دندانپزشکی دانشگاه باکو

دندانپزشکی دانشگاه باکو در دانشگاه پزشکی آذربایجان که یکی از بزرگترین و پیشتاز ترین موسسات علمی در کشور است. این دانشگاه در سال 1930 تاسیس شد. 7 دانشکده در AMU وجود دارد( دو مورد دندان پزشکی، پزشکی کودکان، پزشکی پیشگیر کننده­ی امراض،  زیست شناسی طبی، دندان پزشکی ، پزشکی نظامی و دارو سازی )

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در حال حاضر 8000 دانشجو دندانپزشکی دانشگاه باکو شامل : دانش آموزان بین المللی در حال تحصیل در دانشگاه وجود دارد. که برای هر دو عنوان علمی  و دکترای علمی ( فوق دکترا –  پروفسور) آموزش می بینند. (PH.D.) ساختمان دندان پزشکی دانشگاه باکو در 1954 سازمان دهی شد . هدف تأسیس دانشکده ، گردآوری جمعیت جمهوری ما با متخصصان بالا رتبه ی ماهر بود. تعداد رشته های دانشگاه خزر باکو بسیار زیاد است.

 

شرایط دندانپزشکی دانشگاه باکو

ساختار کلینیک دندان پزشکی دانشگاه باکو جهت تحصیل در آذربایجان در سال 2002 شاید به عنوان یک  مرحله و درجه ی جدید از دانشکده ی دهان پزشکی، در نظر گرفته شده بود. درس های عملی در این کلینیک، در کلاسهای درس مجهز به تجهیزات مدرن برگزار میگردد. عموما 13 دکترای علمی، پروفسور، 32 داروساز  و استاد ارشد، 46 نماینده ی علمی، 24 مدرس ارشد، 46 نماینده ی علمی ، 89 دستیار و 33 مدرس در دانشکده ی دهان پزشکی کار می کنند.

در دانشکده 84 دانشجو وجود دارد. میان آنها  494 نفر دانشجوی بومی  و 310 نفر دانشجوی خارجی هستند. از این گذشته 3 نفر فوق لیسانس ، 23 نفر رزیدانت و 24 نفر در این مکان ها کار می کنند. مشاوران علمی کارمند در دانشکده ی دندان پزشکی متشکل از 21 عضو (  14 پروفسور، 7 داروساز، 2 دستیار و یک دانشجو) می باشد. 9 ساختمان اداری در دانشکده وجود دارد :

  • دندان پزشکی اعضای مصنوعی
  • جراحی دهان و صورت
  • دندان پزشکی کودکان
  • دندان پزشکی
  • گوش ، حلق  ، بینی ، بیماریهای حلق یا گلو ، دپارتمان سر
  • دندان پزشکی
  • عمل جراحی و آناتومی
  • زبان های خارجی
  • آموزش فیزیک بدنی و ورزش ها

دوره های دندانپزشکی دانشگاه باکو

دپارتمان دندان پزشکی کودکان جهت تحصیل در باکو یک حوزه برای مبحث تخصصی شده دانشکده دندان پزشکی دانشگاه آذربایجان است. این دپارتمان نقشی مهم در پیشرفت عمومی دندان پزشکی کودکان در کشور بازی می کند. دپارتمان به عنوان یک دوره ی آموزشی با مبحث دندان پزشکی کودکان در سال 1977 شروع به کار کرده است. اولین رئیس دوره ی آموزشی مربوطه پروفسور ر .ج .گاشیمو بود.

دوره های دندانپزشکی دانشگاه باکو

کلینیک دندان سازی شماره ی 2 در باکو و دپارتمان عمل دندان پزشکی در بیمارستان سماشکو  پایه های آموزشی عملی برای دوره ی درمان در سال 1987 کلینیک دندان پزشکی جمهوری را به وجود آورد. در همان زمان، دوره ی دندان پزشکی کودکان تبدیل به دپارتمان دندان پزشکی کودکان دانشگاه پزشکی آذربایجان شد.

در سال 1998، دپارتمان توسط دکترای پیوند علوم پزشکی  پروفسور رانا قوربان گیزی عی یوا ریاست می شد. او اغلب رئیس  دندان پزشکی کودکان شهر باکو و رئیس انجمن دندان پزشکی آذربایجان تأسیس شده در سال 1977 بود. در حال حاضر، دپارتمان در دو مرکز آموزشی واقع شده است : در کلینیک دندان سازی کودکان جمهوری و کلینیک دندان سازی دانشگاه پزشکی آذربایجان.

قوانین دندانپزشکی دانشگاه باکو

جلوگیری از بیماری های دندانی ، دندان پزشکی پیش گیری ، جراحی دهان کودکان و اورتودنسی. کارکنان دپارتمان متشکل از 24 نفر است : یک پروفسور ، 4 پروفسور پیوند عضو ، 6 دستیار ، 8 کارمند دپارتمان  PHD  در علوم پزشکی هستند .

  • دپارتمان دندان پزشکی درمانی
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان
  • ساختمان دندان پزشکی درمانی
  • آذربایجان 1078 ، باکو ، خیابان .  941

کلینیک دندانپزشکی دانشگاه باکو

پروفسور پاشایف چ.ا. بعنوان رئیس بخش از سال 1986 شروع به کار کرد. این بخش در سال 1959 شروع به کار می کند. اولین رئیس پروفسور گوربانوف گ در ابتدا فقط 3 نفر کارمند وجود داشت . از اوایل سال 1964 تعداد کارکنان بیشتر شد .

  • رئیس دپارتمان
  • پروفسور قوربانو 1954-1959
  • داروساز . آ حسن زاده 1959-1954
  • پروفسور موسی یه و در مقام رئیس 1984-1986
  • پروفسور ج پاشایه سال 1986
  • مسأله ی ذخیره ی بودجه ی دپارتمان (درمان و پیشگیری بیماری های اساسی دندان )
  • دندان پزشکی درمانی ( ب . میرزوا  .آذربایجان . زبان .1982)
  • تحصیلات مقدماتی دندانپزشکی درمانی
  • ایبراگیمو  آذربایجان .زبان . 2000.   OJایبراگیمو .  MX
  • دپارتمان 49 کارمند دارد.

میان آنها یک پروفسور ، 11 داروسار ، 26 دستیار ، 7 کارمند آزمایشگاه ، 16 دستیار و دکترای فلسفه است. 20 پایان نامه نوشته شده در دپارتمان 300 کمک هزینه ی تحصیلی و تصدیق نامه دریافت کرده است داروی طبیعی در درمان بیماری های دندانی در دپارتمان دانشجویان  با استادان و نویسندگان مقاله ها به استادان کمک میکنند کارمند دپارتمان به کنفرانس خارجی می رود .

دپارتمان گوش ، حلق و بینی دانشگاه باکو

گوش، حلق و بینی، به عنوان یک مبحث در دانشکده ی  دانشگاه پزشکی ایالت باکو شروع به تدریس شده است. در سال 1922-1923 تدریس دوره های تئوری به کرسی استاد دانشگاه آناتومی معمولی ای . مالینووسکی سپرده شده است. دپارتمان (EN ) (AMU) از سال 1925 سازمان دهی شده است  و پروفسور ای ای سوکو دپارتمان را در طی سال های آکادمیک  1940-1941 ریاست کرده است.

طی سال های تحصیلی 1969- 1970 کرسی دستیار استاد دانشگاه  توسط پروفسور آ . او شیخ لینکی سپس در سال 1970- 1971  توسط دستیار پروفسور او ام گاسینو  سرپرستی شده است. در سال 1981 دستیار پروفسور ز .ر جعفر و وا  به ریاست دپارتمان منصوب شده است. از 1995 تا اکنون کرسی را پروفسور آ ام کالینشسکی رهبری می کند.

اکنون 3 پروفسور ( آ ام تالینسکی – ز . ر  ژاهاوو و آ ام خودیه وا ) 2 دستیار پروفسور ( د . س جلیلو و و د  د قاسیموا )) 11 فوق دستیار آزمایشگاه در کرسی ( گوش حلق بینی ) دپارتمان  جامعه ی (گوش ، حلق ، بینی) آذربایجان در 1946 به وجود آمده است. حدود سال های تحصیلی 2011 -2012 رزیدانت های ( گوش ، حلق بینی )  شروع به  آموزش مقدماتی کرده است .

طی کار روی کرسی تحقیق روی وجه های پزشکی پاتولوژی راه های تنفس فوقانی ، کلینیک تشخیص و درمان امراض میانگین طاعون ،گلو درد مزمن ، اتوژنی  و رینو ژنی درون جمجه ای و پیچیدگی های مداری  13 نماینده  و یک پایا ن نامه دکترا  دفاع شده است . البته شما باید به هزینه تحصیل پزشکی دانشگاه باکو آذربایجان نیز دقت کنید .

مدارک پذیرش دندانپزشکی دانشگاه باکو

اگر شرایط پذیرش دانشگاه پزشکی باکو را دارید مدرک دیپلم دبیرستان با کارنامه  ی قبولی در رشته های شیمی، زیست شناسی و  فیزیک به علاوه سطح متوسط زبان انگلیسی معادل با IELTS( تافل 550 ) یا با یک درجه ی برنامه پایه سطح  (TRC) دانشگاه بین المللی. این دانشگاه این برنامه ها را برای شما ارائه میدهد :

  • انگلیسی
  • این دوره به صورت محوطه ای دردانشگاه ( پردیس ) برگزار می شود.
  • تاریخ شروع سپتامبر 2017
  • مدت 5 سال
  • تمام وقت
  • قیمت

مدارک پذیرش دندانپزشکی دانشگاه باکو

رتبه و رنکینگ دانشگاه باکو برای رشته دندانپزشکی

اگر می خواهید در آذربایجان تحصیل کنید، باید بدانید که کدام یک از دانشگاه ها برای شما مناسب می باشند. رده بندی دانشگاه جهانی آموزش و پرورش، موسسات برتر جهان را در بر می گیرد و به عملکرد آن ها در تمام اهداف اصلی خود نگاهی می اندازد: تدریس، تحقیق، انتقال دانش و دیدگاه بین المللی.

آذربایجان در حال حاضر هیچ دانشگاهی در رده بندی سراسری تحصیلات دانشگاهی ندارد. انتخاب محل تحصیل در آذربایجان یکی از بزرگ ترین تصمیماتی است که تا به حال انجام خواهید داد . THE’s منابع دانشجویان می باشد و به شما کمک کنند انتخاب درست را انجام دهید. دانشکده پزشکی آذربایجان ( Azerbaijan Medical University (AMU:

  • رتبه در اذربایجان : 5
  • رتبه در اسیا : 2886
  • رتبه جهانی : 9100

هزینه و شهریه تحصیل رشته دندانپزشکی دانشگاه باکو

برنامه دندانپزشکی تایید شده در آذربایجان است برنامه آموزشی دندانپزشکی و سیستم آموزشی به طور گسترده ای شناخته شده اند. طول مدت این دوره 6 سال است. تحصیل زبان روسی به عنوان بخشی از برنامه درسی پزشکی که در دانشکده های پزشکی روسیه برای دانشجویان بین المللی رایج است اجباری است.

آذربایجان بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بوده و از سیستم آموزشی مشابه روسیه پیروی می کند. علاوه بر این، یک سال دوره ی انترنی برای دانشجویان اجباری است. دانش جویان فرصت های زیادی را برای ادامه دوره  آموزشی خود در آمریکا و شرکت در ازمون USMLE خواهند داشت. دانشگاه پزشکی آذربایجان قدیمی ترین موسسه بوده و بیش از 85 سال قدمت دارد.

 هزینه شهریه 6200 دلار در سال است و این هزینه استاندارد آموزش و پرورش می باشد. علاوه بر این ، در حدود 150 دلار در ماه برای هزینه های دیگر که شامل هزینه زندگی و اقامت است، احتیاج می باشد. این دانشگاه بهترین و ارزان ترین دانشگاه در آذربایجان است. با این حال، اگر شما مرکز شهر را انتخاب کنید، فقط یک محل اقامت می تواند بیش از 1000 منات ( 900 یورو) برای یک آپارتمان باشد. اکثر مردم حومه شهر را ترجیح می دهند چون باکو شهر بزرگی نیست.

هزینه زندگی برای دیگر شهرهای آذربایجان در حدود 500 منات ( 450 یورو ) می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد دندانپزشکی دانشگاه باکو

1- آیا دانشگاه باکو برای تدریس رشته دندانپزشکی از امکانات مطلوب برخوردار است؟

درس های عملی در این کلینیک، در کلاسهای درس مجهز به تجهیزات مدرن برگزار میگردد.

2- آیا کارکنان و اساتید رشته دندانپزشکی دانشگاه باکو از سطح علمی مطلوب برخوذدار هستند؟

عموما 13 دکترای علمی، پروفسور، 32 داروساز و استاد ارشد، 46 نماینده ی علمی، 24 مدرس ارشد، 46 نماینده ی علمی ، 89 دستیار و 33 مدرس در دانشکده ی دهان پزشکی کار می کنند.

3- تحصیل در دندانپزشکی دانشگاه باکو چه مدت است ؟

مدت 5 سال

4- برای دندانپزشکی دانشگاه باکو چه سطحی از زبان انگلیسی نیاز است؟

سطح متوسط زبان انگلیسی معادل با IELTS( تافل 550 ) یا با یک درجه ی برنامه پایه سطح (TRC) دانشگاه بین المللی.

5- شرایط عمومی پذیرش دندانپزشکی دانشگاه باکو چیست ؟

مدرک دیپلم دبیرستان با کارنامه ی قبولی در رشته های شیمی، زیست شناسی به علاوه سطح متوسط زبان انگلیسی

6- رتبه و رنکینگ دانشگاه باکو برای رشته دندانپزشکی در جهان به چه صورت است؟

  • رتبه در اسیا : 2886
  •  رتبه جهانی : 9100

7- هزینه و شهریه تحصیل رشته دندانپزشکی دانشگاه باکو در سال چقدر است؟

هزینه شهریه 6200 دلار در سال است و این هزینه استاندارد آموزش و پرورش می باشد.

8- آیا دانشکده دندانپزشکی باکوبه دانشجویان خارجی پذیرش می دهد؟

در این دانشکده 494 نفر دانشجوی بومی و 310 نفر دانشجوی خارجی هستند.

9- قوانین دندانپزشکی دانشگاه باکو چیست؟

جلوگیری از بیماری های دندانی ، دندان پزشکی پیش گیری ، جراحی دهان کودکان و اورتودنسی.

10- رتبه و رنکینگ دانشگاه باکو برای رشته دندانپزشکی در آذربایجان به چه صورت است؟

رتبه در اذربایجان : 5

11- رتبه و رنکینگ دانشگاه باکو برای رشته دندانپزشکی در آسیا به چه صورت است؟

رتبه در اسیا : 2886

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *