پذیرش مقطع دکترا در هلند

مهاجرت تحصیلی همواره یکی از روش های قانونی، مناسب و به صرفه جهت امر مهاجرت و ورود به دیگر کشورها می باشد. یکی از کشورهایی که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از هموطنان عزیز قرار گرفته است تحصیل در کشور هلند است. هلند یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان،که تمایل به جذب دانشجو در مقاطع مختلف در آن بسیار مشاهده می شود. تحصیل در مقطع دکترا در هلند نیز گزینه ای مناسب همراه با مزایای خاص خود می باشد که قصد داریم در زیر، به تفضیل به آن بپردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

افراد بسیاری به دنبال تحصیل در مقطع دکترا با هزینه های مناسب یا گاها بورسیه و فاند تحصیلی می باشند، کشور هلند با توجه به سابقه طولانی خود در جذب دانشجوی دکترا یک گزینه مناسب جهت تحقق بخشیدن به هدف شما و تحصیل در مقطع PHD با استفاده از تحصیل رایگان یا همراه با بورسیه می باشد. حال سوالی که مطرح می گردد آن است که دریافت پذیرش در مقطع دکترا در هلند مستلزم داشتن چه شرایطی می باشد؟ فرد بایستی با ارائه چه مدارکی شانس اخذ پذیرش دکترا در ده دانشگاه برتر و عالی هلند را جایگزین تحصیل در Master مجدد نماید ؟ موسسه حقوقی توسعه گران مهر مفتخر است با داشتن کادری مجرب از مشاورین آگاه به امور حقوق بین الملل و مهاجرت تحصیلی به کشور هلند در خدمت شما دوست و هموطن فهیم در سرتاسر ایران عزیز باشد. این مقالع اطلاعات جامعی در رابطه با پذیرش مقطع دکترا در هلند دارد.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش تحصیل از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران  برای افرادی که تمایل به تحصیل در هلند کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به هلند به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط اعزام دانشجو و پذیرش مقطع دکترا در هلند

بسیاری افراد جهت مهاجرت به هلند معمولا از طریق تحصیل اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار و سرمایه گذاری نیز وجود دارند. تابعیت هلند از طریق تولد فرزند در این کشور وجود ندارد. زبان تحصیل در هلند بستگی به دانشگاه انتخابی شما دارد.

شرایط اخذ بورسیه و فاند پذیرش مقطع دکترا در هلند

هلند از ثروتمندترین و پیشرفته ترین کشورهای جهان در زمینه ی صنعت، کشاورزی، تجارت و توریسم محسوب می شود. یکی از مزیت های تحصیل پزشکی در هلند و دیگر رشته ها، همچنین زندگی در هلند عضویت این کشور در پیمان شینگن و اتحادیه اروپاست. پایتخت این کشور شهر آمستردام و از شهر های مهم آن می توان به لاهه، روتردام، اوترخت و … اشاره کرد. زبان رسمی مردم این کشور هلندی، ولی اکثریت مردم این کشور به زبان انگلیسی و آلمانی تسلط کافی دارند. کشور هلند از جنوب با بلژیک، از شرق با کشور آلمان دارای مرز مشترک می باشد و همچنین از غرب با بریتانیای کبیر مرز دریایی دارد. آب و هوای این کشور معتدل و بسیار مناسب است، بارش باران در تمام طول سال در این کشور فراوان دیده می شود و به همین جهت سرسبزی غیر قابل وصف کشور هلند، گلها و لاله هایش همیشه مورد توجه جهانیان بوده است. واحد پول مردم این کشور یورو و نرخ بیکاری در این کشور نسبتا پایین است.

راه های اخذ پذیرش در مقطع PHD  کشور هلند با بورسیه تحصیلی

شهریه هر ترم در دوره پی اچ دی معادل 5000 یوروست ولی ما در اکثر موارد با اخذ بورسیه تحصیلی آن را به کمتر از 3000 یورو کاهش می دهیم. دوره های آمادگی و زبان دانشگاه ها از 2 ماه (تابستان) تا 10 ماه متغیر و شهریه آن ها از 2900 یورو تا 7800 یورو می باشد. اگر دارای رزومه قوی تحصیلی باشید میتوانید موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شوید. معمولا دوره دکتری مشمول دریافت حقوق بین 1500 تا 2500 یورو در سال می باشد.

پذیرش در مقطع دکترا در هلند

برای ورود به مقطع دکترای کشور هلند داشتن مدرک کارشناسی ارشد الزامی می باشد. دانشجویان دانشگاه های دولتی داخلی از شانس بیشتری جهت اخذ پذیرش برخوردارند، ولی توجه داشته باشید که مدارک دیگری نیز در کنار مدارک دانشگاهی لازم است. مدارک تحصیلی شما بایستی توسط (NUFFIC) مورد ارزیابی قرار گیرد. (NUFFIC) دپارتمانیست که تحت نظر وزارت آموزش هلند فعالیت می کند. مقطع PHD نیاز به گذراندن هیچگونه واحد درسی را ندارد، مگر آنکه استاد مربوطه واحد های درسی را جهت گذراندن به شما ارائه دهد. این دوره 4 تا 5 سال به طول می انجامد و شما در این مدت به تحقیق و مطالعه ی دانشگاهی می پردازید. اکثریت رشته ها در مقطع دکترا در هلند به زبان انگلیسی تدریس می شود. قابل ذکر است که dead line  خاصی برای پذیرش در مقطع دکترا در هلند وجود ندارد و مهمترین مورد، یافتن یک سوپروایزر است و شما بایستی بتوانید به یک position باز برای PHD خود دست یابید. مدارکی که شما بایستی به استاد مربوطه ارائه دهید تا بتوانید رضایت وی را جلب کنید عبارتند از :

  • ترجمه ی اصل و ریز نمرات مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف
  • ارائه رزومه
  • نامه ای دال بر شرکت در کنفرانس ها یا سمینارها
  • داشتن مقاله های ISI یا داخلی
  • گواهی سوابق کاری
  • توصیه نامه از چند استاد
  • نمره زبان آیلتس 6.5 یا تافل – تحصیل دو ساله در یک دانشگاه انگلیسی زبان می تواند جایگزین نمره زبان گردد.
  • داشتن پروپوزال حدودا 12 صفحه ای قوی و بسیار مناسب ( موسسه در این زمینه با شما همکاری خواهد کرد.)

موقعیت های دکترا در هلند بر اساس بودجه هایی که وزارت پژوهش، دانشگاه یا یک سری شرکت های خصوصی تعریف کرده اند تامین می گردد و معمولا هر استاد می تواند تامین کننده 10 دانشجوی دکتری باشد. پذیرش در مقطع دکترا در هلند به روش اکسترنال می باشد و تحصیل برای فرد رایگان است. اگر این پذیرش با فاند همراه باشد که حقوق دانشجوی دکترا در هلند ماهی 1800 یورو می باشد که این مبلغ سالیانه افزایش خواهد یافت. البته با احتساب مالیاتی 35 درصدی که از این حقوق کسر می گردد، خالص دریافتی در سال اول را ماهی 1200 یورو در نظر بگیرید.  دانشجوی دکترای هلند در حین تحصیل اجازه کار نامحدود را دارد. تا هزینه زندگی دانشجویی خود را تامین کنند. شما پس از پایان دوره تحصیل و بعد از 5 سال امکان دریافت اقامت دائم کشور هلند را خواهید داشت، که اخذ این اقامت مشروط به یادگیری زبان هلندی می باشد. معمولا در صنایع کشور هلند امکان استخدام افرادیکه دارای مدرک دکترا می باشند بسیار زیاد و شما میتوانید امیدوار باشید که نسبت به تواناییهایتان پیشنهاد شغلی خوبی نصیبتان گردد.

دانشگاه های معتبر و برتر هلند

از دانشگاه های برتر هلند می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

دانشگاه های کشور هلند از بهترین و مدرن ترین کتابخانه های الکترونیکی و همچنین از سطح علمی بسیار بالایی برخوردارند و اکثریت این دانشگاه ها در جهان دارای رتبه دو رقمی یا سه رقمی می باشند و معمولا محل پژوهش دانشجو در اکثر اوقات کتابخانه ها یا منزل خواهد بود، دانشجویان می توانند بصورت رایگان از این امکانات استفاده کنند. تیم تخصصی موسسه حقوقی توسعه گران مهر با همکاری دفتر نمایندگی در کشور هلند تمام تلاش خود را مبنی بر پذیرش دانشجو در مقطع دکترا در هلند با تحصیل رایگان خواهد داشت. هدف اصلی ما اخذ این پذیرش با فاند یا بورسیه تحصیلی از 13 دانشگاه ممتاز هلند که دارای رتبه دو رقمی می باشند خواهد بود. قابل ذکر است که فرد متقاضی در حین انجام پروسه بایستی مصاحبه ای با استاد مورد نظر داشته باشد و حتی نداشتن نمره زبان را میتوان با شرایطی تسهیل کرد. این پروسه با گارانتی کامل با  توجه به مدارک شخص دانشجو و براساس همکاری شخص متقاضی با موسسه حدودا 7 تا 12 ماه به طول می انجامد.

هزینه های زندگی در کشور هلند جهت خوراک ، رفت و آمد و … را بطور متوسط می توان ماهی 400 یورو در نظر گرفت. شما میتوانید با حدودا پرداخت 250 تا 500 یورو در ماه اتاق یا آپارتمانی را جهت زندگی خود اجاره کنید. قابل ذکر است که بواسطه این ویزا میتوانید همسر و فرزند زیر 18 سالتان را نیز به همراه ببرید و این مورد از مزایای این ویزا می باشد. همکاران ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر جهت مشاوره حضوری و تلفنی رایگان در جهت مهاجرت به کشور هلند و پذیرش مقطع دکترای هلند در خدمت شما عزیزان می باشند. پیشنهاد می گردد با توجه به تغییرات احتمالی در قوانین کشورها، در کوتاهترین زمان ممکن  تصمیم خود مبنی بر امر مهاجرت را اتخاذ فرمایید.

در نهایت موسسه حقوقی اعزام دانشجو به هلند توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل در هلند برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با کمک  وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در تهران و شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در هلند را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در هلند بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *