مقایسه برنامه تمکن مالی اتریش با اسپانیا

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با مقايسه برنامه تمکن مالی اتریش با اسپانیا صحبت کنیم. یکی از روش های خاص سرمایه گذاری در کشور های مختلفی مانند اتريش و اسپانیا اقامت از طریق برنامه تمکن مالی است. این روش سرمایه گذاری قوانین خاص خود را دارد و یقینا در هر کشور متفاوت از کشور های دیگر خواهد بود. کسب اطلاعات درباره قوانین کشور ها در زمینه اطلاعات مربوط به برنامه تمکن مالی و میزان هزینه کرد، باعث می شود تا ما به طور دقیق تر و صحیح تری در این مسیر گام برداریم. از این رو مقایسه برنامه تمکن مالی کشور های مختلف هم دید وسیعی به ما خواهد بخشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

توجه داشته باشی که تفاوت های خاصی بین مهاجرت به اتریش و مهاجرت به اسپانیا وجود دارد. از این رو و با توجه به این تفاوت ها لازم است تا به کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمود. روش های مهاجرت به اتریش و روش های مهاجرت به اسپانیا می توانند با شباهت های بسیاری در راستای هم حرکت کنند. به طور مثال می توان به مهاجرت تحصیلی به اتریش یا مهاجرت سرمایه گذاری به اسپانیا اشاره نمود. برای این که بتوانید در ارتباط با هر کدام از این روش های مهاجرتی اطلاعات لازم را کسب کرده و در این زمینه به نتایج خوبی برسید، مراجعه به نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مفید ترین انتخاب خواهد بود.

مقایسه برنامه تمکن مالی اتریش و اسپانیا

همان طور که گفتیم یکی از روش های سرمایه گذاری، برنامه تمکن مالی یا خود حمایتی است. در روش تمکن مالی افراد متقاضی می توانند با استفاده از ارائه شرایط حمایتی و تنها با ارائه این مسئله که می توانند از خود حمایت های لازم را داشته باشند، امکان دریافت ویزای خود را فراهم کنند. در حقیقت در روش تمکن مالی افراد می بایست ثابت کنند که بدون نیاز به کار کردن می توانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

در این راستا برای هر کشور و سیستمی شرایط خاصی وجود دارد. اقامت تمکن مالی در کشور های مختلف دارای تفاوت ها و شباهت های بسیار زیادی هستند. توجه داشته باشید که حتی میزان هزینه لازم برای اثبات سیستم خود حمایتی و تمکن مالی نیز در کشور های مختلف با هم متفاوت هستند. البته باید بدانید که پرونده های تمکن مالی در کشور های مختلف هم دارای ظرفیت های متفاوتی هستنذ. در بخش های بعدی مقاله ما فاکتور های مهم در زمینه برنامه تمکن مالی اتریش و اسپانیا را بررسی می کنیم.

شرایط مالی در زمینه مقایسه تمکن مالی اتریش و اسپانیا

یکی از مهم ترین مسائلی که در زمینه تمکن مالی کشور های مختلف مانند اتریش و اسپانیا قابل تامل است، مسئله هزینه مالی موجود در شرایط خود حمایتی است. همان طور که گفتیم، تمکن مالی یکی از روش های سرمایه گذاری است که طبق آن شخص می بایست تمکن مالی خود را فارغ از نیاز به کار کردن اثبات نماید. این مسئله به این خاطر است که شخص بتواند هزینه های زندگی در اتریش و هزینه های زندگی یا تحصیل در اسپانیا را پرداخت نماید. دقت کنید که در زمینه پرونده مالی اخذ تمکن مالی اتریش، نیازی به انتقال هیچ پول و مبلغی به کشور اتریش و بانک های این کشور نیست و صرفا می بایست دارایی شما در حساب های بانکی کشور ایران مورد بررسی قرار بگیرد.

برای کشور اسپانیا هم شرایط به همین صورت است. جهت اثبات شرایط تمکن مالی در کشور اسپانیا به هیچ عنوان نیازی به سرمایه گذاری در اسپانیا و یا انتقال پول به بانک های اسپانیا نخواهد بود. صرفا با داشتن حساب مالی مناسب در کشور ایران می توان برای اثبات تمکن مالی اقدام نمود. حال باید دید که برای هر کدام از کشور های اسپانیا و اتریش چه میزان تمکن مالی مورد نیاز است.

شرایط مالی در زمینه مقایسه تمکن مالی اتریش و اسپانیا

شرایط مالی در زمینه مقایسه تمکن مالی اتریش و اسپانیا

برای مهاجرت به اتریش از طریق تمکن مالی فرد می بایست مبلغ بیست و دو هزار یورو را در حساب خود داشته باشد. توجه داشته باشید که هزینه های مربوط به تمکن مالی در کشور اتریش، هر ساله توسط دولت تعیین می شود. به همین دلیل لازم است تا قبل از اقدام برای مهاجرت از طریق تمکن مالی به کشور اتریش هزینه های مربوطه بررسی گردد. اما ببینیم شرایط مالی برای اسپانیا به چه صورت است. در کشور اسپانیا فرد می بایست نشان دهد که مبلغ بیست و هفت هزار یورو در حساب بانکی خود به صورت پس انداز دارد. توجه داشته باشید که مبلغ لحاظ شده می تواند توسط دولت دچار تغییراتی شود. اما برای اثبات تمکن مالی شرایط دیگری نیز وجود دارد.

اثبات تمکن مالی در اسپانیا و اتریش با توجه به درآمد ماهیانه

یکی از مهم ترین مسائلی که در زمینه تمکن مالی اسپانیا و اتریش مهم است، اثبات درآمد ماهیانه شخص متقاضی می باشد. شخصی که متقاضی مهاجرت به کشور اتریش از روش خود حمایتی یا تمکن مالی است می بایست این مسئله را اثبات نماید که ماهیانه بین دو هزار و پانصد تا سه هزار یورو درآمد دارد. این هزینه برای اسپانیا متفاوت است. شخصی که متقاضی مهاجرت به اسپانیا از روش سرمایه گذاری تمکن مالی است می بایست این مطلب را به اثبات برساند که در کشور خود ماهیانه حداقل دو هزار و صد و سی یورو درآمد دارد.

البته در کشور اسپانیا شرایط زمانی که فرد قصد اخذ ویزای همراه اسپانیا برای همسر و فرزندان زیر هجده سال خود را داشته باشد کمی متفاوت تر خواهد شد. در این روش لازم است تا فرد برای هر کدام از اعضای خانواده خود ماهیانه مبلغ پانصد و سی و دو یورو را به حداقل درآمد خود بیافزاید. نکته مهم دیگر این است که اخذ اقامت از طریق تمکن مالی در اتریش و در اسپانیا ظرفیت محدودی دارد. از این رو هر فردی که در این زمینه زودتر اقدام کند می تواند در این مسیر به نتیجه بهتری برسد.

مقایسه تمکن مالی اسپانیا و اتریش و مجوز های اقامتی

هر فردی که برای مهاجرت به کشوری جدید اقدام می کند و قصد دارد روند زندگی خود را در آن کشور پایه گذاری کند با سوالات بسیار مواجه می شود. یکی از این سوالات در ارتباط با اخذ اقامت است. به طور مثال برای فرد این سوال به وجود می آید که آیا اخذ اقامت اتریش از طریق تمکن مالی امکان پذیر است؟! و آیا می توان به اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی دست پیدا کرد. در این بخش ما به بررسی این مسئله می پردازیم و به این سوالات پاسخ می دهیم تا بتوانیم به این مفهوم برسیم که آیا این موارد امکان پذیر هستند؟!

در ابتدا با ویزای خود حمایتی اسپانیا و شرایط ویزای اسپانیا در این روش شروع می کنیم. ویزای تمکن مالی در کشور اسپانیا در ایتدا برای مدت زمان سه ماه و نیم صادر می شود. البته شرایط این ویزا بسیار خاص است و اصطلاحا چند ورودی نامیده می شود. شما با در دست داشتن ویزای اسپانیا در این حالت می توانید برای نود روز در خاک اسپانیا اقامت داشته باشید. زمانی که وارد کشور اسپانیا شدید، می بایست برای اخذ مجوز اقامت اسپانیا و دریافت کارت شناسایی خود اقدام نمایید. اما پس از یک سال از حضور شما در این کشور می توانید مجوز خود را برای دو سال دیگر تمدید کنید.

این دوره های دو ساله می توانند در فواصل زمانی دیگری نیز تمدید شوند. اما برای این که بتوانید مجوز ویزای خود حمایتی اسپانیا دریافت نمایید می بایست هر ساله به مدت صد و هشتاد و چهار روز در این کشور حضور فعال داشته باشید. در نهایت پس از گذشت پنج سال اقامت موقت و زندگی در اسپانیا می توانید برای اقامت دائم اسپانیا نیز درخواست خود را ارائه نمایید. در نهایت برای اخذ تابعیت و شهروندی اسپانیا می توانید پس از گذشت ده سال اقامت در این کشور اقدام نمایید. توجه داشته باشید که کشور اسپانیا تابعیت دوگانه را در حال حاضر نمی پذیرد. پس لازم است تا تابعیت قبلی لغو شود.

حالا لازم است تا در این زمینه شرایط کشور اتریش را مورد بررسی قرار دهیم. در کشور اتریش لازم است تا شخص متقاضی در سه سال اول حتما به مدت شش ماه و چهار روز هر ساله در این کشور حضور داشته باشند. این مسئله نکته بسیار مهمی جهت شرایط زندگی در اتریش از طریق خود حمایتی می باشد. اما شرایط اقامتی در اتریش و اخذ اقامت اتریش راحت تر از اسپانیا است. به این صورت که شما پس از گذشت پنج سال اقامت در اتریش می توانید برای اقامت دائم این کشور درخواست دهید. این مدت زمان برای دریافت تابعیت اتریش و پاسپورت اتریش بر خلاف کشور اسپانیا بسیار کم تر خواهد بود.

مقایسه تمکن مالی اسپانیا و اتریش و مجوز های اقامتی

مقایسه تمکن مالی اسپانیا و اتریش و مجوز های اقامتی

برای دریافت تابعیت و پاسپورت اتریش تنها لازم است یک سال پس از اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نمود. توجه داشته باشید که در کشور اتریش در ابتدا اقامتی یک ساله به افراد اعطا می گردد. پس از آن اقامت سه ساله صادر می گردد و در نهایت می توان برای اقامت دائم این کشور اقدام نمود.

مقایسه نکات خاص در شرایط تمکن مالی اتریش و اسپانیا

ما در بخش های قبلی این مقاله تمام نکات مهم در زمینه اقامت در اتریش و اقامت در اسپانیا از روش تمکن مالی را بررسی نمودیم. اما نکات مهم دیگری در این زمینه وجود دارد که لازم است بررسی گردد. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی این نکات بپردازیم. اولین مسئله در ارتباط با کار در کشور اتریش و کار در کشور اسپانیا از روش تمکن مالی یا خود حمایتی است.

در این باره باید گفت که فردی که در کشور اتریش با روش تمکن مالی یا خود حمایتی وارد می شود، مجوز کار کردن در این کشور را ندارد. برای کشور اسپانیا هم مسئله به همین شکل است. در حقیقت فردی که وارد اسپانیا می شود و روش مهاجرتی او تمکن مالی یا خود حمایتی است، اجازه کار در کشور اسپانیا را نخواهد داشت. البته توجه داشته باشید که پس از دریافت اقامت دائم و یا پاسپورت این کشور ها، می توان با کارفرمایی در این کشور ها مشغول به کار شد.

در کشور اتریش شرایط برای افراد به گونه ای فراهم است که می توانند با خرید ملک در اتریش یا سرمایه گذاری در اتریش به کسب درآمد برای خود و خانواده شان بپردازند. در کشور اسپانیا نیز برای کسب درآمد می توان از روش های سرمایه گذاری دیگری استفاده نمود.

دقت کنید که در این روش شما با داشتن اقامت اتریش و یا اقامت اسپانیا می توانید به هر کشور دیگری در حوزه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنید. این نکته هم برای شما و هم برای اعضای خانواده تان خواهد بود. توجه داشته باشید که برای حضور در کشور های اتریش یا اسپانیا می بایست به زبان رسمی این دو کشور تسلط داشته باشید. در حقیقت شما با تسلط بر زبان اسپانیایی و یا زبان رسمی کشور اتریش می توانید برای اخذ ویزا یا زندگی در این کشور ها شرایط بهتری داشته باشید.

سوالات متداول در ارتباط با مقایسه برنامه تمکن مالی اتریش با اسپانیا

  1. چه میزان پس انداز برای اخذ ویزای خود حمایتی اتریش لازم است؟

    فرد می بایست مبلغ بیست و دو هزار یورو پس انداز در بانک های کشور ایران برای اثبات تمکن مالی خود داشته باشد.

  2. مقدار لازم پس انداز برای دریافت ویزای خود حمایتی اسپانیا چقدر است؟

    مقدار پس انداز مورد نیاز برای اثبات خود حمایتی اسپانیا بیست و هفت هزار یورو است.

  3. آیا اثبات درآمد ماهیانه برای دریافت ویزای خود حمایتی اتریش لازم است؟

    بله برای اتریش لازم است بین دو هزار و پانصد تا سه هزار یورو درآمد ماهیانه را اثبات نمود.

  4. چه میزان درامد ماهیانه برای دریافت ویزای خود حمایتی اسپانیا لازم است؟

    برای خود فرد حداقل مقدار بیش از دو هزار یورو می باشد و برای هر کدام از افراد خانواده بیش از پانصد یورو می بایست به مبلغ اصلی اضافه نمود.

  5. آیا امکان کار کردن در اسپانیا با روش خود حمایتی وجود دارد؟

    خیر افرادی که از روش خود حمایتی وارد اسپانیا می شوند نمی توانند از همان ابتدا در این کشور کار کنند.

  6. در صورت دریافت ویزای خود حمایتی اتریش آیا می توان در این کشور مشغول به کار شد؟

    خیر در صورت دریافت این مدل ویزا امکان کار کردن در اتریش موجود نیست.

  7. آیا امکان خرید ملک در اتریش از طریق روش خود حمایتی موجود است؟

    بله در این روش فرد متقاضی می تواند با خرید ملک در اتریش امکان کسب درآمد در این کشور موجود است.

  8. آیا امکان دریافت اقامت دائم اتریش از طریق ویزای خود حمایتی موجود است؟

    بله پس از مدتی اقامت در این کشور و رعایت قوانین حضور در اتریش می توان برای دریافت اقامت دائم اتریش درخواست داد.

  9. آیا می توان اقامت دائم اسپانیا را از طریق ویزای خود حمایتی دریافت نمود؟

    بله از طریق ویزای خود حمایتی اتریش می توان برای اقمات دائم اسپانیا درخواست داد.

  10. چه مدت زمانی پس از دریافت اقامت دائم روش خود حمایتی اسپانیا می توان برای اخذ تابعیت این کشور اقدام نمود؟

    در اسپانیا پس از گذشت ده سال می توان برای تابعیت درخواست داد.

  11. مدت زمان مورد نیاز برای دریافت پاسپورت اتریش از روش خود حمایتی چقدر است؟

    در کشور اتریش تنها پس از گذشت یک سال از اقامت دائم این کشور می توان برای دریافت پاسپورت اتریش درخواست داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *