تحصیل در رشته ی هنر در مجارستان

جهت تحصیل در رشته ی هنر در مجارستان دانشگاه هنرهای مجارستانی آموزش و یادگیری را برای بازیگران آینده ی در صحنه ی فرهنگ مجارستان در تمام زمینه های هنرهای تجسمی فراهم می کند. آموزش تخصصی هنرهای گرافیکی بر مبنای اصول تئوری و عملی گرافیک کاربردی و ژانرهای اصلی گرافیک است، که در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در این خصوص مطالبی را بیان کرده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته هنر در مجارستان

آموزش تئوری و عملی برنامه نقاشی جهت تحصیل در مجارستان به سبک قدیمی تدریس می شود. در این سیستم آموزشی دانشجویان در اطراف استاد جمع می شوند. این روش نه تنها پیش زمینه همکاری بین استاد و دانشجو در محیط غیر رسمی و محیط های شبیه سمینار است بلکه موجب همکاری های نزدیک در محیط جهانی می شود. استعداد ها در نمایشگاه ها، مسابقات هنر ، امتحانات آخر و وسط سال مشخص می شود. هدف این دوره آموزش نقاشانی است که با توانانی های کسب شده بتوانند سبک شخصی خود را ارائه دهند. نقاش ها باید توانایی بیان نظرات شخصی خود را به داشته باشند و فعالیت های خود را به صورت مستقل انجام دهند.

در طی دوره آموزشی، دانشجویان دوره مجسمه سازی با مهارتهای مجسمه سازی، چهره سازی، موارد مورد استفاده در مجسمه سازی و همچنین تکنیک های مختلف قدیمی و مدرن آشنا می شوند. این تنها برنامه در HUFA است که دوره های پایه را در سال اول تحصیل ارائه می دهد و جنبه های مختلف مجسمه سازی و تکنیک را آموزش می دهد. تکالیف موضوعی، برنامه ریزی برای برپایی نمایشگاه ، دعوت از سخنرانان داخلی و خارجی از مکمل های برنامه درسی است. این برنامه همچنین تاریخچه مجسمه سازی و دوره های تئوری مجسمه سازی را ارائه می دهد.

آموزش تخصصی هنرهای گرافیکی بر مبنای اصول تئوری و عملی گرافیک کاربردی و ژانرهای اصلی گرافیک است. چهار ترم اول آموزش طراحی همراه با دوره های اصول چاپ و کارگاه های فشرده ارائه می شود. در دوره آموزش تخصصی دانشجویان تحت نظارت استادان برنامه های گرافیکی خود را طراحی می کنند . طول دوره تحصیلی پنج ساله است. نقاشی آزاد، کارهای تولید شده با تکنیک چاپ، نقاشی ها  و نگاره گری از مهارت های دانشجویان فارغ التحصیل است.

دو سال اول برنامه تخصصی طراحی گرافیک شامل موضوعات تئوری و مباحث تاریخی می شود. دانشجویان با تاریخ چاپ  و طراحی گرافیک و خلاصه ای از تکنیک های مختلف آشنا می شوند. دانشجویان تاریخ چاپ، تایپوگرافی، حروف چینی و پروسه چاپ را مطالعه می کنند. از سال سوم به بعد  دانشجویان در زمینه های مختلف (چاپ صفحه ای، عکاسی، استفاده از تجهیزات، فیلم، روش های مختلف پردازش عکس دیجیتال، مواد) مهارت کسب می کنند. در این دوره دانشجویان نیز تایپوگرافی، اصول اجرای گرافیک ، برنامه های طراحی گرافیک و تکنیک های طراحی مدرن را آموزش می بینند.

دانشگاه هنرهای زیبای مجارستان یک دوره BA در زمینه تئوری هنر و کتابداری در سپتامبر 2009 راه اندازی کرده است . دپارتمان تئوری هنر و کتابداری در سال 2010 تاسیس شده است. برنامه BA به دانشجویان طرح های جامع پایه  تاریخ هنر و کتابداری را آموزش می دهد . هدف این برنامه آموزش متصدیان آینده است. دانشجویان فارغ التحصیل درک کاملی از پروژه های هنر، فعالیت های کار آموزی و همچنین تخصص در زمینه های علمی مرتبط  را دارند.

شرایط اخذ پذیرش رشته هنر از دانشگاه های مجارستان

اگر می خواهید مدرک تحصیلی از دانشگاه های مجارستان در شاخه هنرهای زیبایی به دست آورید، مهارت صحبت به زبان مجارستانی مورد نیاز است و باید آزمون‌های  استاندارد و عادی که هر متقاضی مجارستانی در آن شرکت می‌کند را پشت سر بگذارید. انتظار می رود متقاضیان، دانش زبان مجارستانی را به اندازه‌ی کافی داشته باشند تا بتوانند در این امتحانات ورودی به راحتی شرکت کنند. اطلاعات در مورد برنامه های تحصیلی و مدارک دانشگاه هنرهای زیبایی مجارستان برای دانشجویان عادی:

  • آموزش پایه دانشگاه شامل 5 سال تحصیلی (10 دوره) است.
  • کارشناسی ارشد هنر (5 سال تحصیل)
  • نقاشی، مجسمه سازی، گرافیک / چاپ، گرافیک، هنرهای چند رسانه‌ای، حفاظت
  • نقاشی صحنه نمایش و نظریه هنر و مطالعات انتزاعی(در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد BA و MA )
  • فیلمبرداری (به ترتیب در سال دوم و سوم تحصیل)
  • آموزش هنرهای تجسمی- دیپلم اضافی معلمان

دانشجویان ممکن است در ابتدای سال چهارم تحصیلی خود، بتوانند به تدریس آموزش نقاشی، تاریخ هنر و هندسه تصویری در دبیرستان مشغول شوند.

شرایط اخذ پذیرش رشته هنر از دانشگاه های مجارستان

شرایط اخذ پذیرش رشته هنر از دانشگاه های مجارستان

بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته هنر

آیا شما به مطالعه هنرهای تجسمی در خارج از کشور فکر می کنید؟ در این متن می توانید محبوب ترین دانشگاه ها و دوره‌های تحصیل در رشته‌ی هنرهای تجسمی در بوداپست مجارستان را پیدا کنید. دانشگاه متروپولیتن بوداپست، بوداپست در 11 سال گذشته بخشی از صحنه‌ی آموزش عالی مجارستان بوده است. این دانشگاه با تعداد روزافزونی از دانشجویان، محل های آموزشی و دانشگاه ها و طیف گسترده ای از برنامه ها، امروزه یکی از دو شهر فعال در این عرصه است، تقریبا 8000 دانشجو، جمعیت این دانشگاه را تشکیل می دهند.

دانشگاه ماتراتزی یک برنامه آموزشی پیچیده را در دو دستورالعمل حرفه ای ارائه می دهد. دانشکده‌ها، آموزش های حرفه ای مختلف را در سطح بالا ارائه می‌دهند ، کارشناسی ارشد و برنامه های آموزش حرفه‌ای و تخصصی پس از دوره های کارشناسی در زمینه ارتباطات، کسب و کار، گردشگری و هنر انجام می‌شود. متروپولیتن با فضای باز و دلپذیر، تمرکز خود را روی عملکرد و فضای رقابتی با پشتیبانی زیرساخت های پیشرفته خود گذاشته است.

دانشگاه هنرهای زیبای مجارستان، امکان تحصیل و تدریس به بازیگران آینده‌ی صحنه‌ی فرهنگ مجارستان را در تمام زمینه های هنرهای تجسمی فراهم کرده است. دانشگاه Eötvös Loránd، این دانشگاه تحقیقاتی و برجسته در قلب مجارستان، محیط عالی را برای آموزش و تحقیق با کیفیت فراهم کرده و بهترین انتخاب‌ از بین برنامه های تبادلی و مقاطع مختلف در جامعه بین المللی است. دیپلم های اخذ شده در ELTE در سراسر دنیا مورد تایید قرار می گیرند و اعتبارات مقاطع آن قابل انتقال به همه کشورهای اتحادیه اروپا می باشد.

دانشگاه Eötvös Loránd طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی را به دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا ارائه می دهد و کسانی که می خواهند تمام دوره را به زبان انگلیسی در ELTE بوداپست مجارستان کامل کنند. همه برنامه ها به زبان انگلیسی هستند، اما دوره های کارشناسی ارشد زبان های خارجی در دانشکده علوم انسانی نیز ارائه می شود. زبان آموزش و زبان مورد نیاز یک دوره‌ی خاص در توضیحات آن برنامه آورده شده است. به عنوان عضو کنسرسیوم های مختلف، ELTE همچنین برنامه های تحصیلی مشترک را با همکاری سایر دانشگاه های اروپایی ارائه می دهد.

دانشکده‌ی بازرگانی بین المللی، دانشکده‌ی کسب و کار مدرنی است که دانشجویان را از حدود 70 کشور جهان جذب می کند. این گونه برنامه دانشگاهی در باکینگهام در بوداپست و در وین ارائه می شود. IBS واقعا بی نظیر است، زیرا رویکرد بسیار عملی و متمرکزی برای دانشجویان خود دارد که پس از فارغ التحصیلی، میزان اشتغال آن‌ها را بالا می‌برد.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته هنر

  • دانشگاه متروپولیتن بوداپست : 801
  • دانشگاه اتوش لورند :701

هزینه تحصیل رشته هنر در مجارستان

هزینه تحصیل در مجارستان بسیار کم و مقرون به صرفه است. این هزینه ها از دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است. دانشجویان تحت طرح بودجه ی دولت مجاز به پرداخت هزینه های تحصیل نیستند. دانشجویان غیر شهروندی اتحادیه اروپا یا دانشجویان بین المللی هزینه ی تحصیل خود را حدود 2000 یورو در سال پرداخت می کنند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به مجارستان با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در رشته ی هنر در مجارستان

1- شرایط اخذ پذیرش رشته هنر از دانشگاه های مجارستان به چه صورت میباشد؟

مدرک تحصیلی از دانشگاه های مجارستان در شاخه هنرهای زیبایی مهارت صحبت به زبان مجارستانی مورد نیاز است و باید ازمون های استاندارد و عادی که هر متقاضی مجارستانی در ان شرکت میکند را پشت سر بگذارید

2- برنامه های تحصیلی و مدارک دانشگاه هنرهای زیبایی مجارستان برای دانشجویان عادی چگونه است؟

اموزش پایه دانشگاه شامل ۵ سال تحصیلی(۱۰دوره)کارشناسی ارشد هنر (۵سال)نقاشی ،مجسمه سازی،گرافیک،چاپ،نقاشی صحنه نمایش و نظریه هنر و مطالعات انتزاعی

3- بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته هنر چیست؟

دانشگاه ماتراتزی،دانشگاه هنرهای زیبای مجارستان، دانشکده ی بازرگانی بین المللی

4- رتبه و رنکینگ دانشگاه متروپولیتن بوداپست مجارستان رشته هنر چیست؟

دانشگاه متروپولیتن بوداپست در رتبه ۸۰۱ جهانی قرار دارد

5- رتنبه و رنکینگ دانشگاه اتوش لورند مجارستان در رشته هنر چگونه است؟

دانشگاه اتوش لورند مجارستان در رشته هنر در رتبه ۷۰۱ قرار دارد

6- موقعیت دانشکده بازرگانی بین المللی مجارستان در رشته هنر چگونه است؟

دانشکده کسب و کار مدرنی است که دانشجویان را از حدود ۷۰ کشور جهان جذب می کند، این گونه برنامه دانشگاهی در باکینگهام در بوداپست ودر وین ارائه میشود

7- موقعیت دانشگاهEötvös Lorànd مجارستان در رشته هنر چگونه میباشد؟

طیف گسترده اب از برنامه های تحصیلی در تمامی مقاطع به دانشجویان بین المللی ارائه میدهد و کسانی که می خواهند که تمام دوره را به زبان انگلیسی در ELTE بوداپست مجارستان کامل کنند

8- موقعیت دانشگاه هنرهای زیبایی مجارستان چگونه میباشد؟

امکان تحصیل و تدریس به بازیگران اینده ی صحنه ی فرهنگ مجارستان را در تمام زمینه های هنرهای تجسمی فراهم کرده است

9- هزینه تحصیل رشته هنر در مجارستان چگونه میباشد؟

هزینه تحصیل در مجارستان بسیار کم و مقرون به صرفه است و هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی هزینه تحصیل خود را حدود ۲۰۰۰ یورو در سال پرداخت میکنند

10- ایا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مجارستان وجود دارد؟

بله .دولت مجارستان امکان بورسیه تحصیلی بسیاری را برای دانشجویان خود در نظر میگیرد و هرساله ظرفیت ان را بیشتر میکند

11- هزینه زندگی در مجارستان برای دانشجویان چقدر است؟

هزینه زندگی در مجارستان برای دانشجویان حداکثر۶۰۰ یورو در ماه خواهد بود و این هزینه در شهر های کوچک کمتر است

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *