دولت استرالیا فرآیند بررسی ویزای تحصیلی را به 16 روز کاهش داد

یکی از مشکلات مهاجرت تحصیلی به کشورهای مهم جهان و از جمله استرالیا طولانی بودن مدت زمان انتظار برای پردازش ویزای تحصیلی است. اما در اقدامی جالب دولت استرالیا این زمان را به کمتر از 20 روز و در حدود 16 روز کاهش داد. این خبر بسیار خوبی برای دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه های استرالیا است که در حال آماده سازی مدارک و اسناد خود برای ارائه درخواست ویزای تحصیلی هستند. در این مقاله به بررسی این تصمیم دولت استرالیا در جهت کاهش روند بررسی و پردازش ویزای تحصیلی می پردازیم.میزان تمکن مالی برای ویزای دانشجویی استرالیا از اول مهر 1402 به 24.505 دلار استرالیا افزایش یافت.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دولت استرالیا میانگین زمان رسیدگی به ویزای تحصیلی را به 16 روز کاهش می دهد

در یک اقدام جالب و پیشرفت قابل توجه برای دانشجویان بین المللی، استرالیا میانگین زمان پردازش ویزای دانشجویی را با موفقیت به 16 روز کاهش داد. این کاهش قابل توجه در مقایسه با مدت زمان طولانی اخذ ویزای تحصیلی در سال های گذشته که بیشتر از پیامدهای همه گیری ویروس کرونا بود، خبر بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی است که در حال آماده سازی مدارک خود برای ارائه درخواست ویزای تحصیلی استرالیا هستند.

وزارت امور داخلی استرالیا با کاهش میانگین زمان پردازش ویزای دانشجویی به تنها 16 روز، این روند جدید را یک موفقیت بزرگ اعلام کرد. این پیشرفت قابل توجه پس از یک زمان چالش برانگیز در سال 2022 (1401-1402) رخ می دهد، زمانی که تاخیر در روند صدور ویزا در بسیاری از مقاصد تحصیلی در سراسر جهان مشکلاتی را برای دانشجویان بین المللی به وجود آورد، در حالی که جهان از همه گیری بهبود یافته بود.

دولت استرالیا در پستی در لینکدین گفت: “خبر خوب برای دانشجویان بین المللی! بررسی های دولت استرالیا از سال 2022 (1401-1402) منجر به کاهش قابل توجه در میانگین زمان پردازش ویزا شده است. ویزای دانشجویی استرالیا در حال حاضر به طور متوسط اکنون کمتر از 16 روز پردازش می شود.”

این تصمیم و قانون جدید نتیجه تخصیص برنامه ریزی شده 48.1 میلیون دلاری از بودجه کشور در یک دوره 12 ماهه و همچنین مجموعه ای از تلاش های هدفمند با هدف رفع تأخیرهای پردازش ویزای تحصیلی برای مهاجرت به استرالیا می باشد.

بر اساس گزارش ها، حدود 600 کارمند جدید از ماه جولای 2022 تا 30 ژوئن 2023 (از سال 1401 تا 1402) استخدام شدند تا به کاهش روند پردازش ویزای موقت و مهاجرت تحصیلی به استرالیا کمک کنند. رسیدگی به درخواست‌ های ویزا از اولویت ‌های دولت استرالیا است.

بخش صدور ویزای دانشجویی استرالیا به منظور تسهیل روند درخواست ویزای تحصیلی به متقاضیان بین المللی خارج از استرالیا توصیه کرد که حداقل 8 هفته قبل از شروع ترم تحصیلی برای اخذ ویزای خود اقدام کنند. این استراتژی پیشگیرانه می تواند به دانشجویان کمک کند تا از تأخیرهای قابل اجتناب دوری کنند و اطمینان حاصل کنند که زمان کافی برای تکمیل همه مراحل لازم قبل از شروع تحصیل در استرالیا را دارند.

استرالیا به منظور تسهیل روند ثبت نام دانشجویان بین المللی، تمکن مالی مورد نیاز برای دانشجویان بین المللی را افزایش داده است. بدین منظور دانشجویان بین المللی متقاضی ویزای دانشجویی استرالیا از اول اکتبر 2023 ( اول مهر 1402) باید مدارکی مبنی بر دارا بودن تمکن مالی حداقل 24.505 دلار استرالیا در حساب پس انداز ارائه دهند. اثبات تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در مدت زمان تحصیل در کشور استرالیا به عنوان یکی از مهم ترین شرایط و الزامات تحصیل در دانشگاه های استرالیا و اخذ ویزای دانشجویی است.

جمع بندی

تقاضای بسیار برای تحصیل در کشورهایی مانند استرالیا و کمبود نیروی انسانی برای پیگیری و بررسی پرونده های ویزای تحصیلی موجب شده است تا روند صدور یا ریجکتی ویزای دانشجویی به یک روند طولانی و پر از استرس برای دانشجویان بین المللی تبدیل شود. اما در اقدامی جالب دولت استرالیا اعلام کرد که از این پس مدت زمان پردازش و بررسی ویزای دانشجویی را به 16 روز کاهش داده است. البته دارا بودن تمکن مالی مورد نیاز از مهم ترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی برای دانشجویان بین المللی با افزایش مواجه شده است. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های استرالیا و اخذ ویزای تحصیلی این کشور را دارید، مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی از بهترین موسسه مهاجرتی در ایران با دارا بودن صدها پرونده موفق ویزای دانشجویی استرالیا می توانند در همه مسیر ویزای تحصیلی به شما کمک کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “کاهش 16 روزه فرآیند بررسی ویزای تحصیلی توسط دولت استرالیا

  1. زهرا حمیدی گفت:

    در چه صورت میتوان بورسیه یا فاند گرفت برای تحصیل در استرالیا؟

    1. ساجده نجفی گفت:

      داشتن مقالات بین المللی در این پروسه بسیار کمک کننده هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *