تحصیل و کار کارشناسی ارشد هنرهای زیبا

اخذ مدرک کارشناسی ارشد گرایش هنرهای زیبا، عناوینی مانند : ساخت فیلم، تئاتر، طراحی های گرافیکی، رقص و نوشتن خلاق در سطح کارشناسی ارشد را در بر می گیرد. این مدرک به عنوان مدرک MFA ( کارشناسی ارشد هنرهای زیبا ) یا MA ( کارشناسی ارشد ) در اختیار افراد قرار می گیرند. مدرک MAF بسیاری از روش های عملی را به افراد آموزش می دهد در حالی که برنامه MA تمرکز بسیاری بر مطالعه انتقادی هنرها به صورت نظری دارد. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد هنرهای زیبا ، ساختار دوره ها، کسب تخصص و مشاغل این مقاله را مطالعه بفرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش کارشناسی ارشد هنرهای زیبا از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار کارشناسی ارشد هنرهای زیبا کمک کنند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد هنرهای زیبا

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد هنرهای زیبا اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار کارشناسی ارشد هنرهای زیبا و اخذ پذیرش کارشناسی ارشد هنرهای زیبا از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد هنرهای زیبا می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار کارشناسی ارشد هنرهای زیبا و اخذ اقامت سرمایه گذاری با کارشناسی ارشد هنرهای زیبا نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد هنرهای زیبا می پردازد.

تحصیل و کار کارشناسی ارشد هنرهای زیبا

بورسیه تحصیل و کار کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان کارشناسی ارشد هنرهای زیبا بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان کارشناسی ارشد هنرهای زیبا تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته هنرهای زیبا  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته هنرهای زیبا بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته هنرهای زیبا در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

در طول اخذ مدرک کارشناسی ارشد هنر، بسیاری از فعالیت ها در طول ترم به صورت عملی ارائه می شوند، لذا مفاهیم مورد نظر و نحوه ارائه شما بستگی به تخصص شما خواهد داشت. اخذ این مدرک کسب تخصص در مواردی مانند : عکاسی، اجرای رقص یا اجرای یک فیلم کوتاه در میان دیگر مسئولیت ها را در بر خواهد داشت.

شرکت در این دوره ها دو تا سه سال به طول می انجامد که باز هم بستگی به کشور انتخابی شما دارد. در کشور انگلستان، در صورت مطالعه تمام وقت این دوره ها تنها یک سال به طول می انجامد.

در کشور آمریکا، مدارک MFA به عنوان مدارک نهایی شناخته می شوند. این بدین معناست که امکان اخذ مدارک آموزشی متفاوتی در این گرایش وجود خواهد داشت و برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه ها را دارند استاندارد های آموزشی بسیاری با کیفیت بسیار عالی در نظر گرفته شده است.

مبحث آموزش و یادگیری دامنه گسترده ای از روش های آموزشی را در اختیار افراد قرار می دهد و مواردی مانند : فعالیت های عملی و کارهای گروهی در کنار دیگر تکالیف دانشجویان را در بر می گیرد. دانشگاه انتخابی شما فرصت به نمایش گذاشتن کارها در نمایشگاه های عمومی به عنوان بخشی از فعالیت های عملی در طول دوره تحصیل را برای افراد فراهم می کند.

شرایط ورود  کارشناسی ارشد هنرهای زیبا

بسیاری از دانشگاه ها به کسب نمره عالی دانشجویان در مقطع کارشناسی نیاز خواهند داشت. ناگفته نماند که نیازی نیست که دانشجویان برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد دقیقا همان گرایشی را انتخاب کنند که برای اخذ مدرک کارشناسی در آن تحصیل می کرده اند. لذا از شما ارائه یک نمونه کار از فعالیت های خود یا به نمایش گذاشتن یک اجرا برای مخاطبان جهت کسب موفقیت بیشتر در فرایند در خواست ضروری می باشد.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی یا لیسانس  و همچنین شرایط تحصیل در رشته هنرهای زیبا در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته هنرهای زیبا در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته هنرهای زیبا بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

 

تخصص در گرایش هنرهای زیبا

مدارک بسیاری برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا برای افراد در نظر گرفته شده اند که به شما امکان کسب تخصص در چند گرایش را می دهند. این برنامه های مرتبط شرکت در دوره های اولیه گرایش هنر و به طور کلی هنرهای زیبا را به افراد پیشنهاد می کنند.

اگر شما به کسب تخصص در رسانه ها یا اشکال هنری علاقه مندید، مدرک MAF امکان حرفه ای شدن یا تخصص یافتن در گرایش های خاص را برای شما فراهم می کند. این مسئله در عنوان شرکت در کلاس ها جهت پذیرش انعکاس می یابد. برای مثال : اگر شما قصد اخذ مدرک MAF در گرایش نوشتن خلاق را مد نظر دارید، شما میبایست یک نمونه کار از خود را ضمیمه درخواست نامه کنید. در این مقاله به معرفی گرایش های مختلف هنرهای زیبا در از خارج کشور و بهترین گرایش هنرهای زیبا در خارج از کشور می پردازیم.

کسب تخصص در گرایش هنرهای زیبا

  • هنرهای بصری
  • عکاسی
  • ساخت فیلم
  • هنر تاریخی
  • رقص
  • تئاتر
  • بازیگری

نوشتن خلاق – که مواردی مانند : نمایشنامه نویسی، نوشتن اشعار را در بر می گیرد.

طراحی – که مواردی مانند : گرافیک، مد و طراحی صحنه و لباس را در بر می گیرد.

گرایش هنرهای زیبا علاوه بر اینکه کسب تخصص در گرایش های ذکر شده در فوق را در بر دارد. کسب تخصص در مواردی مانند : هنرهای طنز، مدیریت تئاتر و درام ( مطالعه نوشته های درامی و نمایش عناصر اصلی درام در صحنه ) را نیز در بر می گیرد. دانشگاه کلمبیا امکان اخذ مدرک MFAs همراه با تمرکز بر دو موضوع اخیر را شامل می شود در حالی که کالج هنر در کالیفرنیا امکان اخذ مدرک MFA در طنز را برای افراد فراهم می کند.

علاوه بر هنرهای بصری که موارد بسیاری را در بر می گیرند، دیگر تخصص ها موارد ذکر شده در زیر را نیز در بر می گیرند:

  • سرامیک سازی
  • رسم
  • نقاشی
  • مجسمه سازی
  • تراشکاری
  • طراحی و صنایع دستی
  • معماری

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار هنرهای زیبا در خارج از کشور

مهارت هایی که افراد در طول دوره کارشناسی ارشد هنرهای زیبا کسب می کنند، برای اخذ مشاغلی از ارتباطات بصری گرفته تا پروژه های مدیریتی جهت گزینش و انتقال آن بسیار مفید می باشد. لذا هیچ گونه محدودیتی برای انتخاب شغل و انتخاب دوره های تخصصی دلخواه برای شما در نظر گرفته نشده است.

بسیاری از مشاغل هنری رقابتی هستند و برای کسب تخصص، افراد ملزم به ارائه مشخصات شخصی و یک نمونه کار از خود برای ارتباط با شبکه و همکلاسی ها خواهند بود. در گرایش هنرهای زیبا بسیاری از مشاغل مانند : عکاسی، هنرهای بصری یا بازیگری به افراد پیشنهاد می شوند همچنین امکان خود اشغالی برای افراد وجود خواهد داشت. به علاوه وجود انگیزه ای در افراد جهت خود اشتغالی موثر و همچنین ارتباط با شبکه ضروری می باشد.

در کنار یک هنرمند حرفه ای بودن، دیگر گزینه های انتخابی برای شما وجود خواهد داشت که به شرح ذیل می باشد :

مدیریت بخش هنر

شما به عنوان مدیر بخش هنر، قابلیت برنامه ریزی، ساماندهی فعالیت های هنری و تضمین موثر بودن آنان را خواهید داشت. اگر شما به هنر علاقه مندید و از بحث مدیریت و ساماندهی پروژه ها لذت می برید، این حرفه بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. چرا که این شغل شما را قادر به درک مفاهیم مختلف فرهنگی و اجتماعی خواهد کرد. برای ایفای این نقش شما به قدرت مدیریتی بسیار عالی و توانایی کار با رایانه نیاز خواهید داشت.

عکاس بخش روزنامه

این جمله که تصاویر بسیار با ارزش هستند بارها تکرار شده است. به راستی عکاسان بخش روزنامه به عنوان بازگوکنندگان حوادث به صورت بصری در روزنامه ها شناخته می شوند. این حرفه از دیگر مشاغلیست که امکان کسب تجاربی در آن وجود خواهد داشت و ارائه نمونه کار برای کارکردن در این بخش بسیار ضروری می باشد. ناگفته نماند که امکان کار کردن به صورت مستقل برای افراد وجود خواهد داشت. لذا برای اخذ شغل در این گرایش شما ملزم به آشنایی با مفاهیمی نظیر رسانه های دیجیتالی که مواردی مانند : رسانه های اجتماعی، اینترنتی، ویدیئو و صوت را در بر می گیرد خواهید بود.

دبیر / مدرس

همانطور که گفته شد، مدرک MFA در آمریکا به سطح کیفیت در این گرایش اشاره دارد و بسیاری از کشورها امکان ایفای نقش دبیری یا مدرس بودن با در دست داشتن مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا را برای افراد فراهم می کنند. لذا ممکن است شما تدریس در مدارس یا دانشگاه را از طریق انجمن هنری انتخاب نمایید یا ممکن است به تدریس خصوصی یا کار کردن در مراکز هنری مشغول شوید. لذا با توجه به موسسه انتخابی ممکن است از شما اخذ مدرک صلاحیت تدریس شناخته شده ای در خواست شود.

سطح علمی دانشگاه ها برای کارشناسی ارشد هنرهای زیبا

  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه هاروارد
  • موسسه تکنولوژی ماساچوست
  • دانشگاه آکسفورد
  • کالج لندن
  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه کالیفرنیا، برکلی
  • دانشگاه شیکاگو
  • دانشگاه پرینستون
  • دانشگاه کلمبیا

شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد هنرهای زیبا کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

علاقه مندان به تحصیل و کار کارشناسی ارشد هنرهای زیبا برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد هنرهای زیبا به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار کارشناسی ارشد هنرهای زیبا به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی واقع در شهرهای تهران و شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار کارشناسی ارشد هنرهای زیبا را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار کارشناسی ارشد هنرهای زیبا بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *