مهاجرت برنامه نویس به کانادا

مهاجرت برنامه نویس به کانادا پیش از همه گیری کووید-19 کاری بسیار عاقلانه بود، چرا که جایگاه های شغلی بسیاری برای آن ها در دهه های آینده پیش بینی می شد و با افزایش دورکاری و خرید آنلاین، برنامه نویسی به یکی از پرطرفدار ترین مهارت های شغلی در کانادا تبدیل شد. با این مقاله همراه شوید تا با شغل برنامه نویسی در کانادا ، درآمد برنامه نویسی در کانادا ، بهترین زبان برنامه نویسی در کانادا و سایر جزئیات آن بیشتر آشنا شوید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

شغل برنامه نویسی در کانادا

شغل برنامه نویسی در کانادا شامل نوشتن، اصلاح، یکپارچه سازی و آزمایش کدهای کامپیوتری برای برنامه های نرم افزاری، برنامه های پردازش داده، نرم افزارهایی در سطح سیستم عامل و نرم افزارهای ارتباطی می باشد. همچنین توسعه دهندگان رسانه های ارتباطی این کار را برای برنامه نویسی اپلیکیشن های مربوط به اینترنت و موبایل، نرم افزارهای آموزشی مبتنی بر کامپیوتر، بازی های رایانه ای، فیلم، ویدئو و سایر رسانه های اجتماعی انجام می دهند.

افرادی که به دنبال شغل برنامه نویسی در کانادا هستند، در شرکت های توسعه نرم افزارهای کامپیوتری، شرکت های مشاوره فناوری اطلاعات و در واحدهای فناوری اطلاعات در بخش خصوصی و دولتی به کار گرفته می شوند.

 

وظایف شغلی برنامه نویس ها در کشور کانادا

وظایف شغلی برنامه نویس ها در کشور کانادا به تفکیک برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی در کشور کانادا به شرح زیر است:

برنامه نویسان کامپیوتر

  • نوشتن، اصلاح، یکپارچه سازی و آزمایش کد های نرم افزارها
  • حفظ و نگهداری برنامه های رایانه ای موجود با انجام تغییرات لازم
  • شناسایی مشکلات فنی، فرآیندها و راه حل ها و برقراری ارتباط با آنها
  • تهیه گزارش، دستورالعمل و سایر مستندات مربوط به وضعیت، عملکرد و نگهداری نرم افزار
  • کمک به جمع آوری و مستندسازی نیازهای کاربر
  • کمک به توسعه مشخصات لوجیکال و فیزیکی
  • هدایت و رهبری تیمی از برنامه نویسان کامپیوتر
  • تحقیق و ارزیابی محصولات نرم افزاری
  • مهاجرت برنامه نویسان کامپیوتر به کانادا

 

توسعه دهندگان رسانه های تعاملی

  • برنامه نویسی نرم افزار انیمیشن  با مشخصات از پیش تعریف شده برای بازی های ویدئویی تعاملی، اینترنت و برنامه های موبایل
  • برنامه نویسی نرم افزار جلوه های ویژه برای نرم افزار های فیلم و ویدئو
  • نوشتن، اصلاح، ادغام و تست کد نرم افزارهای تجارت الکترونیک، اینترنت و برنامه های کاربردی تلفن همراه
  • کمک به جمع آوری و مستندسازی نیازهای کاربر
  • کمک به توسعه مشخصات لجستیک و فیزیکی

درآمد برنامه نویسی در کانادا

درآمد برنامه نویسی در کانادا

آنچه که برای مهاجرت برنامه نویس به کانادا حائز اهمیت است، میزان در آمد احتمالی او می باشد. درآمد برنامه نویسان در کشور کانادا به طور کلی به تجربه و میزان تحصیلات هر فرد بستگی دارد. همچنین درآمد برنامه نویسان به کارفرما، محل کار و وظایف آنها بستگی دارد. در مجموع درآمد برنامه نویسان کامپیوتر معمولا بین 20.82 دلار در ساعت تا 55.29 دلار در می باشد. به بیانی دیگر متوسط حقوق سالانه تمام وقت برای شغل برنامه نویسی بین 65000 تا 85000 دلار است.

معمولاً برنامه نویسانی که به صورت تمام وقت کار می کنند از مزایای مختلف بهره مند می شوند که این مزایا  مرخصی با حقوق، مرخصی استعلاجی و پوشش دندانپزشکی را نیز در بر می گیرد و این خدمات موجب شده است که مهاجرت برنامه نویس ها به کانادا روز به روز افزایش یابد.

 

درآمد برنامه نویسان در بخش های مختلف کانادا

درآمد برنامه نویسان در سال گذشته در مناطق مختلف  کانادا به شرح زیر است:

 

منطقهحداقل دستمزد ساعتیمتوسط دستمزد ساعتیحداکثر دستمزد ساعتی
آلبرتا23 دلار در ساعت28.46 دلار در ساعت62.50 دلار در ساعت
بریتیش کلمبیا26.44 دلار43.27 دلار در ساعت60.10 دلار در ساعت
مانیتوبا22.50 دلار در ساعت36.06 دلار در ساعت49.38 دلار در ساعت
نیوبرانزویک20.19 دلار در ساعت34 دلار در ساعت57.69 دلار در ساعت
نیوفاندلند و لابرادور21 دلار در ساعت36.6 دلار در ساعت43.96 دلار در ساعت
نوا اسکوشیا20.19 دلار در ساعت32.52 دلار در ساعت58.65 دلار در ساعت
انتاریو24 دلار در ساعت40 دلار در ساعت57.69 دلار در ساعت
جزیره پرنس ادوارد18 دلار در ساعت30 دلار در ساعت42 دلار در ساعت
کبک21 دلار در ساعت35 دلار در ساعت51.28 دلار در ساعت
ساسکاچوان23 دلار در ساعت36 دلار در ساعت53.42 دلار در ساعت

پس  با توجه به جدول بالا می توان گفت که مهاجرت برنامه نویس به کانادا امری منطقی و پر منفعت است.

 

فرصت های شغلی برای مهاجرت برنامه نویس به کانادا در مناطق مختلف چگونه است؟

در جدول زیر مناطق  مختلف کانادا از نظر فرصت شغلی موجود در سه سال آینده برای مهاجرت برنامه نویس به کانادا ، بررسی شده است:

 

منطقهآینده شغلی برنامه نویسان
آلبرتامناسب
بریتیش کلمبیاخوب
مانیتوبامناسب
نیوبرانزویکخوب
نیوفاندلند و لابرادورخوب
نوا اسکوشیاخوب
انتاریوخوب
جزیره پرنس ادواردخوب
کبکخوب
ساسکاچوانمناسب

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید، بهترین مناطق برای مهاجرت برنامه نویس به کانادا، شهر هایی همچون بریتیش کلمبیا، نوا اسکوشیا و انتاریو می باشد.

 

مهاجرت برنامه نویس به کانادا

 

بهترین زبان برنامه نویسی در کانادا

بهترین زبان های برنامه نویسی در کانادا که کارفرمایان به آن نیاز دارند به شرح زیر است:

– جاوا اسکریپت

محبوبیت جاوا اسکریپت در طول 5 سال گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است و طبق Github و StackOverflow حقوق های افراد متخصص در این زبان ها در حال افزایش است. (محبوب ترین کتابخانه های جاوا اسکریپتی که مشتریان به دنبال آن هستند Node، Angular و React می باشند.)

– سوئیفت

اپل زبان برنامه نویسی سویفت را در سال 2014 منتشر کرد. این زبان برای توسعه سیستم عامل های اصلی iOS یا macOS استفاده می شود. (سوئیفت یک ابزار ضروری برای توسعه دهندگان موبایل است.)

– پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی برتر است که می تواند ماندگار شود و برای توسعه وب، سرورهای شبکه، یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل داده ها، برنامه های دسکتاپ و موارد دیگر استفاده می شود.پایتون اغلب با چارچوب های توسعه وب Djengo و Flask استفاده می شود. همچنین پایتون برای توسعه با یادگیری ماشین و کتابخانه های تجزیه و تحلیل داده مانند Scikit-learn و Pandas مناسب است.

– جاوا

جاوا یک انتخاب مطمئن برای دهه آینده و فراتر از آن است. طبق گفته Fortune.com، 90 درصد از 500 شرکت Fortune از جاوا استفاده می کنند. جاوا معمولاً توسط توسعه دهندگان پشتیبان، توسعه دهندگان داده های بزرگ، مهندسان سیستم و توسعه دهندگان اندروید استفاده می شود.

– PhP

PhP توسط 83.5٪ از تمام وب سایت ها استفاده می شود، طبق W3Techs.com یک زبان برنامه نویسی سرور محور است که برای توسعه وب طراحی شده است، اما همچنین به عنوان یک زبان برنامه نویسی همه منظوره استفاده می شود. علاوه بر این به یاد داشته باشید که کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که بتوانند به سرعت زبان‌ها و پلتفرم‌های برنامه نویسی جدید را درست در مواقع مورد نیاز یاد بگیرند. البته هنگامی که یک زبان محبوب مانند جاوا اسکریپت یا پایتون را یاد می گیرید، یادگیری زبان های جدید آسان تر می شود.

 

مدرک مورد نیاز براي مهاجرت برنامه نویس به کانادا

آنچه که در مرحله های نهایی برای مهاجرت برنامه نویس به کانادا باید درنظر گرفت، مدرک تحصیلی مورد نیاز است. خوشبختانه برنامه نویس ها تنها با داشتن مدرک کارشناسی علوم کامپیوتر یا دیگر رشته های مرتبط با برنامه نویسی و یا تخصص در زمینه برنامه نویسی جهت کاربردهای مهندسی و علمی که مستلزم مطالعه یا تجربه خاص هستند، می توانند درخواست ویزای کانادا دهند. در نظر داشته باشيد که قطعا مهاجرت برنامه نویس بدون مدرک ، به اندازه زماني که شما داراي مدرک هستيد ، ساده نخواهد بود .

 

بازار کار برنامه نویسی در کانادا

اگرچه بازار کار برنامه نویسی در کانادا پیش از همه گیری کووید-19 بسیار مناسب بوده است و ده ها هزار شغل جدید در دهه آینده برای آنان پیش بینی می شد، اما افزایش خرید آنلاین و دورکاری باعث شده است که برنامه نویسی به یکی از پرطرفدار ترین مهارت های شغلی تبدیل شود.

اتاوا پیش بینی می کند با توجه به کمبود نیروی کار در دو سال گذشته در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر، تا سال 2028 حداقل 64200 شغل جدید برای برنامه نویسان رایانه و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی ایجاد خواهد شد. به طور کلی پیش بینی می شود که اشتغال برای برنامه نویسان کامپیوتر با نرخی بالاتر از میانگین ملی رشد کند.

 

بهترین زبان برنامه نویسی در کانادا

 

مهاجرت برنامه نویس به کانادا

با توجه به اینکه مهاجرت برنامه نویس به کانادا امری عاقلانه به حساب می آید، اگر به دنبال مهاجرت به کانادا به عنوان برنامه نویس کامپیوتر هستید، شانس با شماست. برنامه نویس ها در سراسر کانادا مورد تقاضا هستند و چه پیشنهاد شغلی داشته باشید و چه نداشته باشید، ممکن است بتوانید ویزای اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. بنابراین در صورتی که برنامه نویس کامپیوتر باشید و در این زمینه تجربه داشته باشید، واجد شرایط مهاجرت برنامه نویس به کانادا هستید.

احتمالا شنیده اید که پیشنهاد شغلی برای مهاجرت به کانادا پیش نیاز دسترسی به فرآیند اکسپرس اینتری است، اما خبر خوب اینکه به عنوان یک برنامه نویس رایانه، گزینه های دیگری نیز برای اطمینان از دریافت ویزای کانادا از همان ابتدا، برای شما وجود دارد.

 

رشته برنامه نویسی در اکسپرس اینتری کانادا

به هر شغلی که در فهرست NOC کانادا قرار دارد یک کد مهاجرتی اختصاص داده می شود که این کد برای کسانی که به دنبال مهاجرت به کانادا به عنوان برنامه نویس کامپیوتری هستند، 2174 است. همچنین این کد NOC برای توسعه دهندگان رسانه های تعاملی نیز استفاده می شود.

از آنجایی که تقاضا برای برنامه نویسان کامپیوتر در کانادا بسیار زیاد است، این افراد واجد شرایط درخواست مهاجرت به کانادا تحت برنامه مهاجرت دولت کانادا هستند و این شغل در لیست مشاغل هدف، شناخته شده می باشد. چه خبری بهتر از این برای برنامه نویسان کامپیوتر در سراسر جهان که دوست دارند در کانادا زندگی و کار کنند.

اکسپرس اینتری کانادا به هیچ وجه در دسته ویزا قرار نمی گیرد، بلکه صرفاً روشی است که اداره مهاجرت کانادا از آن برای انتخاب نامزدهای مناسب جهت دریافت ویزای اقامت دائم استفاده می کند. در این صورت به عنوان یک برنامه نویس کامپیوتر که به دنبال مهاجرت به کانادا است، ویزای نیروی ماهر فدرال و برنامه نامزد استانی را حتما بررسی کنید. برنامه نویسان کامپیوتر از سراسر جهان به شرط داشتن مهارت، تجربه و صلاحیت های لازم در کشور خود، واجد شرایط اکسپرس اینتری جهت اقامت کانادا هستند.

 

عناوین شغلی برنامه نویسی در اکسپرس اینتری کانادا

برنامه نویسان رایانه ای که به دنبال مهاجرت به کانادا برای کار در رده NOC 2174 هستند، می توانند تحت عناوین شغلی زیر به کار گرفته شوند:

  • برنامه نویس انیمیشن
  • برنامه نویس اپلیکیشن
  • برنامه نویس برنامه تجاری
  • توسعه دهنده ابر
  • برنامه نویس برنامه های کامپیوتری
  • سازنده بازی های کامپیوتری
  • برنامه نویس کامپیوتر
  • برنامه نویس جزئیات
  • توسعه دهنده نرم افزار تجارت الکترونیک (کسب و کار الکترونیکی).
  • توسعه دهنده نرم افزار تجارت الکترونیک (تجارت الکترونیک).
  • برنامه نویس برنامه های کاربردی پردازش داده های الکترونیکی (EDP).
  • طراح رابط کاربری گرافیکی (GUI).
  • توسعه دهنده رابط کاربری گرافیکی (GUI).
  • توسعه دهنده رسانه های تعاملی
  • برنامه نویس رسانه های تعاملی
  • برنامه نویس سیستم های مرکزی
  • برنامه نویس سیستم های مینی کامپیوتر
  • توسعه دهنده اپلیکیشن های موبایل
  • توسعه دهنده چند رسانه ای
  • برنامه نویس چند رسانه ای
  • برنامه نویس سیستم عامل
  • توسعه دهنده برنامه کامپیوتر شخصی (PC).
  • تحلیلگر برنامه نویس
  • برنامه نویس علمی مخابرات ماهواره ای
  • برنامه نویس علمی
  • توسعه دهنده نرم افزار
  • برنامه نویس توسعه نرم افزار
  • برنامه نویس نرم افزار
  • برنامه نویس جلوه های ویژه
  • برنامه نویس سیستم
  • برنامه نویس نرم افزارهای پردازش از راه دور
  • برنامه نویس وب

 

بهترین زبان برنامه نویسی در کانادا

مهارت و دانش مورد نیاز برنامه نویسان در کانادا

برای مهاجرت برنامه نویس به کانادا و دستیابی به شغلی مناسب، برنامه نویس ها باید :

  • در کار با تجهیزات تکنولوژی و ماشین ها مهارت داشته باشند تا بتوانند سیستم های فنی را عیب یابی کنند و آن ها را مجددا برنامه ریزی نمایند.
  • توانایی نظارت، هماهنگی و سازماندهی یک تیم را داشته باشند.
  • اطلاعات موجود را تحلیل و بررسی کنند و در راستای تحقیق و توسعه یک اپلیکیشن، برنامه ریزی نمایند.
  •  در طراحی و نوشتن خلاق باشند .
  • دانش مهندسی و فناوری لازم را  جهت طراحی سیستم های کامپیوتری و فناوری را داشته باشند.

 

سخن آخر

همانطور که در این مقاله خواندید، با توجه به نیاز روزافزون به دنیای دیجیتال و فضای مجازی نیاز به برنامه نویسان در سراسر جهان رو به افزایش است و کشور کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست. اینگونه است که در سال های اخیر مهاجرت برنامه نویس به کانادا با استقبال زیادی مواجه است.

 در این راستا ، برنامه نویسی در لیست مشاغل مورد نیاز جهت اکسپرس اینتری قرار گرفته است و افرادی که در برنامه نویسی مهارت کافی دارند، حتی بدون داشتن پیشنهاد کاری می توانند برای ویزای کشور کانادا درخواست دهند و از درامد برنامه نویسی در کانادا که سالانه معادل 65000 تا 85000 دلار است، لذت ببرند. چنانچه که شما هم یک برنامه نویس ماهر هستید و تمایل دارید به کشور کانادا مهاجرت کنید با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در تماس باشید و از راهنمایی مشاورین مجرب این موسسه بهره ببرید.

 

سوالات متداول در زمینه مهاجرت برنامه نویسان به کشور کانادا

 

  1 . متوسط درآمد برنامه نویسان در کانادا چقدر است؟ متوسط حقوق سالانه تمام وقت برای شغل برنامه نویسی بین 65000 تا 85000 دلار است.

  2 . به طور کلی حداکثر درآمد برنامه نویسان در کانادا چقدر است؟ به طور کلی بیشترین درآمد برنامه نویسان در کانادا 62.50 دلار در ساعت است.

  3 . آیا بدون مدرک برنامه نویسی، مهاجرت برنامه نویس به کانادا امکان پذیر است؟ خير . برنامه نویسانی که می خواهند در این زمینه در کانادا مشغول به کار شوند باید حداقل دیپلم دوساله برنامه نویسی داشته باشند.

  4 . آیا برنامه نویسی در لیست مشاغل مورد نیاز کشور کانادا قرار دارد؟ بله برنامه نویسی در کانادا با تقاضای بالایی مواجه است.

  5. آیا رشته برنامه نویسی در اکسپرس اینتری کانادا شناخته شده می باشد؟ بله برنامه نویسان می توانند از طریق اکسپرس اینتری کانادا ویزای این کشور را دریافت کنند.

  6 . کد NOC مربوط به برنامه نویسان چند است؟ کد مهاجرتی برای کسانی که به دنبال مهاجرت به کانادا به عنوان برنامه نویس کامپیوتری هستند 2174 است.

  7 . مهاجرت برنامه نویس به کدام منطقه از کانادا نظر درآمدی بهتر است؟ در حال حاضر آلبرتا بیشترین دستمزد را به برنامه نویسان پرداخت می کند.

8 . کدام مناطق در کشور کانادا آینده بهتری برای مهاجرت برنامه نویس دارند؟ پیشبینی می شود بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد، کبک آینده خوبی برای برنامه نویسان داشته باشند.

  9 . حداقل دستمزد برنامه نویسان در کشور کانادا چقدر است؟ به طور کلی حداقل دستمزد برنامه نویسان در کشور کانادا حداقل 18 دلار در ساعت می باشد.

  10 . آینده شغلی برنامه نویسی در کشور کانادا چگونه است؟ با توجه به کمبود نیروی کار در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر در دو سال گذشته در کانادا پیش بینی می شود تا سال 2028 حداقل 64200 شغل جدید برای برنامه نویسان خالی خواهد بود.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *