اقامت خود حمایتی اتریش

هدف ما در این مقاله بررسی موضوع اقامت خود حمایتی اتریش می باشد. برای سرمایه گذاری در کشور های مختلف راه های متفاوتی وجود دارد و شما می توانید از یکی از این راه ها اقدام نمایید. البته راه های مهاجرتی صرفا مهاجرت سرمایه گذاری نمی باشند و هر فردی می تواند بنا به شرایط خود برای مهاجرت به کشوری جدید تصمیم گیری کند. به طور مثال شخص می تواند برای ادامه تحصیلات خود اقدام به مهاجرت کند و یا برای کار وارد کشوری جدید شود. در این مقاله با توجه به هدف بحث ما، قصد داریم در ارتباط با روش تمکن مالی در کشور یونان صحبت کنیم. توجه داشته باشید که شرایط مهاجرتی برای هر کشوری متفاوت است. در ابتدای راه می خواهیم کمی با کشور اتریش آشنایی پیدا کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اتریش که نام رسمی آن جمهوری اتریش است، کشوری است اروپایی که از نظر جغرافیایی در اروپای مرکزی واقع شده است. این کشور با کشور های آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان، ایتالیا، اسلوونی، سوئیس و لیختنشتاین مرز مشترک دارد. کشور اتریش عضو اتحادیه اروپا است و پایتخت آن شهر وین می باشد. این شهر بزرگ ترین شهر در کشور اتریش است. مردمان کشور اتریش به زبان رسمی آلمانی صحبت می کنند اما زبان های دیگری مانند اسلوونی، کرواتی و مجاری نیز در این کشور رایج است. مساحت کشور اتریش در واقع هشتاد و سه هزار و هشتصد و هفتاد و نه کیلومتر مربع می باشد و جمعیت موجود در این کشور بالغ بر هشت میلیون و پانصد هزار نفر است. از دیگر شهر های مهم این کشور به جز وین می توان به شهر های گراتس، اینسیروک، ژالتبورگ، کلاگن فورت و لینتس اشاره نمود. واحد پولی و ارز رایج این کشور در فعالیت های روزمره و اقتصادی یورو است.

یک نکته اساسی در زمینه مهاجرت این است که همانند هر کار دیگری می بایست برای مهاجرت به اتریش نیز به متخصصین و وکلای مجرب مراجعه نمود. با توجه به تفاوت در روش های مهاجرتی، کمک از متخصصین و وکلای زبده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می تواند شما را در مسیری مناسب هدایت کند. برای مهاجرت به کشور اتریش می توان از روش های متفاوتی استفاده نمود. از جمله این روش های مهاجرتی عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به اتریش، مهاجرت کاری به اتریش ، مهاجرت سرمایه گذاری به اتریش ، ازدواج با تبعه اتریش ، تولد فرزند در اتریش و … . توجه داشته باشید که حضور در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی بهترین اقدام برای شما خواهد بود. نمایندگی های موسسه در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز پاسخگوی شما هستند.

اقامت خود حمایتی در اتریش

برای مهاجرت به اتریش روش های متفاوتی موجود است. یکی از این روش ها سرمایه گذاری در کشور اتریش است. برای سرمایه گذاری در کشور اتریش می توان از روش های ثبت شرکت در اتریش و یا خرید ملک در اتریش نام برد. اما در این مقاله هدف مورد بررسی ما اقامت خود حمایتی اتریش است. این روش را تا حدودی می توان یکی از روش های سرمایه گذاری در کشور اتریش نامید.

روش خود حمایتی را در کل دنیا با نام های روش تمکن مالی و یا روش اقامت بازنشستگی نیز می شناسند. اما نکته مهم این است که اخذ اقامت از این روش هیچ ارتباطی با سن و سال افراد ندارد و این که نام روش مهاجرتی را روش اقامت بازنشستگی می نامند، صرفا به دلیل شرایط مالی و تمکن مالی است که از این طریق می تواند حاصل شود. اما توجه داشته باشید که اقامت خود حمایتی اتریش با سایر کشور ها متفاوت است. در حقیقت باید این گونه گفت که هر کشوری شرایط مخصوص به خود را در زمینه اقامت خود حمایتی و یا اقامت تمکن مالی دارد.

در حقیقت شرایط اقامت خود حمایتی اتریش با اقامت خود حمایتی یونان و یا هر کشور دیگری یکسان نیست. از این رو می بایست برای مهاجرت به هر کشوری از این روش می بایست شرایط آن کشور را در نظر داشت. البته بهترین راه این است که با مشورت از کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در این مسیر گام بردارید. در ادامه ما به عنوان اولین توضیح در ارتباط با شرایط اقامت خود حمایتی اتریش برای شما مطالبی ارائه می کنیم. پس در ادامه با ما همراه شوید.

شرایط مربوط به اقامت خود حمایتی اتریش

در ابتدای این مطلب ما با کشور اتریش تا حد امکان و به صورت خلاصه آشنا شدیم و در ادامه گفتیم که برای مهاجرت به اتریش می توان از روش های مختلفی اقدام نمود. سپس این مطلب را بیان کردیم که اقامت خود حمایتی اتریش را می توان یکی ار روش های سرمایه گذاری در کشور اتریش دانست. اما برای بررسی این نکته لازم است تا شرایط مربوط به اقامت خود حمایتی اتریش را مورد بررسی کامل قرار داده و جزئیات آن را بیان کنیم.

قطعا سوالاتی برای شما در این زمینه به وجود آمده است و ممکن است این سوال در ذهن شما باشد که آیا می توان از روش اقامت خود حمایتی اتریش در این کشور مشغول به کار شد و شرایط کار در اتریش فراهم خواهد بود؟! و یا این که می توان از روش اقامت خود حمایتی اتریش در این کشور سرمایه گذاری کرد؟! در این بخش سعی داریم به طور کامل این سوالات را پاسخ دهیم. اجازه دهید تا در ارتباط با اولین سوال کمی صحبت کنیم. در این راه می بایست بدانیم که با این اقامت م یتوان در اتریش کار کرد یا نه.

شرایط مربوط به اقامت خود حمایتی اتریش

شرایط مربوط به اقامت خود حمایتی اتریش

با توجه به شرایط و قوانین اقامتی مربوط به کشور اتریش می بایست این نکته را ذکر کرد که اجازه کار در اتریش و امکان کار در اتریش برای شخص متقاضی وجود نخواهد داشت. در حقیقت این روش را با نام روش اقامت بدون اجازه کار در اتریش نیز می شناسند. اما توجه داشته باشید که شما می توانید در این کشور از طریق روش های سرمایه گذاری مشغول به کار شوید. در حقیقت شما با انجام اقدامات کارآفرینی می توانید کسب و کاری را در اتریش راه بیندازید. از این رو گرچه ممکن است شما موفق به کار در کنار یک کارفرمای اتریشی نشوید اما قطعا می توانید در این کشور کار خود را داشته باشید. به طور مثال می توانید در کشور اتریش اقدام به ثبت شرکت در اتریش نمایید.

یک نکته مهم دیگر این است که با توجه به حضور همسر و فرزندان در این کشور و اجازه اقامت آن ها، فرزندان زیر هجده سال شما در این کشور می توانند از تحصیل در اتریش به صورت رایگان بهره ببرند. همین مزیت ها باعث شده است که شخص و خانواده او بتوانند به راحتی در این کشور زندگی کنند. اما علاوه بر این نکات بررسی نکات مالی و تمکن مالی فرد نیز بسیار مهم است و در حقیقت همین مسئله باعث می شود تا فرد بتواند در اتریش زندگی کند. از این رو در بخش بعدی مقاله به بررسی هزینه های مربوط به اقامت خود حمایتی اتریش می پردازیم.

هزینه های مربوط به تمکن مالی در روش اقامت خود حمایتی اتریش

تا به این بخش از مقاله در ارتباط با شرایط اقامت خود حمایتی اتریش و به سوالاتی مهم در این زمینه پاسخ دادیم اما بحث اصلی و شرط اصلی در زمنه مهاجرت به اتریش و اخذ ویزای اتریش جهت اقامت خود حمایتی اتریش بحث مالی است. همان طور که گفتیم این روش با نام روش تمکن مالی نیز شناخته می شود. از این رو لازم است تا شخص متقاضی تمکن مالی لازم را برای زندگی خود و حمایت از خانواده خود داشته باشد. این مقدار در هر کشور متفاوت است و مبالغ مختلفی را خواهد داشت. در این بخش از مقاله هزینه های مربوط به روش اقامت خود حمایتی اتریش را برای شما بیان خواهیم کرد تا بتوانید به راحتی شرایط خود را با این مسئله بسنجید.

البته توجه داشته باشید که این مبلغ ممکن است هر ساله تغییر کند. از این رو باید قبل از اقدام به تمام شرایط توجه داشت. همان طور که در قسمت قبل گفتیم در این روش صرفا اجازه کار های مربوط به کارآفرینی در اتریش به شخص داده خواهد شد پس فرد می بایست بتواند تمکن مالی خود را به اثبات برساند.

در ابتدای امر این که می بایست مبلغ بیست و دو هزار یورو را به عنوان پستوانه و تمکن مالی شخص متقاضی به اثبات رساند. در واقع شخص باید این مبلغ را به عنوان یک پس انداز در حساب خود داشته باشد. علاوه بر این مبلغ ماهیانه باید مبلغی که مورد تایید کشور اتریش است به عنوان درآمد ماهیانه داشته باشد. این درآمد می تواند از محل اجاره املاک و یا سود سپرده فرد پرداخت شود. حالا باید دید که این مبلغ چقدر است؟! شخص متقاضی می بایست اثبات کند که ماهیانه حداقل مبلغ سه هزار یورو درآمد دارد و به همین دلیل می تواند هزینه های زندگی در اتریش را بپردازد و از خود و خانواده خود حمایت نماید.

اخذ اقامت اتریش از روش خود حمایتی یا تمکن مالی

حال که با مسائل مالی در این زمینه آشنا شدیم و متوجه شدیم که چه مقدار هزینه مالی برای اخذ اقامت اتریش از روش اقامت خود حمایتی اتریش لازم است، می بایست به سوال اساسی متقاضیان پاسخ دهیم. اما این سوال چیست؟! در این سوال متقاضی میخواهد بداند که آیا از روش اقامت خود حمایتی اتریش می تواند به اقامت دائم اتریش و یا پاسپورت اتریش و تابعیت اتریش دست پیدا کنید؟!

در این بخش از مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد. توجه داشته باشی که اقامت این کشور در ابتدا برای یک سال به فرد و خانواده او داده خواهد شد و پس از یک سال امکان تمدید آن وجود دارد. در ادامه فرد می تواند یک سال دیگر نیز اقامت خود را تمدید کند. پس از پایان یک سال کارت اقامت اتریش را برای سه سال دریافت خواهد نمود. اما ببینیم پس از چند سال زندگی می توان به اقامت دائم اتریش و تابعیت اتریش دست یاقت؟!

اخذ اقامت اتریش از روش خود حمایتی

اخذ اقامت اتریش از روش خود حمایتی

شما در حقیقت پس از پنج سال زندگی و اقامت در اتریش می توانید برای اخذ اقامت دائم اتریش و در نهایت تابعیت این کشور اقدام نمایید. توجه داشته باشید که فرد متقاضی و خانواده او برای تمدید اقامت می بایست به مدت شش ماه حداقل در هر سال در این کشور حضور داشته باشند. اما این شش ماه لزوما متوالی نخواهد بود و می تواند به صورت غیر پیوسته باشد. پس از دریافت اقامت اتریش شخص متقاضی و خانواده او به راحتی می توانند در کشور های عضو شنگن رفت و آمد داشته باشند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای اقامت خود حمایتی اتریش

در این بخش از مقاله قصد داریم مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای اقامت خود حمایتی اتریش را برای شما بیان کنیم. این مدارک باید ترجمه شوند و به سفارت اتریش در ایران تحویل گردند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای اقامت خود حمایتی اتریش عبارتند از: گواهی مربوط به تمکن مالی، پاسپورت معتبر برای خود و اعضای خانواده، مدارک هویتی شخص متقاضی اقامت خود حمایتی اتریش و اعضای خانواده، مدرک تحصیلی، بیمه سلامت، گواهی عدم سو پیشینه، سند ازدواج، اسناد لازم مروبط به محل زندگی دراتریش و … .

سوالات متداول در ارتباط با اقامت خود حمایتی اتریش

  1. مردم اتریش به چه زبانی صحبت می کنند؟

    زبان رسمی مردم در کشور اتریش آلمانی است و البته مردم در این کشور به زبان های دیگری مانند مجاری نیز صحبت می کنند.

  2. آیا کشور اتریش برای زندگی مناسب است؟

    بله اتریش یکی از کشور های اروپایی مدرن و جذاب برای زندگی است.

  3. سرمایه گذاری در اتریش از چه روش هایی امکان پذیر است؟

    در اتریش می توان از روش های ثبت شرکت، خرید ملک، کارآفرینی و … اقدام به سرمایه کذاری نمود.

  4. آیا در روش اقامت خود حمایتی اتریش می توان در این کشور استخدام شد؟

    خیر در این روش شما نمی توانید با یک کارفرمای اتریشی مشغول به کار شوید.

  5. چگونه در روش اقامت خود حمایتی اتریش امکان کار در اتریش خواهد بود؟

    در روش اقامت خود حمایتی اتریش می توان با کارآفرینی و یا سرمایه گذاری های خاص مشغول به کار شد.

  6. چه میزان درآمد ماهیانه برای اقامت خود حمایتی اتریش لازم است؟

    در این روش فرد می بایست ماهیانه حداقل یه هزار یورو درآمد داشته باشد.

  7. آیا لازم است فرد متقاضی اقامت خود حمایتی اتریش در بانک پس انداز داشته باشد؟

    بله برای اثبات تمکن مالی می بایست فرد حداقل مبلغ بیست و دو هزار یورو پس انداز داشته باشد.

  8. در روش اقامت خود حمایتی اتریش آیا فرزندان فرد متقاضی می توانند تحصیل کنند؟

    بله در این روش اجازه تحصیل رایگان فرزندان نیز وجود دارد.

  9. اقامت اولیه در روش خود حمایتی برای چند سال خواهد بود؟

    در روش اقامت خود حمایتی اتریش اقامت اولیه برای مدت زمان یک سال خواهد بود.

  10. آیا امکان دریافت تابعیت اتریش از روش اقامت خود حمایتی اتریش وجود دارد؟

    بله در این روش پس از پنج سال اقامت می توان برای اقامت دائم اتریش و سپس دریافت تابعیت این کشور اقدام نمود.

  11. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای اقامت خود حمایتی اتریش چیست؟

    مدارک مورد نیاز عبارتند از: پاسپورت، مدارک هویتی، مدارک اثبات تمکن مالی، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی سلامت و … .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *