مهاجرت به کانادا از طریق موسیقی

اگر به دنبال مهاجرت به کانادا از طریق موسیقی هستید، باید بدانید که نوازنده های بسیاری در سال های اخیر به این کشور مهاجرت کرده اند. مطمئنا سوالات زیادی درباره بازار کار موسیقی در کانادا و یا درآمد رشته موسیقی در کانادا در ذهن شما به وجود آمده است، در ادامه این مقاله ما به تمامی پرسش های شما در این  زمینه پاسخ می دهیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

مهاجرت به کانادا از طریق موسیقی به عنوان نوازنده یا خواننده

  برای هر شغلی در لیست مشاغل کانادایی، کدی اختصاص داده شده است. این کد برای مهاجرت به کانادا به عنوان نوازنده و خواننده  5133 می باشد. مطابق با جدول طبقه بندی کد NOC شامل نوازنده ها و خواننده ها، نوازنده ها و خواننده هایی که با ارکستر  کار می کنند، گروه های کر، بند های معروف در برگزاری فعالیت هایی مثل کنسرت، تئاتر یا فیلم تلوزیون و ضبط استودیویی می باشد. این گروه همچنین شامل معلم موسیقی ، کسانی که در هنرستان ها یا در خانه به  صورت خصوصی تدریس می کنند نیز می شود.

 

 امتیاز لازم برای مهاجرت به کانادا از طريق موسیقی

سنبه همراه همسر یا شریک حقوقی بدون همسر یا شریک حقوقی
17 سال یا کمتر0 امتیاز0 امتیاز
18 سال90 امتیاز99 امتیاز
19 سال

20_29 سال

95 امتیاز

100 امتیاز

105 امتیاز

110 امتیاز

30 سال95 امتیاز105 امتیاز
31 سال90 امتیاز99 امتیاز
32 سال85 امتیاز94 امتیاز
33 سال80 امتیاز88 امتیاز
34 سال75 امتیاز83 امتیاز
35 سال70 امتیاز77 امتیاز
36 سال65 امتیاز72 امتیاز
37 سال60 امتیاز66 امتیاز
38 سال55 امتیاز61 امتیاز
39 سال‌50 امتیاز55 امتیاز
40 سال45 امتیاز50 امتیاز
41 سال35 امتیاز39 امتیاز
42 سال25 امتیاز28 امتیاز
43 سال15 امتیاز17 امتیاز
44 سال5 امتیاز6 امتیاز
45 سال0 امتیاز0 امتیاز

بازار کار موسیقی در کانادا

 موزیسین ها می توانند تحت عنوان های مختلف شغلی در کانادا مشغول به کار شوند. شما می توانید در هر یک از مشاغلی که  درجدول زیر بیان شده در کانادا به عنوان موزیسین کار کنید:

معلم آکاردئونخواننده کنسرت
آلتوشاعر
نوازنده پشتیباندرامر
باریتونخواننده فولکور (محلی)
باسخواننده انجیل
معلم بیس درامنوازنده چنگ
نوازند بیسمعلم شیپور
خوانده جازنوازنده ساز
نوازنده شیپورکیبوردیست
نوازنده ویلن سلمتزو سوپرانو
معلم ویلن سلخواننده اپرا
خواننده کرنوازنده فلوت
نوازنده ارگ کلیسا

در حال حاضر بازار کار موسیقی در کانادا برای نوازندگان و خوانندگان از شرایط مطلوبی برخورداراست. انتظار می رود این روند تا 5 سال آینده ادامه داشته باشد. بیکاری برای موزیسین های واجد شرایط در کانادا کمتر از حد متوسط است. کانادا به مهارت شما در زمینه موسیقی نیاز دارد. به همین خاطر اگر در زمینه موسیقی مهارت دارید، می‌توانید از مهاجرت کاری به کانادا را انتخاب نمایید.

مهاجرت به کانادا از طریق موسیقی

  وظایف و مسئولیت های مورد انتظار در محل کار برای مهاجرت به کانادا از طریق موسیقی :

  • نوازنده
  • نواختن یک ساز یا بیشتر به عنوان سولوییست یا عضوی از یک  گروه موسیقی برای مخاطبان  یا برای ضبط استودیوی .
  • خواننده
  • تنظیم موسیقی به عنوان تکنواز یا عضوی از گروه آواز برای ضبط موسیقی یا قبل از کنسرت
  • آموزش و تفسیر تکنیک ها و تئوری های موسیقی برای دانش آموزان  به صورت  خصوصی یا گروهی
  • نوازنده ها و خواننده ها معمولا در یک سبک خاص تخصص دارند مثل کلاسیک ، کانتری ، جاز ، اپرا و ….

 

 الزامات مهاجرت به کانادا از طریق موسیقی

 برای مهاجرت به کانادا از طریق موسیقی (تحت کد 5133 NOC) باید مدارکتان توسط کانادا تایید شود. مدارک و الزامات این پروسه  برای سال 2022 تغییر کرده است. الزامات در نظر گرفته  شده در لیست NOC دولت کانادا برای یک موزیسین به شرح زیرمی باشد:

  • آموزش موسیقی در دانشگاه یا کالج یا از طریق آموزش خصوصی معمولا نیاز است .
  • عضوی از ارکستر موسیقی یا نوازندگان حرفه ای کلاسیک و خواننده ها که معمولا به مدرک دانشگاهی موسیقی نیاز دارند .
  • استعداد موسیقی و توانایی هایی که در طول آزمون نشان داده می شود، از جمله معیارهای مهم استخدام هستند .
  • عضویت در یک صنف یا اتحادیه مرتبط با شغل ممکن است نیاز شود .

 

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق موسیقی

  • زندگی و کار در کانادا
  • ورود و خروج به کانادا بدون محدودیت
  • درس خواندن در کانادا
  • دسترسی به مراقبت های بهداشتی کانادا
  • دسترسی به منافع اجتماعی کانادا
  • پس از 4 سال می توانید برای تابعیت و تابعیت دوگانه اقدام کنید .
  • می توانید تحت قوانین کانادا و منشور حقوق آزادی های کانادا از حمایت  برخوردار شوید .

بازار کار موسیقی در کانادا

در آمد رشته موسیقی در کانادا

یک موزیسین  سطح  ابتدایی  با کمتر از 5 سال تجربه می تواند انتظار داشته باشد که به  طور متوسط 81400 دلار دریافت کند  در حالی که یک  موزیسین  با تجربه  در سطح متوسط، می تواند انتظار داشته باشد  به طور متوسط 105300 دلار دریافت کند. یک موزیسین  با تجربه 10 تا 20 سال نیز می تواند انتظار داشته باشد به طور میانگین 216722 دلار دریافت کند. بدیهی است که این میانگین ها بین مناطق مختلف متفاوت است ، بنابراین صرفا به عنوان یک راهنما می تواند استفاده  شود.

 

حداقل تجربه  کاری لازم  برای مهاجرت  به کانادا از طریق موسیقی

به طور کلی شما به حداقل یک سال کار تمام وقت یا پاره وقت (یا معادل آن) در 10  سال گذشته  برای مهاجرت به کانادا از طریق موسیقی نیاز دارید. هرچند که برای شرایط سنی مختلف این میانگین ممکن است تغییر کند و افزایش یابد.

 

الزامات زبان برای مهاجرت به کانادا از طریق موسیقی

 برای مهاجرت به کانادا از طریق موسیقی باید در یکی از آزمون های زبان انگلیسی یا فرانسوی شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کرده باشید. در لیست زیر اسامی آزمون های زبان را می توانید مشاهده کنید:

  • سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS)
  • آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL)
  • برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP)
  • آزمون انگلیسی پیرسون (PTE)
  • ارزیابی زبان انگلیسی آکادمیک کانادایی (CAEL).
  • آزمون انگلیسی دولینگو (DET)
  • Test de Connaissance du Français Canada (TCF Canada)
  • Test de Connaissance du Français Canada (TCF Canada)

 

آیا من واجد شرایط مهاجرت به کانادا از طریق موسیقی هستم؟

هنگامی که شرایط شغلی و تحصیلی شما برای مهاجرت به کانادا به عنوان نوازنده یا خواننده فراهم شد، وقت آن است که به مرحله اول پروژه مهاجرت خود نگاه کنید.

درامد رشته موسیقی در کانادا

 

مرحله 1 –  شروع به کار

برای مهاجرت به کانادا ازطریق موسیقی ، ابتدا  باید یک پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری ایجاد کنید. با ایجاد صفحه شخصی در سیستم اکسپرس اینتری کار شما به طور جدی شروع می شود. شما باید پروفایل اکسپرس اینتری را با رعایت معیارهایی که توسط  اداره مهاجرت کانادا  تعیین شده است، ایجاد کنید؛ اینکار امتیاز سیستم جامع رتبه بندی CRS  را مشخص می کند. ارزیابی شما برای مهاجرت به کانادا از طریق موسیقی، با برنامه ی کامپیوتری صورت نمی گیرد بلکه هر ارزیابی توسط یک متخصص با تجربه بالا در مهاجرت انجام می شود.

مرحله 2 –  درخواست برای اقامت دائم

نوازندگان و خوانندگانی که قصد دریافت اقامت دایم در کانادا را دارند، ابتدا باید در سیستم اکسپرس اینتری ثبت نام کنند و منتظر دعوت نامه  برای در خواست ITA از اداره مهاجرت و  شهروندی کانادا IRCC  باشند. هنگامی کهITA  را دریافت کردید، می تواند برای اقامت دائم کانادا درخواست دهد.

مرحله 3 – ارایه مدارک مورد نیاز

  با داشتن یک پروفایل اکسپرس اینتری فعال، زمان آن فرا رسیده است که شمارش معکوس را شروع کنید. هر چند که داشتن یک پروفایل اکسپرس اینتری برای کانادا بدون هیچ یک از مدارک کلیدی بعید است که به موفقیت معناداری دست پیدا کند. مشاور ICCRC  که به پرونده شما رسیدگی می کند به بررسی مدارک تحصیلی شما می پردازد تا اعتبار آموزشی شما را تأیید کند. در سیستم اکسپرس اینتری، امتیاز تحصیلی بدون تأیید رسمی سابقه تحصیلی امکان پذیر نیست.

به منظور مهاجرت به کانادا از طریق موسیقی، درخواست شما برای نهادهای نظارتی موسیقیدانان و خواننده ها در کانادا ارسال می شود.

مرحله 4_ گزینش استانی

  مشاورIRCC منصوب شده در مهاجرت به کانادا، پروفایل اکسپرس اینتری شما را تنظیم و مدارک شما را بررسی می کند. سپس درخواست شما برای برنامه انتخاب استانی ارسال می شود.

مرحله 5 _ درخواست برای دعوتنامه

مرحله یکی مانده به آخر شما در مهاجرت به کانادا از طریق موسیقی، درخواست دعوتنامه از طريق برنامه اکسپرس اینتری است. شما این دعوت نامه را براساس پرونده اکسپرس اینتری خود دريافت خواهید کرد که یا به اندازه کافی قوی بوده که مستقیما توسط فدرال انتخاب شده باشد، یا از طريق گزینش استانی انتخاب شده و یا بر اساس ارائه یک پیشنهاد شغلی رسمی در کانادا انتخاب شده است.

   مرحله 6_  مهاجرت به کانادا

     تبریک به زندگی جدید خود در کانادا خوش امدید! شما تا یکسال فرصت دارید تا با ورود به کانادا ویزای خود را به طور رسمی فعال کنید. کانادا منتظر شما و خانواده شماست.

 

بازار کار موسیقی در کانادا

سخن پایانی

مهاجرت به کانادا از طريق موسیقی بسیار هیجان انگیز است زیرا صنايع موسیقی و آموزشگاه های موسیقی بسیاری در این کشور وجود دارد که باعث رونق بازارکار رشته موسیقی در کانادا شده است. در این مقاله به بررسی اقدامات و مدارک لازم  برای مهاجرت به کانادا با موسیقی پرداخته شد، همچنین بیان شد که یک موزیسین در کانادا از چه وظايف و حقوقی برخوردار خواهد بود. موسسه حقوقی اصطهباناتی با کادری کارآزموده و مجرب پاسخگوی تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

 

سوالات متداول

1 . آیا می توان از طریق موسیقی به کانادا مهاجرت کرد ؟ بله کانادا پذیرای استعداد و مهارت شماست

2 . آیا برای مهاجرت به کانادا از طریق باید مدرک زبان داشته باشیم؟ بله برای مهاجرت به کانادا به عنوان نوازنده یا خواننده باید در یکی از آزمون های مهارت زبان نمره قابل قبولی کسب کنید .

3 . بازار کار رشته موسیقی در کانادا به چه صورت است ؟ کانادا بازار کار بسیار خوبی برای موسیقی دارد و در زمینه های مختلف موسیقی استخدام می کند .

4 . در آمد رشته موسیقی در کانادا چقدر است؟ یک موزیسین در کانادا به طور متوسط 41964دلار در سال و 52دلار در ساعت به دست می آورد.

5 . آیا می توان از طریق مهاجرت به کانادا به عنوان موزیسین تابعیت این کشور را کسب کرد؟ بله بعد از چهار سال شما می توانید تابعیت و تابعیت دوگانه به دست آوردید.

6 . پس از مهاجرت به کانادا از طریق موسیقی آیا می توان خانواده خود را به  کانادا ببریم؟ بله، حقوق و امتیازات به دارنده اصلی ویزا به طور خودکار به شرکا و فرزندان داده می شود.

7 . از چه طریقی باید برای مهاجرت به کانادا از طریق موسیقی اقدام  کنیم؟ مستقیماً از طریق اکسپرس اینتری یا پیشنهاد شغلی یا گزینش استانی

8 . برای مهاجرت به کانادا از طریق  موسیقی به  چند سال سابقه  نیاز داریم؟ با یک سال سابقه  کار در ده یال اخیر می توانید برای مهاجرت  اقدام  کنید .

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *