دانشگاه های محیط زیست آلمان

آلمان دارای بهترین دانشگاه های محیط زیست می باشد که با برترین دانشگاه های آمریکایی در رقابت می باشند. دانشگاه های محیط زیست آلمان تحصیل در این رشته را به زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می دهند. امکان تحصیل به صورت رایگان نیز در این دانشگاه ها وجود دارد. در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با دانشگاه های محیط زیست آلمان پرداخته شده است:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • دانشگاه محیط زیست گوتینگن آلمان
  • دانشگاه محیط زیست فنی مونیخ آلمان
  • دانشگاه محیط زیست فرایبورگ آلمان
  • دانشگاه محیط زیست بایرویت آلمان
  • انستیتوی محیط زیست کارلسروهه آلمان

برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاوران مجرب موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان تماس برقرار کنید.

دانشگاه محیط زیست گوتینگن آلمان

دانشگاه گوتینگن یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر گوتینگن، آلمان است. دانشگاه گوتینگن در سال 1734 توسط جورج دوم، پادشاه بریتانیا و منتخب هانوفر تأسیس شد و کلاس های خود را در سال 1737 آغاز کرد. این دانشگاه قدیمی ترین موسسه در ایالت نیدرزاکسن و حدود 31600 نفر دانشجو دارد.این دانشگاه محل تحصیل بسیاری از چهره های مشهور است و یکی از نهادهای تاریخی و سنتی آلمان است. دانشگاه محیط زیست گوتینگن آلمان در اکتبر سال 2020، 44 برنده جایزه نوبل تحت عنوان دانش آموختگان، اعضای هیئت علمی یا محققان داشته است.دانشگاه گوتینگن در گروه های U15 (دانشگاه های تحقیقاتی بزرگ آلمان) و گروه کویمبرا تحت عنوان دانشگاه های تحقیقاتی بزرگ اروپا قرار دارد. بعلاوه، این دانشگاه با موسسات تحقیقاتی مستقر در گوتینگ، مانند موسسه انجمن پیشرفت علم و دانش ماکس پلانک و انجمن علمی گوتفرید ویلهلم لایب نیتس ارتباطات محکمی دارد.دانشگاه گوتینگن شرایط بسیار خوبی را برای رشته های علوم طبیعی و محیط زیست ارائه می دهد. تسهیلات ارائه شده شامل باغ گیاه شناسی، جنگل مصنوعی، گیاهان دارویی دانشگاه، مجموعه جلبک های گوتینگن (با 2100 گونه بزرگترین مجموعه در اروپای مرکزی)، موزه جانورشناسی، موزه موسسه زمین شناسی، کتابخانه ایالتی و دانشگاهی زاکسن (SUB) پنجمین کتابخانه بزرگ آلمان، کتابخانه دانشکده علوم جنگل و بوم شناسی جنگل به عنوان کتابخانه ویژه آلمان برای علوم جنگل در این دانشگاه می شود.

دانشگاه محیط زیست گوتینگن آلمان

دانشگاه محیط زیست گوتینگن آلمان

دانشگاه محیط زیست فنی مونیخ آلمان

دانشگاه فنی مونیخ یک موسسه تحقیقاتی متمرکز بر علوم طبیعی، مهندسی، پزشکی و علوم اجتماعی در حوزه فناوری های جدید است. پردیس های این دانشگاه در مونیخ، گارچینگ، فریزینگ-واینستفان، هایلبرون، دوور و سنگاپور وجود دارند. این دانشگاه عضو TU9 و میزبان چهار موسسه از جمله انجمن ماکس پلانک است. فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه فنی مونیخ در پنج حوزه اصلی توسعه داده شده است: بهداشت و تغذیه، انرژی و منابع طبیعی، آب و هوا، اطلاعات و ارتباطات، زیرساخت های تغییرات آب و هوایی.گروه مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه فنی مونیخ برنامه های کارشناسی را در زمینه های زیر ارائه می دهد:

مهندسی عمران، مهندسی محیط زیست و علوم زمین.

از یک طرف برنامه های کارشناسی ارشد نیز وجود دارد که به تعمیق علمی برنامه های کارشناسی کمک می کند. از سوی دیگر دانشجویان برنامه های کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست دانشگاه فنی مونیخ در زمینه های جدیدی از دانش مهندسی عمران، ژئو و محیط زیست کار پژوهش انجام می دهند.دوره مهندسی محیط زیست در TUM مهندسانی را تربیت می کند که قادر اند تأثیرات و پیامدهای پروژه ها و فعالیت های مهندسی را بر محیط، جامعه و اقتصاد پیش بینی و تخمین بزنند. همچنین مهندس محیط زیست باید بتواند برای کاهش یا جلوگیری از تأثیرات منفی این فعالیت ها اقداماتی را تصور و طراحی کند.

دانشگاه محیط زیست فرایبورگ آلمان

دانشگاه فرایبورگ، یک موسسه تحقیقاتی عمومی است که در فرایبورگ ایم بریسگاو، بادن-وورتمبرگ آلمان واقع شده است. این دانشگاه در سال 1457 توسط خاندان هابسبورگ به عنوان دومین دانشگاه در قلمرو اتریش-هابسبورگ پس از دانشگاه وین تأسیس شد. امروز، فرایبورگ پنجمین دانشگاه قدیمی آلمان است و قدمتی طولانی در تدریس علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی دارد.دانشکده علوم جنگل و محیط زیست دانشگاه فرایبورگ چهار برنامه کارشناسی علوم محیط زیست را به زبان آلمانی ارائه می دهد. امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی نیز وجود دارد و افراد می توانند انتخاب کنند که به چه زبانی تحصیلشان را شروع کنند. برخی دوره های کاربردی در رشته محیط زیست در زمینه های مدیریت ارتباطات، رسانه، پردازش داده ها و زبان های خارجی ارائه می شوند. دانشجویان دوره کارشناسی ارشد محیط زیست دانشگاه فرایبورگ یاد می گیرند مشکلات زیست محیطی را با توجه به طیف وسیعی از پارامترها در نظر بگیرند. دانشجویان در روش های زمین شناسی، خاک شناسی، هواشناسی، زیست شناسی و هیدرولوژی روش های فنی و رویکردهای حل مشکلات زیست محیطی را آموزش می بینند. از آنجا که راه حل های پایدار برای مشکلات زیست محیطی نیز نیاز به درنظرگرفتن مباحث پذیرش جامعه دارند، یکی دیگر برنامه های مهم درسی آموزش مهارت های سیاسی، اقتصادی و برنامه ریزی است.

دانشگاه محیط زیست بایرویت آلمان

دانشگاه بایرویت یک موسسه تحقیقاتی دولتی می باشد که در بایرویت آلمان واقع شده است. این دانشگاه در سال 1975 با تمرکز بر همکاری بین المللی به عنوان پردیس بایروت تأسیس شد. این دانشگاه به طور گسترده در هفت دانشکده، مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. هر دانشکده استانداردهای پذیرش و برنامه های دانشگاهی خود را تعریف می کند.این دانشگاه چندین دوره میان رشته ای مانند فلسفه و اقتصاد، تاریخ و اقتصاد، بوم شناسی تغییرات جهانی، مطالعات تئاتر و رسانه و اقتصاد بهداشت ارائه می دهد. در سال 2017 دانشگاه بایروت در رده بندی 29 دانشگاه جهانی Times Times Higher Education موسسه هایی قرار گرفت که کمتر از 50 سال پیش تأسیس شده اند و پیشرفت چشمگیری داشته اند. دانشگاه بایرویت، مکانی ایده آل برای مطالعه اکولوژی و علوم زیست محیطی است. بوم شناسی و تحقیقات محیطی از زمان تأسیس این موسسه در سال 1975 در دانشگاه بایرویت اولویت تحقیقاتی بوده است. دانشگاه بایرویت در شهر بایرویت قرار دارد که به لطف جمعیت دانشجویی، پر جنب و جوش است. این شهر از نظر فرهنگی غنی می باشد و کارهای زیادی را برای انجام اوقات فراغت دانشجویان ارائه می دهد. گواهینامه مطالعات زیست محیطی دانشگاه بایرویت به دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا لیسانس دوم هستند، این فرصت را می دهد که یک مدرک بین رشته ای انگلیسی زبان در مطالعات زیست محیطی دریافت کنند. قالب این دوره ها بین رشته ای و بین المللی بودن است، همچنین کارگاه ها و سخنرانی های محققان محیط زیست از سراسر جهان ، این برنامه را کاملا متمایز کرده است. مقاطع دیگری چون کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز برای دانشجویان رشته محیط زیست در این موسسه وجود دارد که اغلب به زبان آلمانی هستند.

دانشگاه محیط زیست بایرویت آلمان

دانشگاه محیط زیست بایرویت آلمان

انستیتوی محیط زیست کارلسروهه آلمان

انستیتوی کارلسروهه یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی و یکی از بزرگترین موسسات آموزشی و پژوهشی در آلمان است. KIT در سال در سال 1825 به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی تأسیس شد و همچنین به عنوان “Fridericiana” شناخته می شود. KIT عضوی از TU9 است (جامعه ای است که شامل بزرگترین و برجسته ترین موسسات فناوری آلمان). KIT یکی از سه دانشگاهی بود که در سال 2006 جایگاه عالی دریافت کرد. انستیتوی محیط زیست کارلسروهه به عنوان یکی از یازده “دانشگاه متعالی” در سال 2019 انتخاب شده است.مرکز اقلیم و محیط زیست KIT از زمان تأسیس در ژانویه 2009، با حدود 700دانشمند از 30 موسسه دانش بنیان و کاربردی در مورد تغییرات اقلیمی و زیست محیطی پژوهش های زیادی انجام داده اند. محققان مرکز آب و هوا و محیط زیست KIT در زمینه های زیر کار می کنند:

  • جو و آب و هوا
  • آب
  • منابع زمینی
  • اکوسیستم ها
  • سیستم های شهری و مدیریت جریان مواد
  • خطرات طبیعی و مدیریت ریسک
  • هوش مصنوعی در علوم محیطی

با مطالعه مقاله فوق نسبت به دانشگاه های محیط زیست آلمان اطلاعات کسب کردید. این موسسات شامل انستیتوی محیط زیست کارلسروهه، دانشگاه محیط زیست بایرویت، دانشگاه محیط زیست فرایبورگ، دانشگاه محیط زیست فنی مونیخ و دانشگاه محیط زیست گوتینگن می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در آلمان ،ویزای تحصیلی آلمان با مشاوران مجرب موسسه اصطهباناتی تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه های محیط زیست آلمان

1- هزینه تحصیل در دانشگاه های محیط زیست آلمان چقدر است؟

هزینه تحصیل دانشگاه های محیط زیست آلمان حدود 300 یورو در هر ترم است.

2- آیا دانشگاه های محیط زیست آلمان امتحان ورودی دارند؟

خیر، هیچ یک از دانشگاه های محیط زیست آلمان ورودی داخلی یا سراسری ندارند.

3- زبان تحصیل در دانشگاه های محیط زیست آلمان چیست؟

زبان تحصیل دانشگاه های محیط زیست آلمان انگلیسی و آلمانی می باشد.

4- آیا برای ورود به دانشگاه های محیط زیست آلمان مدرک آیلتس لازم است؟

بله، برخی از دانشگاه های محیط زیست آلمان مدرک آیلتس را ضروری می دانند.

5- آیا دانشگاه های محیط زیست آلمان مورد تأیید وزارت علوم ایران هستند؟

بله، بسیاری از دانشگاه های محیط زیست آلمان مورد تأیید وزارت علوم هستند.

6- هزینه زندگی دانشجویی برای تحصیل در دانشگاه های محیط زیست آلمان چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان حدود 800 تا 1000 یورو می باشد.

7- آیا دانشگاه های محیط زیست آلمان اعتبار علمی دارند؟

بله، بسیاری از این موسسات در میان 1000 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

8- آیا دانشگاه های محیط زیست آلمان گران هستند؟

خیر، ارزانترین دانشگاه های محیط زیست متعلق به کشور آلمان می باشد.

9- آیا دانشگاه های محیط زیست آلمان بورسیه تحصیلی دارند؟

بله، هر دانشگاه با توجه به شرایط خود، بورسیه هایی را در نظر می گیرد.

10- آیا می توان به زبان انگلیسی در دانشگاه های محیط زیست آلمان تحصیل کرد؟

بله، تعداد کمی از دانشگاه های محیط زیست آلمان به انگلیسی تدریس می کنند.

11- دانشگاه های محیط زیست آلمان چه مقاطعی برای تحصیل دارند؟

مقاطع تحصیلی دانشگاه های محیط زیست آلمان شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *