ویزای همراه ایتالیا

ایتالیا کشوری است در اروپای جنوبی که پایتخت آن شهر تاریخی رم است.‌ کشوری پیشرفته که یکی از قدرتمند ترین اقتصاد های جهان را دارد. این کشور هشتمین اقتصاد بزرگ جهان در زمینه تولید ناخالص داخلی است.‌ واحد پول ابن کشور یورو است و زبان رسمی مردم آن ایتالیایی می باشد. این کشور بیش از شصت میلیون جمعیت دارد و بیست و سومین کشور پرجمعیت دنیا شناخته می شود. اقتصاد ایتالیا بسیار پیشرفته است. شاید دلیل بسیاری از افراد برای مهاجرت به ایتالیا مسئله اقتصادی قوی این کشور باشد. البته دانشگاه های ایتالیا در سطح جهانی رنکینگ بسیار بالایی دارند و به همین دلیل مهاجرت تحصیلی به ایتالیا هم طرفداران خود را دارد. روش های مهاجرت به ایتالیا متنوع هستند و هر فردی می تواند با توجه به شرایط و خواسته های خود اقدام به مهاجرت کند. ما در گروه کارشناسی موسسه حقوقی اصطهباناتی بر آن شدیم تا تمام جزئیات مربوط به ویزای همراه ایتالیا را در این مقاله برای شما ارائه دهیم. اگر قصد دارید به ایتالیا مهاجرت کنید، می توانید با مراجعه به نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز اطلاعات خود را به روز کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ویزای همراه ایتالیا

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با ویزای همراه ایتالیا مطالب کاملی ارائه دهیم. فردی که متقاضی مهاجرت به ایتالیا است و قصد دارد پس از مهاجرت خانواده خود را به ایتالیا ببرد، لازم است تا در ارتباط با ویزای همراه ایتالیا اطلاعات زیادی کسب کند. ویزای خانوادگی یا همراه ایتالیا یکی از انواع ویزا های اقامت طولانی است که به ویزای ملی یا ویزای D نیز معروف است. این ویزای به دارنده آن امکان اقامت بیش از سه ماه در کشور ایتالیا و پیوستن به خانواده را خواهد داد‌. این ویزا به عنوان ویزای ورود شناخته می شود.

همان طور که گفتیم مهاجرت به ایتالیا از طرق مختلفی امکان پذیر است. مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، کار در ایتالیا، سرمایه گذاری در ایتالیا، ازدواج با فرد تبعه ایتالیا و … از جمله روش های مهاجرتی به این کشور است‌. هر کدام از این روش ها مدارک و روند کاری مخصوص به خود را دارند. اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا در تمامی این روش ها می توانید برای ویزای همراه ایتالیا درخواست دهید؟ برای یافتن پاسخ این سوال مهم با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.

شرایط ویزای همراه ایتالیا

مهاجرت به هر روشی که صورت گیرد دغدغه ها و نگرانی های خاص خود را دارد. یکی از این چالش ها و دغدغه های اخذ ویزای همراه است. یک نکته مهم به عنوان شرط اصلی دریاعت ویزای همراه وجود دارد که از اهمیت بالایی برخوردار است. طبق این شرط، همسر، فرزندان یا والدین فرد متفاضی ویزای همراه نباید شهروند یا تبعه سایر کشور های اروپایی باشند. برای این که به فرد ویزای ایتالیا داده شود باید تاییدیه ورود به او داده شود. این تاییدیه باید ظرف کمتر از شش ماه توسط اداره مهاجرت ایتالیا صادر شده باشد.‌ شما باید ثابت کنید که حداقل درآمد سالانه تان نزدیک شش هزار یورو است البته به علاوه نیمی از این مبلغ برای هر عضو خانواده. مسکنی که ارائه می کنید باید طبق قوانین اعلام شده باشد. قرارداد مسکن در AGENZIA DELLE ENTARTE ثبت می شود. طبق قوانین برای دو نفر حداقل متراژ باید چهل و پنج متر مربع و منزل یک خوابه باشد. برای سه نفر حداقل متراژ باید پنجاه و پنج متر مربع و منزل دو خوابه باشد. برای چهار نفر حداقل متراژ باید شصت متر مربع و منزل دو خوابه باشد.

برای دریافت ویزای همراه ایتالیا نیاز به مدارکی است که در هر بخش خواهیم گفت اما به طور کلی مدارک خاصی برای همه حالت ها مورد نیاز است. اما چه مدارکی؟

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای همراه ایتالیا

همان طور که اشاره کردیم مهاجرت به ایتالیا از روش های مختلفی صورت می گیرد و معمولا افراد تمایل دارند خانواده خود را در کشور جدید همراه داشته باشند. در این بخش از مقاله به بررسی مدارکی می پردازیم که برای اخذ ویزای همراه افراد لازم است. این مدارک عبارتند از: سند ازدواج ترجمه شده به عنوان گواهی معتبر خانوادگی، شناسنامه همسر و فررندان که ترجمه شده باشد، تکمیل فرم درخواست ویزای طولانی مدت ایتالیا، مدارکی که نشان دهنده اقامت فرد در ایتالیا باشد مانند کارت اقامتی یا گواهینامه رانندگی، مدارکی که نشان دهد فرد می توان از نظر مالی خانواده خود را حمایت کند، مدارکی که نشان دهنده محل زندگی مناسب باشد، آخرین عکس گذرنامه فرد، رسید پرداخت هزینه های دریافت ویزای همراه، انگیزه نامه، رضایت نامه همسر ترجمه شده به ایتالیایی برای تایید سفر فرزند و … .

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای همراه ایتالیا

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای همراه ایتالیا

نکته ای که باید به آن توجه شود این است که اگر فرد قصد سکونت در ایتالیا از طریق ازدواج با شهروند یا تبعه ایتالیایی را دارد، باید حتما قبل از ارائه درخواست ویزای همراه خود، ازدواج خود را در کنسولگری کشور ایتالیا به ثبت رسانده باشد.‌ توجه داشته باشید که بدون این استاد و مدارک هیچ گونه پیوستگی خانوادگی امکان پذیر نخواهد بود.

اخذ ویزای همراه ایتالیا پس از مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی و تحصیل در ایتالیا یکی از روش هایی است که افراد زیادی جهت مهاجرت به ایتالیا انتخاب می کنند. افرادی که متاهل هستند معمولا تمایل دارند و تلاش می کنند تا همسر و فرزندان خود را برای اقامت به کشور ایتالیا ببرد‌. در ارتباط با کشور ایتالیا و ویزای همراه از طریق روش تحصیلی، سخت گیری های زیادی اعمال می شود و ممکن است افراد با چالش هایی روبرو شوند اما در شرایطی و با رعایت کردن تمام قوانین این مسئله به راحتی صورت می گیرد. زمانی که دانشجوی در حال تحصیل در کشور ایتالیا اجازه اقامت تحصیلی خود را دریافت کند، می تواند برای اعضای خانواده خود ویزای همراه بگیرد و دعوت نامه صادر کند.

همان طور که در قسمت های قبل هم توضیح دادیم شرایط محل زندگی بسیار مهم است. از این رو فرد باید منزلی با متراژ مشخص و تعداد اتاق کافی برای خانواده خود اجاره کند. علاوه بر آن فرد باید مبلغی حدود هشت هزار و پانصد یورو در حساب حقوقی خود ارائه دهد.‌ البته این مبلغ با توجه به تعداد افراد افزایش می یابد. دقت داشته باشید که در این حالت، افراد خانواده فرد به صورت توریستی وارد کشور ایتالیا و شهری که فرد در آن دانشجو است، می شوند. پس از ورود افراد خانواده، فرد می تواند درخواست الحاق پرمسو دهد. در صورت موافقت این مسئله نام همراه یا همراهان در پرمسو وارد می شود. پرمسو اعتباری همانند ویزا دارد و با داشتن آن می توان به تمامی کشور های عضو شنگن سفر کرد. به کمک پرمسو می توان در تمام مدت زمان تحصیل در این کشور حضور داشت. توجه داشته باشد که اثبات توانایی مالی فرد برای حمایت از خانواده بسیار مهم است.‌

اخذ ویزای همراه ایتالیا پس از مهاجرت تحصیلی

اخذ ویزای همراه ایتالیا پس از مهاجرت تحصیلی

به این نکته هم توجه داشته باشید که فرد نمی تواند از طریق مهاجرت تحصیلی اقامت دائم کشور ایتالیا را دریافت کند و باید پس از تحصیل، ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری یا ویزای سرمایه گذاری کند.

اخذ ویزای همراه از طریق مهاجرت کاری به ایتالیا

مهاجرت کاری به کشور ایتالیا را می توان یکی از روش های جذاب برای اقامت در کشور ایتالیا نامید. چرا که ایتالیا روند اقتصادی بسیار مهمی دارد و جزو کشور های برتر صنعتی دنیا محسوب می شود. توجه داشته باشید که ویزای همراه از طریق کار باز هم چالش های بسیاری دارد. اما شما می توانید با مراجعه به نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز به راحتی دغدغه ها و نگرانی های خود را رفع کنید‌.

یک نکته بسیار مهم این است که فرد با داشتن بلو کارت یا همان کارت آبی اتحادیه اروپا می تواند به راحتی ویزای همراه را درخواست دهد. در این صورت فرد بدون هیچ گونه انتظاری و گذراندن شرایط سخت می تواند برای افراد خانواده خود ویزای همراه بگیرد. اما اگر فردی که در ایتالیا مشغول با کار شود، اقامت او یک ساله باشد، در طول مدت ویزای او افراد خانواده می توانند به او ملحق شوند. برای این الحاق نیاز با اخد ویزای همراه یا همان پیوست خانواده است. منظور از همراه و خانواده، همسر و فرزندان زیر هجده سال فرد متقاضی است.

دقت کنید که کارگران فصلی که ویزای کاری آن ها برای مدت زمان کمتر از یک سال است نمی توانند درخواست ویزای همراه دهند یا با خود فردی به عنوان همراه به این کشور وارد کنند.

جهت اخذ ویزای همراه از طریق کار در کشور ایتالیا نیاز به مدارکی است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. این مدارک عبارتند از: گواهی تمکن مالی ( به عبارتی باید حقوق فردی که در کشور ایتالیا مشغول به کار است برای حمایت مالی از خانواده اش در ایتالیا کافی باشد. ) ، گواهی اثبات اجاره مسکن باید طبق قوانین گفته شده در بخش های قبل بر اساس تعداد افراد خانواده گرفته شده باشد. ) ، سند ازدواج ترجمه شده به زبان ایتالیایی، شناسنامه فرزندان همراه کپی با ترجمه رسمی به زبان ایتالیایی و تایید شده، گواهی عدم سو پیشینه ترجمه شده با مهر معتبر و رسمی، پاسپورت معتبر ، فرم تقاضای اخذ ویزای همراه، پرداخت هزینه های اخذ ویزای همراه و … .

توجه داشته باشید که پس از پنج سال اقامت و کار در کشور ایتالیا فرد می تواند برای اقامت دائم این کشور اقدام کند. پس از دریافت اقامت دائم کشور ایتالیا فرد متقاضی پس از شش سال کار در این کشور و در صورتی که هیچ گونه سابقه جنایت و جرم نداشته باشد، مالیات خود را مرتبا پرداخت کرده باشد و بیمه خود را پرداخت کرده باشد می تواند برای اخذ تابعیت ایتالیا و دریافت پاسپورت ایتالیایی اقدام نماید.

مهاجرت سرمایه گذاری به ایتالیا و ویزای همراه

کشور ایتالیا جدیدا برای شهروندان غیر اروپایی که قصد سرمایه گذاری در ایتالیا دارند روش ویژه ای ارائه داده است. البته سرمایه گذاری در کشور ایتالیا به روش های مختلفی امکان پذیر است. از جمله این روش ها می توان به ثبت شرکت در ایتالیا، خرید ملک در ایتالیا و … اشاره نمود.

مهاجرت سرمایه گذاری به ایتالیا و ویزای همراه

مهاجرت سرمایه گذاری به ایتالیا و ویزای همراه

اما مهم تر از آن ویزای طلایی ایتالیا یا گلدن ویزا است‌. گلدن ویزا از ابتدا برای دو سال صادر می شود. اگر افراد شرایط لازم را داشته باشند ویزا برای سه سال دیگر نیز تمدید خواهد شد. از طریق این ویزا فرد می تواند برای همسر قانونی که سن او بالای هجده سال باشد، فرزندان زیر هجده سال خود، فرزندان بالای هجده سال که وابسته به خانواده هستند، والدین بالای شصت و پنج سال و والدینی که فرزند دیگری نداشته باشند ویزای همراه بگیرد. در این روش اگر فرد مبالغ خواسته شده به عنوان سرمایه را پرداخت نکند، ویزا قبل از انقضا باطل می شود.

سوالات متداول در ارتباط با ویزای همراه ایتالیا

  1. از مهم ترین شروط اخذ ویزای همراه ایتالیا چیست؟

    یکی از مهم ترین شروط این است که فرد متقاضی نباید شهروند یا تبعه سایر کشور های اروپایی باشد.

  2. طبق قوانین مهاجرت ایتالیا، برای اخذ ویزای همراه ایتالیا، مسکن برای دو نفر چگونه باید باشد؟

    متراژ مسکن باید حداقل چهل و پنج متر مربع و دارای یک اتاق خواب باشد.

  3. برای درخواست ویزای همراه ایتالیا چه مواردی چک می شود؟

    از جمله موارد مهمی که بررسی می شود تمکن مالی فرد و نیزان درآمد او و مسکن فرد برای حمایت از خانواده است.

  4.  اگر فرد قصد سکونت در ایتالیا از طریق ازدواج با تبعه ایتالیایی داشته باشد، باید چه کار کند؟

    فرد باید قبل از اقدام برای درخواست ویزای همراه، ازدواج خود را در کنسولگری ایتالیا ثبت کند.

  5. آیا فرد با مهاجرت تحصیلی می تواند برای ویزای همراه ایتالیا اقدام کند؟

    بله پس از مهاجرت تحصیلی امکان اقدام جهت ویزای همراه موجود است اما قبول آن تضمین شده نیست.

  6. پس از اقدام برای ویزای همراه ایتالیا مهاجر تحصیلی در ابتدا خانواده فرد چگونه وارد می شوند؟

    در ابتدا خانواده شخص به صورت توریستی وارد این کشور می شوند.

  7. آیا پس از دریافت ویزای همراه می توان به کشور های عضو شنگن سفر کرد؟

    بله با دریافت ویزای همراه یا همان پرمسو می توان به کلیه کشور های شنگن سفر کرد.

  8.  آیا فرد پس از مهاجرت کاری می تواند برای ویزای همراه ایتالیا درخواست دهد؟

    بله مهاجرت کاری باعث می شود که فرد پس از اقامت بتواند برای خانواده خود ویزای همراه درخواست دهد که البته با شرایط خاصی همراه است.

  9. چگونه می توان بدون شرایط سخت و انتظار ویزای همراه ایتالیا دریافت کرد؟

    با داشتن بلو کارت یا کارت آبی اتحادیه اروپا می توان به راحتی برای ویزای همراه درخواست داد.

  10. آیا کارگران فصلی می توانند برای ویزای همراه ایتالیا درخواست دهند؟

    خیر در کل افرادی که کمتر از یک سال در ایتالیا اقامت دارند نمی توانند برای ویزای همراه درخواست دهند.

  11. آیا امکان دریافت ویزای همراه ایتالیا از طریق سرمایه گذاری موجود است؟

    بله این امکان موجود است و بهترین آن استفاده از گلدن ویزا یا ویزای طلایی می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *