چگونه ویزای EB-5 یک فرصت منحصر به فرد برای تحصیل و اقامت دائم در ایالات متحده است؟

کشور آمریکا از دیرباز مقصد رویایی برای بسیاری از متقاضیان بین المللی برای تحصیل، کار و زندگی بوده است. دولت این کشور با ارائه برنامه ویزای سرمایه گذاری جدیدی شرایط تحصیل و اخذ مجوز اقامت دائم را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. می توان گفت دیگر اقامت و کار و تحصیل در این کشور یک رویا نیست و در حال تحقق است. در این مقاله به بررسی برنامه ویزای سرمایه گذار مهاجر EB-5 می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ویزای EB-5 یک فرصت منحصر به فرد برای تحصیل و اقامت دائم در ایالات متحده

برنامه ویزای سرمایه گذاری مهاجر از نوع EB-5 یک گزینه محبوب برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل در دانشگاه های ایالات متحده هستند. یکی از جاذبه های اصلی برای دانشجویان بین المللی در ایالات متحده، وجود فرصت های کاری متنوع و فراوان پس از تحصیل است. تحصیل در آمریکا از دیرباز برای بسیاری از دانشجویان بین المللی در حد آرزو و خیالی شیرین بوده است. ایالات متحده که به دلیل دارا بودن دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی در سطح جهانی و فرصت های کاری گسترده پس از تحصیل شناخته شده است، همچنان بزرگترین مقصد برای آموزش با کیفیت و پیشرفت شغلی است.

در میان راه های موجود برای دانشجویان مشتاق، برنامه ویزای سرمایه گذار مهاجرتی EB-5  به عنوان یک فرصت منحصربه فرد نه تنها دسترسی به آموزش باکیفیت را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند، بلکه به عنوان مسیری مناسب برای اقامت دائم در کشور آمریکا نیز شناخته می شود. قانون اصلاحات و یکپارچگی EB-5 2022 که در ماه مارچ 2022 به تصویب رسید، جذابیت این برنامه سرمایه گذاری به شرط اقامت دائم را برای دانشجویان، کارآفرینان و متخصصان بیشتر کرده است. پس اگر کارآفرین هستید و دارای طرح کارآفرینی مناسب، اگر در حوزه شغلی خود دارای تخصص کاری هستید و اگر قصد تحصیل در دانشگاه های آمریکا را دارید، ویزای EB-5 برای شماست تا نه تنها از دانشگاه های آمریکا فارغ التحصیل شوید، بلکه مجوز اقامت دائمی این کشور را دریافت کنید.

برنامه ویزای  EB-5

برنامه ویزای EB-5 در سال 1990 در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده اجرا شد. این ویزا به متقاضیان و اعضای نزدیک خانواده آن ها اجازه می دهد تا با سرمایه گذاری در یک پروژه واجد شرایط در ایالات متحده، گرین کارت آمریکا را دریافت کنند. این برنامه به دلیل دارا بودن مزایای دوگانه تسهیل شرایط تحصیل در دانشگاه های آمریکا و ارائه مسیری برای دریافت مجوز اقامت دائم، توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی را به خود جلب کرده است.

آموزش با کیفیت و فرصت های کاری پس از تحصیل

کشور آمریکا با دارا بودن دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی برجسته و جهانی خود که زمینه های تحصیلی متنوعی را در برمی گیرند، در سراسر جهان مورد تحسین قرار می گیرد. چه دانشجویان بین المللی آرزوی تحصیل در رشته های مهندسی، بازرگانی، پزشکی یا هنر را داشته باشند، ایالات متحده گزینه های فوق العاده ای برای تحصیل در این کشور به آن ها ارائه می دهد. علاوه بر این، ایالات متحده دارای یک فضای آموزشی و یادگیری پویا و متنوع از نظر فرهنگی است که نوآوری را تشویق می کند، تفکر انتقادی را تقویت می کند و رشد شخصی را ارتقا می دهد.

یکی از جاذبه های اصلی برای دانشجویان بین المللی در ایالات متحده، وجود مجموعه ای متنوع و بسیار از فرصت های کاری پس از تحصیل است. فارغ التحصیلان دانشگاه های آمریکا اغلب دارای فرصت هایی برای تجربه عملی کار از طریق برنامه هایی مانند آموزش عملی اختیاری (OPT) و در موارد خاص، برنامه های STEM OPT هستند. تجربه کار و اشتغال در دنیای واقعی نه تنها مهارت های حرفه ای آن ها را افزایش می دهد، بلکه مسیر مشخصی را برای تضمین شغل در ایالات متحده پس از پایان تحصیلات در دسترس آن ها قرار می دهد.

فضای آموزشی آمریکا نوآوری را تشویق می کند، تفکر انتقادی را تقویت می کند و رشد شخصی را ارتقا می دهد.

ویزای EB-5 : مسیری برای موفقیت تحصیلی و کاری

برای دانشجویان بین المللی که ایالات متحده را به عنوان مقصد تحصیلی خود در نظر می گیرند، برنامه ویزای EB-5 یک فرصت متمایز و جذاب است. با یک سرمایه گذاری در پروژه های مورد تایید دولت آمریکا، دانشجویان و اعضای نزدیک خانواده آن ها می توانند گرین کارت مشروط دریافت کنند که به آن ها اجازه می دهد در هر نقطه از ایالات متحده زندگی، تحصیل و کار کنند. این امر نیاز به بررسی ها و فرآیندهای دست و پا گیر ویزا را از بین می برد و آرامش بی نظیری را به دانشجویان و خانواده های آن ها می دهد.

تغییرات برنامه ویزای EB-5

قانون اصلاحات و یکپارچگی EB-5 در سال 2022 متحمل تغییرات اساسی و بیشتر شدن جذابیت آن برای دانشجویان بین المللی شد. یکی از تغییرات مهم در این مورد، فرصتی است که به متقاضیان اجازه می ‌دهد تا درخواست I-526 برنامه اولیه EB-5) ) و درخواست I-458 را برای تغییر وضعیت خود (تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی) را به طور همزمان ارسال کنند. این تغییر قابل توجه روند اخذ این ویزا را تسهیل می دهد و زمان مورد نیاز برای دریافت مجوز اقامت دائم را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

همچنین این قانون دسته ‌بندی‌ های ویزا را منحصراً برای سرمایه ‌گذاران EB-5 معرفی کرد و این اطمینان را به متقاضیان داد که تعداد مشخصی از ویزاها فقط برای متقاضیان واجد شرایط رزرو شده است. این امر عدم قطعیت در مورد در دسترس بودن ویزا را برطرف کرد و تضمین داد که متقاضیان برنامه ویزای سرمایه ‌گذاری EB-5 به موقع نتیجه درخواست ‌های خود را دریافت کنند.

شاید یکی از محوری ترین مزایای برنامه ویزای EB-5، همانطور که در این قانون تاکید شده است، توانایی جدید هندی های مقیم ایالات متحده با ویزای قانونی برای تغییر وضعیت خود در هنگام اقامت در این کشور باشد. قبل از تصویب این قانون، متقاضیان هندی اغلب مجبور بودند برای تکمیل فرآیند ویزا و دریافت ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی به کشور خود بازگردند که باعث اختلال قابل توجهی در زندگی و شغل آن ها می شد. با این قانون جدید می توانند بدون وقفه در ایالات متحده باقی بمانند و بر پیگیری اهداف آموزشی و حرفه ای خود تمرکز کنند و در انتظار پردازش و دریافت گرین کارت دائمی خود باشند.

توانمندسازی دانشجویان و متخصصان

فراتر از مزایای فوری تحصیل و مهاجرت به آمریکا، برنامه EB-5 مزایای بیشتری برای دانشجویان و متخصصان به همراه دارد. یکی از مزایای برجسته، حذف نیاز به حمایت مالی کارفرما یا اتکا به سیستم ویزای H-1B است. این استقلال جدید به دانشجویان اجازه می ‌دهد تا طیف گسترده ‌تری از فرصت ‌های شغلی، از پیوستن به شرکت‌ های کوچک ‌تر و استارت‌آپ‌ ها تا حتی شروع به سرمایه گذاری های کارآفرینی را کشف کنند.

علاوه بر این، متقاضیان دارای مجوز اقامت دائمی در ایالات متحده به امکاناتی مانند مراقبت های بهداشتی در سطح جهانی دسترسی پیدا می کنند و از رفاه و آرامش خاطر در حالی که آرزوهای تحصیلی و شغلی خود را دنبال می کنند، برخوردارند. دسترسی به مراقبت های بهداشتی باکیفیت به عنوان یک مزیت ایده آل برای متقاضیانی است که به اخذ ویزای EB-5 فکر می کنند.

با دریافت ویزای EB-5 آمریکا امکان تحصیل و کار و اشتغال در آمریکا وجود دارد.

برنامه ویزای سرمایه گذاری مهاجر EB-5 به عنوان یک گزینه قانع کننده برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل در ایالات متحده و ادامه یک مسیر مشخص برای دریافت اقامت دائمی این کشور هستند. قانون اصلاحات و یکپارچگی EB-5 در سال 2022 جذابیت این برنامه را افزایش داد. تغییر روند ساده دسته بندی ویزاهای کنار گذاشته، توانایی تغییر وضعیت از ویزای دانشجویی به ویزای کاری در ایالات متحده را ارائه می دهد. متخصصان و کارآفرینان برای تحقق اهداف خود و کمک به اقتصاد و جامعه پر جنب و جوش ایالات متحده می توانند با دریافت این ویزا مسیر جدیدی در زندگی شغلی خود ایجاد کنند.

جمع بندی

ما کارشناسان موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم که چگونه ویزای EB-5 یک فرصت منحصر به فرد برای تحصیل و اقامت دائم در ایالات متحده است؟ آمریکا به عنوان کشور فرصت های ارزشمند برای کار، تحصیل و اقامت برای سرمایه گذاران و دانشجویان بین المللی برنامه های اقامت متنوع دارد. برنامه EB-5 به عنوان شاهدی بر تعهد این کشور به استقبال از استعدادهای برجسته و پرورش این استعدادها از سراسر جهان است. دانشجویان بین المللی با دریافت ویزای EB-5 نه تنها می توانند در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنند، بلکه پس از تحصیل در فرصت های شغلی متنوع این کشور مشغول کار شوند و در نهایت مجوز اقامت دائم آمریکا را دریافت کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *