اپلای دانشگاه آلمان

امروزه، کشور آلمان به یک گزینه جذاب برای ادامه تحصیل در میان دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. برای گرفتن اپلای دانشگاه آلمان باید به موارد گوناگونی توجه کرد. در طول این مقاله که به کوشش کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تنظیم گردیده است به نحوه مکاتبه با دانشگاه های آلمان، ددلاین اپلای دانشگاه های آلمان، شرایط اپلای دانشگاه های آلمان و سایر موارد دیگر خواهیم پرداخت.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

چرا تحصیل در دانشگاه های آلمان؟

تحصیل در دانشگاه های این کشور فرصت بی نظیری برای دانشجویان است و با مزایای بی شماری همراه خواهد بود. از جمله دلایل تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آلمان دارای بیش از 409 موسسه آموزش عالی در سراسر کشور بوده و امکان انتخاب بیش از 14،500 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد را برای هر دانشجو فراهم می کند.
  2. امکان تحصیل رایگان در 11 ایالت این کشور وجود دارد، در حالی که برخی از ایالت ها حداکثر فقط به 500 یورو در سال نیاز دارند.
  3. دانشگاه های آلمان و کادر علمی حرفه ای آن ها آموزش با کیفیت و به روزی را در رشته های مهندسی، پزشکی، علوم و اقتصاد ارائه می دهند.
  4. هزینه زندگی به طور متوسط ​​در حدود 700 – 800 یورو است که شامل اجاره مسکن، غذا، حمل و نقل، بیمه درمانی، تلفن و اینترنت و فعالیت های اوقات فراغت می شود.
  5. امکانات زیادی برای بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی جهت تأمین هزینه تحصیل خود توسط DAAD و همچنین بسیاری از بنیادهای سیاسی و تجاری ارائه شده است.
  6. بسیاری از دانشگاه های این کشور دوره های بین المللی به زبان انگلیسی را ارائه می دهند بنابراین دانستن زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان اجباری نیست اما توصیه می شود.
  7. دانشجویان بین المللی برای تأمین هزینه های زندگی خود می توانند 120 روز به صورت تمام وقت یا 240 روز به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند. دستمزد معمول دانشجویان از 10 تا 15 یورو در ساعت است.

شرایط اپلای دانشگاه های آلمان

آلمان محبوب ترین مقصد غیر انگلیسی زبان برای دانشجویان بین المللی در سراسر جهان است. در این قسمت دانشجویانی که تصمیم به مهاجرت تحصیلی به آلمان گرفته اند، می توانند با نحوه اپلای در دانشگاه های آلمان آشنا شوند.

"شرایط

شرایط اپلای در مقطع کارشناسی

دانشجویانی که قصد اپلای به دانشگاه های آلمان در این مقطع تحصیلی را دارند به مدرک دیپلم دبیرستان که مورد تأیید دانشگاه های این کشور است، نیاز خواهند داشت. در صورتی که مدرک متقاضیان مورد تأیید دانشگاه های آلمان نباشد باید در دوره های کالج شرکت کنند. جهت اپلای در این مقطع تحصیلی به مدرک زبان آلمانی، ریز نمرات تحصیلی، تمکن مالی و سایر موارد دیگر نیاز خواهند داشت.

در حال حاضر مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل به یکی از پرطرفدارترین مقاصد در جهان تبدیل شده است.

شرایط اپلای در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویانی که قصد اپلای برای دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی ارشد را دارند به یک مدرک کارشناسی اخذ شده از دانشگاه های معتبر نیاز خواهند داشت. دانشجویان این فرصت را دارند تا در این مقطع به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند، در نتیجه ارائه مدرک زبان انگلیسی الزامی است. شرایط سنی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور آلمان 30 الی 31 سال می باشد.

ددلاین اپلای دانشگاه های آلمان

بسیاری از دانشگاه های آلمان دارای رتبه برتر جهانی بوده و دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهند. اکثر موسسات در آلمان هر سال دو بار پذیرش می کنند، یعنی ترم تابستان و زمستان. آخرین مهلت اپلای جرمنی برای ترم زمستان در 15 ژوئیه بوده و آخرین مهلت اپلای دانشگاه های آلمان برای ترم تابستان در 15 ژانویه می باشد.

"ددلاین

آخرین مهلت درخواست اپلای برای دندانپزشکی و پزشکی در دانشگاه های آلمان

محبوب ترین رشته ها برای دانشجویان بین المللی در آلمان پزشکی، دندانپزشکی و موضوعات مرتبط هستند. آخرین مهلت درخواست برای پذیرش تحصیل پزشکی در آلمان در زیر آورده شده است.

دانشگاهرشتهترم تحصیلیآخرین مهلت درخواست
دانشگاه هایدلبرگپزشکیزمستان20 آگوست
تابستان15 ژانویه
دانشگاه شاریتهپزشکی، دندانپزشکیزمستان15 جولای
تابستان15 ژانویه
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخداروسازی، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازیزمستان15 جولای
 تابستان15 ژانویه
دانشگاه گوتهپزشکی، دندانپزشکیزمستان15 جولای
دانشگاه توبینگنپزشکی، دندانپزشکیتابستان15 ژانویه

آخرین مهلت درخواست برای رشته MBA در دانشگاه های آلمان

رشته مدیریت یکی از رشته های پرطرفدار در آلمان است. آخرین مهلت اپلای جرمنی برای برنامه های مدیریت در دانشگاه های برتر در آلمان به شرح زیر می باشند:

دانشگاهپذیرشآخرین مهلت درخواست
دانشکده تجارت مانهایمسپتامبر30 نوامبر
31 مارچ
دانشکده مدیریت مالی فرانکفورتاکتبر31 جولای
دانشکده  تجارت Otto Beisheimآپریل15 دسامبر
سپتامبر31 می
دانشکده کسب و کار ESMT برلینژانویه5 آپریل
28 ژوئن
4 اکتبر
1 نوامبر
دانشکده تحصیلات تکمیلی مدیریت لایپزیگسپتامبر31 ژانویه
31 مارچ
30 می

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با اپلای به دانشگاه های آلمان می باشند.

نحوه اپلای گرفتن از دانشگاههای آلمان

35 درصد از کل دانشجویان بین المللی دانشگاه های آلمان به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی هستند. دانشگاه های آلمان ایزی اپلای می باشند و در صورت آشنایی با مراحل درخواست پذیرش می توان سریع تر به نتیجه رسید.

نحوه اپلای گرفتن از دانشگاههای آلمان

نحوه اپلای گرفتن از دانشگاههای آلمان

نحوه اپلای گرفتن از دانشگاه های آلمان به شرح زیر می باشد:

انتخاب دانشگاه

سرویس تبادل آکادمیک آلمان (DAAD) دارای یک پایگاه داده با تقریبا 2000 برنامه برای جستجو از جمله 1398 برنامه به زبان انگلیسی در دسترس می باشد. متأسفانه فرصت های تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی نسبتاً محدود است، هر چند دوره هایی به دو زبان انگلیسی و آلمانی تدریس می شوند.

بررسی شرایط پذیرش

قبل از ارسال درخواست باید بررسی شود که آیا مدارک فعلی دانشجو توسط دانشگاه انتخابی معتبر شناخته شده است یا نه. برای تحصیل در آلمان دانشجویان باید Hochschulzugangsberechtigung ” صلاحیت ورودی آموزش عالی ” شناخته شده داشته باشند.

الزامات

برای دانشجویان مقطع کارشناسی، دیپلم دبیرستان، گواهی اتمام مدرسه یا نتیجه آزمون ورودی دانشگاه معمولاً کافی است و DAAD دارای یک پایگاه داده از اطلاعات مربوط به شرایط پذیرش برای کشورهای منتخب است. دانشجویانی که مدارک تحصیلی خارج از اروپا را دارند ممکن است مجبور به شرکت در آزمون ورودی Feststellungsprüfung باشند.

اثبات تمکن مالی

دانشجویان جهت تحصیل در آلمان، باید اثبات کنند که سالانه در حدود 8700 یورو برای تأمین هزینه های زندگی خود خواهند داشت. هزینه های زندگی بسته به مکان انتخابی متفاوت است. بر اساس نظرسنجی Mercer’s Cost of Living Survey مونیخ در حال حاضر گران ترین شهر در کشور آلمان می باشد. بورسیه های تحصیلی مختلفی برای حمایت از دانشجویان در آلمان وجود دارد.

اثبات تمکن مالی

اثبات تمکن مالی

اپلای به دانشگاه

دانشجویان می توانند برای اکثر دوره ها مستقیماً به دفتر بین المللی دانشگاه یا وب سایت www.uni assist.de مراجعه کنند. در بسیاری از دانشگاه های آلمان می توان سالانه دو بار درخواست پذیرش داد. به طور کلی، درخواست های ثبت نام در زمستان باید تا 15 ژوئیه و درخواست های ثبت نام در تابستان تا 15 ژانویه انجام شوند. با این حال، مهلت درخواست بین موسسات متفاوت است و ممکن است یک موسسه مهلت های مختلفی را برای هر برنامه تعیین کند.

بیمه درمانی

دانشجویان باید قبل از ترک کشور خود اطمینان حاصل کنند که برای تأمین هزینه های زندگی خود در آلمان، بیمه درمانی خریداری کرده اند. اگر بیمه درمانی دانشجویان در آلمان معتبر نیست باید برای پوشش این هزینه ماهانه بین 80 یورو تا 160 یورو بپردازند. اگر آن ها بیش از 30 سال داشته باشند، هزینه بالاتر است و اگر هنگام شروع دوره خود 29 ساله باشند، فقط می توانند بیمه خصوصی دریافت کنند.

دریافت ویزای دانشجویی آلمان

شرایط اخذ ویزای دانشجویی برای آلمان به کشور مبدأ دانشجویان بستگی دارد. دانشجویان بین المللی که خارج از اتحادیه اروپا هستند برای تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان به ویزای دانشجویی نیاز خواهند داشت.

ثبت نام

دانشجویان باید قبل از شروع دوره خود و استفاده از امکانات دانشگاه مانند کتابخانه ثبت نام کنند. این هزینه بسته به دانشگاه معمولاً بین 150 تا 250 یورو است. مدارکی که برای ثبت نام به آن ها نیاز می باشد:

  • گذرنامه دانشجو به همراه ویزا یا اجازه اقامت
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • تکمیل فرم ثبت نام
  • گواهی نامه ورود به دوره آموزش عالی
  • مدارک دانش کافی در زبان آلمانی یا انگلیسی
  • رسید پرداخت هزینه ترم

هر گونه سوال در رابطه با اپلای دانشگاه های آلمان را با کارشناسان موسسه حقوقی اصطهباناتی در میان بگذارید.

بهترین دانشگاه های آلمان برای اپلای

آلمان یکی از بهترین سیستم های آموزش عالی در اروپا را دارد و مدارک تحصیلی از دانشگاه های آلمان در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است. آلمان همچنین در زمینه تحقیق و نوآوری در میان کشورهای پیشرو قرار دارد.

"بهترین

دانشجویان بین المللی فرصت تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا را خواهند داشت. بهترین دانشگاه های آلمان برای اپلای به شرح زیر می باشند:

  • دانشگاه آزاد برلین (Freie Universität Berlin)
  • دانشگاه فنی آخن (RWTH Aachen University)
  • دانشگاه روپراخت کارلز هایدلبرگ (Heidelberg University)
  • دانشگاه کنستانز (Universität Konstanz)
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس مونیخ (Ludwig Maximilians Universität München)
  • دانشگاه فنی مونیخ (Technische Universität München)
  • دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن (Eberhard-Karls-Universität Tübingen)
  • دانشگاه صنعتی درسدن (Dresden University of Technology)
  • دانشگاه هومبولد برلین (Humbold University Berlin)
  • دانشگاه برمن (University of Bremen)
  • دانشگاه کلن (University of Cologne)

سخن آخر

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا و اقامت آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی در رابطه با اپلای از دانشگاه های کشور آلمان می باشد. هم وطنان عزیز می توانند جهت راهنمایی و مشاوره حضوری به شعب این موسسه در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و رشت مراجعه کنند.

سوالات متداول در رابطه با اپلای دانشگاه های آلمان

  1. آیا اپلای دانشگاه آلمان انتخاب مناسبی برای دانشجویان ایرانی است؟

    بله، دانشگاه های آلمان و کادر علمی حرفه ای آن ها آموزش با کیفیت و به روزی را در رشته های مهندسی، پزشکی، علوم و اقتصاد ارائه می دهند.

  2. آیا دانشجویانی که برای دانشگاه های آلمان اپلای کرده اند امکان تحصیل رایگان را دارند؟

    بله، امکان تحصیل رایگان در 11 ایالت این کشور وجود دارد، در حالی که برخی از ایالت ها حداکثر فقط به 500 یورو در سال نیاز دارند.

  3. آیا دانشجویانی که اپلای برای دانشگاه های آلمان را داشته اند، امکان کار دانشجویی را دارند؟

    بله، دانشجویانی که اپلای داشته اند، می توانند 120 روز به صورت تمام وقت و یا 240 روز به صورت نیمه وقت به کار دانشجویی مشغول شوند.

  4. شرایط اپلای در دانشگاه های آلمان برای مقطع کارشناسی چیست؟

    دانشجویانی که قصد اپلای به دانشگاه های آلمان در این مقطع تحصیلی را دارند به مدرک دیپلم دبیرستان که مورد تأیید دانشگاه های این کشور است، نیاز خواهند داشت.

  5. ددلاین اپلای دانشگاه های آلمان چه زمانی است؟

    آخرین مهلت اپلای جرمنی برای ترم زمستان در 15 ژوئیه بوده و آخرین مهلت اپلای برای ترم تابستان در 15 ژانویه می باشد.

  6. شرایط اپلای در دانشگاه های آلمان برای مقطع کارشناسی ارشد چیست؟

    دانشجویانی که قصد اپلای در مقطع کارشناسی ارشد را دارند به یک مدرک کارشناسی اخذ شده از دانشگاه های معتبر نیاز خواهند داشت.

  7. اپلای دانشگاه های آلمان در چه زمانی است؟

    اکثر موسسات در آلمان هر سال دو بار پذیرش می کنند، یعنی ترم تابستان و زمستان.

  8. نحوه اپلای دانشگاه های آلمان چیست؟

    نحوه اپلای شامل انتخاب دانشگاه، بررسی شرایط پذیرش، ارسال درخواست، اخذ ویزای دانشجویی و سایر موارد دیگر می شود.

  9. آیا برای اپلای دانشگاه های آلمان به اثبات تمکن مالی نیاز است؟

    بله، برای اپلای دانشجویان باید اثبات کنند که سالانه در حدود 8700 یورو برای تأمین هزینه های زندگی خود خواهند داشت.

  10. بهترین دانشگاه های کشور آلمان برای اپلای کدامند؟

    بهترین دانشگاه های کشور آلمان برای اپلای دانشگاه آزاد برلین، دانشگاه هایدلبرگ، دانشگاه فنی آخن، دانشگاه توبینگن و غیره می باشند.

  11. آیا برای اپلای دانشگاه های آلمان به بیمه درمانی نیاز است؟

    بله، دانشجویان باید قبل از ترک کشور خود اطمینان حاصل کنند که برای تأمین هزینه های زندگی خود در آلمان، بیمه درمانی خریداری کرده اند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *