تحصیل داروسازی در آلبانی

آلبانی یک کشور اروپای کوچک است که دانشگاه ها و موسسات آموزشی متعدد و معتبری را دارا می باشد. موسساتی که آموزش رشته های علوم پزشکی به خصوص رشته داروسازی را ارائه می دهد و همچنین هزینه زندگی دانشجویی در آلبانی ارزان می باشد. در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با تحصیل داروسازی در آلبانی پرداخته است:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • دانشگاه های دارای رشته داروسازی در آلبانی
  • هزینه تحصیل داروسازی در آلبانی
  • مدارک و شرایط لازم برای تحصیل داروسازی در آلبانی

برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و تبریز تماس برقرار کنید.

دانشگاه های دارای رشته داروسازی در آلبانی

موسسات مختلفی رشته داروسازی را در آلبانی ارائه می دهند. در این بخش به معرفی سه موسسه معتبر برای تحصیل داروسازی پرداخته شده است:

دانشگاه کاتولیک

دانشکده داروسازی در دانشگاه کاتولیک مطالعات کامل نظری و عملی را به دانشجویان ارائه می دهد، دانش عمومی و حرفه ای را در زمینه تحقیق، تولید دارو، رابطه با بیمار و رابطه با ساختار سیستم بهداشت ارائه می دهد. در پایان مطالعات، این دانشگاه با همکاری دانشگاه شریک ایتالیایی باری “آلدو مورو” مدرک مشترکی صادر می کند.برنامه تحصیل داروسازی (DIND) دارای مدت زمان پنج سال تحصیلی است و در خاتمه آن انتظار می رود که دانشجو 300 اعتبار (ECTS) کسب کند. این چرخه مطالعات با همکاری دانشگاه باری “آلدو مورو” توسعه یافته است. حضور در کلاس ها به صورت اجباری 67٪ است (3/2 درس ها در هر موضوع). دروس به زبان ایتالیایی از اساتید دانشگاه شریک و همچنین اساتید دانشکده داروسازی انجام می شود. درسال پنجم تحصیل، دانشجویان باید در یک کارآموزی شش ماهه حرفه ای توسعه یافته در آلبانی و ایتالیا، در داروخانه های مختلف شرکت کنند.در پایان این چرخه تحصیل ، دانشجو مدرک صادر شده توسط دانشگاه کاتولیک و دانشگاه باری “آلدو مورو” را به وسیله شرکت در امتحان دولتی دریافت می کند. به فارغ التحصیلان اجازه داده می شود تا کار خود را به صورت حرفه ای شروع کنند. مدرک این افراد نه تنها در آلبانی، بلکه در ایتالیا و هر کشور دیگری که عضو اتحادیه اروپا مورد قبول است.

دانشگاه آلبانی

گروه داروسازی در دانشگاه آلبانی برنامه یکپارچه مطالعات داروسازی را ارائه می دهد. این برنامه در سال تحصیلی 20052006، با تأیید وزارت تحصیلات عالی معرفی شده است. برنامه مطالعات یکپارچه به صورت تمام وقت با مدت پنج سال تحصیلی و 300 ECTS ارائه می شود. مأموریت و هدف این برنامه مطابق با مأموریت دانشگاه آلبانی، یک آموزش کیفی دانشگاهی، آموزش بهترین ارزش های اخلاقی، توسعه تحقیقات علمی است تا بتواند از شکل گیری متخصصان توانمند حرفه ای برخوردار باشد که بتواند روند کار را پیش ببرد. توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور برای تدوین برنامه درسی برنامه درسی مطالعه فاز دوم داروسازی، با بخش زیادی از برنامه های درسی دانشگاه برای شعبه داروسازی کشورهای اروپایی و فراتر از آن مشاوره شده است. دانشجویان پس از اتمام موفقیت آمیز آزمون دریافت مدرک، برنامه مطالعات ثانویه یعنی کارشناسی ارشد داروسازی را کسب می کنند. این برنامه مطالعاتی به دانشجویان این فرصت را می دهد تا دانش های چند رشته ای را که در طی مراحل تدریس به کار گرفته شده در شیوه های حرفه ای، داروسازی عمومی که برای عموم آزاد است و غیره به کار می برند و دانشجویانی که تحصیلات خود را در این برنامه در دانشگاه آلبانی می گذرانند از مهارت و دانش لازم برای ادامه تحصیلات تکمیل ، دکتری برخوردار باشند.

دانشگاه داروسازی آلبانی

دانشگاه داروسازی آلبانی

کالج داروسازی و علوم بهداشتی

کالج داروسازی و علوم بهداشتی آلبانی (که قبلاً کالج داروسازی آلبانی بوده) یک موسسه خصوصی و مستقل در همکاری با دانشگاه های آلبانی، نیویورک و کلشستر، ورمونت است. ACPHS در رده بندی های سال 2019 که توسط وال استریت ژورنال و تایمز در ارتباط با آموزش و پرورش منتشر شد، به عنوان کالج یا دانشگاه شماره یک در کشور آلبانی شناخته شده است. مطابق با امتیازات کالج 2018، میانگین درآمد دانشجویان ACPHS ده سال پس از ورود به مدرسه 124،700 دلار است، دومین رقم بالاترین در بین 3،871 مدرسه ای که بانک اطلاعاتی Scorecard College را تشکیل می دهند.ACPHS یکی از 500 موسسه در سراسر جهان است که از برنامه مشترک را با کشورهای دیگر ارائه می دهد. امکان شروع تحصیل برای پذیرش برای دانش آموزان دبیرستانی فعلی با علاقه، ورود به سال اول برنامه های دکتر داروسازی یا لیسانس است. رشته های داروسازی و علوم دارویی به روش های بسیار متفاوتی برای سلامتی بیمار نقش دارند. بیشتر افراد با نقش داروساز در تركیب داروها و مشاوره بیماران آشنا هستند. اما کمتر کسی متوجه می شود که اغلب دانشمندان داروسازی فرآیند کشف و تولید این داروها را آغاز می کنند. لیسانس داروسازی این موسسه در علوم دارویی به گونه ای طراحی شده است که هم شامل دوره های درسی و هم تجربیات آزمایشگاهی مفید برای موفقیت در این زمینه پویا باشد. نتیجه تحصیل یک مدرک است که می توانید بعد از آن در برنامه های کارشناسی ارشد یا دکتری، دانشکده پزشکی یا سمت های ورودی در صنایع داروسازی و زیست پزشکی استفاده کنید.

هزینه تحصیل داروسازی در آلبانی

آلبانی یکی از کشورهای گران برای تحصیل علوم پزشکی در اروپا می باشد. هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه های معتبر آلبانی به شرح زیر است:

کالج داروسازی و علوم بهداشتی

برای سال تحصیلی 20192020 شهریه دوره کارشناسی در کالج داروسازی و علوم بهداشتی آلبانی 36745 دلار است. شهریه و هزینه های کارشناسی ارشد دانشگاه کالج داروسازی و علوم بهداشتی آلبانی 38462 دلار تخمین زده شده است. شهریه کارشناسی ارشد 2020 نسبت به سال قبل 4.67٪ افزایش یافته است. هزینه های زندگی در پردیس نسبت به سال قبل 93/0 درصد افزایش یافته است. شهریه و شهریه کارشناسی ارشد در کالج داروسازی و علوم پزشکی آلبانی بسیار بالاتر از میانگین شهریه مدارس مشابه (20،067 دلار برای سایر دانشکده های حرفه ای بهداشت) است.

دانشگاه کاتولیک

هزینه تحصیل دوره پیوسته رشته داروسازی در حدود 5000 یورو در هر سال تحصیلی می باشد و با توجه به اینکه تحصیل در دو کشور آلبانی و ایتالیا می تواند صورت بگیرد، این مبلغ بسیار مناسب می باشد.

دانشگاه آلبانی

هزینه تحصیل داروسازی در این موسسه حدود 10000 یورو سالانه می باشئد.هزینه زندگی در آلبانی کم است. هزینه اسکان برای دانشجویان به شرح زیر می باشد:

برای آپارتمان یک خوابه در شهر می توانید انتظار داشته باشید مبلغی در حدود300 130 یورو در مرکز شهر و در خارج از مرکز شهر انتظار داشته باشید که از 90.00 تا 167.62 یورو بپردازید. در زیر گزینه های اقامت برای دانشجویان در آلبانی موجود است:

  • اقامتگاه های دانشگاه: بسیاری از دانشگاه های آلبانی خوابگاه هایی را ارائه می دهند. محل اقامت دانشگاه، محیط یادگیری و زندگی را برای دانشجویان فراهم می کند. تمام امکانات لازم در دسترس است.
  • آپارتمان: دانشجویان می توانند یک آپارتمان را در آلبانی اجاره کنند. آپارتمان ها در آلبانی به طور کلی مبله است. دانشجویان می توانند به تنهایی زندگی کنند یا با دیگر افراد خانه بگیرند.

مدارک و شرایط لازم برای تحصیل داروسازی در آلبانی

برای پذیرش در برنامه های تحصیل در دانشگاه های مختلف رشته داروسازی داوطلبان باید معیارهای زیر را رعایت کنند:

  • داشتن مدارک قانونی برای تکمیل آموزش متوسطه.
  • معیارهای معدل نمره دبیرستان را که هر سال تحصیلی با تصمیم شورای وزیران تعیین می شود. معیار معدل نمره متوسط برای سال تحصیلی 20192020، حداقل معدل نمره برای پذیرش در برنامه های مطالعه کارشناسی و یا برنامه های مطالعه یکپارچه دکترای پیوسته 6.5 است.
  • داوطلبان نمی توانند برای شرکت در بیش از یک برنامه تحصیلی در همان سال تحصیلی، در دانشگاه های دولتی و یا غیر دولتی ، آلبانی و یا خارجی ثبت نام کنند.
  • گواهی دیپلم که تأیید کند که داوطلب امتحانات ملی معادل امتحانات دولتی Matura در جمهوری آلبانی را گذرانده است.
  • گواهینامه های تمام سال های دبیرستان؛
  • شناسنامه یا گذرنامه.
  • بعضی دانشگاه ها ممکن است آزمون پذیرش داشته باشند که به صورت داخلی برگزار می شود و شما باید پیش از ورود اطلاعات کسب کنید.
مدارک و شرایط لازم برای تحصیل داروسازی آلبانی

مدارک و شرایط لازم برای تحصیل داروسازی آلبانی

با مطالعه مقاله فوق دانشگاه های معتبر کشور آلبانی را برای تحصیل داروسازی شناختید. همچنین نسبت به هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در آلبانی و مدارک و شرایط لازم برای تحصیل نیز آگاهی پیدا کردید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه اصطهباناتی تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل داروسازی در آلبانی

1- زبان تحصیل داروسازی در آلبانی چیست؟

زبان تحصیل بسته به دانشگاه متفاوت است و می تواند از انگلیسی، آلبانی و ایتالیایی باشد.

2- هزینه تحصیل داروسازی در آلبانی چقدر است؟

هزینه تحصیل آلبانی از 5000 تا 30000 یورو برای تحصیل بوده است.

3- آیا دانشگاه های آلبانی برای تحصیل داروسازی معتبر هستند؟

بله دانشگاه های آلبانی با دانشگاه های آمریکایی و ایتالیایی پروژه های مشترک دارند.

4- آیا وزارت بهداشت ایران دانشگاه های آلبانی را برای تحصیل داروسازی قبول دارد؟

خیر، هیچ یک از دانشگاه های آلبانی مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند.

5- هزینه زندگی دانشجویی در آلبانی چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در آلبانی حدود 500 یورو تا 800 یورو می تواند باشد.

6- آیا تحصیل داروسازی در آلبانی آزمون ورودی دارد؟

بله بعضی از دانشگاه ها همچون دانشگاه کاتولیک آزمون ورودی را برگزار می کنند.

7- آیا برای دریافت مدرک داروسازی در آلبانی باید در پایان تحصیل آزمون داد؟

بله در پایان تحصیل باید در آزمونی دولتی شرکت کنید تا مدرک داروسازی به شما داده شود.

8- بهترین دانشگاه برای تحصیل داروسازی در آلبانی کدام است؟

بهترین دانشگاه برای تحصیل داروسازی، کالج داروسازی آلبانی می باشد.

9- آیا بورسیه تحصیلی برای تحصیل داروسازی در آلبانی وجود دارد؟

بله دانشگاه های مختلف بورسیه های متفاوتی را برای دانشجویان ارائه می دهند.

10- آیا بورسیه تحصیلی دولتی برای تحصیل داروسازی در آلبانی وجود دارد؟

خیر، بورسیه دولتی برای دانشجویان داروسازی ارائه نمی شود.

11- آیا دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در آلبانی رتبه بندی جهانی دارند؟

دانشگاه های این کشور در حدود 15000 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

2 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در آلبانی

  1. علی فیضی گفت:

    سلام من اتباع افغانستانی هستم ۲۱ سالمه و دانشجویی پزشکی دانشگاه دولتی بدون کنکور که ۴۰ واحد دوروس را گذراندم با معدل ۱۵ و نمرات بالای ۱۵ و اینکه مدرک زبان آلمانی در حد ب۲ و به زبان انگلیسی مسلطم و آیا امکان اخذ پذیرش مسقیم بدون کالج و آزمون ورودی از دانشگاه های آلمان دارم یت نه به نظرتون آلمان راحته یا اتریش

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، با توجه به شرایط ذکر شده امکان اقدام برای شما وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *