دانشگاه سیه نا

دانشگاه سیه نا ایتالیا دانشگاه سیه نا ایتالیا

University of Siena

موقعیت:ایتالیا - سیه نا
نوع:دولتی
تعداد دانشجویان:12029 نفر
تعداد دانشجویان بین المللی:1321 نفر
سایت دانشگاه
رنکینگ QS
731-740
رتبه در کشور
55
هزینه ویزا
76 یورو
نرخ پذیرش
81%
بورسیه تحصیلی
دارد
خوابگاه/هزینه
دارد/297 یورو در ماه
زمان فرآیند ویزا
1 تا 3 هفته
مجوز کار
دارد
شهریه
2500 یورو در سال
مقاطع تحصیلی
کارشناسی، دکترا، ارشد

درباره دانشگاه

Information

دانشگاه سیه‌‌‌نا (University of Siena) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر سیه‌نا قلب منطقه مشهور و بین‌المللی توسکانی ایتالیا واقع شده است. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های ایتالیا و جهان است که در سال 1240 میلادی تأسیس شده است. دانشگاه سیه‌نا متعهد به پروش فرهنگ دانشگاهی در جامعه است و به ارائه تحقیق و آموزش افتخار می‌کند. دانشگاه سیه‌نا دارای 14 گروه آموزشی است که بر روی زمینه‌های مختلف تمرکز کرده‌اند. ای دانشگاه در حال حاضر با بیش از 16 هزار دانشجو، یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در ایتالیا است. طبق رتبه‌بندی QS در سال 2024 دانشگاه سیه‌نا ایتالیا رتبه 740-731 در جهان را کسب کرده است.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه سیه‌نا ایتالیا می‌توانند در دو مرحله و تا تاریخ 31  می و 31 اکتبر (10 خرداد و 10 آبان) مدارک خود را جهت پذیرش در این دانشگاه ارسال کنند. دقت کنید که درخواست‌هایی که بعد از تاریخ‌های اعلام شده ارسال شود بررسی نخواهد شد و متقاضیان شانس خود را برای پذیرش از دست خواهند داد.

دانشکده ها

Faculties

دانشگاه سیه‌نا دارای 14 گروه آموزشی و 4 دانشکده است که رشته‌های مختلف تحصیلی در آنها تدریس می‌شوند. دانشکده‌های این دانشگاه عبارتند از:

  • زیست پزشکی و پزشکی
  • اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی
  • علوم تجربی
  • ادبیات، تاریخ، فلسفه و هنر

برخی رشته ها و دوره ها

programs

دانشگاه سیه‌نا رشته‌های تحصیلی متنوعی را به دانشجویان ارائه می‌کند. اطلاعات برخی از رشته‌های محبوب این دانشگاه در جدول زیر ارائه شده است:

دوره هاشهریهمدتشرایط
کارشناسی اقتصاد و مدیریت3 سال400 یورو_5.5 به بالا TOEFL_ 72 به بالا
کارشناسی ارشد ریاضیات کاربردی2 سال426 یورو_5.5 به بالا TOEFL_ 72 به بالا
کارشناسی ارشد هوش مصنوعی2 سال426 یورو_5.5 به بالا TOEFL_ 72 به بالا
کارشناسی ارشد برق2 سال426 یورو_5.5 به بالا TOEFL_ 72 به بالا
کارشناسی ارشد امور مالی2 سال400 یورو_5.5 به بالا TOEFL_ 72 به بالا
کارشناسی ارشد اقتصاد2 سال400 یورو_5.5 به بالا TOEFL_ 72 به بالا

حداقل نمرات آزمون های مختلف که برای این دانشگاه نیاز دارید

Grades
IELTS 5.5 به بالا
TOEFEL 87 به بالا
PTE --
GPA 2.5 به بالا
GRE --
GMAT --

بورسیه تحصیلی

Scholarships

دانشگاه سیه‌نا به دانشجویان خود طیف وسیعی از بورسیه تحصیلی ایتالیا را ارائه می‌کند. این بورسیه‌ها برای دانشجویان تمامی رشته‌های تحصیلی از جمله علوم پایه، هنر، علوم انسانی، فناوری و مهندسی و … اهدا می‌شوند. دانشجویانی واجد شرایط دریافت بورسیه هستند که متناسب با رشته تحصیلی خود معدل بالایی داشته باشند.

خوابگاه و تغذیه

Accommodation and food

در دانشگاه سیه‌نا انواع اقامتگاه‌ها از آپارتمان‌های خصوصی تا خوابگاه‌های دانشجویی برای دانشجویان فراهم شده است. 6 خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه قرار دارد که تقریبا تمام اتاق‌های آنها 2 نفره هستند. هزینه این خوابگاه‌ها در حال حاضر 297 یورو در ماه است و دانشجویانی که شرایط لازم برای دریافت خوابگاه را داشته باشند در اولویت هستند.

لوکیشن و تصاویر دانشگاه

Location

مشاهیر

Celebrities
کارلو کوتارلی (Carlo Cottarelli)
کارلو کوتارلی (Carlo Cottarelli)
اقتصاددان ایتالیایی
برونوری ساس (Brunori Sas)
برونوری ساس (Brunori Sas)
خواننده ایتالیایی
ژولیوس سوم (Julius III)
رئیس کلیسای کاتولیک
الکساندر هفتم (Alexander VII)
رئیس کلیسای کاتولیک

سوالات متداول

Location

بر اساس رتبه‌بندی QS در سال 2024 رتبه دانشگاه سیه‌نا در جهان740-731 است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

بیشتر بخوانید

Read more

تحصیلات تکمیلی در دانشگاه سیه نا در مدارس تحصیلات تکمیلی انجام می شود. برنامه های کارآموزی و پیشرفته، دوره های آموزشی پیشرفته و مدارس تابستانی، در حالی که پژوهش های تحصیلات تکمیلی در مدارس دکترا انجام می شود، نیز ارائه می شود.

تحصیل در دانشگاه سیه نا

جهت تحصیل در ایتالیا دانشگاه سیه نا اولین دوره چرخه و تک دوره ای طولانی را در 15 گروه زیر تقدیم می کند: گروه بیوتکنولوژی پزشکی، گروه پزشکی مولکولی و توسعه، گروه پزشکی، جراحی و علوم اعصاب، گروه اقتصاد و آمار، بخش حقوق، گروه علوم سیاسی و بین المللی، گروه اقتصاد و حقوق، گروه بیوتکنولوژی، شیمی و داروخانه، گروه مهندسی اطلاعات و ریاضیات، گروه علوم زیستی، گروه علوم فیزیکی، زمین و محیط زیست، دانشکده فیزیولوژی و انتقادی ادبی، وزارت آموزش و پرورش، علوم انسانی و ارتباطات بین فرهنگی، گروه علوم اجتماعی، سیاسی و شناختی، گروه تاریخ و میراث فرهنگی. علاوه بر این، چندین مدرک بین المللی در دسترس هستند.

آموزش در دانشگاه سیه نا

دانشگاه سیه نا برنامه های دکترا برای جوانان با تخصص ویژه ای در زمینه تحقیقاتی که مایل به کسب مدرک PhD هستند، راه اندازی کرده است. برنامه های دکترا طیف گسترده ای از برنامه ها را در موضوعات خاص علمی ارائه می دهند که در دانشکده تحصیلات تکمیلی Santa Chiara انجام می شود.

آموزش در دانشگاه سیه نا

پذیرش در برنامه های دکترا مستلزم فرآیند انتخاب است که برای افرادی که دارای دوره دوم ایتالیایی (یا درجه ای که تحت سیستم ایتالیایی قبول شده است) و یا معادل آن با یک دانشگاه خارجی مجاز است، نیز قابل قبول است. تحقیقات علمی در بخش های دانشگاه انجام می شود که به ترتیب به یک یا چند بخش تحقیقاتی بر اساس اهداف یا روش هایشان سازماندهی می شوند. در هر بخش، فعالیت های پژوهشی راه اندازی و هماهنگ شده و پیشنهادات برای ایجاد و سازمان برنامه های تحقیقاتی دکترا تعریف می شود.

امکانات در دانشگاه سیه نا

فعالیت های مشاوره و تحقیقاتی که در دانشگاه انجام شده برای اشخاص ثالث نیز معمولا در داخل ادارات انجام می شود. بر اساس قرارداد ویژه با دانشگاه سیه نا، فعالیت های مختلف فرهنگی و تفریحی را برای دانشجویان ترویج می کند. این دانشگاه منطقه ای همچنین بورس تحصیلی دانشجویان، آپارتمان ها و غذاهای دانشگاهی را اجرا می کند. DSU-Toscana دانش آموزان را تشویق می کند تا با شرکت دادن، کاهش نرخ ها، بازپرداخت های جزئی بلیط های سینمایی و یا گذراندن دوره های سینمایی و موسیقی، در اکثر دوره ها شرکت کنند.

خدمات مسکن در دانشگاه سیه نا

تعداد محدودی از مکان ها در خوابگاه دانشگاه متعلق به Azienda Regionale per il Diritto allo Studio (دفتر منطقه ای برای حق تحصیلات عالی) برای دانشجویان بین المللی محفوظ است. تقریبا همه اتاق ها دو نفره با 2 تخت است. قیمت کنونی هر فرد 297.00 یورو در هر ماه است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا با مشاوران و متخصصان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس برقرار نمایید، تا به تمام سوالات شما در این زمینه پاسخ دهند و در امر مهاجرت شما را یاری نمایند.

دانشگاه های مشابه

Similar universities

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *