تابعیت و اقامت کرواسی

مقررات تابعیت در کرواسی  بر اساس قانون تابعیت مصوب 1991 معین شده اند، در این مقاله به بررسی دقیق شرایط تابعیت و اقامت کرواسی پرداخته می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و روش های اخذ تابعیت و شهروندی کرواسی

در مقاله روش های تابعیت به تفکیک بررسی می شود.

اخذ تابعیت و شهروندی طریق تولد فرزند در کرواسی

تولد فرزند طفل در قلمرو حاکمیت کرواسی باعث تحصیل تابعیت وی نمی گردد مگر آنکه پدر و مادر وی نامعلوم باشند. پس باید توجه داشت بچه دار شدن و تولد فرزند در کرواسی کمکی به اخذ اقامت و تابعیت نمی کند.

شرایط اصل خون در کرواسی

اخذ تابعیت و شهروندی کرواسی از طریق نسب یا اصل خون

در موارد زیر افراد، تابعیت در کرواسی  را از طریق خون بدست می آورند:

  1. در صورتی که پدر و مادر طفل هر دو تبعه کرواسی باشند و وی خارج از کشور بدنیا آمده باشد؛
  2. طفلی که در کرواسی متولد شده باشد و یکی از والدین تبعه کرواسی باشد؛
  3. طفلی که در خارج از کرواسی متولد گردیده باشد و یکی از والدین وی تبعه کرواسی بوده و یکی دیگر نامعلوم یا بدون تابعیت باشد.

لازم به توضیح است که هر بچه ای از والدین تبعه کرواسی در خارج متولد گردد حتماً می بایستی نام وی در مراجع صلاحیت دار دولتی و یا نمایندگی های دولت کرواسی در خارج (سفارت یا کنسول گری ها) ثبت گردد.
شرایط تحصیل یا اخذ تابعیت در کرواسی  از طریق تقاضا

در صورت وجود شرایط زیر، ممکن است تابعیت در کرواسی  به افراد داده شود:

  1. هرگاه متقاضی به مدت حداقل پنج سال در کشور اقامت داشته باشد؛
  2. متقاضی باید حداقل دارای هجده سال سن باشد.
  3. متقاضی باید مدرکی ارایه دهد که مشخص نماید وی تابعیت اصلی خود را از دست داده است.
  4. متقاضی باید تسلط کافی به زبان کرواسی داشته باشد؛
  5. متقاضی باید با قوانین و آداب و رسوم اجتماعی کرواسی آشنائی داشته و به آن ها احترام بگذارد.

تابعیت و اقامت کرواسی

لازم به ذکر است که مقررات اعطای تابعیت و اقامت کرواسی ، نسبت به متقاضیان متفاوت می باشد و دولت به هر کسی که بخواهد تابعیت در کرواسی  را اعطا خواهد نمود. همچنین بیگانگانی که با اتباع کرواسی ازدواج نمایند می توانند برای تحصیل تابعیت اقدام کنند.

بسیاری افراد جهت مهاجرت به کرواسی معمولا از طریق مهاجرت تحصیلی به کرواسی اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در کرواسی نسبت به اخذ تابعیت یا اخذ شهروندی کرواسی می توانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از راه های مهاجرت به کرواسی می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در کرواسی و سرمایه گذاری در کرواسی نیز وجود دارند. تابعیت در کرواسی  از طریق تولد فرزند یا نوزاد و اخذ اقامت از طریق خرید ملک در کرواسی این قاعده در این کشور وجود ندارد.

متوسط هزینه زندگی در کرواسی هر شخص در ماه حدود 700 تا 1000 یورو می باشد که شامل مسکن، خوراک و هزینه های معمول زندگی است.

قوانین ترک یا سلب تابعیت و اقامت کرواسی

سلب تابعیت در کرواسی  ممکن است بر اساس لغو تابعیت، ترک تابعیت از طریق تقاضای خود شخص و یا بر اساس معاهدات بین المللی صورت پذیرد.

ترک تابعیت بر اساس تقاضای شخص

ترک ارادی تابعیت توسط اتباع در قانون پیش بینی شده است،  و وجود شرایط زیر ترک تابعیت ضروری است:

  1. متقاضی دارای هجده سال سن باشد؛
  2. متقاضی خدمت سربازی خود را انجام داده باشد؛
  3. متقاضی مدرکی دال بر اخذ تابعیت جدید ارائه نماید؛
  4. متقاضی هیچگونه بدهی مالی، قانونی و شخصی به خانواده اش، افراد و دولت نداشته باشد.
    سلب تابعیت

هرگاه تبعه کرواسی بر اساس تقاضای خود ترک تابعیت نماید تابعیت در کرواسی از وی سلب می گردد اما چنانچه تبعه کرواسی تابعیت کشور دیگری را بدست آورد تابعیت وی سلب نمی گردد.

علاقه مندان به اخذ تابعیت و اقامت کرواسی  برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط اخذ تابعیت و شرایط اخذ اقامت شرایط مهاجرت و شرایط تحصیل در کرواسی و اخذ ویزای به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریز نمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکیل مهاجرت به کرواسی، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای خود در کرواسی را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در کرواسی بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *