هزینه زندگی در اکوادور

 اکوادور کشوری است که در شمال غربی آمریکای جنوبی واقع شده است. پایتخت آن کیتو و بزرگ‌ترین شهر این کشور گوایاکیول است. در شمال آن کلمبیا، در شرق و جنوب آن پرو و در غرب آن اقیانوس آرام قرار دارد. این کشور همچنین شامل جزایر گالاپاگس در اقیانوس آرام در حدود 965 کیلومتری غرب کشور می‌باشد. اکوادور دارای مساحتی برابر با 256.370 کیلومتر مربع می‌باشد. قانون تابعیت و اقامت در اکوادور بر مبنای قانون اساسی مصوب سال 1998 استوار شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

قانون تابعیت و اقامت اکوادور راه های اخذ اقامت یا اخذ شهروندی اکوادور چگونه است ؟ ایا کودک با تولد در کشور اکوادور، از اتباع کشور اکوادور محسوب می شود و میتواند اقامت اکوادور کسب کند ؟ چه مدت ماندن در کشور اکوادور موجب اخذ اقامت اکوادور می شود؟ آیا با ازدواج هم می توان اقامت اکوادور را به دست آورد؟

در این مقاله شما با مباحثی نظیر راه های مهاجرت به اکوادور ، نحوه مهاجرت به اکوادور ، شرایط اقامت اکوادور بعد از تحصیل، شرایط مهاجرت از طریق تولد فرزند در اکوادور، شرایط مهاجرت به اکوادور از طریق تخصص، شرایط مهاجرت به اکوادور از طریق خرید ملک، اخذ اقامت اکوادور از طریق ازدواج آشنا خواهید شد.

شرایط و راه های اخذ تابعیت و شهروندی اکوادور

در این قسمت به بررسی راه های اخذ تابعیت کشور اکوادور می پردازیم:

تابعیت و اقامت اکوادور

راه‌های تحصیل تابعیت و شهروندی در اکوادور

تحصیل تابعیت از طریق تولد

چنانچه طفلی در قلمرو حاکمیت جمهوری اکوادور متولد شود بدون توجه به تابعیت والدین وی آن طفل تبعه اکوادور محسوب می‌گردد یعنی اصل خاک در اکوادور در مورد این اشخاص اعمال خواهد شد.

تحصیل تابعیت از طریق اصل خون (نسب)

– چنانچه طفلی از والدین اکوادوری خارج از اکوادور متولد گردد آن طفل بر اساس اصل خون تبعه این کشور محسوب می‌گردد.

– چنانچه طفلی از والدین (پدر و مادر) اکوادوری در خارج از خاک اکوادور متولد شود و پدر و مادر وی به واسطه مسائل سیاسی در تبعید باشند و یا اینکه طفلی از مأموران (دیپلمات‌های) سیاسی در خارج از اکوادور متولد بشود آن طفل اکوادوری محسوب خواهد شد.

– کلیه اتباع جمهوری اکوادور برای اینکه اکوادوری محسوب گردند می‌بایستی صراحتاً علاقه خود را به شهروند بودن اکوادور نشان بدهند.

پذیرش به تابعیت و شهروندی اکوادور

تابعیت و شهروندی در اکوادور ممکن است به یکی از طرق ذیل اعطاء گردد:

  1. شخصی که تابعیت و اقامت در اکوادور را طبق قانون تابعیت تحصیل کرده باشد.
  2. ازدواج با اتباع اکوادور به خودی خود موجب کسب تابعیت نمی‌گردد ولی دلیلی برای تسریع در تحصیل تابعیت می‌باشد.
  3. مجلس یا کنگره می‌تواند به اشخاصی که خدمات مهمی به اکوادور نموده‌اند تابعیت و اقامت در اکوادور را اعطاء نمایند.

قانون تابعیت مضاعف اکوادور

در قانون تابعیت و اقامت در اکوادور، تابعیت مضاعف به رسمیت شناخته نشده است. تنها استثنائی که در این مورد وجود دارد اینست که بر اساس معاهده‌ای که بین دولت اکوادور و اسپانیا منعقد گردیده برای اتباع این دو کشور تابعیت مضاعف مورد شناسایی قرار گرفته است.

از دست دادن تابعیت

از دست دادن تابعیت و اقامت در اکوادور ممکن است به صورت ارادی یا غیر ارادی باشد.

  1. از دست دادن ارادی

    تابعیت ممکن است یک تبعه اکوادور با مراجعه به سفارت اکوادور در خارج، تقاضای ترک تابعیت و اقامت در اکوادور را بنماید. در این صورت سفارت اکوادور گزارشی مبنی بر تقاضای ترک تابعیت شخص را به وزارت خارجه اعلام خواهد نمود و وزارت خارجه نیز ترک تابعیت شخص را ثبت خواهد کرد و از آن به بعد شخص تبعه اکوادور محسوب نخواهد شد.

  2. از دست دادن غیر ارادی تابعیت

هر تبعه اکوادوری که تابعیت کشور دیگری را به غیر از اسپانیا کسب نماید به صورت غیر ارادی تابعیت و اقامت در اکوادور را از دست خواهد داد.

اگر شما هم خواهان تابعیت و اقامت اکوادور هستید و شرایط اخذ اقامت در این کشور را دارید و یا می خواهید ویزای کار در اکوادور را کسب نمایید و از نحوه مهاجرت به اکوادور آگاهی یابید به وکلای مجرب ما در موسسه توسعه گران مهر واقع در شیراز که از معتبرترین موسسه مهاجرت کشور می باشد مراجعه فرمایید و یا به سایت سفارت اکوادور مراجعه کنید. امید است که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیار شما خواننده گرامی قرار دهد.

مطلب فوق با کوشش همکاران ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز جمع آوری شده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید. امید است که مطلب فوق توانسته باشد، هر چند مختصر کمکی به اطلاعاتی شما در زمینه تابعیت و اقامت اکوادور کرده باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر قوانین جدید مهاجرت به اکوادور می توانید به وب سایت اخذ تابعیت و اقامت در اکوادور مراجعه نمایید و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اخذ تابعیت و نحوه مهاجرت به اکوادور از روش های دیگر مثل ثبت شرکت و خرید ملک در اکوادور ، مهاجرت به اکوادور از طریق ویزای سرمایه گذاری و مهاجرت به اکوادور از طریق کار اکوادور، مهاجرت تحصیلی به اکوادور و اقامت بعد از تحصیل در اکوادور و شرایط تحصیل در اکوادور ، ویزای کار و تخصص و همچنین مهاجرت اکوادور از طریق ازدواج در این کشور و یا کشورهای دیگر و مهاجرت از طریق تولد فرزند و هزینه زندگی در اکوادور می توانید با مشاورین موسسه مهاجرت تماس حاصل فرمایید و توسط مشاوره کارشناسان حقوق بین الملل و وکیل مهاجرت با این مسائل آشنا شوید.

در نهایت موسسه حقوقی اعزام دانشجو به اکوادور توسعه گران مهر که بدون شک از بهترین موسسات حقوقی کشور و از جمله استان فارس میباشد، پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

مطلب فوق به قلم استاد دکتر حسین آل کجباف تهیه و از طرف انتشارات جنگل منتشر شده است.

سوالات متداول در مورد تابعیت و شهروندی اکوادور

1- شرایط و راههای اخذ تابعیت و شهروندی اکوادور چیست؟

  • راههای تحصیل تابعیت و شهروندی در اکوادور
  • پذیرش به تابعیت و شهروندی اکوادور
  • قانون تابعیت مضاعف اکوادور

2- تحصیل تابعیت از طریق تولد در اکوادور چگونه است؟

چنانچه طفلی در قلمرو حاکمیت جمهوری اکوادور متولد شود بدون توجه به تابعیت والدین وی ان طفل تبعه اکوادور محسوب می گردد و می تواند ادامه تحصیل بدهد.

3- تابعیت بر اساس اصل خاک در اکوادور انجام میگردد؟

بله،تابعیت بر اساس خاک با تولد فردی در خاک اکوادور اعمال می شود.

4- تابعیت بر اساس اصل خون(نسب) در اکوادور چگونه است؟

چنانچه طفلی از والدین اکوادری خارج از اکوادور متولد گردد،ان طفل بر اساس اصل خون تبعه این کشور محسوب می گردد و می تواند ادامه تحصیل دهد.

5- تابعیت بر اساس خون در اکوادور برای فرزندی که والدین خود در خاک نیستند شرایط به چه صورت می باشد؟

چنانچه طفلی از والدین اکوادری در خارج از خاک اکوادور متولد شود و والدین وی بر واسطه مسائل سیاسی در تبعید باشدو یا اینکه طفلی از ماموران(دیپلمات های) سیاسی در خارج از اکوادور متولد بشود ان طفل اکوادری محسوب و تابعیت خونی دارد.

6- اتباع اکوادری برای اینکه شهروند اکوادور محسوب شوند باید چه اقدامی انجام دهند؟

اتباع اکوادری برای اینکه اکوادری محسوب گردند بایستی صراحتا علاقه خود را به شهروند بودن اکوادور نشان دهند و تابعیت و شهروندی در اکوادور امکان پذیر است.

7- برای پذیرش به تابعیت شهروندی در اکوادور از چند طریق امکان پذیر است؟

  • شخصی که تابعیت و اقامت در اکوادور را طبق قانون تابعیت تحصیل کرده باشد.
  • ازدواج با اتباع اکوادور به خودی خود موجب و کسب تابعیت نمی گردد ولی دلیلی برای تسریع در تحصیل تابعیت می باشد
  • مجلس یا کنگره به اشخاصی که خدمات مهمی به اکوادور نموده ان تابعیت و اقامت را اعطاء میکنند.

8- قانون تابعیت مضاعف در اکوادور چگونه است؟

در قانون تابعیت و اقامت در اکوادور تابعیت مضاعف به رسمیت شناخته نشده است.

۹- ایا استثنایی در قانون تابعیت مضاعف در اکوادور وجود دارد؟

بله تنها استثنایی که دراین مورد وجود دارد این است که بر اساس معاهده انی که بین دو دولت اکوادور و اسپانیا منعقد گردیده است. برای اتباع این دو کشور تابعیت مضاعف مورد شناسایی قرار گرفته است.

10- از دست دادن تابعیت در اکوادور امکان پذیر است؟؟

بله از دست دادن تابعیت و اقامت در اکوادور ممکن است ارادی و غیر ارادی باشد.

11- از دست دادن غیر ارادی تابعیت در اکوادور چگونه است؟؟

هر تبعه اکوادری که تابعیت کشور دیگری را به غیر از اسپانیا کسب نماید به صورت غیر ارادی تابعیت و اقامت در اکوادور را از دست خواهد داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *