درامد رشته بیوتکنولوژی در کانادا

با وجود شرکت های بین المللی بزرگ صنعت بیوتکنولوژی در کانادا که منابع مالی عالی در اختیار دارند، می توان گفت درآمد رشته بیوتکنولوژی در کانادا جزء مشاغل پردرآمد در این کشور محسوب می شود. بخش بیوتکنولوژی کانادا سهم قابل توجهی در اقتصاد نوآوری این کشور ایفا می کند و یکی از سریع ترین صنایع در حال رشد در کانادا است. برای آشنایی با تمام جنبه های بازار کار بیوتکنولوژی در کانادا و درآمد بیوتکنولوژی پزشکی در کانادا با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

معرفی رشته بیوتکنولوژی کانادا

ما در زمان هیجان انگیزی زندگی می کنیم که هر روز با اکتشافات شگفت انگیز و محصولات نوآورانه پزشکی، دارویی و غذایی همراه است. بیوتکنولوژیست ها با تحصیل پزشکی در کانادا، در خط مقدم این اکتشافات و نوآوری ها قرار دارند. بیوتکنولوژیست ها در کانادا خدمات و پشتیبانی فنی به دانشمندان، مهندسان و دیگر متخصصان حوزه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع، حفاظت محیط زیست، بیولوژی گیاهان و جانوران، میکروبیولوژی، بیولوژی مولکولی و سلولی و علوم بهداشتی ارائه می کنند.
با تحصیل در کانادا و تبدیل شدن به یک تکنسین بیوتکنولوژی در کانادا می توانید در آزمایشگاه های تولید مواد غذایی، مواد شیمیای و دارویی، شرکتهای بیوتکنولوژی، بخش های درمانی، موسسات آموزشی و تحقیقاتی و شرکت های مشاوره زیست محیطی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی مشغول به کار شوید.

 

بیوتکنولوژیست ها در کانادا وظیفه انجام امور زیر را بر عهده دارند:

– انجام تست های بیولوژیکی، میکروبیولوژیکی و بیوشیمیایی و آنالیز آزمایشگاهی آنها به منظور پشتیبانی از تحقیقات، کنترل کیفیت محصولات غذایی، بهداشت و درمان، تولیدات محصولات دارویی، بیوتکنولوژی و حوزه های دیگر
– بکارگیری متدها و تکنیک هایی مثل میکروسکوپ، هیستوشیمی، کراموتوگرافی، الکتروفورز و اسپکتروسکوپی
– انجام فرایندهای آزمایشی در کشاورزی، اصلاح گیاهان، دامپروری ، بیولوژی و تحقیقات بیومدیکال
– انجام تحقیقات و جمع آوری اطلاعات و نمونه های آب ، خاک و نمونه های گیاهی و جانوری
– نظارت بر محیط زیست و فعالیت ها برای حمایت از ذخایر آبزیان، حیات وحش و دیگر منابع طبیعی
– آنالیز اطلاعات و ارائه گزارش
– نظارت بر برنامه های عملیاتی مثل تخم ریزی آبزیان ، محصولات گلخانه ای و تولید دام

 

بیوتکنولوژیست ها تحت عناوین زیر می توانند در کانادا کار کنند:
– تکنسین میکروبیولوژی ( به جز پزشکی)
– تکنسین کشاورزی
– تکنولوژیست کشاورزی
– تکنسین خاک شناسی
– تکنسین آبزی پروری
– تکنسین باکتروبیولوژیک
– تکنولوژیست آزمایشگاه بیولوژیکی
– تکنسین گیاه شناسی
– تکنسین تخم ریزی آبزیان
– تکنسین شیلات
– تکنسین باکتریولوژی مواد غذایی
– تکنولوژیست کنترل کیفیت میکروبیولوژی
– تکنسین اصلاح گیاهان
– تکنولوژیست بذر
– تکنسین بیولوژی حیات وحش

درامد رشته بیوتکنولوژی در کانادا

 

شاخه های رشته بیوتکنولوژی در کانادا

کاربردهای رشته بیوتکنولوژی در کانادا به هفت حوزه تحقیقاتی تقسیم بندی می شود. در ادامه بخش های مختلف بیوتکنولوژی در کانادا را مشاهده می کنیم:

– اولین بخش متعلق به بخش سلامت است که بر اساس اعلام سازمان نوآوری بیوتکنولوژی کانادا (BIO ) مسئول تولید بیش از 250 نوع واکسن و دارو مانند آنتی بیوتیک ها و تولید ارگان های مصنوعی است.
– دومین بخش به بیوتکنولوژی کشاورزی اختصاص دارد. بیش از 11 میلیون کشاورز از سراسر جهان از محصولات بیوتکنولوژی کانادا برای مبارزه با آفات، تغذیه محصولات و تقویت آنها در برابر میکرو ارگانیسم ها، تحولات آب و هوایی، خشکسالی و یخبندان استفاده می کنند.
– حوزه بعدی رشته بیوتکنولوژی شاخه صنعت است. بیوتکنولوژیست ها برای ارتقاء پروسه تولید، گسترش سوختهای زیستی و دیگر تکنولوژی ها و به طور کلی برای کارآمدتر کردن صنایع تحقیقات انجام می دهند.
– حوزه دیگر بیوتکنولوژی در کانادا بر روی تولید مواد غذایی متمرکز است. برای مثال پژوهش هایی را برای کاهش سطح چربی های اشباع شده در روغن انجام می دهند.
– در یکی دیگر از شاخه های بیوتکنولوژی در کانادا ، محققان در زمینه آبزی پروری، تخم گذاری آبزیان، شیلات و استفاده از فراورده های دریایی در محصولات آرایشی و بهداشتی تحقیق می کنند.

 

بازار کار بیوتکنولوژی در کانادا

کانادا یکی از پیشروهای جهانی در صنعت بیوتکنولوژی است و دارای شبکه بزرگی از مراکز تحقیقاتی، بیمارستان ها، دانشگاه ها، آزمایشگاه ها و شرکت هایی است که در این حوزه فعالیت می کنند. گستره رشته بیوتکنولوژی در کانادا بسیار زیاد است و مشاغل مختلف در صنایع متفاوتی را شامل می شود. بر اساس پیش بینی ها، صنعت بیوتکنولوژی کانادا در چند سال آینده رشد بی سابقه ای را تجربه خواهد کرد. از همین رو بازار کار بیوتکنولوژی در کانادا مشاغل زیادی را برای متخصصان این رشته ارائه می کند. طبق گزارش ها، یکی از شکاف های قابل توجه در زمان همه گیری کووید-19 ، فقدان نیروی کار واجد شرایط در صنعت بیوتکنولوژی بوده است. بنابراین دولت کانادا در صدد جذب نیروهای متخصص در این رشته است. پیش بینی می شود تا سال 2029 تنها در استان های غربی کانادا ، به حدود 4.760 بیوتکنولوژیست ( 1.2020 بیوتکنولوژی صنعتی- 1.740 بیوتکنولوژی کشاورزی) نیاز باشد.

در جدول زیر بازار کار رشته بیوتکنولوژی در مناطق مختلف کانادا در طول سه سال آینده را مشاهده می کنید:

 

اسامی استان هابازار کار بیوتکنولوژی
آلبرتامتوسط
بریتیش کلمبیامحدود
مانیتوبامتوسط
نیوبرانزویکمحدود
نیوفاندلند و لابرادورمتوسط
سرزمین های شمال غربیمشخص نشده
نوا اسکوشیامشخص نشده
نوناووتمشخص نشده
اونتاریومتوسط
جزیره پرنس ادواردخوب
کبکمتوسط
ساسکاچوانمحدود
یوکانمشخص نشده

بازار کار بیوتکنولوژی در کانادا

درآمد رشته بیوتکنولوژی در کانادا

متوسط حقوق سالانه در کانادا بر اساس هزینه مسکن، بیمه، حمل و نقل و سایر هزینه ها محاسبه می شود. متوسط درآمد رشته بیوتکنولوژی در کانادا 63.000 دلار در سال یا به عبارتی 32 دلار در ساعت است. بیولوژیست های تازه کار تقریبا 48.000 دلار در سال دریافت می کنند در حالیکه میانگین درآمد تکنسین های با تجربه سالانه 101.000 دلار است. باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان درآمد رشته بیوتکنولوژی در کانادا بسته به میزان تحصیلات، موقعیت شغلی، تجربه کاری و استانی که در آن کار می کنید، متفاوت است.

 

درآمد رشته بیوتکنولوژی در کانادا بر اساس سطح تجربه

میزان درآمد رشته بیوتکنولوژی در کانادا بین 80.000 دلار ( حداقل حقوق ) تا 230.00 دلار ( حداکثر حقوق ) در سال است. حال با توجه به اینکه متوسط درآمد سالانه در کانادا برای تکنسین های بیوتکنولوژی 142.000 دلار است ، نتیجه می گیریم که تقریبا 50 درصد افرادی که به عنوان بیوتکنولوژیست در کانادا کار می کنند کمتر از متوسط حقوق در کانادا دریافت می کنند، درحالیکه نیم دیگر بیشتر از آن کسب می کنند.
یکی از عوامل تاثیرگذار در میزان درآمد رشته بیوتکنولوژی در کانادا ، سطح تجربه متخصص ها است. به طور طبیعی، هر چه سطح تجربه افراد بیشتر باشد، حقوق بالاتری دریافت می کنند. به طور مثال: تکنسین های با کمتر از دو سال تجربه کار ، 92.000 دلار در سال درآمد دارند؛ در حالیکه متخصصین بیوتکنولوژی با دو تا پنج سال تجربه، سالانه 113.000 دلار دریافت می کنند که 23 درصد بیشتر از افرادی است که کمتر از دو سال تجربه کار دارند. در جدول زیر میزان درآمد درآمد رشته بیوتکنولوژی در کانادا بر اساس میزان تجربه ارائه شده است:

سطح تجربهدرصد افزایشیمیزان حقوق
2-0 سال تجربه92.000 دلار
5-2 سال تجربه23 درصد113.000 دلار
10-5 سال تجربه42 درصد160.000 دلار
15-10 سال تجربه17 درصد187.000 دلار
20-15 سال تجربه10 درصد206.000 دلار
 20 سال به بالا6 درصد218.000 دلار

 

درآمد رشته بیوتکنولوژی در کانادا بر اساس میزان تحصیلات و جنسیت

همه ما می دانیم که تحصیلات بالا برابر است با حقوق بیشتر، اما سطح تحصیلات تا چه اندازه بر میزان درآمد درآمد رشته بیوتکنولوژی در کانادا تاثیر گذار است. متخصصین بیوتکنولوژی با مدرک لیسانس 101.000 دلار در سال درآمد دارند، در حالیکه متخصصان با مدرک فوق لیسانس 161.000 دلار دریافت می کنند که تقریبا 59 درصد بیشتر از افرادی است که مدرک لیسانس دارند. علاوه بر این بیوتکنولوژیست هایی که مدرک دکترا دارند سالانه 209.000 دلار دریافت می کنند که 30 درصد بیشتر از افرادی است که مدرک فوق لیسانس دارند. یکی از دیگر عوامل موثر بر میزان درآمد درآمد رشته بیوتکنولوژی در کانادا، جنسیت افراد است. تکنسین های مرد در سال 155.000 دلار درآمد دارند، درحالیکه متخصصان زن 147.000 دلار دریافت می کنند که تقریبا 5 درصد کمتر از تکنسین های مرد است.

درآمد بیوتکنولوژی پزشکی در کانادا

 

بهترین شهرهای کانادا برای بیوتکنولوژیست ها

صنعت بیوتکنولوژی در کانادا در سه استان کبک، انتاریو و بریتیش کلمبیا متمرکز شده است. تقریبا 75 درصد از شرکتهای بیوتکنولوژی در این سه استان قرار دارند. در بخش تحقیقات و توسعه ، حدود 33 درصد از مراکز تحقیقاتی در استان کبک، 31 درصد در استان انتاریو و 25 درصد در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. شهرهای اتاوا، ونکوور، مونترال و تورنتو در این سه استان به قلب صنعت بیوتکنولوژی در کانادا تبدیل شده اند. البته این بدان معنا نیست که در دیگر شهرهای کانادا مراکز تحقیقاتی و موسسات بیوتکنولوژی وجود ندارد. در ادامه به بررسی صنعت بیوتکنولوژی در شهرهای مختلف کانادا می پردازیم:

 

– مونترال
مونترال به عنوان یکی از قطب های صنعت بیوتکنولوژی در کانادا شناخته می شود. تقریبا 70 درصد از مراکز بیوتکنولوژی استان کبک در شهر مونترال قرار دارد. اکثر این مراکز بیوتکنولوژی مربوط به بخش دارو هستند. مونترال در زمینه های نورولوژی، انکولوژی، بیماری های قلبی- عروقی ، ویروس شناسی، اپیدمیولوژی و ایمونولوژی یکی از شهرهای پیشرو در جهان است.
در شهر مونترال شرکت های داروسازی بزرگی از جمله شرکت دارویی مرک، شرکت دارویی ویت، شرکت دارویی فایزر و شرکت داروسازی ابوت فعالیت می کنند. شرکت های چند ملیتی با توجه به زیر ساخت های مناسب تحقیق و توسعه در مونترال، سرمایه گذاری های قابل توجه ای در این صنعت انجام می دهند. از چهار دانشگاه اصلی مونترال ( دانشگاه مک گیل، دانشگاه مونترال، دانشگاه کبک مونترال و دانشگاه کنکوردیا) دو دانشگاه به تحقیقات بیوتکنولوژی اختصاص داده شده اند.

– تورنتو
در شهر چند فرهنگی و چند ملیتی تورنتو، بیش از 85 درصد موسسات بیوتکنولوژی انتاریو قرار دارد. شهر تورنتو بیشتر در حوزه ژنومیک، پروتئومیک، تحقیقات سلول های بنیادی ، تحقیق و توسعه دارو و عصب شناسی فعالیت می کند. این شهر همچنین در زمینه های بیومتریال، مهندسی زیست پزشکی، سرطان، بیماری های قلبی-عروقی، اختلالات سیستم عصبی، ژنومیک، پیوند اعضا و سلامت بانوان تحقیقات گسترده ای را انجام می دهد.
تورنتو میزبان بسیاری از شرکت های بزرگ بیومدیکال و بیوتکنولوژی از سراسر جهان است. این شرکت ها می توانند با بیمارستان ها و موسسات تحقیقاتی تعامل داشته باشند. مراکز برتر بیوتکنولوژی در تورنتو شامل دانشگاه یورک، دانشگاه رایرسون و موسسه علوم کاربردی میچنر می شود.

– اوتاوا
کوچکترین حوزه بیوتکنولوژی انتاریو متعلق به شهر اتاوا است که 5 درصد از شرکت های بیوتکنولوژی را در خود جای داده است. با توجه به اینکه اوتاوا به یک مرکز تکنولوژی تبدیل شده است، این امر باعث افزایش سطح کیفیت تحقیقات بیوتکنولوژی و بیومدیکال شده است. شرکتها بیشتر در زمینه بیوانفورماتیک، سلول های بنیادی، دستگاه ها و تجهیزات پزشکی و محصولات زیستی فعالیت می کنند. دو دانشگاه اصلی اوتاوا ( دانشگاه اتاوا و دانشگاه کارلتون) دارای بخش های تحقیقاتی تخصصی در زمینه بیوتکنولوژی هستند.

– ونکوور
بیش از 85 درصد از شرکت های بیوتکنولوژی استان بریتیش کلمبیا در شهر ونکوور واقع شده اند. 70 درصد از این شرکت ها اغلب در زمینه بیومدیکال و بیوفارمتیک فعالیت می کنند. دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه سیمون فریزر و موسسه تحقیقاتی BC تحقیقات وسیعی را در زمینه بیوتکنولوژی انجام می دهند.

 

بازار کار رشته بیوتکنولوژی در کانادا

مهاجرت به کانادا به عنوان بیوتکنولوژیست

بیوتکنولوژیست ها تحت ناک شغلی 2221 می توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهند. به منظور درخواست برای مهاجرت به کانادا به عنوان تکنسین بیوتکنولوژی باید مدرک دانشگاهی معتبر در زمینه های مرتبط با رشته بیولوژی، میکروبیولوژی، کشاورزی، زیست شناسی، حیات وحش و مدیریت منابع ارائه کنید، علاوه بر این داشتن حداقل یک یا دو سال تجربه کار در حوزه های مرتبط یا شرکت در دوره های تکمیلی بیوتکنولوژی الزامی است. همچنین در برخی مواقع دریافت گواهی های استانی مورد نیاز است.
قبل از شروع کار به عنوان بیوتکنولوژیست در کانادا ممکن است به گواهینامه هایی از طرف نهادهای استانی نیاز داشته باشید. در جدول زیر اسامی سازمان های نظارتی استان های کانادا در صنعت بیوتکنولوژی ارائه شده است:

 

اسامی استانعناوین شغلیسازمان های نظارتی
آلبرتاتکنواوژیست کشاورزیAlberta Institute of Agrologists
تکنولوژیست فنی مهندسی ( بیولوژی)Association of Science and Engineering Technology Professionals
تکنسین فنی مهندسی ( بیولوژی)Association of Science and Engineering Technology Professionals
بریتیش کلمبیا تکنسیت علوم کاربردی ( بیومدیکال)Applied Science Technologists and Technician of British Columbia
تکنسین فنی ( بیومدیکال)Applied Science Technologists and Technician of British Columbia
تکنولوژیست علوم کاربردی ( علوم زیستی)Applied Science Technologists and Technician of British Columbia
تکنسین فنی ( علوم زیستی)Applied Science Technologists and Technician of British Columbia
تکنسین محصولاتIndustry Training Authority British Columbia
مانیتوبا تکنسین مواد تخریب کننده لایه اوزونManitoba Ozone Protection Industry Association
نیوبرانزویک تکنسین ها و تکنولوژیست های بیولوژیکالNew Brunswick Society of Certified Engineering Technician and Technologist
انتاریو تکنسین فنی مهندسی( بیولوژی)

 

Ontario Association of Certified Engineering Technician and Technologist
ساسکاچوانتکنسین علوم کاربردی( بیولوژی)

 

Saskatchewan Applied Science Technician and Technologist
تکنولوژیست علوم کاربردی( بیولوژی)

 

Saskatchewan Applied Science Technician and Technologist

 

سخن پایانی
تکنسین های بیوتکنولوژی در کانادا می توانند تحت عناوین مختلف شغلی در آزمایشگاه ها، بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی مشغول به کار شوند. میزان درآمد رشته بیوتکنولوژی در کانادا به عوامل مختلفی مثل موقعیت شغلی، میزان تجربه، سطح تحصیلات و استانی که در آن فعالیت می کنید، بستگی دارد. شرایط خوب بازار کار رشته بیوتکنولوژی در کانادا باعث شده که متخصصین زیادی خواستار مهاجرت به این کشور باشند. برای اطلاع کامل از مراحل مهاجرت تکنسین بیوتکنولوژی به کانادا با مشاوران ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

1- متوسط درآمد رشته بیوتکنولوژی در کانادا چقدر است؟ تکنسین های بیوتکنولوژی سالانه حدود 63.000 دلار درآمد دارند.
2- بازار کار رشته بیوتکنولوژی در کانادا چگونه است؟ با توجه به گستردگی دامنه رشته بیوتکنولوژی و وجود شرکت های بزرگ چند ملیتی در این کشور بازار کار رشته بیوتکنولوژی از شرایط مطلوبی برخوردار است
3- میزان درآمد رشته بیوتکنولوژی در کانادا به چه عواملی بستگی دارد؟ درآمد متخصصین بیوتکنولوژی بسته به موقعیت شغلی، میزان تحصیلات، تجربه کاری و استانی که در آن فعالیت می کنید متفاوت است.
4- برای مهاجرت به عنوان تکنسین بیوتکنولوژی به چه مدارکی نیاز است؟ متخصصین بیوتکنولوژی ملزم به ارائه مدرک دانشگاهی معتبر در رشته های مرتبط ، حداقل یک یا دو سال تجربه کار و ارائه گواهی های استانی ( در صورت نیاز) هستند.
5- بهترین استان های کانادا برای مهاجرت به عنوان بیوتکنولوژیست کدام است؟ سه استان کبک، انتاریو و بریتیش کلمبیا مرکز شرکت های بیولوتکنولوژی در کانادا هستند
6- رشته بیوتکنولوژی در کانادا شامل چه بخش هایی می شود؟ رشته بیوتکنولوژی در کانادا شامل شاخه های درمان، بهداشت و دارو، کشاورزی، محیط زیست، صنایع و آبزی پروری می شود
7- متوسط درآمد رشته بیوتکنولوژی در کانادا برای متخصصان با پنج سال سابقه کار چقدر است؟ تکنسین های بیوتکنولوژی با پنج سال سابقه کار سالانه 113.000 دلار دریافت می کنند.
8- تکنسین های بیوتکنولوژی تحت چه ناک شغلی می توانند به کانادا مهاجرت کنند؟ متخصص های بیوتکنولوژی می توانند با ناک شغلی 2221 برای اقامت کانادا درخواست دهند.
9-بیوتکنولوژیست ها تحت چه عناوین شغلی می توانند در کانادا مشغول به کار شوند؟ متخصصان بیوتکنولوژی می توانند به عنوان تکنسین میکروبیولوژی، تکنسین کشاورزی، تکنسین خاک شناسی، تکنسین آبزی پروری؛ تکنسین باکتروبیولوژیک و عناوین بسیار دیگری در کانادا مشغول به کار شوند.
10- آیا کانادا به متخصصان رشته بیوتکنولوژی نیاز دارد؟ بله، صنعت بیوتکنولوژی کانادا در بخش های مختلف با کمبود نیرو مواجه است.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *