قوانین جدید اداره مهاجرت کانادا برای Family Sponsorships

قوانین جدید اداره مهاجرت کانادا برای Family Sponsorships

اداره مهاجرت کانادا در آخرین قانون مهاجرت، برنامه حمایت و اسپانسر خانوادگی را اجرا کرد. بر اساس این برنامه در حدود 15 هزار متقاضی برای مهاجرت به این کشور پذیرفته می شوند. علاوه بر این برنامه سوپر ویزای کانادا را برای اقامت والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ متقاضیان تا حدود 2 سال در کانادا راه اندازی کرده است. در این مقاله به بررسی قوانین جدید اداره مهاجرت کانادا برای Family Sponsorships می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

 IRCC  از آپدیت 2023 برای حمایت های خانوادگی Family Sponsorships رونمایی کرد

در 8 سپتامبر 2023 (17 شهریور ماه 1402) IRCC قوانین جدید و به روز رسانی را برای حمایت های خانوادگی Family Sponsorships رونمایی کرد. انتظار می رود که IRCC در سال جاری با قانون PGP حداکثر 15.000 درخواست حمایت مالی Family Sponsorships را بپذیرد.

ارسال پستی به 24.200 حامی بالقوه در 10 اکتبر 2023 (18 مهر ماه 1402) و تلاش IRCC برای دریافت حداکثر 15.000 درخواست حمایت های خانوادگی Family Sponsorships آغاز خواهد شد.

در واقع کار بررسی درخواست های جدید برای حمایت مالی، به دلیل تعداد ارسال درخواست ‌های سال 2020 که هنوز مراحل پردازش و بررسی را طی نکرده اند، انجام نمی شود و روند انتخاب تصادفی برای درخواست دریافت دعوت نامه پیگیری می شود.

بدین منظور به متقاضیانی که فرم درخواست را در سال 2020 تکمیل و ارسال کردند اما در سال 2021 یا 2022 دعوت نامه ای برای درخواست دریافت نکردند، توصیه می کنیم آدرس ایمیلی را که در سال 2020 ارائه کرده اند، بررسی کنند.

علاوه بر این،IRCC  به استفاده از پورتال اقامت دائم the Permanent Residence Portal  یا نماینده پورتال اقامت دائم the Representative Permanent Residence Portal  برای درخواست های پذیرش سال 2023 ادامه خواهد داد که ارسال الکترونیکی را آسان تر می کند.

 

برنامه سطوح مهاجرت

به عنوان بخشی از ابتکار سال 2022، IRCC  از 23.100 حامی بالقوه دعوت کرد تا از طرف والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود درخواست ویزای اقامت ارسال کنند. IRCC به عنوان راهنمای عملکردی خود و بیانیه اهداف خود برای استقبال از مهاجرت به کانادا، هر ساله برنامه سطوح مهاجرت خود را منتشر می کند.

کانادا تا سال 2023 (1401-1402) تقریباً 465.500 مهاجر را خواهد پذیرفت که 28.500 نفر از آن ها پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ مهاجران مقیم کانادا هستند. کانادا انتظار دارد تا سال 2025 (1404) از 500.000 مهاجر تازه وارد استقبال کند که شامل 36.000 پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ می شوند.

 

نمای کلی سوپر ویزا The Super Visa  کانادا

شهروندان کانادایی و متقاضیان دارای مجوز اقامت دائم کانادا می توانند برای دریافت سوپر ویزای کاناداThe Super Visa  برای پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ خود درخواست دهند، در صورتی که این متقاضیان شهروند کانادا یا دارای مجوز اقامت دائم این کشور باشند. سوپر ویزای پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ کاناداParent and Grandparent Super Visa  به طور رسمی به این نام شناخته می شود.

سوپر ویزاهای کاناداThe Super Visa  به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که در حین دیدار فرزندان یا نوه های خود تا 2 سال در کانادا اقامت کنند. ویزاهای چند بار ورود Visas with multiple entries  به دارنده ویزا اجازه می دهد تا در طی 10 سال چندین بار وارد کانادا شود.

و همین دلیل انتخاب سوپر ویزای کاناداCanada Super Visa  به جای ویزای استاندارد ویزیتور یا بازدیدکننده کاناداCanada Visitor Visa  است: مدت زمان اقامت طولانی تا 2 سال.

به طور کلی اگر قصد دارید برای دیدار فرزندان یا نوه های خود که قبلاً به کانادا مهاجرت کرده اند و دارای مجوز اقامت دائم کانادا هستند، به این کشور سفر کنید و تا 6 ماه در این کشور اقامت کنید، باید برای اخذ ویزای بازدیدکننده معمولی کاناداCanada Visitor Visa  درخواست دهید.

اما اگر قصد دارید بیشتر از 6 ماه در کانادا اقامت کنید و فرزندان و نوه های خود را که در آنجا زندگی می کنند، دیدار کنید، باید برای دریافت سوپر ویزای کانادا Canada Super Visa  اقدام کنید. گزینه های اقامت طولانی تر تا 2 سال سوپر ویزا، آن را به گزینه خوبی برای متقاضیانی تبدیل می کند که می خواهند زمان بیشتری را با خانواده خود در کانادا بگذرانند.

شرایط دریافت سوپر ویزا کانادا Canada

مدت زمان اعتبار ویزای سوپر کانادا Canada Super Visa  تا 2 سال است.

Super Visa  چیست؟

متقاضیان برای دریافت سوپر ویزا کانادا Canada Super Visa  و ارائه درخواست، باید پدر یا مادر یا پدربزرگ یا مادربزرگ یک شهروند کانادایی یا دارای مجوز اقامت دائم کانادا باشند. در صورتی که افراد تحت تکفل آن ها شرایط دریافت سوپر ویزا را نداشته باشند، متقاضی می تواند برای دریافت ویزای مهمان عادی اقدام کند. قبل از درخواست برای سوپر ویزا، متقاضیان باید معیارهای روابط خانوادگی را داشته باشند، تحت ارزیابی ها و بررسی های پذیرش قرار گیرند و دارای چندین شرط مهم دیگر باشند.

افسر ویزا درخواست سوپر ویزا را به طور کامل بررسی می کند و چندین فاکتور را قبل از تصمیم گیری در مورد واجد شرایط بودن متقاضی در نظر می گیرد. متقاضیان باید این افسران را متقاعد کنند که قصد واقعی آن ها بازدید از کانادا و خانواده خود برای مدت کوتاهی است و همچنین پس از پایان اقامت خود آزادانه آنجا را ترک خواهند کرد. افسر ویزا برای بررسی پرونده ویزا و همچنین اطمینان از ترک کانادا پس از تمام شدن اعتبار سوپر ویزا موارد زیر را بررسی می کند:

  • روابط و وابستگی ها در داخل کشور مبدا متقاضی
  • توضیح در مورد هدف از بازدید کانادا
  • توضیح شرایط مالی و خانوادگی متقاضی
  • شرح ثبات اقتصادی و سیاسی کشور متقاضی
  • ارائه هر دعوت نامه ای که توسط متقاضی مقیم کانادا ارسال شده

جمع بندی

کشور کانادا در آخرین قانون مهاجرت از برنامه جدید ویزای حمایت های خانوادگی Family Sponsorships رونمایی کرد. علاوه بر این دولت کانادا در سال 2023 از طریق قانون PGP  قصد دارد حداکثر 15.000 درخواست حمایت مالی Family Sponsorships را پذیرش کند که این خبر خوبی برای پدر و مادر و یا پدربزرگ و مادربزرگ متقاضیانی است که یا شهروند کانادا هستند و یا دارای مجوز اقامت این کشور می باشند. متقاضیانی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق اخذ ویزای حمایت مالی Family Sponsorships را دارند، می توانند با مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مشاوره کنند. کارشناسان و مشاوران باتجربه این موسسه مهاجرتی با آگاهی از آخرین قوانین مهاجرت متقاضیان را برای دریافت مجوز اقامت قانونی کانادا راهنمایی و کمک می کنند.

5/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “قوانین جدید اداره مهاجرت کانادا برای Family Sponsorships

  1. شیما محمدی گفت:

    آیا میتونیم بعد از توریستی وارد شدن به کانادا در اونجا بمونیم؟

    1. ساجده نجفی گفت:

      با توجه به شرایطی که امسال دولت کانادا گذاشته این انتقال ویزا بسیار راحت شده فقط فراموش نکنید فقط تا 28 فوریه فرصت هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *