اقامت سوئد از طریق استارت آپ

کشور سوئد که یکی از کشورهای اروپایی و اسکاندیناوی است، از مرفه ترین کشورهای جهان محسوب می شود. نام کشور سوئد همواره با دو ویژگی مردم این کشور همراه است؛ صلح طلبی و سردی مردم این کشور. البته مردم این کشور توجه زیادی به برابری و حقوق انسان ها دارند. اقتصاد این کشور بسیار وابسته به صنایع فولاد و مهندسی است، اگرچه بودجه این کشور بیشتر متکی بر مالیات است. از آن جا که کشور سوئد در قرن بیستم از یک کشور متوسط با اقتصاد متکی به کشاورزی به کشوری صنعتی و ثروتمند تبدیل شد، متخصصان اقتصادی اروپا، قرن بیستم را دوران توسعه و پیشرفت اقتصاد این کشور می دانند. کشور سوئد یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای قاره سبز اروپا است. این کشور از دیرباز مورد توجه مهاجران زیادی از سرتاسر جهان بوده است و به روش های متفاوتی مجوز اقامت را به مهاجران اعطا می کند.اهمیت و ارزش کشور اسکاندیناوی سوئد خیلی فراتر از ویژگی های تاریخی و جاذبه های طبیعی آن است. آن چه که موجب اهمیت و تمایز کشور سوئد در میان دیگر کشورهای اروپایی می شود، عدم تبعیض در جنس و سن و مذهب و وضعیت جسمی افراد است. در نگاه دولت سوئد، تک تک افراد اجتماع صرف نظر از تفاوت های جسمی و نژادی و مذهبی دارای حقوق شهروندی برابر می باشند و از این لحاظ هیچ مزیتی بر یکدیگر ندارند. ثبات اقتصادی و وضوح و شفافیت در عملکردهای اقتصادی و مالی کشور سوئد موجب شده است تا سرمایه گذاران خارجی این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند. در راستای این هدف و با توجه به حضور پررنگ ایرانی ها در جهت سرمایه گذاری در این کشور اروپایی و به منظور آگاهی متقاضیان سرمایه گذاری در کشور سوئد، کارشناسان و مشاوران مجرب موسسه وکلای برگزیده اصطهباناتی این مقاله را تهیه کرده اند تا به سوالات بی شمار متقاضیان پاسخ دهند و اطلاعات و جزئیات لازم در مورد چگونگی سرمایه گذاری به روش استارت آپ در این کشور را ارائه دهند. بر این اساس در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • سرمایه گذاری در سوئد
  • حمایت دولت سوئد از سرمایه گذاری به روش استارت آپ
  • شاخص های اقتصادی موثر بر سرمایه گذاری در سوئد
  • شرایط سرمایه گذاری به روش استارت آپ در سوئد
  • چگونگی اقدام به سرمایه گذاری به روش استارت آپ در سوئد
  • شرایط افراد کارآفرین و دارای ایده استارت آپ
  • مزایای دریافت ویزای استارت آپ سوئد
  • شرایط اخذ ویزای استارت آپ سوئد
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای استارت آپ سوئد
  • مدت اقامت در سوئد در سرمایه گذاری به روش استارت آپ
  • قوانین کار و اقامت برای همسر و فرزندان بالای 18 سال در استارت آپ سوئد
  • شرایط اخذ اقامت دائم سوئد در سرمایه گذاری به روش استارت آپ
  • مزایای سرمایه گذاری در سوئد

سرمایه گذاری در سوئد

کشور سوئد یکی از بهترین کشورهای اروپا برای سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در این کشور نه تنها موجب می شود تا متقاضی در اقتصاد این کشور سهیم شود و به نوعی از سود وافر آن بهره مند شود؛ بلکه با این سرمایه گذاری از فرصت طلایی اخذ اقامت سوئد نیز برخوردار می شود.سرمایه گذاری در کشور سوئد به روش های مختلفی صورت می گیرد. یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در کشور سوئد به منظور اخذ اقامت این کشور، روش استارت آپ و کارآفرینی است. کشور سوئد روش های متنوع سرمایه گذاری خارجی را به مهاجران ارائه می دهد، اما اخیرا روش سرمایه گذاری به طریق استارت آپ یا خوداشتغالی و کارآفرینی بیشتر مورد توجه این کشور قرار گرفته است. کارآفرینی و خوداشتغالی در همه کشورهای جهان از ارزش و اهمیت ویژه اقتصادی و اجتماعی برخوردار است. اجرای طرح های استارت آپ و خوداشتغالی موجب رونق اقتصادی، رشد صنایع و پیشرفت و توسعه اقتصادی هر کشور می شود. کشور سوئد نیز از این امر مستثنی نیست. این کشور در راستای دستیابی به رشد و توسعه فراگیر در بخش های اقتصادی به طریق مختلف سعی در جذب سرمایه گذاران خارجی و تایید و موافقت با طرح های خوداشتغالی و کارآفرینی آن ها دارد.

سرمایه گذاری در سوئد

سرمایه گذاری در سوئد

سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در این کشور باید یک طرح استارت آپ و خوداشتغالی قوی را ارائه دهند. در واقع باید نشان دهند که اجرای این طرح جدید تجاری در کشور سوئد نه تنها برای متقاضی و خانواده وی تولید درآمد می کند، بلکه برای پیشرفت و رشد اقتصادی کشور سوئد نیز سودمند است. در این نوع سرمایه گذاری متقاضی با صرف هزینه ای اندک می تواند سود و درآمد فراوانی داشته باشد. دولت سوئد در راستای حمایت از سرمایه گذاری خارجی این نوع سرمایه گذاری را مورد پشتیبانی قرار می دهد. شهروندان اتحادیه اروپا به منظور کار و ارائه طرح کارآفرینی و استارت آپ خود نیاز به مجوز اقامت در کشور سوئد ندارند. اما متقاضیان کشورهایی غیر از کشورهای اتحادیه اروپا برای کار و ایجاد کارآفرینی و اجرای طرح های استارت آپ خود نیازمند اخذ مجوز اقامت این کشور می باشند.

حمایت دولت سوئد از سرمایه گذاری به روش استارت آپ

کشور سوئد در رتبه دهم کشورهای جهان از لحاظ امنیت اقتصادی و پایین بودن نرخ فساد مالی قرار دارد. کشور سوئد از نظر رفاه اجتماعی و امنیت از شرایط بسیار خوبی برخوردار است. در واقع امنیت اقتصادی و اجتماعی دو معیار مهم برای سرمایه گذاری در هر کشوری محسوب می شود. این دو معیار تاثیر شگرفی بر توسعه اقتصادی و رونق تجارت این کشور دارد. کشور سوئد نیز در راستای اطمینان خاطر سرمایه گذاران خارجی تمهیدات و سیاست های ویژه ای را در جهت حمایت از سرمایه گذاری و طرح های استارت آپ و کارآفرینی برای سرمایه گذاران لحاظ کرده است. از میان این تمهیدات و اهداف مهم تجاری این کشور می توان به تسهیل در روند اجرای طرح های استارت آپ و کارآفرینی و ارائه تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد. دولت سوئد در راستای حمایت از سرمایه گذاران خارجی و سرمایه گذاری به روش استارت آپ و کارآفرینی با تامین مواد اولیه برای تولید کالا و خدمات متقاضیان، فراهم کردن امکانات لازم در جهت دسترسی به بازارهای جهانی برای سرمایه گذار خارجی و ایجاد یک رابطه متقابل میان بازار کار و نیروی انسانی دخیل در اجرای طرح های تجاری نه تنها زمینه مناسب برای توسعه فعالیت های اقتصادی و تجاری در سطح جهانی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند، بلکه موجب توسعه اقتصادی و رونق تجارت بین المللی کشور سوئد می شود.

شاخص های اقتصادی موثر بر سرمایه گذاری در سوئد

شاخص های اقتصادی هر کشور به عنوان عوامل تاثیرگذار بر سرمایه گذاران خارجی محسوب می شود که قصد سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی و تجاری آن کشور را دارند. کشور سوئد نیز از این امر مستثنی نمی باشد. متقاضی سرمایه گذاری در کشور سوئد نیازمند ارزیابی و بررسی شاخص های اقتصادی این کشور است. یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی چگونگی برخورد دولت با سرمایه گذاران خارجی و موضوع مصادره اموال سرمایه گذار است. نرخ مصادره اموال در کشور سوئد برای سرمایه گذاری یک است. این بدان معنا است که کشور سوئد یکی از امن ترین کشورهای جهان برای سرمایه گذاری خارجی به شمار می آید.دیگر شاخص مهم اقتصادی که تاثیر ویژه ای بر تصمیم سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در کشور سوئد دارد، تولید ناخالص داخلی است. نرخ تولید ناخالص داخلی نشان دهنده رشد اقتصادی هر کشور است. کشور سوئد در سال های اخیر با افزایش نرخ تولید ناخالص داخلی مواجه بوده است که همین امر رشد و توسعه اقتصادی این کشور را نشان می دهد.وضعیت مالیات و نرخ بهره بانکی از دیگر شاخص های اقتصادی می باشند که بر سرمایه گذاری خارجی در کشور سوئد تاثیر شگرفی دارند. به طور کلی کشور سوئد برای سرمایه گذاری از امنیت اقتصادی و مالی برخوردار بالایی است و سرمایه گذاری در این کشور به نسبت دیگر کشورهای اروپایی از اعتبار و اطمینان بیشتری برخوردار است.

شرایط سرمایه گذاری به روش استارت آپ در سوئد

اگر متقاضی قصد سرمایه گذاری و اخذ اقامت کشور سوئد به روش استارت آپ و کارآفرینی را دارد، باید واجد شرایطی باشد. از جمله این شرایط می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • متقاضی دارای سرمایه کافی برای راه اندازی استارت آپ و کارآفرینی باشد.
  • متقاضی با سرمایه گذاری استارت آپ توانایی تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود در مدت اقامت سوئد را داشته باشد.
  • در سرمایه گذاری به روش استارت آپ و کارآفرینی بر طبق قوانین کشور سوئد، متقاضی باید مالیات بپردازد.

چگونگی اقدام به سرمایه گذاری به روش استارت آپ در سوئد

اگر متقاضی قصد سرمایه گذاری به روش استارت آپ و کارآفرینی در سوئد را داشته باشد تا بدین طریق بهتر و راحت تر بتواند اقامت این کشور اسکاندیناوی را اخذ کند، باید از قوانین و مقررات این نوع سرمایه گذاری آگاه باشد و مدارک مورد نیاز را به اداره مهاجرت سوئد تحویل دهد. شرایط کاری و چگونگی سرمایه گذاری به روش استارت آپ و کارآفرینی به شرح زیر است:

  1. در صورتی که متقاضی اقدام به ثبت شرکت کرد تا از این طریق ایده استارت آپ خود را راه اندازی کند، سهم متقاضی از شرکت باید حداقل 51% باشد، در واقع این میزان مشارکت و فعالیت اقتصادی به عنوان یک امتیاز ویژه برای متقاضی در نظر گرفته می شود و این موضوع نقش مهمی در روند اخذ اقامت کشور سوئد دارد.
  2. طرح استارت آپ و کارآفرینی متقاضی باید به گونه ای باشد که ثابت کند با راه اندازی آن در کشور سوئد، متقاضی توانایی تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود در مدت اقامت در سوئد را دارد.
  3. متقاضی باید مدارک مورد نیاز به همراه طرح استارت آپ خود را به اداره مهاجرت کشور سوئد ارائه دهد.کارشناسان به منظور تائید این طرح نیاز به اطلاعات و جزئیات کامل این طرح و ایده کسب و کار دارند.
  4. به منظور اخذ اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری به روش استارت آپ و کارآفرینی، متقاضی نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان سوئدی ندارد و صرفا آشنایی با زبان سوئدی یا انگلیسی کافی است.
  5. طرح استارت آپ متقاضی باید با تحصیلات دانشگاهی وی مرتبط باشد. در صورت تناقض طرح استارت آپ متقاضی و تحصیلات دانشگاهی متقاضی این طرح پذیرفته نمی شود. در واقع باید بین تحصیلات دانشگاهی متقاضی و مدرک تحصیلی دانشگاهی و تجربه کاری متقاضی ارتباط مناسبی باشد. ارائه مدرک تحصیلی برای این کار الزامی نمی باشد، اما ارائه آن یک امتیاز مثبت در نظر گرفته می شود.
  6. متقاضی باید ثابت کند که در مورد طرح استارت آپ خود، در 5 سال گذشته دارای 2 سال تجربه کافی درباره اجرایی بودن طرح و کارآیی آن می باشد. در واقع متقاضی باید با ارائه اسناد و مدارک کافی ثابت کند که طرح استارت آپ وی قابل اجرا می باشد و تجربه کافی برای راه اندازی آن را دارد و از لحاظ اقتصادی طرح فعال و پویایی است.
  7. در صورتی که متقاضی کمتر از 51% از سهام شرکت ثبت شده تجاری استارت آپ را دارا باشد، درخواست متقاضی مورد پذیرش قرار نمی گیرد.
  8. متقاضی باید برنامه کاری خود به همراه جزئیات طرح استارت آپ را ارائه دهد. ارائه برنامه کاری یا بیزنس پلن(Business Plan) الزامی است. در واقع با ارائه برنامه کاری قابل قبول و مستدل بر اساس شواهد کاری و تجربی، امکان پذیرش طرح استارت آپ متقاضی افزایش می یابد.

شرایط افراد کارآفرین و دارای ایده استارت آپ

افرادی را می توان جزء کارآفرینان محسوب کرد که دارای توانایی خاص و یا مهارت ویژه در حوزه تخصصی و حرفه ای باشند. به طور کلی کشور سوئد این افراد را به عنوان کارآفرین محسوب می کند:

  • دارای توانایی ویژه در حوزه تخصصی حرفه ای
  • دارای ذهن خلاق و ابتکار عمل
  • توانایی رقابت در مقیاس جهانی
  • توانایی ایجاد شغل از طریق طرح استارآپ خود برای شهروندان سوئدی
  • توانایی متقاعدسازی دولت سوئد از این که طرح استارت آپ وی ارزش حمایت و پشتیبانی مالی دولت سوئد را دارد.
  • توانایی ارتباط با شرکت های تجاری به منظور دریافت حمایت و پشتیبانی از طرح استارت آپ خود
  • توانایی اثبات فعالیت اقتصادی و سوددهی طرح استارت آپ در سوئد

مزایای دریافت ویزای استارت آپ سوئد

سوئد از جمله کشورهایی است که سعی دارد با جذب افراد توانمند و خلاق در تولید طرح ها و ایده های تجاری نو و روش های جدید سرمایه گذاری به رونق و رشد اقتصادی این کشور کمک کند. سرمایه گذاری به روش استارت آپ و کارآفرینی یکی از این روش ها است. ویزای استارت آپ سوئد یک سرمایه گذاری با طرح کارآفرینی است. از جمله مزایای سرمایه گذاری به روش استارت آپ و خود اشتغالی در کشور سوئد و دریافت ویزای این کشور می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • اخذ اقامت کشور سوئد برای متقاضی و خانواده وی
  • امکان برخورداری از حقوق شهروندی اروپایی همانند دیگر شهروندان سوئدی
  • دسترسی به بازارهای بین المللی جهان برای متقاضی
  • صرف هزینه ای اندک برای سرمایه گذاری از طریق استارت آپ و دست یافتن به درآمد بالا در زمان کوتاه

شرایط اخذ ویزای استارت آپ سوئد

متقاضیانی که قصد راه اندازی کسب و کار جدید و کارآفرینی در کشور سوئد را دارند و بدین منظور قصد اقامت بیش از 3 ماه در این کشور را دارند، باید ویزای کارآفرینی این کشور را اخذ کنند. مدت اعتبار ویزای کارآفرینی و خوداشتغالی سوئد 2 سال است که متقاضی می تواند با رعایت شرایط این ویزای اقامت موقت را به اقامت دائم این کشور تبدیل کند. متقاضی به منظور اخذ این ویزا باید واجد شرایطی باشد. از جمله شرایط مهم می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • متقاضی باید در حوزه کارآفرینی و خوداشتغالی تجربه و مهارت داشته باشد.
  • متقاضی باید مالک بیش از نصف سهام شرکت و طرح استارت آپ در سوئد باشد.
  • متقاضی باید ثابت کند که با این طرح استارت آپ و خوداشتغالی توانایی تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود در کشور سوئد را دارد.
  • متقاضی باید ثابت کند که دارای سرمایه شخصی برای تامین هزینه های زندگی خود و اعضا خانواده خود در طی 2 سال اول اجرای طرح استارت آپ در سوئد می باشد. بدین منظور تمکن مالی در حدود 200.000 کرون سوئد برای خود متقاضی، در حدود 100.000 کرون سوئد برای همسر متقاضی و در حدود 50.000 کرون سوئد برای هر یک از فرزندان متقاضی مورد نیاز است.
  • متقاضی باید با زبان سوئدی یا انگلیسی آشنا باشد. این مرحله نیاز به ارائه مدرک زبان ندارد.
  • متقاضی باید مسولیت راه اندازی طرح تجاری استارت آپ را به عهده بگیرد.
  • متقاضی باید تعهد دهد که خدمات ارائه شده و یا کالای تولید شده به واسطه طرح استارت آپ در کشور سوئد تولید شود و به فروش برسد.
  • متقاضی باید اسناد و گواهی قابل قبول به منظور اثبات تمکن مالی در مدت اقامت در سوئد ارائه دهد.
  • متقاضی باید پس از مدت 2 سال اجرای آزمایشی طرح استارت آپ و کارآفرینی در سوئد نشان دهد که این طرح به سوددهی مالی رسیده است و متقاضی می تواند با درآمد و سوددهی این طرح هزینه های زندگی خود و خانواده خود را در کشور سوئد تامین کند. معیار تامین هزینه های زندگی در سوئد بر اساس استانداردهای کشور سوئد برای هزینه محل اقامت و خورد و خوراک و دیگر هزینه های زندگی در این کشور محاسبه می شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای استارت آپ سوئد

متقاضیانی که قصد دریافت ویزای استارت آپ و خوداشتغالی سوئد را دارند، باید مدارک زیر را به اداره مهاجرت سوئد ارائه دهند. همه این مدارک باید به زبان سوئدی یا انگلیسی ترجمه شده باشد:

  1. کپی صفحه های پاسپورت معتبر که نشان دهنده اطلاعات شخصی، عکس، امضا، شماره پاسپورت و اعتبار پاسپورت باشد.
  2. گواهی بانکی نشان دهنده این که متقاضی بودجه کافی برای تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود در مدت 2 سال اول اقامت در کشور سوئد را دارا می باشد( معادل 200.000 کرون سوئد برای متقاضی، معادل 100.000 کرون سوئد برای همسر متقاضی و معادل 50.000 کرون سوئد برای هر یک از فرزندان متقاضی).
  3. گواهی بانکی نشان دهنده این که متقاضی بودجه کافی برای خرید شرکت و دیگر هزینه های ضروری راه اندازی کسب و کار و طرح استارت آپ را دارا می باشد.
  4. ارائه قرارداد خرید، در صورتی که متقاضی اقدام به خرید شرکت کرده است و یا قصد خرید آن را دارد.
  5. ارائه قرارداد تجاری شرکت و ثبت سهام های شرکت
  6. ارائه مستنداتی دال بر پرداخت هزینه خرید شرکت تجاری
  7. ارائه حساب های 2 سال اخیر شرکت تجاری خریداری شده
  8. ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  9. ارائه اسناد و گواهی مبنی بر داشتن تجربه کافی در اجرای طرح استارت آپ
  10. ارائه ترازنامه سود و زیان شرکت
  11. ارائه مجوزهای مالیاتی اخذ شده برای طرح استارت آپ
  12. ارائه قراردادهای دولتی و خصوصی در مورد طرح استارت آپ

مدت اقامت در سوئد در سرمایه گذاری به روش استارت آپ

اگر طرح استارت آپ و کارآفرینی متقاضی در کشور سوئد مورد پذیرش قرار گیرد، متقاضی می تواند مجوز اقامت در کشور سوئد را برای 2 سال دریافت کند. این مجوز برای 2 سال دیگر قابل تمدید است. در صورتی که پس از گذشت 4 سال از اقامت متقاضی در این کشور، اداره مهاجرت تشخیص دهد که طرح استارت آپ و کارآفرینی متقاضی دارای توجیه اقتصادی است و متقاضی از درآمد حاصل شده از اجرای این طرح استارت آپ می تواند هزینه زندگی در سوئد را برای خود و خانواده خود را تامین کند؛ متقاضی می تواند مجوز اقامت دائم کشور سوئد را دریافت کند. متقاضی با اخذ مجوز اقامت دائم کشور سوئد می تواند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست اخذ مجوز اقامت دائم دهد. اگر متقاضی بیش از 3 ماه در کشور سوئد اقامت داشته باشد، می تواند کارت اقامت موقت را دریافت کند. متقاضی با اخذ این کارت می تواند به کشورهای حوزه شینگن سفر کند.اگر متقاضی بر اساس قوانین و مقررات کشور سوئد اقدام به سرمایه گذاری به روش استارآپ و کارآفرینی کند و پس از راه اندازی کسب و کار مالیات خود را به دولت سوئد بپردازد، می تواند پس از 4 سال اقامت دائم این کشور را اخذ کند.

قوانین کار واقامت برای همسر و فرزندان بالای 18 سال در استارت آپ سوئد

متقاضی با اخذ مجوز اقامت دائم کشور سوئد می تواند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست اخذ مجوز اقامت دائم دهد. بر اساس قوانین کشور سوئد، همسر متقاضی در 2 سال اول زندگی در سوئد به همراه متقاضی، حق کار و اشتغال را ندارد. همسر متقاضی در صورتی می تواند در مدت اقامت در سوئد بر اساس سرمایه گذاری متقاضی در این کشور کار کند که خود به طور جداگانه و نه به عنوان همراه برای مهاجرت به سوئد اقدام کند. فرزندان بالای 18 سال متقاضی کارآفرینی و استارت آپ در سوئد می توانند از روش های دیگر مهاجرت به سوئد اقامت این کشور را اخذ کنند. البته بهترین روش برای فرزندان بالای 18 سال متقاضی که قصد به راه اندازی طرح استارت آپ و کارآفرینی در سوئد را دارد، این است که از طریق ویزای تحصیلی وارد کشور سوئد شوند و در شرکت کارآفرینی و استارت آپ پدر خود مشغول به کار و فعالیت شوند. در صورتی که افراد بالای 18 سال در این شرکت فعالانه مشغول به کار شوند و مالیات خود را بپردازند، پس از 4 سال می توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند. ذکر این نکته ضروری است که این افراد در مدت 4 سال فقط برای 40 روز می توانند از کشور سوئد خارج شوند. اگر این افراد برای بیشتر از 40 روز از کشور سوئد خارج شوند، به منظور اخذ اقامت دائم باید منتظر بمانند تا مدت 4 سال اقامت آن ها در این کشور کامل شود. فرزندان بالای 18 سال متقاضی سرمایه گذاری به روش استارت آپ در سوئد علاوه بر این موارد باید واجد شرایط دیگری نیز باشند. از جمله این شرایط موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • فعالیت استارت آپ و کارآفرینی متقاضی برخلاف قوانین و مقررات اتحادیه اروپا نباشد.
  • متقاضی حداقل به مدت 4 سال در کشور سوئد مالیات پرداخت کرده باشد.
  • متقاضی در مدت 4 سال اقامت در کشور سوئد مرتکب جرم و جنایتی نشده باشد. در واقع وجود متقاضی در کشور سوئد تهدیدی برای این کشور محسوب نشود.
  • متقاضی در مدت 4 سال اقامت در کشور سوئد در هیچ فعالیت مجرمانه ای شرکت نکرده باشد.
  • درآمد متقاضی در مدت 4 سال اقامت در کشور سوئد، از محل درآمد سالم و درست باشد.

شرایط اخذ اقامت دائم سوئد در سرمایه گذاری به روش استارت آپ

سرمایه گذاران و متقاضیان سرمایه گذاری به روش استارت آپ در سوئد با ارائه مدارک ذکر شده و اجرای طرح استارت آپ و کارآفرینی می توانند در جهت اخذ مجوز اقامت موقت این کشور برای خود و خانواده خود اقدام کنند. مدت زمان مجوز اقامت موقت سوئد برای سرمایه گذاری به روش استارت آپ 2 سال است. پس از گذشت 2 سال از اجرای آزمایشی طرح استارت آپ و خوداشتغالی، این طرح مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. اگر اجرای این طرح خوداشتغالی و استارت آپ در مدت زمان مشخص موجب سوددهی برای شرکت شده باشد و در واقع از اجرای این طرح، متقاضی به درآمد و منفعت حاصل از آن دست یافته باشد و به طور کلی شرکت در حال فعالیت اقتصادی فعال و پویا باشد، مجوز اقامت متقاضی و خانواده وی تمدید می شود. البته علاوه بر این متقاضی باید ثابت کند که بر اساس هزینه های استاندارد زندگی در کشور سوئد توانایی تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود در مدت اقامت در سوئد از طریق درآمد حاصل از اجرای طرح استارت آپ را دارا می باشد. در صورتی که متقاضی دارای شرایط ذکر شده باشد، مجوز اقامت وی و خانواده وی به مدت 2 سال دیگر تمدید می شود. پس از آن متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم سوئد اقدام کند.به منظور اخذ اقامت دائم کشور سوئد، متقاضی باید واجد شرایطی باشد. از جمله این شرایط می توان به آشنایی به زبان سوئدی در حد متوسط، زندگی در کشور سوئد به مدت 5 سال، عدم ارتکاب جرم و جنایت در زمان اقامت در سوئد و داشتن سن بیشتر از 18 سال متقاضی اشاره کرد.

مزایای سرمایه گذاری در سوئد

کشور سوئد روش های گوناگونی را برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران ارائه کرده است. سرمایه گذاری به روش های مختلف در کشور سوئد مزایایی در پی دارد که از مهم ترین این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرایط اقتصادی امن و عدم برخورد با سرمایه گذار
  • پایین بودن نرخ مالیات در سوئد به نسبت دیگر کشورهای اروپایی
  • امنیت سیاسی و اقتصادی و مالی سوئد
  • روش های متنوع برای سرمایه گذاران خارجی
  • قرار گرفتن سوئد در میان 10 کشور برتر دنیا از لحاظ امکانات و مسولیت های کسب و کار
  • امکان اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری در سوئد
  • پایین بودن نرخ بیکاری سوئد( در حدود 6.6 در سال 2019)
  • قرار گرفتن کشور سوئد در رتبه هشتم جهان از لحاظ بالا بودن درآمد سرانه
مزایای سرمایه گذاری در سوئد

مزایای سرمایه گذاری در سوئد

سوالات متداول در مورد سرمایه گذاری به روش استارت آپ در کشور سوئد

1- شرایط سرمایه گذاری و اخذ اقامت کشور سوئد به روش استارت آپ و کارآفرینی چیست؟متقاضی دارای سرمایه کافی برای راه اندازی استارت آپ و کارآفرینی باشد. متقاضی با سرمایه گذاری استارت آپ توانایی تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود در مدت اقامت سوئد را داشته باشد. در سرمایه گذاری به روش استارت آپ و کارآفرینی بر طبق قوانین کشور سوئد، متقاضی باید مالیات بپردازد.

2- اگر متقاضی به روش ثبت شرکت، قصد راه اندازی ایده استارت آپ خود را داشته باشد، سهم متقاضی از شرکت چقدر باید باشد؟حداقل 51%، در واقع این میزان مشارکت و فعالیت اقتصادی به عنوان یک امتیاز ویژه برای متقاضی در نظر گرفته می شود و این موضوع نقش مهمی در روند اخذ اقامت کشور سوئد دارد.

3- آیا طرح استارت آپ متقاضی باید با تحصیلات دانشگاهی وی مرتبط باشد؟بله. در صورت تناقض طرح استارت آپ متقاضی و تحصیلات دانشگاهی متقاضی این طرح پذیرفته نمی شود. در واقع باید بین تحصیلات دانشگاهی متقاضی و مدرک تحصیلی دانشگاهی و تجربه کاری متقاضی ارتباط مناسبی باشد. ارائه مدرک تحصیلی برای این کار الزامی نمی باشد، اما ارائه آن یک امتیاز مثبت در نظر گرفته می شود.

4- مدت زمان داشتن تجربه و اجرای طرح استارت آپ به منظور سرمایه گذاری در سوئد قبل از ارائه این طرح به اداره مهاجرت سوئد چقدر است؟متقاضی باید ثابت کند که به مدت 2 سال در 5 سال گذشته، دارای تجربه کار بر روی این طرح و اجرایی بودن آن دارد. در واقع متقاضی باید با ارائه اسناد و مدارک کافی ثابت کند که طرح استارت آپی وی قابل اجرا می باشد و از لحاظ اقتصادی فعال و پویا است.

5- مهم ترین مزایای سرمایه گذاری به روش استارت آپ در سوئد چیست؟اخذ اقامت کشور سوئد برای متقاضی و خانواده وی. امکان برخورداری از حقوق شهروندی اروپایی همانند دیگر شهروندان سوئدی. دسترسی به بازارهای بین المللی جهان برای متقاضی. صرف هزینه ای اندک برای سرمایه گذاری از طریق استارت آپ و دست یافتن به درآمدی بالا در زمانی کوتاه.

6- میزان تمکن مالی متقاضی سرمایه گذاری به روش استارت آپ در سوئد چقدر است؟متقاضی باید ثابت کند که دارای سرمایه شخصی برای تامین هزینه های زندگی خود و اعضا خانواده خود در طی 2 سال اول اجرای طرح استارت آپ در سوئد می باشد. در حدود 200.000 کرون سوئد برای خود متقاضی، در حدود 100.000 کرون سوئد برای همسر متقاضی و در حدود 50.000 کرون سوئد برای هر یک از فرزندان متقاضی مورد نیاز است.

7- مدت اقامت در سوئد به روش سرمایه گذاری استارت آپ چقدر است؟اگر طرح استارت آپ و کارآفرینی متقاضی در کشور سوئد مورد پذیرش قرار گیرد، متقاضی می تواند مجوز اقامت در کشور سوئد را برای 2 سال دریافت کند. این مجوز برای 2 سال دیگر قابل تمدید است.

8- در چه صورت متقاضی می تواند مجوز اقامت دائم سوئد را از طریق سرمایه گذاری به روش استارت آپ اخذ کند؟در صورتی که پس از گذشت 4 سال از اقامت متقاضی در این کشور، اداره مهاجرت تشخیص دهد که طرح استارت آپ و کارآفرینی متقاضی دارای توجیه اقتصادی است و متقاضی از درآمد حاصل شده از اجرای این طرح استارت آپ می تواند هزینه های زندگی خود و خانواده خود در کشور سوئد را تامین کند؛ متقاضی می تواند مجوز اقامت دائم کشور سوئد را دریافت کند.

9- آیا همسر متقاضی سرمایه گذاری از طریق استارت آپ در کشور سوئد می تواند در مدت اقامت در سوئد کارکند؟همسر متقاضی در 2 سال اول زندگی در سوئد به همراه متقاضی، حق کار و اشتغال را ندارد. همسر متقاضی در صورتی می تواند در مدت اقامت در سوئد بر اساس سرمایه گذاری متقاضی در این کشور کار کند که خود به طور جداگانه و نه به عنوان همراه برای مهاجرت به این کشور اقدام کند.

10- شرایط اخذ اقامت فرزندان بالای 18 سال متقاضی سرمایه گذاری به روش استارت آپ سوئد چیست؟فعالیت استارت آپ و کارآفرینی متقاضی برخلاف قوانین و مقررات اتحادیه اروپا نباشد. متقاضی حداقل به مدت 4 سال در کشور سوئد مالیات پرداخت کرده باشد. متقاضی در مدت 4 سال اقامت در کشور سوئد مرتکب جرم و جنایتی نشده باشد. در واقع وجود متقاضی در کشور سوئد تهدیدی برای این کشور محسوب نشود. متقاضی در مدت 4 سال اقامت در کشور سوئد در هیچ فعالیت مجرمانه ای شرکت نکرده باشد. درآمد متقاضی در مدت 4 سال اقامت در کشور سوئد، از محل درآمد سالم و درست باشد.

11- بهترین روش ورود و اخذ اقامت کشور سوئد برای فرزندان بالای 18 سال متقاضی که قصد به راه اندازی طرح استارت آپ و کارآفرینی در سوئد را دارد، چیست؟بهترین روش این است که از طریق ویزای تحصیلی وارد کشور سوئد شوند و در شرکت کارآفرینی و استارت آپ پدر خود مشغول به کار و فعالیت شوند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *