تحصیل داروسازی در آذربایجان

اگر شما متقاضی تحصیل داروسازی در آذربایجان هستید و می خواهید از شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور مطلع شوید، حتما هزینه تحصیل برای شما اهمیت ویژه ای دارد. در این مقاله موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تلاش نموده است تا دانشگاه های معتبر و همچنین شرایط پذیرش را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته داروسازی در آذربایجان

همه ساله 1200-1300 دانشجوی AMU از دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان فارغ التحصیل می شوند و مدرک مختص تخصصشان را دریافت می کنند، که از این بین تعداد کل دانشجویان خارجی 500 نفر می باشد و در هر سال 60 دانشجوی داروسازی از دانشکده داروسازی در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می شوند. پس از پایان دوران تحصیل وزارت بهداشت تعیین کننده ی محل خدمت و کار فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی این کشور می باشد.

سیستم تحصیل در آذربایجان نه تنها شهروندان خود را بلکه از سایر کشورها مخصوصا آسیا و خاورمیانه نیز دانشجویان را به خود جذب کرده است. در این کشور بسیاری از برنامه های آموزشی به زبان عربی تدریس می شود که از این طریق موانع زبانی برای دانشجویان بین المللی خاورمیانه و آسیا که به زبان زبان عربی صحبت می کنند، حذف شده است.

مدرک کارشناسی داروسازی یک دوره ی 4 ساله است که به دانشجویان این امکان را می دهد در ارتباط با رشته و تمرکز تحصیلی خود درآینده راحت تر تصمیمی گیری نمایند. اگرچه این دوره تمام وقت می باشد اما بسیاری از مدارس گزینه های تحصیلی نیمه وقت نیز برای دانشجویان قرار داده اند تا افرادی که که قصد دارند هم زمان با کار یا مراقبت از خانواده مدرک لیسانس خود را نیز را دریافت کنند، بتوانند به ادامه تحصیل بپردازند.

دوره های داروسازی در آذربایجان

هیات علمی داروسازی متخصصانی در زمینه داروسازی و آماده سازی دارو و تکنولوژی پرورش می دهد. متخصصان آینده دانش کاربردی خود را در ارتباط با داروخانه های مرکزی و گیاهان دارویی به دست می آورند. آنها همچنین همراه با دانشجویان رشته های خاص، فیزیولوژی طبیعی، پاتولوژیک، فارماکولوژی بالینی، میکروب شناسی و زیست شناسی را یاد می گیرند و همچنین روش های مدرن تجزیه شیمیایی و کنترل کیفیت مواد را نیز مطالعه می کنند. دانش آموزان فعالانه در تحقیقات علمی شرکت خواهند کرد.دوره های داروسازی در آذربایجان

طول دوره داروسازی 4 تا 5 سال می باشد که همه ساله از اول ماه سپتامبر این دوره آغاز می شود. ظرفیت کلاس ها معمولا 13 – 15 دانشجو در سال های اولیه تحصیل و 9-12 دانشجو در دوره های متوسطه و کارشناسی می باشد. جهت تحصیل در این رشته در کشور آذربایجان توانمندی زبانی از الزامات پذیرش نمی باشد و یکی از مدارک مورد نیاز گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه می باشد.

هزینه و شهریه تحصیل داروسازی در آذربایجان

شهریه پایه دانشگاه های علوم پزشکی در هر سال تحصیلی در آذربایجان از این قرار می باشد:

2500 دلار آمریکا برای دروس پیش درآمد و 3500 دلار آمریکا برای مقطع کارشناسی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان، دارو سازی و پیشگیری از بیماری ها و 4000 دلار برای تحصیلات تکمیلی یا همان مدرک کارشناسی ارشد. فقط برای تحصیل در دانشکده داروسازی و 4000 دلار آمریکا برای سطح تحصیلات تکمیلی در دوران رزیدنتی برای تمام تخصص های دیگر و 4500 دلار برای همه رشته های دکترا می باشد.

توجه داشته باشید که طبق قوانین جدید دانشجویان باید پیش از شروع کلاس در هر سال تحصیلی شهریه را به طور کامل پرداخت نمایند که این پرداخت قابل بازگشت نمی باشد. مبلغ نهایی ممکن است در کشورهای خاص و مناطق متفاوت متغیر باشد.

دانشگاه های معتبر داروسازی آذربایجان

دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان (AMU) یکی از بزرگترین و مهمترین مراکز آموزشی پزشکی در کشور است. این دانشگاه در سال 1930 تاسیس شده است. در AMU 7 دانشکده (2 پزشکی عمومی، کودکان، پزشکی پیشگیری و زیست شناسی پزشکی، دندانپزشکی، پزشکی نظامی و داروسازی) وجود دارد. در حال حاضر 8000 دانشجو، از جمله دانشجویان بین المللی، در این دانشگاه تحصیل می کنند. AMU تنها دانشگاه معتبر ارائه کننده داروسازی در آذربایجان است.

دانشگاه های معتبر داروسازی آذربایجان

شرایط و مدارک اخذ پذیرش رشته داروسازی در آذربایجان

تحصیل رشته داروسازی در مقطع کارشناسی سه تا چهار سال زمان نیاز دارد. با تحصیل در این رشته شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل بدست می آید. ارائه اسناد و مدارک زیر جهت دریافت پذیرش ضروری است:

  • گذرنامه
  • کپی از دیپلم دبیرستان یا لیسانس
  • ترجمه مدرک دبیرستان یا دیپلم و اسناد رسمی خود به زبان آذربایجانی در 2 نسخه
  • گواهی IELTS یا TOEFL (حداقل نمره آزمون IELTS 5.0 یا TOEFL 40 برای دوره کارشناسی) – فقط برای انگلیسی
  • 8 قطعه عکس 3×4 با پس زمینه قرمز
  • گواهی از محل اقامت فعلی در آذربایجان (برای ارائه خدمات اداره مهاجرت جمهوری آذربایجان)

برای دریافت ویزا دانشجویی شما باید ابتدا دعوت نامه دانشگاه مورد نظر خود را دریافت کنید. کلیه برنامه های تحصیلی مقطع دکترا نیز سه سال زمان نیاز دارند. شهریه ثابت برای تحصیل رشته داروسازی مقطع لیسانس در دانشگاه های آذربایجان 4500 دلار امریکا می باشد و برای مقطع دکترا 5000 دلار. مزایا و معایب تحصیل در آذربایجان را می توانید از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در دفاتر تهران، شیراز و اصفهان بخواهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *