) پاییز / بهار

  • 36،882 $ در هر سال
  • 18،441 $ در هر ترم

 3/4 پزشکی (دوره اولیه که همان پرستاری محسوب میگردد)  (9-11.5 واحد) پاییز / بهار

  • 27،642 $ در هر سال
  • 13،821 $ در هر ترم

پاره وقت (کمتر از 9 واحد) پاییز / بهار

  • 795 $ در هر واحدی

دیگر دانشجویان ترم پاییز / بهار

  • 795 $ در هر واحدی

هزینه خوابگاه و اقامتگاه دانشجویی در لبنان

    اتاق یک نفره

  • 9،744 $ در هر سال
  • 4،872 $ در هر ترم

    اتاق دو نفره

  • 6،250 $ در هر سال
  • 3،125 $ در هر ترم

    اتاق دو نفره: شمال / جنوب تالار رزیدنت

  • 8،726 $ در هر سال
  • 4،363 $ در هر ترم

برنامه های غذایی دانشجویان مقیم

    285 وعده برنامه غذایی

  • 4،845 $ در هر سال
  • 2،422 $ در هر ترم

    225 وعده برنامه غذایی

  • 4،500 $ در هر سال
  • 2،250 $ در هر ترم

    150 وعده برنامه غذایی

  • 3،990 $ در هر سال
  • 1،995 $ در هر ترم

رفت و آمد دانشجویی بر اساس برنامه غذایی آنها

  • 20 وعده برنامه غذایی – $ 195.00 در هر ترم
  • 40 وعده برنامه غذایی – 380.00 $ در هر ترم
  • 60 وعده برنامه غذایی – 550.00 $ در هر ترم

پزشکی (دوره اولیه که همان پرستاری محسوب میگردد)  (DNP)

  • شهریه: 810 $ در هر واحدی
  • جامع هزینه دانشجو: 46 $ در هر واحدی

دانشکده داروسازی لبنان

  • شهریه تمام وقت سالانه: 46،832 $
  • هزینه جامع سالانه دانشجو: 1،300 $

میزان تمکن یا ساپورت مالی سفارت معمولا بسیار مهم است و شما باید الزاما قادر به اثبات آن باشید.

کار دانشجویی در حین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لبنان

بسیاری از دانش آموزان آموزش عالی در لبنان خواستار کار پاره وقت در برخی از مراحل تحصیل خود می باشند. این کار می تواند به صورت کار پاره وقت شبانه، و یا در تعطیلات آخر هفته باشد. علاوه بر این، بسیاری از دانش آموزان با پیدا کردن یک شغل تابستانی برای ماه ژوئن تا اواخر ماه اوت، در خارج از مدت دانشگاه می باشند.

به خاطر داشته باشید پیدا کردن یک شغل پاره وقت آسان نیست، به خصوص اگر شما دارای مهارت های زبان عربی نباشید. به طور کلی، شما نباید کار پاره وقت را به عنوان تنها منبع تامین مالی خود در حین تحصیل مطالعات به حساب آورید، زیرا شغل پاره وقت به صورت 18 الی 20 ساعت در هفته کل هزینه های شما را تضمین نمی کند، و اینکه میزان کسب درآمد دانشجویی تا آن حد زیاد نیست که قادر به پوشش تمام هزینه های زندگی شما باشد.

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لبنان برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی در این کشور به صورت تضمینی با کمک  وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) می توانند به راحتی ویزای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لبنان را برای شما دریافت کرده و تا شما به ادامه تحصیل در لبنان بپردازید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *