ثبت شرکت در آذربایجان

جمهوری آذربایجان در قفقاز جنوبی واقع ‌شده است و ترکی آذربایجانی، زبان رسمی این کشور می‌باشد. برای سرمایه‌گذاری در این کشور روش‌های متعددی مانند ثبت شرکت وجود دارد که در این مقاله با شرایط و مدارک مورد نیاز برای این کار آشنا خواهید شد. با ثبت شرکت در آذربایجان امکان ارتقاء کسب‌و‌کار در عرصه بین‌المللی برای شما فراهم خواهد شد. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های موفق ایرانی سعی دارند که از این طریق در فضای بین‌المللی نیز فعالیت کنند. ریسک سرمایه‌گذاری خارجی همواره بالا است و باید در این مورد بهترین تصمیم گرفته ‌شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ما در موسسه اصطهباناتی در زمینه ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان بهترین مشاوره را به شما ارائه خواهیم داد. در نتیجه می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی و البته از روش درست و اصولی در این کشور شرکتی ثبت کنید. در صورتی که با آگاهی و با توجه به سرمایه و اطلاع از شرایط اقدام به ثبت شرکت کنید، مطمئنأ برای شما سودآور و کم‌ریسک خواهد بود.

بررسی جامع ثبت شرکت در آذربایجان

در جمهوری آذربایجان با توجه به شرایط اقتصادی رو به رشد، موقعیت شغلی بسیاری وجود دارد؛ بنابراین بسیاری از سرمایه‌گذاران، این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. بسیاری از فعالان اقتصادی از طریق ثبت شرکت دراین کشور، سودهای خوبی کسب کرده‌اند.

ثبت شرکت در باکو (پایتخت آذربایجان) یکی از گزینه‌های اصلی برای سرمایه‌گذاری می‌باشد که مورد توجه اغلب فعالان اقتصادی قرار گرفته است. با استفاده از روش سرمایه‌گذاری امکانات متعددی نیز برای شما فراهم خواهد شد. در واقع شما می‌توانید حساب بانکی بین‌المللی افتتاح کنید و اقامت آذربایجان را نیز به دست آورید. به همین دلیل اغلب کسانی که قصد اقامت در آذربایجان را دارند، از این طریق اقدام می‌کنند.

ثبت شرکت در آذربایجان به دلیل رونق اقتصادی ایده بسیار خوبی است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید جمهوری آذربایجان را برای ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری انتخاب کنید؟ امروزه در برخی کشورها مانند کشورهای اروپایی شرایط بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت وجود دارد؛ اما اغلب پروسه ثبت شرکت طولانی است و برای این کار باید هزینه زیادی پرداخت کنید. توجه داشته باشید که روند ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان بسیار ساده‌تر از کشورهای اروپایی است.

شرایط عمومی ثبت شرکت در آذربایجان چیست؟

برای ثبت شرکت در کشور جمهوری آذربایجان باید از شرایط و قوانین این کشور مطلع شوید. به منظور ثبت شرکت داشتن حداقل 500000 منات سرمایه اولیه ضروری است. سایر شرایط عمومی ثبت شرکت عبارت است از:

  • صدور مجوز نهایی با استخدام 5 کارمند آذری‌الاصل به صورت تمام‌وقت (یا 10 کارمند از شهروندان به صورت پاره‌وقت)
  • مشخص کردن مکان ثبت شرکت با ارائه سند خرید یا اجاره نامه ملک محل تاسیس شرکت برای صدور مجوز ثبت شرکت
  • صدور اقامت‌نامه یک ساله ( قابل تمدید برای سال دوم بعد از ثبت شرکت )
  • دریافت اقامت آذربایجان به صورت سه‌ساله بعد از طی شدن دو سال از اقامت

شرایط عمومی ثبت شرکت در این کشور باید مورد بررسی قرار بگیرد تا مراحل آن به درستی طی شود. توجه داشته ‌باشید که حدود 80% از کارمندان شرکت شما باید آذربایجانی یا شهروند این کشور باشد. تنها در این صورت است که مجوز ثبت شرکت برایتان صادر خواهد شد.

شروط اصلی ثبت شرکت در آذربایجان

شروط اصلی ثبت شرکت در آذربایجان

دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در آذربایجان

ثبت شرکت در آذربایجان می‌تواند منجر به دریافت اقامت این کشور شود. در واقع هدف بسیاری از افراد برای ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان، اخذ اقامت است. نزدیک بودن این کشور به ایران و بهره‌مندی از شرایط رفاهی و اقتصادی مناسب موجب شده ‌است که بسیاری از افراد تمایل داشته‌باشند که از طریق سرمایه‌گذاری در آذربایجان، اقامت دریافت کنند. برای دریافت اقامت از این طریق باید مراحل زیر طی شود:

  1. ثبت شرکت
  2. بررسی طرح تجاری باید توسط بازرس
  3. صادر شدن مجوز کار
  4. مهاجرت به آذربایجان با خانواده و فرزندان زیر 18 سال
  5. پس از گذشت 10 سال از ثبت شرکت امکان دریافت اقامت دائم فراهم می‌شود.

انواع ثبت شرکت در آذربایجان

برای ثبت شرکت در آذربایجان آشنایی با انواع روش‌های ثبت شرکت ضروری است. انواع ثبت شرکت در این کشور عبارت است از:

ثبت شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در آذربایجان مناسب برای هر نوع تجارتی است. در برخی از روش‌ها باید حداقل سرمایه مشخص شود؛ اما در این روش مهم نیست میزان سرمایه‌گذاری چقدر است و محدودیتی وجود ندارد. حداقل تعداد افراد برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید 2 نفر باشد و حداقل یکی از آنها بالای 18 سال داشته باشد. برای این کار باید سرمایه اولیه به حساب شرکت واریز شود و بنیان‌گذار می‌تواند مسئولیت‌های دیگر را نیز بر عهده داشته‌باشد.

ثبت شرکت با سهامی عام (JSC)

به منظور ثبت شرکت با سهامی عام می‌توانید از این روش استفاده کنید. فعالیت در این شرکت در مقیاس بزرگ‌تری صورت می‌گیرد. در نتیجه در مقایسه با شرکت با مسئولیت محدود، فعالیت گسترده‌تر است. هیئت مدیره این نوع شرکت از افراد یا اشخاص حقوقی تشکیل شده ‌است و صندوق مشخصی برای سهام وجود دارد که امکان انتقال و واگذاری این سهام به مردم فراهم می‌شود. با توجه به میزان بدهی و وظایف سهامداران، هر کدام سهمی در این شرکت دارند. اعضای تشکیل‌دهنده شرکت با سهامی عام، شامل گروه هیئت مدیره، اعضای شورای نظارت و یک کمیسیون به منظور حسابرسی هستند.

 ثبت شرکت سهامی خاص

در صورت ثبت شرکت در این کشور با سهامی خاص، باید هیئت مدیره انتخاب شود. این هیئت مدیره متشکل از یک یا چند شخصیت حقوقی است. هر کدام از این افراد دارای سرمایه مشخص و متعارف به صورت سهام هستند که بین آن‌ها تقسیم می‌شود. انتقال یا واگذاری این سهام به مردم ممکن نیست و این تنها تفاوت آن با ثبت شرکت سهامی عام است.

ثبت شرکت تضامنی

در ثبت شرکت تضامنی، تمامی امور تجاری مربوط به شرکت به دو یا چند نفر محول می‌شود که این افراد دارای مسئولیت محدود هستند. این نوع ثبت شرکت نیز یکی از انواع سرمایه‌گذاری در آذربایجان است که توسط برخی از افراد برای ایجاد کسب‌وکار انتخاب می‌شود.

تاسیس شعبه

یکی دیگر از انواع ثبت شرکت، تاسیس شعبه است و برخی از این روش برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند. در واقع شما می‌توانید شعبی از شرکتتان را در آذربایجان افتتاح کنید و در بلند مدت اقامت این کشور را دریافت کنید.

استاندارد ها و قوانین سرمایه گذاری در ثبت شرکت در آذربایجان

به منظور ثبت و یا تاسیس شرکت در آذربایجان باید به استانداردها و قوانین سرمایه‌گذاری در این کشور توجه کنید. مهم‌ترین استانداردها و قوانین برای ثبت شرکت در این کشور عبارت اند از:

استاندارد نرخ مصادره اموال

موضوع نرخ احتمال مصادره اموال برای سرمایه‌گذاران بسیار مهم است. معمولا نرخ مصادره اموال سرمایه‌گذاران خارجی بین 1 الی 10 تعیین می‌شود. هر چه اگر عدد مورد نظر کم‌تر باشد، احتمال مصادره اموال نیز کم‌تر است که این نرخ در کشور آذربایجان 4 می‌باشد.

استاندارد نرخ شفافیت قضایی

به طور کلی نرخ شفافیت قضایی بین عدد 0 الی 100 است. هر چه این عدد پایین‌تر باشد میزان فساد در دستگاه قضایی کم‌تر است. نرخ این استاندارد در جمهوری آذربایجان عدد 30 است و در هنگام ثبت شرکت باید مد نظرتان قرار گیرد.

هزینه های ثبت شرکت در آذربایجان

با توجه به نرخ مالیات و هزینه‌های جانبی برای ثبت و یا تاسیس شرکت در آذربایجان باید هزینه‌های مختلف را به طور دقیق بررسی کنیم. حداقل هزینه برای ثبت شرکت در باکو در حدود 500 هزار منات است. علاوه بر این مورد شما باید هزینه Business Plan ، دفتر اسناد رسمی، ترجمه مدارک و اثبات سرمایه اولیه شرکت را نیز پرداخت کنید.

با توجه به نوع ثبت شرکت، هزینه‌ها نیز ممکن است متغیر باشد. ما در موسسه اصطهباناتی با ارائه مشاوره موثر، بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش برای ثبت شرکت را به شما معرفی خواهیم کرد. در این صورت مراحل ساده‌تری برای سرمایه‌گذاری در این کشور باید طی کنید.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در آذربایجان

با توجه به انواع مختلف ثبت شرکت، هزینه‌های مختلفی را باید پرداخت کنید. در بسیاری از روش‌های ثبت شرکت محدودیتی برای حداقل هزینه وجود ندارد. هزینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این کشور ممکن است با توجه به ارائه سایر مدارک، بیشتر شود. به همین دلیل نمی‌توان رقم دقیقی برای ثبت شرکت در باکو و سایر شهرها ذکر کرد؛ اما به طور کلی مبلغ 500 هزار منات به عنوان حداقل هزینه برای ثبت شرکت در این کشور در نظر گرفته ‌شده ‌است.

ریسک و مالیات ثبت شرکت در باکو

به طور کلی سرمایه‌گذاری در یک کشور خارجی همواره با ریسک همراه است. به همین دلیل باید بهترین انتخاب را برای ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری داشته‌باشید. با توجه به قوانین و استانداردهای موجود در جمهوری آذربایجان، ریسک سرمایه‌گذاری به نسبت سایر کشورها کم‌تر است. یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، میزان مالیات است.

نرخ مالیات در این کشور 20 درصد است و باید هر سال مالیات بر درآمد به مرجع اداری مورد نظر پرداخت شود. در صورتی که به عنوان واردکننده کالا و خدمات فعالیت کنید، 18 درصد باید مالیات پرداخت کنید. با توجه به نرخ مالیات، ریسک سرمایه‌گذاری در این کشور متوسط است.

مدت زمان ثبت شرکت در آذربایجان

پروسه ثبت شرکت در این کشور اغلب کوتاه است و این موضوع یکی از دلایل تمایل سرمایه‌گذاران برای ثبت شرکت در این کشور است. در حدود 3 الی 7 روز طول می‌کشد تا مراحل ثبت شرکت در باکو انجام شود. این مدت زمان در سایر کشورهای اروپایی ممکن است بیشتر طول بکشد.

مزایا و معایب ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان

بدیهی است که ثبت شرکت و کمپانی در آذربایجان دارای مزایای و معایبی است. با اطلاع از این دو مورد، شرایط ثبت شرکت را در این کشور را می‌توانید بررسی کنید. در ادامه به شرح مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در این کشور خواهیم پرداخت که می‌توانید با توجه به آن تصمیم به ثبت شرکت در این کشور بگیرید.

مزایا ثبت شرکت در آذربایجان

شرایط اقتصادی مناسب، امکان افتتاح حساب بانکی در این کشور برای ثبت شرکت، امکان حضور 2 هفته‌ای در آذربایجان و هزینه کم از مزایای ثبت شرکت است.

  • کم‌بودن مدت زمان ثبت شرکت در حدود 3 الی 7 روز
  • نیروی کار ارزان و در دسترس
  • نرخ بیکاری پایین
  • امکان سرمایه‌گذاری با هزینه کم
  • نزدیکی کشور آذربایجان به ایران
  • ارتباط نزدیک فرهنگ‌های دو کشور ایران و آذربایجان

معایب ثبت شرکت در آذربایجان

سطح و کیفیت زندگی در آذربایجان نسبت به کشورهای پیشرفته دنیا پایین‌تر است و همچنین اقتصاد این کشور همچنین نسبت به کشورهای اروپایی ضعیف‌تر است. این موضوع یکی از اصلی‌ترین معایب ثبت شرکت در این کشور می‌باشد.

مزایای ثبت شرکت در آذربایجان

مزایای ثبت شرکت در آذربایجان

مراحل ثبت شرکت در آذربایجان

به منظور ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان باید مراحل قانونی طی شود. همچنین تمامی مراحل باید به صورت کامل گذرانده شود و هیچ‌گونه نقصی در مدارک ارائه ‌شده وجود نداشته ‌باشد. مراحل ثبت شرکت در کشور آذر بایجان عبارت است از:

  1. انتخاب نام برای شرکت مورد نظر
  2. تهیه مدارک و اسناد برای ثبت شرکت
  3. مراجعه به دفاتر محلی آذربایجان برای ثبت اسناد
  4. مراجعه برای ثبت‌نام مالیات
  5. ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده
  6. دریافت مجوز تجاری
مدارک لازم برای ثبت شرکت

مدارک لازم برای ثبت شرکت

مدارک لازم جهت اخذ ویزا سرمایه گذاری در آذربایجان

به منظور سرمایه‌گذاری در آذربایجان باید مدارک خاصی ارائه شود که عبارتند از:

  • مدارک هویتی
  • ارائه گذرنامه
  • ارائه گواهی تمکن مالی برای سرمایه‌گذاری در این کشور

توجه داشته باشید که با توجه به نوع سرمایه‌گذاری، مدارک جهت اخذ ویزا متفاوت می‌باشد.

مشاوره تخصصی برای ثبت شرکت در آذربایجان

به منظور دریافت مشاوره تخصصی برای ثبت شرکت در آذربایجان می‌توانید از مشاوران تیم حرفه‌ای موسسه مهاجرتی ما کمک بگیرد. ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با ارائه راه‌کارهای ویژه، ثبت شرکت در این کشور را برای شما راحت‌تر خواهیم کرد. به همین دلیل شما سریع‌تر می‌توانید موفق به ثبت شرکت در باکو یا سایر شهرهای مهم آذربایجان شوید.

کلام آخر

یکی از روش‌های اخذ اقامت و شهروندی جمهوری آذربایجان ثبت شرکت در این کشور است. با ثبت شرکت در این کشور می‌توانید سبب پیشرفت شغلی خود شوید. با توجه به شرایط و مدارک مورد نیاز باید بتوانید هزینه این کار را پرداخت کنید و در نهایت موفق به دریافت اقامت دائم خواهید شد.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ثبت شرکت در آذربایجان

  1. منصور شرطی گفت:

    سلام لطفا هزینه ثبت شرکت در آذربایجان باکو را با هزینه گرفتن اقامت چقدر هست لطفا اگه امکان داره به ایمیل من ارسال کنید با تشکر از شما

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      هزینه های ثبت شامل هزینه های دولتی و هزینه های موسسه می باشد، ریز دقیق هزینه ها را از مشاورین موسسه سوال فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *