ویزای همراه آلمان

آلمان کشور در قاره اروپا که پایتخت آن برلین است. این کشور بیش از هشتاد میلیون جمعیت دارد و با کشور های فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک، هلند، دانمارک، لهستان و جمهوری چک مرز مشترک دارد. آلمان شانزده ایالت دارد و یکی از صنعتی ترین کشور های جهان است‌. این کشور را می توان ثروتمند ترین کشور در اتحادیه اروپا نامید. شهر های بزرگ این کشور، برلین، هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت هستند. همین مسایل مهم را می توان دلیل اصلی مهاجرت به کشور آلمان دانست. البته نمی توان از شرایط بسیار عالی دانشگاه های کشور آلمان گذشت.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در این مقاله که با تلاش گروه کارشناسی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی گردآوری شده است، قصد داریم در ارتباط با ویزای همراه آلمان صحبت کنیم.

در ارتباط با سایر روش های مهاجرت به آلمان نمایندگان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، اصفهان، مشهد، تهران و تبریز پاسخگوی شما هستند.

ویزای همراه آلمان

روش های زیادی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد. از جمله آن می توان به مهاجرت تحصیلی المان، مهاجرت کاری آلمان، سرمایه گذاری آلمان و … اشاره کرد. ما پس از بررسی شرایط کلی ویزای همراه آلمان تمام این روش ها و اخذ ویزای همراه را توضیح خواهیم داد.

شرایط کلی اخذ ویزای همراه در آلمان

وقتی فرد به هر دلیلی به کشور آلمان مهاجرت می کند یا در این کشور اقامت دارد، تمایل دارند تا خانواده خود را به این کشور ببرند. در این حالت باید تقاضای ویزای همراه داده شود‌. ویزای همراه مخصوص خانواده درجه یک مانند همسر، فرزندان زیر هجده سال و … است. شخصی که در آلمان اقامت دارد باید در این کشور درخواست ویزای همراه خود را ارائه دهد. اعضای خانوادا فرد متقاضی باید پاسپورت معتبر داشته باشند. همسر یا فررند شخص متقاضی به هیچ عنوان نباید سابقه جنایی داشتا باشند. فردی که اقامت کشور آلمان را دارد یا به هر شکلی در این کشور سکونت دارد، باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشد تا بتواند برا اعضای خانواده خود تقاضای ویزای همراه دهد. حداقل سن برای دریافت ویزای همراه زن و شوهر هجده سال است. اما پس از بررسی شرایط کلی اخذ ویزا هر کدام از روش های مهاجرتی به آلمان را برای اخذ ویزا بررسی می کنیم.

ویزای همراه دانشجویی آلمان

همان طور که گفتیم، تحصیل در آلمان به دلیل شرایط مناسب و عالی دانشگاه های این کشور انتخاب افراد زیادی است. از این رو مهاجرت تحصیلی به آلمان روز به روز متقاضیان بیشتری را به خود اختصاص می دهد. اما سرایط برای دانشجویان متاهل چگونه است؟ آیا فرد می تواند پس از اقامت تحصیلی در آلمان هسر یا فرزندان خود را به این کشور ببرد؟ در این بخش به تمام سوالات پاسخ خواهیم داد.

شخصی که در کشور آلمان تحصیل می کند در ابتدا باید در سه ماه اول ورود خود به کشور آلمان ، شرایط اقامت خود را تایید کند. فردی که در کشور آلمان تحصیل می کند برای اخذ ویزای همراه باید به اداره مهاجرت و اداره اقامت بیگانگان مراجعه کند. فرد باید درخواست ملاقات خود را از طریق وب سایت رسمی رزرو کند. در این جلسه از فرد سوالات شخصی در ارتباط با اخذ ویزای همراه پرسیده می شود و مدارک کافی از او گرفته خواهد شد. او باید هر عضو خانواده خود را در این مکان ها ثبت نام کند‌. فرد متقاضی باید مدارک خود را هم ارائه دهد. مدارکی از قبیل اسناد مالی مربوط به دستمزد و حقوق دریافتی، قرار داد مکان زندگی، گواهی ازدواج و … لازم است. علاوه بر آن شما باید ترجمه آلمانی سند ازدواج خود را ارائه دهید‌.

اگر قرار است که فرزندان شما هم در المان حصور داشته باشند و برای آن ها ویزای همراه گرفته شود، لازم است تا شناسنامه فرزند یا فرزندان را به آلمانی ترجمه کرده و ارائه کنید. فردی که متقاضی دریافت ویزای همراه آلمان برای همسر و فرزندان خود است و در این کشور تحصیل می کند، لازم است تا نامه ای با عنوان اشتغال به تحصیل در دانشگاه آلمان به اداره مهاجرت تحویل دهد.‌ حداقل سن برای اخذ ویزای همراه دانشجویی برای هر دو شخص یعنی زن و شوهر هجده سال است. همسر فردی که در کشور المان تحصیل می کند و قصد دارد از طریق ویزای همراه به او بپیوندد باید برای زبان المانی مدرکی دریافت کرده باشد. حداقل مدرک دریافتی زبان آلمانی باید مدرک A1 باشد. اگر این حداقل مدرک را نداشته باشد نمی تواند برای ویزای همراه دانشجویی تقاصا دهد. فرزندان باید برای پیوستن به شما حداقل مدرک زبان آلمانی سطح C1 داشته باشند. حداقل سه ماه زمان لازم است تا ویزای ورود و شرایط ورود همراه بررسی شود.

ویزای همراه آلمان از روش تحصیلی

برای درخواست ویزای کشور آلمان و پیوستن به خانواده، برای افراد بزرگسال باید هفتاد و پنج یورو پرداخت و این هزینه برای کودکان و خردسالان ۳۷.۵ یورو است‌. زمان این ویزا برای افراد همراه یک ساله است و پس از یک سال نیز باید درخواست را تمدید نمود. هزینه تمدید درخواست برای بزرگسالان چهل و نه تا نود وشش یورو متغیر است. این هزینه برای خردسالان چهل و هشت یورو است.

نکته بعدی در ارتباط با کار همسر به عنوان همراه است. اجازه کار همسر به شرایط شما بستگی دارد. اگر شما علاوه بر تحصیل در آلمان، در این کشور مشغول به کار دانشجویی باشید، همسر شما هم تحت شرایطی می تواند مشغول به کار شود. اجازه کار نیمه وقت است و معمولا محدود به کار های دانشجویی می شود. اگر در خارج از دانشگاه پیشنهاد کاری برای فرد باشد، باید از طریق اداره کار آلمان بررسی گردد.

اخذ ویزای همراه از طریق مهاجرت کاری

از جمله روش های دیگری که می توان برای مهاجرت به آلمان در نطر داشت، کار در المان است. اما آیا می توان از طریق دریافت ویزای کاری آلمان هنسر و فررند یا فرزندان خود را به این کشور منتقل کرد؟ شرایط ویزای همراه از طریق مهاجرت کاری چیست؟ در این بخش قصد داریم به تمام این سوالات پاسخ دهیم.

توجه داشته باشید که افراد پس از ورود به کشور آلمان از طریق ویزای کاری باید در زمان مشخص یعنی کمتر از شش ماه کار مناسب خود را پیدا کنند و مشغول به کار شوند. مشغول به کار شدن فرد باعث می شود تا بتواند برای خود کارت اقامت دریافت کند‌. زمانی که فرد کارت اقامت خود را برای حضور در کشور آلمان دریافت کند می تواند برای همسر و فررندان خود درخواست ویزای همراه دهد. الحاق خانواده برای همسر و فرزندان زیر هجده سال فرد متقاضی امکان پذیر است. در این روش مزایای مناسبی برای خانواده فرد مشغول به کار در نظر گرفته شده است.

افرادی که به عنوان همراه در کشور آلمان حضور دارند می توانند از تمام امکانات شهروندی این کشور استفاده کنند. علاوه بر آن تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی برای افراد رایگان است. همسر و فرزندان فردی که مشغول به کار در کشور آلمان هستند می توانند در این کشور مشغول به کار شوند‌. کار به صورت تمام وقت برای همراهان امکان پذیر است. تحصیل هم به صورت تمام وقت خواهد بود. البته توجه داشته باشید که مهلت این ویزا یک ساله است و باید هر سال تمدید گردد.

برای درخواست ویزای همراه از طریق کار در آلمان، فرد باید سند ازدواج ترجمه شده، ترجمه شناسنامه همسر و فررندان، گواهی تمکن مالی، کپی از تمام صفحات گذرنامه، گواهی تمکن مالی فرد متقاضی و مشغول به کار در آلمان، اسناد مربوط به محل سکونت فرد در آلمان، گواهی اشتغال به تحصیل از طرف کار فرما و … در اختیار مقامات مربوطه و اداره مهاجرت آلمان قرار گیرد.

کار در آلمان و ویزای همراه

کار در آلمان و ویزای همراه

دریافت ویزای همراه از طریق سرمایه گذاری در آلمان

یکی از روش های مهاجرت به آلمان، سرمایه گذاری در این کشور است. سرمایه گذاری در آلمان روش های مختلفی دارد.‌ می توان از طریق ثبت شرکت در آلمان اقدام به سرمایه گذاری نمود. در روش دیگر می توان از طریق خرید ملک در آلمان اقدام با سرمایه گذاری در این کشور نمود. از روش های دیگر می توان به خرید سهام و … اشاره نمود‌ اما ایا از طریق روش سرمایه گذاری در آلمان می توان برای همسر و فرزندان تقاضای ویزای همراه داد؟ آیا در این حالت همسر یا فررندان اجازه کار دارند؟ شرایط تحصیل در این حالت چگونه خواهد بود؟ در این قسمت از مقاله به تمام این سوالات پاسخ می دهیم.

اول از هر چیز باید بدانید که ویزای همراه از طریق سرمایه گذاری در آلمان برای همسر و فرزندان زیر هجده سال ارائه می گردد.‌ فرزندان شما در ابن حالت به راحتی می توانند در کشور آلمان و سایر کشور های اتحادیه اروپا یا شنگن به رایگان تحصیل کنند. پس از گذشت چند سال هم به شما و هم همسر و فرزندان اقامت دائم و در نهایت پاسپورت آلمانی اعطا می شود. در این حالت امکانات رفاهی، درمانی و بهداشتی در کل کشور های شنگن با نگاه شهروندی اروپا به شما اعطا می گردد. برای دریافت ویزای همراه باید فرد متقاضی تمام مدارک مورد نیاز را ارائه دهد. از مهم ترین مدارک می تواک به ترجمه سند ازدواج به زبان آلمانی، ترجمه شناسنامه به زبان آلمانی و … اشاره نمود.

سرمایه گذاری در آلمان و ویزای همراه

سرمایه گذاری در آلمان و ویزای همراه

نکات بیشتر در ارتباط با ویزای همراه آلمان

توجه داشته باشید ما در بخش های قبلی گفتیم فرد همراه باید مدرک زبان آلمانی داشته باشد، اما در شرایطی، فرد نیاز به مدرک زبان ندارد.‌ اول اینکه دارای بلو کارت اتحادیه اروپا باشید. همسر شما در این کشور در کنسولگری آلمان یا سفارتخانه مشغول به فعالیت باشد. تبعه یکی از کشور های کانادا، اسرائیل، استرالیا، کره، ژاپن، نیوزلند یا آمریکا باشید. در گذشته همسر شما در یکی از کشور های اتحادیه اروپا یا سوئیس زندگی کرده باشد.

همسر یا فرزندان فردی که در آلمان اقامت دارد و قصد دارند به آن ها بپیوندند، باید گواهی عدم سو پیشینه خود را ارائه داده و هیچ گونه سابقه جنایی نداشته باشد. فردی که قصد دارد درخواست ویزای همراه دهد باید شرایطی داشته باشد که با درخواست او موافقت شود. اولین و مهم ترین شرط این است که فرد متقاضی باید دارای اجازه اقامت کشور آلمان باشد. همان طور که در بخش های قبل گفتیم، فرد باید پس از سه ماه برای اقامت خود به اداره مهاجرت آلمان مراجعه کند‌. شخص متقاضی باید مکان مناسبی برای زندگی همراهان خود داشته باشد. این مسئله به طور کامل توسط اداره مهاجرت بررسی می شود‌.

علاوه بر آن مقامات اداره مهاجرت آلمان، شرایط شغلی فرد مورد نظر را بررسی می کنند و از روند فعالیت های شغلی او اطلاع کامل پیدا می کنند. علاوه بر آن تمکن مالی فرد درخواست دهنده جهت ویزای همراه نیز بررسی می گردد.‌ اقامت همراه می تواند حتی کوتاه مدت هم باشد. در این حالت فرد باید سه ماه در دوره ای شش ماهه در کشور آلمان حضور داشته باشد. برای دریافت این ویزا ده روز زمان کافی است. اما برای ویزای بلند مدت، زمان بیشتری طول خواهد کشید و ممکن است چندین ماه زمان ببرد.‌

سوالات متداول در ارتباط با ویزای همراه آلمان

  1. برای درخواست ویزای همراه آلمان باید در چه کشوری درخواست داد؟

    برای درخواست ویزای همراه باید در اداره مهاجرت کشور آلمان درخواست را ارائه داد.

  2. آیا پس از مهاجرت تحصیلی فرد می تواند تقاضای ویزای همراه دهد؟

    بله فرد متقاضی می تواتد با مراجعه به اداره مهاجرت برای همسر و فرزندان زیر هجده سال خود درخواست دهد.

  3. فردی که برای تحصیل به آلمان رفته پس از چند مدت می تواند تقاضای ویزای همراه آلمان دهد؟

    حداقل زمان لازم سه ماه است چرا که فرد باید پس از سه ماه برای اقامت خود اقدام کند.

  4.  فرد متقاضی ویزای همراه در کشور آلمان چه مسائلی را باید اثبات کند؟

    فرد باید در ابتدا تمکن مالی خود را اثبات کند و پس از آن باید محل زندگی خود را ارائه کند.

  5.  آیا فردی که از طریق تحصیلی ویزای همراه آلمان گرفته می تواند در این کشور کار کند؟

    بله با بررسی شرایطی هم می تواند در دانشگاه محل تحصیل همسر و هم در شغل های دیگر مشغول شود‌.

  6. فردی که برای کار به آلمان رفته است در چه صورت می تواند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه آلمان درخواست دهد؟

    فرد در ابتدا شش ماه فرصت دارد کاری مناسب بیابد یا بر کار خود سوار شود تا اقامت بگیرد. پس از آن می تواند درخواست ویزای همراه دهد.

  7.  آیا همسر و فرزندان فردی که از طریق کار به آلمان رفته می توانند مشغول به کار شوند؟

    بله این افراد می توانند به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند‌.

  8. شرایط تحصیلی برای افرادی که از طریق ویزای همراه کاری آلمان به این کشور مهاجرت کرده اند چگونه است؟

    تحصیل برای افرادی که به عنوان همراه وارد آلمان شده اند رایگان است.

  9. مهلت ویزای همراه آلمان از طریق کار چقدر است؟

    مهلت ویزای کاری همراه از طریق کار در آلمان یک ساله است و باید تمدید گردد.

  10. آیا امکان اخذ ویزی همراه المان در روش سرمایه گذاری وجود دارد؟

    بله فردی که برای سرمایه گذاری در کشور آلمان اقدام کرده است می تواند برای ویزای همراه درخواست دهد.

  11.  در صورت اخذ ویزای همراه آلمان از طریق سرمایه گذاری آیا افراد می توانند در آلمان مشغول به کار شوند؟

    بله پس از اخذ ویزای همراه آلمان، فرد می تواند به صورت تمام وقت در کشور آلمان مشغول با کار شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *